مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته مدیریت در پرتغال

رشته مدیریت در پرتغال

رشته مدیریت در پرتغال از رشته های خوب و با فرصت های شغلی مناسب محسوب می شود. کشور پرتغال از کشورهای مهاجر پذیر است. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان به این کشور اروپایی و مدرن مهاجرت می کنند. در این کشور دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. همچنین دانشگاه های این کشور در جهان رتبه های خوبی دارند. کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا است. دانشجویان با تحصیل در این کشور اروپایی مدرن می توانند به مزایای خوبی دست بیابند. رشته مدیریت نیز از بهترین رشته های موثر در جهان و در دنیای کسب و کار است. وجود فرصت های شغلی متناسب با رشته و مقطع تحصیلی در پرتغال از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور است. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، بیشتر در خصوص رشته مدیریت در پرتغال توضیح می دهیم.

تحصیل رشته مدیریت در پرتغال

پرتغال در اروپا و در موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی واقع شده است. این کشور به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشورهای پیشرفته به سرعت در حال مدرنیته شدن است. در پرتغال چندین دانشگاه معتبر با رتبه های عالی وجود دارد. تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور برای دانشجویان انگلیسی زبان مهیا شده است. البته دانشجویان باید مدرک زبان انگلیس خود را اعم از آیلتس و تافل برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و اخذ ویزا ارائه دهند. مزیت مهم دیگری که برای تحصیل در این کشور وجود دارد این است که دانشجویان می توانند زبان پرتغالی را یاد بگیرند. زبان پرتغالی یکی از زبان های پرکاربرد در جهان است. دانشجویان بین المللی در این کشور در دوران تحصیل خود به صورت کوتاه مدت می توانند کار کنند. در این دوره تجارب کاری در پرتغال و تقویت زبان پرتغالی یکی از بهترین موارد در رزومه کاری شما خواهد شد.

در نمودار زیر شاهد کاربرد زبان پرتغالی در کشورهای جهان می باشید:

کاربرد زبان پرتغالی در کشورهای جهان

رشته مدیریت در پرتغال در مقطع کارشناسی

در پرتغال هدف از تحصیل در مقطع کارشناسی کمک به فارغ التحصیلان بردستیابی به ساختارهای نظری، مفهومی و ابزاری محکم در خصوص مدیریت است. در پرتغال آموزش ها برای رشته مدیریت دانش خوبی درباره تحلیل، ارزیابی و درک انتقادی از مدیریت دولتی به دانشجویان ارائه می دهد. در این کشور در مقطع کارشناسی تدریس توسط سخنرانی و شرکت بسیار فعال در مباحث انجام می شود. در این مقطع استادان متخصص سعی کی کنند تا ابتدا مدیریت شیوه های جدید آن را به دانشجویان بیاموزند. بعد از محکم کردن پایه های علم مدیریت درباره تاکتیک ها و نحوه مدیریت منابه و نیروی انسانی و حسابداری و دیگر مهارت ها صحبت می کنند. در حال حاضر در پرتغال بسیاری از مدیران تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا را دارند. دانشجویان کارشناسی برای رسیدن به این منصب در پرتغال باید ادامه تحصیل دهند.

نکاتی در خصوص تحصیل مدیریت در پرتغال به شرح زیر است:

  • مدت تحصیل به مدت 3-4 سال می باشد.
  • پایان نامه و تحقیقات و کاروزی از مهم ترین دروس مدیریت در پرتغال است.
  • در این مقطع مدیریت سازمان ها در سطوح سیاسی و دولتی و خصوصی تدریس می شود.
  • بورسیه های تحصیلی به این رشته تعلق می گیرد.
  • مفاهیم اصلی، نظریه ها و دیدگاه انضباطی برای مقابله با مشکلات از دروس عملی هستند.
  • به طور میانگین هزینه های تحصیل در این رشته 3000€ الی 10000€ (یورو) در سال می باشد.

دروس رشته مدیریت در پرتغال

هدف از کارشناسی و ارشد مدیریت در دانشگاه های کشور پرتغال آماده سازی متخصصان بسیار واجد شرایط و مهارت های لازم برای مداخله در مدیریت انواع سازمان ها، از جنبه های مختلف است. در رشته مدیریت و برنامه کارشناسی ارشد دانش نظری و تجربی و انتقادی عمیق در حوزه اقتصادی و کارآفرینی ارائه می شود. این آموزش های تخصصی برای دانشجویانی که قصد دارند به عنوان متخصص در سازمان های دولتی و خصوصی کار کنند عالی است. این اشخاص می توانند به عنوان تجار و مدیران مجرب در بخش های مختلف فعالیت اقتصادی مشغول به کار شوند. این برنامه ها در پرتغال به گونه ای سازمان یافته است که از تخصص در زمینه های بازار یابی و حسابداری و مدیریت امور مالی و مدیرت منابع انسانی و همچنین تجارت بین الملل پشتیبانی می کند.

در جدول زیر دروس رشته مدیریت را برای شما آماده کرده ایم:

ترم 1ترم 2ترم 3ترم 4ترم 5ترم 6
مقدمه حسابداریحسابداری مالیآمارمحصولات مالیحسابرسیتحقیقات عملی
اقتصاد خردقانون کارعملیات مالیتحلیل اقتصادیمدیریت استراتژیکشبیه سازی مدیریت
ریاضیاتمدیریت سازمانیبازاریابیبرنامه ریزیمدیریت مالیمدیریت منابع انسانی

دروس رشته مدیریت در پرتغال

شرایط پذیرش در دانشگاه های پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال و تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن تحصیلات دبیرستانی معادل با استانداردهای پرتغال لازم است. برای مقطع کارشناسی ارشد نیز داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مدیریت لازم می باشد. در پرتغال مدرک آموزش عالی خارجی با اتمام دوره های تحصیلی دوره اول که مطابق با اصول روند بولونیا توسط یک کشور متعهد به این روند سازمان یافته است، اعطا می شود. همچنین مدرک آموزش عالی خارجی توسط نهادی دارای صلاحیت علمی و قانونی به عنوان تأمین کننده اهداف درجه لیسانس در پرتغال وجود دارد. اگر به زبان انگلیسی تحصیل می کنید مدرک زبان انگلیسی با نمرات قابل قبول چه انگلیسی و چه پرتغالی نیاز است. داشتن شهریه و پرداخت هزینه های لازم مانند بیمه نیز در ابتدا لازم است. داشتن نمرات مناسب و رزومه کاری و تحصیلی خوب و مصاحبات روان بدون مشکل نیز تاثیرات مثبتی در پذیرش شما در دانشگاه های معتبر کشور پرتغال دارد.

فرصت های شغلی مدیریت در پرتغال

از مهارت های مورد نیاز برای کار در حوزه رشته مدیریت تحلیل داده ها و حسابداری و تجزیه تحلیل در خصوص مکمل های اقتصاد خرد و کلان و ارائه گزارشات و دانستن قانون اروپا و رقابت و البته دارا بودن اخلاق و مسئولیت اجتماعی است. همچنین در برخی از مشاغل سطح بالاتر مثلا از یک دانشجوی فارغ التحصیل در مقطع ارشد انتظار می رود بازاریابی پیشرفته بداند. بتواند کارآفرینی کند و در مورد تکنیک های پشتیبانی و تصمیم گیری قاطع باشد. همچنین آگاهی از شرایط روز پرتغال و دانستن مقدمات مهم درباره اقتصاد از مهم ترین شرایط فارغ التحصیل رشته مدیریت در پرتغال است. در این کشور اروپایی فارغ التحصیلان می توانند به عنوان مدیر مالی و مدیر منابع انسانی و حسابدار و مشاور مدیریتی و مشاور مالی و دستیار حسابدار مشغول به کار شوند. برای اطلاع از اخذ اقامت پرتغال با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *