مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی در دانشگاه های بزرگ و معتبر این کشور ارائه می شود. با رشد صنایع و مواد جدید، مهندسی شیمی یک رشته مهم است. مهندسین شیمی در آفریقای جنوبی نیز در صنایع مختلف به کار گرفته می شوند. آفریقای جنوبی کشوری در حال رشد و یکی از بهترین کشورهای قاره آفریقاست. با تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های معتبر آفریقای جنوبی می توانید در این زمینه تخصص لازم برای ورود به بازار کار را بدست آورید. تمامی دوره های ارائه شده در رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی هستند. خوشبختانه این کشور زیرساخت های خوبی برای تحصیل مهندسی شیمی دارد. مطالب تهیه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی است. با ما همراه باشید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

تحصیلات مهندسی در سطح آموزش عالی شامل دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. موسساتی که چنین آموزشی را ارائه می دهند، معمولاً بخشی از یک دانشگاه، مؤسسه فناوری یا مؤسسه پلی تکنیک هستند. چنین بخش های مکتبی برای مهندسی عموماً با چندین نام مختلف شناخته می شوند که رایج ترین آنها دانشکده مهندسی است و به طور معمول شامل چندین گروه است که هر کدام دارای دانشکده خاص خود هستند و شاخه خاصی از مهندسی را آموزش می دهند. دانشجویان اغلب در شاخه های خاصی از مهندسی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی یا مهندسی عمران و سایر موارد تخصص دارند.

در سال 2004 آفریقای جنوبی اصلاح سیستم آموزش عالی خود را آغاز کرد، دانشگاه ‌های کوچک را با موسسات بزرگ ‌تر ادغام کرد و نام همه مؤسسات آموزش عالی را به «دانشگاه» تغییر داد (قبلاً چندین نوع مؤسسه آموزش عالی وجود داشت).

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی را می بینید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه پرتوریا
2دانشگاه آفریقای جنوبی
3دانشگاه صتعنی دوربان
4دانشگاه رودس
5دانشگاه ویتس
6گروه مهندسی شیمی CPUT
7دانشگاه صنعتی وال
8دانشگاه کوازولو-ناتال
9موسسه مهندسی و فناوری ژوهانسبورگ (JIET)

مشاغل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

مشاغل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی مربوط به طراحی، بهره برداری و مدیریت فرآیندهای صنعتی در مقیاس بزرگ که مواد شیمیایی، مواد معدنی یا مواد غذایی را از شکلی به شکل دیگر تبدیل می کند، در زمینه هایی مانند تولید، صنعت نفت، مدیریت آب و پسماند، معدن و داروسازی است. از جمله این مشاغل شامل:

  • مهندس بیوشیمی
  • مهندس محیط زیست
  • مهندس فرآوری مواد غذایی
  • مهندس کنترل فرآیند
  • مهندس طراحی فرآیند
  • مدیر کارخانه فرآیند
  • مهندس سیستم
  • مهندس فنی فروش

میزان حقوق ماهیانه کار در آفریقای جنوبی برای یک مهندس شیمی در این کشور به صورت متوسط به میزان 33000ZAR (راند آفریقای جنوبی) در ماه است. این حقوق بالغ بر 396000ZAR (راند آفریقای جنوبی) در سال است. این در حالی است که مهندسین شیمی در کشور آفریقای جنوبی در بدترین حالت 15200ZAR (راند آفریقای جنوبی) و در بهترین حالت 52500ZAR (راند آفریقای جنوبی) به صورت متوسط در ماه حقوق دریافت می کنند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در آفریقای جنوبی نسبت به تجربه کاری متفاوت است که در نمودار زیر این تفاوت مشخص است:

حقوق مهندسین شیمی متناسب با تجربه در آفریقای جنوبی (ZAR)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه ویتس آفریقای جنوبی

مهندسی شیمی در دانشگاه ویتس شامل فرآیندهای صنعتی در مقیاس بزرگ است که مواد خام را – با تغییرات فیزیکی یا شیمیایی – به محصولاتی با ارزش اقتصادی و اجتماعی بالاتر تبدیل می کند. به عنوان مثال، زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی، پوشش گیاهی و میکروارگانیسم ها به سوخت و مواد شیمیایی تبدیل می شوند. مهندسان شیمی در زمینه هایی مانند پلاستیک، پالایشگاه نفت، مواد منفجره، کودها، مواد شوینده و فرآوری مواد غذایی و معدنی مورد نیاز هستند. مهندسی شیمی با به حداقل رساندن و کنترل تاثیر صنعت مدرن بر محیط زیست، جامعه و کسب و کار نقش مهمی در جامعه ایفا می کند.

  • بنابراین برنامه درسی شامل دوره هایی در مورد مهندسی محیط زیست، اصول مدیریت، و تمرین و اخلاق حرفه ای است.
  • دروسی مانند ترمودینامیک مهندسی شیمی، نظریه راکتور شیمیایی، کنترل فرآیند، سیستم های سیالات جامد، پدیده های حمل و نقل، عملیات انتقال جرم و طراحی کارخانه شیمیایی پس از سال اول مطالعه می شوند.
  • در سال آخر، شما موضوعات انتخابی را در موضوعات پیشرفته مهندسی شیمی مطالعه خواهید کرد.
  • شما نیاز به درک کاملی از ریاضیات، فیزیک و شیمی دارید و باید به کامپیوتر مسلط باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی را در اینجا مطالعه کنید.

برنامه لیسانس مهندسی شیمی دانشگاه ویتس آفریقای جنوبی

برنامه لیسانس مهندسی شیمی در دانشگاه ویتس آفریقای جنوبی یک برنامه 4 ساله است. برنامه درسی سال اول که برای همه برنامه ها یکسان است به دانشجویان اجازه می دهد تا انتخاب خود را در پایان سال اول اصلاح کنند. دروس ارائه شده در این رشته در این دانشگاه به شرح زیر است:

سالدروس
سال اولشیمی مهندسی، مقدمه ای بر حرفه مهندسی، تحلیل و طراحی مهندسی، ریاضیات مهندسی، فیزیک مهندسی، فیزیک کاربردی و یکی از دوره های زبان و فرهنگ IsiZulu ابتدایی، زبان و فرهنگ سسوتو ابتدایی IA، روابط بین الملل آفریقای جنوبی و آفریقا، مقدمه ای بر مطالعات سیاسی، آفریقای جنوبی در عصر جهانی شدن، هویت و جامعه، مقدمه ای بر اخلاق، درآمدی بر فلسفه: دانش و واقعیت و برخوردهای جهانی و واقعیت های معاصر IA
سال دوممحاسبات برای مهندسی فرآیند، توازن انرژی و کاربردها، شیمی مهندسی، مبانی مهندسی فرآیند A و B، مهندسی برق، ریاضی 2
سال سومآزمایشگاه مهندسی شیمی، روش های عددی، مهندسی فرآیندهای محیطی، حرکت و انتقال حرارت، حمل و نقل انبوه و عملیات، ترمودینامیک کاربردی، ترمودینامیک مهندسی شیمی، مهندسی واکنش شیمیایی A و B، اصول طراحی فرآیند A و B
سال چهارممدیریت برای مهندسین فرآیند، سیستم های سیالات جامد، طراحی مهندسی شیمی؛ کنترل فرایند، پروژه تحقیقاتی مهندسی شیمی، مهندسی بیوشیمی

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

هدف دپارتمان مهندسی شیمی فراهم کردن بستری مناسب برای دانشجویان مقطع کارشناسی است. این حرفه به مطالعه دقیق شیمی و مهندسی نیاز دارد تا نوآوری را در بخش های مهم کسب و کار هدایت کند. مهندسان شیمی هم با اجسام بی جان و هم با گیاهان کار می کنند تا به ایجاد ابزارهای مفیدتر برای گسترش و بهبود جامعه کمک کنند. این دپارتمان همچنین یک محیط منحصر به فرد را ارائه می دهد که در آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به یک جامعه تحقیقاتی با محققان برجسته ای می پیوندند که در زمینه های مختلف پژوهشی موضوعی مانند محیط زیست پایدار و استفاده از آب، فرآیندهای انرژی پایدار و کارآمد و مدلسازی، کنترل و بهینه ‌سازی فرآیند تخصص عمیقی دارند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سال ها در حال خدمت رسانی برای اخذ اقامت اروپا و سایر کشورهای جهان است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *