مهاجرت سرمایه گذاری در پرتغال

ویزای بازنشستگی پرتغال

ویزای بازنشستگی پرتغال

ویزای بازنشستگی پرتغال یکی از ویزاهای کشور پرتغال است که اختصاص به افرادی دارد که شرایط بازنشستگی آن ها با این کشور مشابه باشد. به عبارت دیگر اگر قصد دارید که ادامه زندگی خود را در کشوری با شرایط خوب تصور کنید کشور پرتغال به شما پیشنهاد می شود. اگر مدارک و اسناد لازم برای اخذ ویزای پرتغال را داشته باشید می توانید این ویزا را اخذ کنید. تاریخچه غنی، زیبایی و جذابیت، کیفیت زندگی و آب و هوای معتدل، ایمنی، هزینه کم زندگی، مهمان نوازی، زیرساخت های مدرن، سیستم آموزشی پیشرفته و پیشرفته ترین بهداشت عمومی تنها برخی از خصوصیاتی است که پرتغال را به بهترین پناهگاه بازنشستگان و درآمدزا در جهان تبدیل کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت بازنشسته ها به پرتغال شما را یاری می کند.

حتی در سناریوی همه گیر کنونی که ما در آن زندگی می کنیم ، با تأثیرات منفی جدی بر بازارهای جهانی و اقتصاد ملی، این کشور همچنان به عنوان بهترین گزینه در اقتصاد و سرمایه گذاری می باشد. پرتغال هدف خود را برای جذب بازنشستگان و افراد دارای درآمد به این کشور حفظ می کند، به طوری که آنها می توانند اقتصاد را به حرکت درآورند، سرمایه گذاری کنند و اشتغال و درآمد ایجاد کنند. برای این منظور، نوع خاصی از ویزا، ویزای D7، که نیاز اصلی آن نشان دادن درآمد منظم و قابل اعتماد است، با حداقل ارزش مورد نیاز کمتر از 100000€ (یورو) در ماه برای متقاضی فراهم می کند. برای جزئیات بیشتر در مورد ویزای D7 پرتغال، که در حال حاضر به عنوان یکی از جذاب ترین ویزاهای اقامت در کل منطقه یورو برای بازنشستگان و دارندگان درآمد شناخته می شود، در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

اخذ ویزای بازنشستگی در پرتغال

قانون پرتغال برای جذب بازنشستگان و افراد دارای درآمد به این کشور، ویزای ویژه ای به نام D7 Visa را برای اتباع خارجی که مایلند به عنوان بازنشسته در پرتغال اقامت داشته و یا با درآمد خود زندگی کنند ، در نظر گرفته است. این ویزا به دارنده آن و خانواده اش اجازه می دهد تا برای درخواست AR بعدی وارد خاک پرتغال شوند. از جمله شرایط خاص موفقیت در درخواست برای این ویزا اثبات این است که متقاضی درآمد منظم و قابل اعتمادی، ناشی از بازنشستگی یا منابع شخصی خود، بالاتر از حداقل درآمد پیش بینی شده توسط قانون است که وی را قادر به اقامت در پرتغال می کند. ویزای بازنشستگی امکان زندگی راحت و سفر را برای شما فراهم می کند.

در لیست زیر مشاهده می کنید که این ویزا برای کسانی در نظر گرفته شده است:

  • شهروندان خارجی بازنشسته
  • شهروندان خارجی که با درآمد حاصل از اموال منقول و غیر منقول، مالکیت معنوی یا برنامه های مالی زندگی می کنند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی پرتغال

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی پرتغال

از آنجا که این یک تصمیم اختیاری توسط مقام داور پرتغالی است، طبیعتاً هرچه درآمد ثابت شده بیشتر باشد، شانس متقاضی برای موفقیت در درخواست خود برای ویزای D7 بیشتر است. علاوه بر این، از طرف دولت پرتغال نیز الزام شده است که امتیاز حداقل مقدار برای مدت زمان کمتر از 12 ماه تضمین شود و در پرتغال در دسترس باشد. در حال حاضر، ساده ترین راه برای انطباق با این شرایط افتتاح حساب در یک بانک پرتغالی با انتقال این منابع است. این روش تا زمان اخذ اقامت قانونی شامل 2 مرحله است: مرحله اول در مرکز درخواست ویزا در پرتغال و مرحله دوم حضور در سفارت. از آوریل 2019 ، درخواست های ویزا برای پرتغال به خارج از کشور سپرده شد و اکنون از طریق مراکز درخواست ویزا واقع در سائو پائولو، برازیلیا، سالوادور، ریودوژانیرو یا بلو هوریزونته انجام می شود.

حداقل درآمد با توجه به تعداد افراد خانواده متقاضی متغیر است، که به شرح زیر محاسبه می شود:

شخصحداقل دستمزد فعلی به یورودستمزد در سال یورو
بزرگسال اول635€7620€
بزرگسال دوم3750€3810€
هر کودک و جوان زیر 18 سال1950€2286€

مراحل اخذ روادید بازنشستگی Portugal

در مرحله اول، متقاضی باید تمام مدارك لازم را به درخواست ویزای D7 ضمیمه كند، و همچنین فرم ها، اظهارنامه ها و مجوزهای مشخص شده برای آن منظور را پر كند تا همراه با درخواست خود در درخواست ویزا ارسال شود. نزدیکترین مرکز به محل سکونت وی. پس از تجزیه و تحلیل، به شخص علاقه مند اطلاع داده می شود تا برای مصاحبه شخصی در محل حضور یابد و در صورت تأیید درخواست، كنسولگری پرتغال ویزایی را كه روی گذرنامه شما ضمیمه می شود صادر می كند و به شما اجازه می دهد به پرتغال سفر كنید. شایان ذکر است که ویزا یک سند موقت است که از زمان صدور 4 ماه اعتبار دارد. این یک نوع پیش تأیید درخواست اقامت است، اما نتیجه گیری آن منوط به صدور مجوز اقامت بعدی توسط SEF در پرتغال است.

در نمودار زیر شاهد افزایش مهاجرت ها برای بازنشستگی و زندگی در پرتغال هستید:

نرخ مهاجرت به پرتغال

مرحله دوم اخذ روادید بازنشستگی Portugal

هنگامی که ویزا توسط کنسولگری تأیید شود، تاریخ و زمانی برای حضور در SEF، اقامت در پرتغال، برای تحویل اسناد تکمیلی و مصاحبه شخصی ایجاد می شود. بنابراین، هنگامی که اسناد کامل شد و مصاحبه موفقیت آمیز بود،SEF درخواست اقامت را بر اساس ویزای D7 تأیید می کند و سپس کارت اقامت برای متقاضی ساخته می شود. اگر قادر به حضور در SEF در روز و ساعت از قبل تعیین شده نیستید یا می خواهید وقت خود را پیش ببرید، متقاضی می تواند از طریق تلفن تاریخ جدیدی را درخواست کند. اجازه اقامت دارندگان ویزا D7 موقت است و اعتبار اولیه آن 1 سال است. در پایان سال اول، تا زمانی که پیش شرط اعطای آن حفظ شود، برای مدت 2 سال معتبر، همچنین قابل تمدید است، می توان آن را تمدید کرد.

مهاجرت به Portugal

برای مهاجرت به پرتغال بررسی کلیه اسناد و مدارک معمولاً حدود 1 ماه طول می کشد، و برای کسانی که این کار را به تنهایی انجام می دهند و برای اولین بار، این زمان می تواند به طور قابل توجهی طولانی تر شود. در مورد مرکز درخواست ویزا و کنسولگری، اگر فرآیند به خوبی شکل گرفته باشد، تکمیل روش باید با تصمیم گیری مربوط به درخواست، حداکثر 60 روز طول بکشد. این زمان می تواند به طور قابل توجهی طولانی تر شود. در پرتغال، مدت زمان اخذ مجوز اقامت بستگی زیادی به محل اقامت متقاضی دارد. با این حال، اگر فرد متقاضی در حومه شهر یا در شهرهای کم جمعیت زندگی کند، این مدت زمان می تواند به 15 روز برسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط ویزای همراه پرتغال به سوالات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *