مهاجرت به کشور پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال در سال 2023 مانند سال های دیگر مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت. پرتغال یکی از کشورهای پر مزیت برای زندگی می باشد. نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با تخصص در امر مهاجرت به این کشور، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد. مهاجرت به پرتغال امروزه از روش های متفاوتی مانند روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک صورت می گیرد.

جهت مهاجرت به این کشور سوالات زیر مطرح خواهد بود:

  1. شرایط مهاجرت به این کشور در سال 2023 به چه صورت می باشد؟
  2. مدارک لازم جهت مهاجرت به این کشور چه خواهد بود؟
  3. هزینه ویزای مهاجرتی به این کشور چه قدر خواهد بود؟

اینفوگرافی مهاجرت به پرتغال

معرفی کشور پرتغال

این که شما برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشید یا خیر به ملیت و هدف اقامت شما بستگی دارد. پرتغال یک کشور جزء اتحادیه اروپا می باشد به همین دلیل اگر شما اقامت یک کشور اروپایی را اخذ کرده باشید برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزا ندارید. کشورهای عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی ، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین. از بین این کشورها 4 کشور (نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین، سوئیس) جزء اتحادیه اروپا نیستند ولی این به این معنی نیست که امکان ورود به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا را نداشته باشند.

این کشور یکی از کشورهای مهاجر پذیر می باشد. بسیاری از متقاضیان این کشور را برای کار، تحصیل و سرمایه گذاری انتخاب می کنند. در خصوص مهاجرت به این کشور می باید از اطلاعات جزئی زیر آگاهی داشته باشید:

جزئیاتی درباره پرتغال

موقیعت جغرافیایی کشور پرتغال

متقاضیانی که قصد مهاجرت به پرتغال دارند، بایستی از شرایط جغرافیایی این کشور مطلع باشند. کشور پرتغال جزء غربی ترین سرزمین اروپا می باشد. تنها کشور همسایه با پرتغال، اسپانیا است. در این بخش می توانید موقعیت جغرافیایی این کشور را نیز مشاهده کنید:

بهترین شهرهای پرتغال

در لیسبون، پرتغال، چیزی بسیار رضایت بخش بصری در مورد شهری وجود دارد که به نظر می رسد هر ساختمان، در گذشته و حال، با ساختارهای اطرافش ساخته شده است. ساخت‌وسازهای تاریخی در سراسر لیسبون مدرن را برجسته می ‌کنند و ترکیبی متنوع از گذشته و حال را ایجاد می ‌کنند که به سادگی با هم ترکیب می ‌شوند. قلعه تاریخی و باشکوه سائو خورخه بر فراز تپه ‌ای قرار دارد. پورتو یکی دیگر از شهرهای پرتغال است که به اندازه کافی تاریخ غنی دارد تا بتواند در فهرست میراث یونسکو قرار بگیرد. Vinophiles هیچ کمبودی برای نوشیدن جرعه جرعه نخواهند داشت، زیرا پورتو به خاطر شراب های بندری خوش ساختش شهرت جهانی دارد. تپه های سبز و باشکوه در امتداد رودخانه دورو پوشیده از انگور و درختان است. بازدیدکنندگان می توانند آنها را با قایق یا دوچرخه ببینند.

جای تعجب نیست که فونچال مملو از تاریخ و اهمیت فرهنگی است. مرکز شهر جزیره با فضای سبز خیره کننده اطراف ساختمان های حفاظت شده و چند صد ساله مشخص شده است. کلیسای جامع فونچال که به‌خاطر سقف ‌های چوبی حکاکی ‌شده ‌اش شناخته می‌شود، از مرکز شهر برمی ‌خیزد و یک مکان عبادت محبوب باقی می ‌ماند. کویمبرا در مرکز پرتغال در 200 کیلومتری یا 125 مایلی لیسبون واقع شده است. این یک شهر دانشگاهی تاریخی است که قدمت آن به قرون وسطی می رسد (و خانه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است). اورا یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و تاریخی پرتغال است که ارزش کاوش را دارد. این شهر باستانی قرون وسطایی است که بر روی بقایای یک قلعه باستانی ساخته شده است. این شهر به دلیل بسیاری از بناهای گوتیک، رنسانس و باروک مورد توجه است.

مالیات در پرتغال

احتمالاً شنیده اید که پرتغال مالیات بر درآمد بسیار بالایی دارد، اما در حقیقت، ساکنان جدید می توانند از نرخ های مالیاتی بسیار پایین تری بهره مند شوند. افراد خود اشتغال می توانند مالیات خود را در سه قسط ژوئیه، سپتامبر و دسامبر پرداخت کنند.  اگر مقیم مالیاتی پرتغال هستید، به این معنی که 183 روز یا بیشتر در سال در پرتغال اقامت دارید، باید مالیات بر درآمد خود را در سراسر جهان پرداخت کنید. اگر کمتر از 183 روز در این کشور زندگی می کنید، فقط مالیات بر آنچه در پرتغال به دست می آورید پرداخت می کنید. با این حال، بسیاری از مهاجران در پرتغال می توانند از رژیم مالیاتی غیرمقیم (NHR) برخوردار شوند.

جزییات مالیات در پرتغال  درلیست زیر شرح داده شده است:

  • برخی از NHR ها با نرخ ثابت 20% بر درآمد خود مالیات می گیرند و از پرداخت مالیات بر درآمد جهانی معاف هستند.
  • کسانی که در پرتغال (به صورت آزاد یا شغل عادی) تحت رژیم مالیاتی NHR کار می کنند، تنها 20% نرخ ثابت در مالیات بر درآمد شخصی (IRS) پرداخت می کنند.

میزان مالیات در پرتغال بر اساس درآمد در زیر آمده است:

مالیات عادیمالیات NHRدرآمد سالیانه (یورو)
15%20%تا 7122€
23%20%7122€ – 10732€
29%20%10733€ – 20232€
35%20%20232€ – 25075€
37%20%25075€ – 39967€
45%20%36968€ – 80882€
48%20%+80882€

قوانین مهاجرت به پرتغال 2023

طبق سیاست و قوانین مهاجرت پرتغال، اشخاصی که عضو کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و یا سوئیس می باشند می توانند فقط با داشتن کارت شناسایی خود وارد خاک پرتغال شوند. در حالی که افرادی که جزء کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپا هستند نیازمند داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه می باشند. همچنین باید برای مدتی که قصد ماندن در این کشور را دارید، ویزا نیز دریافت نمایید.

برای اخذ ویزا باید عوامل بسیاری را مورد توجه قرار دهید تا برای اخذ ویزا واجد شرایط باشید. به طور مثال برای طول مدتی که قصد ماندن در این کشور را دارید باید نامه ای تحت عنوان تمکن مالی ارائه دهید که این نامه نشان می دهد که شما می توانید از خود و خانواده خود در طول مدتی که در خاک پرتغال حضور دارید حمایت نمائید و اثبات نمایید که دارایی به اندازه کافی برای اقامت در این کشور را دارید.

در این قسمت درباره کشور پرتغال اطلاعاتی جالب را بخوانید:

  • پرتغالی زبان رسمی 9 کشور است.
  • پرتغال قدیمی ترین کشور جهان است.
  • پایتخت پرتغال میزبان قدیمی ترین کتابفروشی جهان است.
  • بزرگترین تولید کننده چوب پنبه جهان پرتغال می باشد .
  •  قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در پرتغال تاسیس شده اند.

ویزای کوتاه مدت پرتغال

انواع مختلفی از ویزاهای توریسی وجود دارد به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم. ویزای ترانزیت (Visa A) اجازه می دهد تا رفت و آمد درون منطقه بین المللی از یک فرودگاه یا از یک پرواز به یک پرواز دیگری بدون ورود به منطقه شنگن انجام شود. این ویزا برای همه مسافرانی که قصد دارند پرواز خود را در یک فرودگاه عضو اتحادیه اروپا تغییر دهند اجباری است. ویزای مسافرتی و کوتاه مدت (Visa C) برای گذراندن و اقامت کوتاه مدت در منطقه شنگن صادر می شود. این ویزا به مدت 90 روز در یک دوره 6 ماهه معتبر است و اجازه می دهد 1، 2 یا چندین بار درخواست شود.

رایج ترین انواع ویزاهای کوتاه مدت که صادر می شوند، ویزای گردشگری پرتغالی و ویزای تجاری است. ویزای با محدودیت و حراست (LTV) یک ویزای خاص که اجازه سفر به تنها یک کشور شنگن و یا به برخی از کشورهای دیگر شنگن را بسته به درخواست شما می دهد. این نوع ویزا ممکن است در شرایط اضطراری نظیر بیماری و سایر مورد نیاز باشد.

ویزای بلند مدت پرتغال

ممکن است هدف شما از مهاجرت به پرتغال دریافت اقامت این کشور باشد، به همین دلیل شما نیاز دارید که در مرحله اول برای اخذ ویزای بلند مدت اقدام نمائید. ویزای بلند مدت از طرق مختلفی دریافت می گردد که در زیر به راه های اخذ این ویزا اشاره می نمائیم:

راه های اخذ ویزای پرتغال

برای افرادی که طبق یک مدت زمان مشخص برای انجام کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره قصد مهاجرت به پرتغال را دارند، ویزای تایپ D تعلق می گیرد. این ویزا اجازه می دهد که مدت زمان طولانی را بنابر درخواست متقاضی در کشور حضور داشته باشند. از مزایای این ویزا می توان به این نکته اشاره نمود که با اخذ اقامت بلند مدت می توانید به راحتی بدون اخذ ویزا به کلیه کشورها در حوزه اتحادیه اروپا سفر نمایید و همچنین بعد از چند سال اقامت در این کشور که بستگی به نوع اقامت شما دارد، می توانید برای اقامت بلند مدت یا شهروندی درخواست نمائید.

هزینه ویزای مهاجرتی پرتغال در سال 2023

هر ویزایی که شما درخواست نمائید هزینه ای را باید جهت دریافت ویزا پرداخت نمائید. هزینه ها بسته به نوع درخواست شما متفاوت است. این میزان هزینه ها در جدول زیر شرح داده شده است:

آیتمهزینه ها به یورو
ویزای ترانزیت60€
ویزای کوتاه مدت توریستی60€
ویزا جهت دریافت اقامت کم تر از 120 روز75000€
ویزا جهت دریافت اقامت بیش تر از 90 روز99€

مهاجرت به پرتغال از راه تحصیل

کشور پرتغال موسسات آموزشی عالی و دانشگاه های معتبر زیادی دارد که با توجه به سبک زندگی و فرهنگ پرتغالی ها باعث شده است که بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در این کشور باشند. سیستم آموزشی در تمامی رشته های در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های پرتغال را دارند باید با توجه به رشته مورد نظر خود از یکی از دانشگاه های معتبر پرتغال پذیرش خود را دریافت کنند و سپس برای پروسه ویزا اقدام کنند. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در پرتغال این است که در بعضی از رشته های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود و این باعث شده است که هر ساله تعداد زیادی دانشجو به این کشور برای ادامه تحصیل وارد شوند.

به عنوان آسانترین روش مهاجرتی به این کشور، مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته می شود. یکی از مزایای ویزای تحصیلی این کشور، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشد. متقاضی پس از اتمام دوره تحصیل و یا در سال آخر تحصیلی خود می تواند پس از یافتن شغل مورد نظر در این کشور به کاریابی و اشتغال در این کشور بپردازند.

رشته های تحصیلی که در این کشور مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته است، عبارتست از:

  • رشته های پزشکی و پیراپزشکی
  • مهندسی
  • کامپیوتر
  • فناوری و اطلاعات
  • هنر
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • حسابداری و مالی

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی پرتغال 2023

جهت تحصیل در این کشور می باید مدارک معتبری ارائه داد، که هویت و هدف تحصیلی شما مشخص باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال در لیست زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • پاسپورت قابل اعتبار به مدت 3 ماه
  • تکمیل فرم ویزا
  • عکس رنگی به اندازه عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش
  • ارائه فرم درخواست پذیرش
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه
  • بلیط مشخص و دقیق برای خروج از کشور
  • ارائه گواهی تمکن مالی و پرینت حساب
  • پوشش بیمه درمانی به ارزش 30000€ (یورو)
  • ارائه رسید پرداختی هزینه ویزا

مهاجرت به پرتغال از طریق کار

مجوز کار برای کشور پرتغال نسبت به کشور های اروپایی دیگر متفاوت می باشد که باید متقاضیان از کشور مبدا اقدام کنند. تابعیت کشور های جز کشورهای اروپایی به یک اجازه کار به مدت 6 ماه برای کشور پرتغال احتیاج ندارند. بعد از این مدت باید مجوز کار داشته باشید. افرادی که خارجی (عضو اتحادیه اروپا) نمی باشند به صورتی که در کشور پرتغال می خواهند باشند باید یک پیشنهاد شغلی درست به عنوان مجوز کار داشته باشند. این افراد حتما باید مجوز کار را دریافت کنند و سپس به کار مشغول شوند. اداره مهاجرت ویزای ورود به پرتغال را صادر می کنند. مطالعه مقاله کار در پرتغال اطلاعاتی مفید برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

میانگین متقاضیانی که این کشور را برای کار انتخاب نموده اند در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

میانگین متقاضیان مهاجرت کاری به پرتغال

درآمد مشاغل در پرتغال 2023

برای بسیاری از افرادی که به مهاجرت به پرتغال می اندیشند شرایط کاری بسیار مهم است. درآمد مشاغل مختلف با توجه به سن، جنسیت، سابقه کاری و میزان تحصیلات تخمین زده خواهد شد. طبق آخرین برآورد میزان دریافتی در این کشور حداقل و حداکثر دریافتی در این کشور بدین شرح می باشد:

حداقل و حداکثر دریافتی در پرتغال

لذا در اینجا لیستی از مشاغل موجود در پرتغال را به همراه میزان درآمد آنها در جدول زیر به صورت لیست بیان شده است:

مشاغلمیزان درآمد به یورو
کارگر عمومی1304€
منابع عمومی2020€
انفورماتیک2690€
بیمه1829€
حقوق و وکالت2226€
مهندس مکانیک1738€
پزشکی و بهداشت عمومی1560€
حفاری معدن1859€
گردشگری1338€
صنایع چوبی1438€
مدیریت منابع طبیعی1683€
حمل و نقل1497€
مترجمی1696€
مدیریت ارشد4216€

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری 2023

شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال به شرح زیر می باشد:

  • سرمایه گذاری در ملک و مستغلات با سرمایه 500000€ (یورو)
  • سپرده نقدی و سرمایه گذاری از راه اوراق قره و سهام 1000000€ (یورو)
  • راه اندازی کسب و کار بیشتر از 10 موقعیت شغلی

در روش مهاجرت از راه سرمایه گذاری به 2 صورت می شود که یک ویزای طلایی دریافت کرد:

  • با توجه یه سرمایه گذاری در فرهنگ و تحقیقات علمی می توان با 350000€ (یورو) سرمایه گذاری کرد.
  • سرمایه گذار این امکان را دارد که با توجه به خرید و بازسازی و نوسازی هزینه های مالی را به 500000€ (یورو) افزایش دهد.

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری 2021

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج و تولد

اگر شما قصد دارید که به همسر خود یا شریک خود در کشور پرتغال زندگی کنید باید از طریق همسر خود اقامت دائم خود را دریافت کنید. اگر برعکس این موضوع باشد و همسر پرتغالی قصد دارد که به کشور شما بیاید باید درخواست مجوز سفر بدهد. شرایط مهاجرت از طریق تولد در پرتغال در جدول زیر بیان شده است:

مراحلشرایط
1فرزند باید یا پدر یا مادر پرتغالی داشته باشد.
2فرزند یک مادر یا یک پدر پرتغالی که تابعیت این کشور را داشته باشد.
3فرزندی که از پدر و مادر خارجی و حداقل یکی از والدین آن ها در این کشور متولد شدند و در پرتغال زندگی می کنند.
4فرزندی که در کشور پرتغال متولد شده و ملیتی ندارد.
5فرزندی که در خارج به دنیا آمده، حداقل یک نسل فرزند از شهروندان پرتغال باشد.

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی شاید به عنوان مقرون به صرفه ترین گزینه ویزای بازنشستگی پرتغال شناخته شود. در حالی که ویزای طلایی پرتغال حداقل به سرمایه گذاری حداقل €350000 (یورو) نیاز دارد، هیچ نیازی به سرمایه گذاری برای واجد شرایط بودن برای D7 وجود ندارد – اگرچه شما باید آدرسی در پرتغال داشته باشید. در اصل، برنامه ویزای D7 به دنبال رقابت با ویزای غیر سودآور اسپانیا، ویزای شخص مستقل مالی یونان (FIP) و ویزای اقامت انتخابی ایتالیا در جذب بازنشستگان خودکفا از نظر مالی به سواحل خود است.

با توجه به درآمد نسبتاً پایین و یا الزامات پس‌انداز و مسیر سریع برای اقامت دائم و شهروندی مسلماً جذاب‌ترین برنامه در نوع خود در اروپای شنگن است. از ماه می 2022، برای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی و درخواست D7 به درآمد مداوم و پس انداز قابل توجهی نیاز دارید. در گذشته، متقاضیان فقط بر اساس پس انداز قابل توجه موفق بوده اند. با این حال، در سال 2023، برای واجد شرایط بودن برای این ویزای اقامت، به طور واقع بینانه باید هر 2 را داشته باشید.

بررسی مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

مهاجرت از طریق پناهندگی در کشور پرتغال

یکی از پرریسک ترین روش های مهاجرتی به این کشور، روش پناهندگی می باشد. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان این روش مهاجرتی را به شما پیشنهاد نخواهند داد. تنها در این بخش توضیحات مختصری در خصوص این روش ارائه می گردد. در کلیه روش های قانونی مهاجرتی به این کشور متقاضی پس از طریق چند سال زندگی از حق و حقوق شهروندی برخوردار خواهد شد. در روش پناهندگی هیچگونه حق زندگی و کار برای پناهندگان در نظر گرفته نمی شود. از این رو سپری کردن زندگی در کمپ و چادر در این کشور به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. جهت اطلاع از شرایط و جزییات جمعیت شناسی سایر کشورها پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جمعیت اندونزی می باشد.

مقایسه اخیر هزینه های زندگی در پرتغال

در این بخش به مقایسه هزینه زندگی در پرتغال در قیاس با سایر شهرها پرداخته می گردد:

  • هزینه زندگی در پورتو 8% ارزان تر از لیسبون
  • هزینه زندگی در لیسبون 12% ارزان تر از مادرید
  • هزینه زندگی در لیسبون 44% ارزان تر از لندن
  • هزینه زندگی در لیسبون 14% ارزان تر از بارسلونا
  • هزینه زندگی در لیسبون 43% ارزان تر از واشنگتن دی سی
  • هزینه زندگی در لیسبون 49% ارزان تر از شهر نیویورک
  • هزینه زندگی در لیسبون 39% ارزان تر از کپنهاگ
  • هزینه زندگی در لیسبون 26% گران تر از پراگ

هزینه زندگی در این کشور در وهله اول با توجه به‌ سبک زندگی متقاضی متغییر خواهد بود. از این رو در نمودار زیر به توزیع هزینه های زندگی در پرتغال به وضوح اشاره می شود:

مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال

تمامی افرادی که مهاجرت به پرتغال را برای آینده خود انتخاب می کنند، در نگاه اول با مزایا و معایب این کشور پس از مهاجرت مواجه می شوند. به همین جهت ما در جدول زیر تمامی مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال را به شما عزیزان ارائه کرده ایم:

مزایای مهاجرت به پرتغالمعایب مهاجرت به پرتغال
مردم پرتغال فوق العاده دوستانه و مهمان نواز هستند و با مهاجران کاملا خوشحال صحبت می کنند.در پرتغال نیاز به یادگیری زبان پرتغالی دارید.
برای افرادی که سواحل را دوست دارند باید بدانند که سواحل پرتغال در امتداد کل منطق غربی و جنوبی کشور کشیده شده است.گرمایش مرکزی در این کشور وجو ندارد، در زمستان ها داخل آپارتمان ها سرد است.
ترافیک بسیار کم به نسب اغلب کشورهای اروپاییمشکلات پرداخت با کارت، زیرا مستر کارت در همه جا پذیرفته نمی شود.
هزینه زندگی و تحصیل بسیار مقرون به صرفهبالا بودن هزینه اجاره مسکن به نسبت اغلب کشورهای اروپایی

انواع مجوز اقامت پس از مهاجرت به پرتغال

دارندگان ویزای دریافت مجوز اقامت می توانند پس از مهاجرت به پرتغال، برای اجازه اقامت این کشور درخواست دهند. مجوز اقامت به دارندگان اجازه می دهد تا 4 ماه در قلمرو ملی بمانند. البته بسته به هدف مهاجران، انواع مختلفی ار مجوزهای اقامت وجود دارد که عبارت اند از:

  • مجوز اقامت موقت: مجوز اقامت موقت برای مدت 2 سال از تاریخ صدور عنوان مربوطه معتبر است. علاوه بر این برای دوره های متوالی 3 ساله قابل تمدید است.
  • مجوز اقامت دائم: اجازه اقامت دائم پرتغال برای مدت 5 سال صادر می شود و محدودیتی برای اعتبار ندارد. با این حال عنوان اقامت دائم باید هر 5 سال یمبار یا هر زمان که تغییری در صاحب آن رخ دهد تمدید شود.

در نهایت اینکه، متقاضیان می توانند مجوز اقامت خود را پس از مهاجرت به پرتغال، به صورت آنلاین در خواست دهند.

شرایط مهاجرت به پرتغال

آب و هوای گرم، غذای خوب و خدمات با کیفیت شرایط مهاجرت به پرتغال را بیش از پیش مطلوب تر کرده است. این کشور مکانی محبوب برای مهاجران از سرتاسر جهان می باشد. اکثر مهاجران در شهرهای بزرگ مانند لیسبون، فارو، ستوبال و پورتو زندگی می کنند. سیستم مهاجرتی پرتغال مشابه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. همچنین شهروندان اتحادیه اروپا آزادی حرکت دارند و پرتغال بخشی از منطقه شنگن است. با این اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار، تحصیل، پیوستن به خانواده یا بازنشستگی به پرتغال مهاجرت کنند. از سوی دیگر، یک برنامه ویزای طلایی در پرتغال وجود دارد که هدف آن جذب خارجی ها با پول، برای سرمایه گذاری در کشور است.

در نمودار زیر می توانید رشد بی سابقه پرتغال طی چند سال اخیر در جذب مهاجران به پرتغال را مشاهده فرمایید:

رشد بی سابقه پرتغال طی چند سال اخیر در جذب مهاجران به پرتغال

مدارک اضافی جهت مهاجرت به پرتغال 2023

همچنین ممکن است از فرد خواسته شود مدارک اضافی مربوط به ماهیت بازدید خود را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر برای ویزای توریستی درخواست نمائید، ممکن است لازم باشد یک نسخه از برنامه و مدارک تحصیلی خود را داشته باشید، در حالی که یک دانش آموز مستلزم ثبت نام در موسسه پرتغالی است. اگر برای ویزای کسب و کار درخواست می نمائید، احتمالا به یک نامه ای از کارفرمای خود نیاز دارید. زمان پردازش ویزای پرتغالی بسته به اهداف بازدید شما متفاوت است. ممکن است 2 هفته تا 3 ماه زمان دریافت ویزای شما طول بکشد.

در مقاله مهاجرت به پرتغال گام به گام انواع روش های مهاجرتی ارائه شد. هر کدام از این روش ها، متقاضی مختص به خود را دارد. در میان متقاضیان بین المللی روش مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در صورتی که تمایل به ادامه زندگی در این کشور پس از مطالعه این مقاله در شما به وجود آمد، می توانید از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. در خصوص اطلاع از شرایط زندگی در سایر کشورها می توانید مقاله مشکلات زندگی در اسکاتلند را مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به پرتغال

در این بخش از مقاله به سوالات شما در باب مهاجرت به پرتغال مطابق با قوانین 2023 می پردازیم:

  • ویزاهای بلند مدت جهت مهاجرت به پرتغال برای چه مواردی صادر می گردد؟ از طریق تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر/ اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایی در پرتغال/ از طریق خرید ملک و یا تمکن مالی کشور پرتغال است.
  • مهاجرت کاری برای چه مشاغلی در پرتغال مناسب است؟ بهتر است برای مهاجرت کاری به کشور پرتغال ابتدا به نیازمندی های شغلی در این کشور توجه کرد که می توان گفت کارگران، نیروی کار انفورماتیک، بیمه، رشته های حقوق و وکالت، مهندسان مکانیک، پزشکان، حمل و نقل، رشته مترجمی زبان و سایر از مشاغل مورد نیاز محسوب می گردد.
  • مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری چه هزینه هایی را در بر می گیرد؟ 3 روش برای سرمایه گذاری در پرتغال وجود دارد اعم از خرید ملک در پرتغال با هزینه 500000€ (یورو)، سپرده گذاری از طریق اوراق قرضه و سهام با 1000000€ (یورو) و راه اندازی کسب و کار در بیش از 10 موقعیت شغلی پر درآمد در پرتغال
  • چگونه با مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال می توان به اقامت رسید؟ تحصیل در کشور پرتغال دارای حق اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان است. دانشجویان با رسیدن به کار تمام وقت پس از تحصیل می توانند به اقامت های 1 ساله کاری دست یابند و بعد از 3 تا 5 سال برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به پرتغال

  1. فرشید گفت:

    سلام من میخوام از طریق تمکن مالی یا خرید ملک به پرتغال مهاجرت کنم چه شرایطی داره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید. پیشنهاد میشه مقاله خرید ملک در پرتغال را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *