مهاجرت به کشور پرتغال

قوانین مالیاتی در پرتغال

قوانین مالیاتی در پرتغال

آن دسته از افرادی که به دنبال کار و زندگی در پرتغال هستند، موظفند تا قوانین مالیاتی در پرتغال را به طور دقیق رعایت کنند. به عبارت دیگر، اتباع کشورهای خارجی باید درآمدی را که هم در داخل و هم در خارج از پرتغال به دست آورده اند را در نظر بگیرند. اما نگران نباشید، زیرا قوانین مالیاتی در پرتغال به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در پرتغال می باشد. به طورکلی مالیات در پرتغال متناسب با میزان درآمد و وضعیت مالیاتی شهروندان در این کشور دریافت می شود.

در نهایت اینکه، پرتغال که به دلیل کیفیت بالای زندگی و آب و هوای معتدل مشهور است، رژیم مالیاتی سخاوتمندانه ای را نیز به اتباع کشورهای خارجی از سراسر جهان ارائه می دهد. به طور کلی، اگر به پرتغال نقل مکان کنید یا در حال حاضر در این کشور زندگی می کنید، و در آمد کسب می کنید ممکن است مجبور به پرداخت مالیات باشید. به طور مثال، اگر به مدت 183 روز یا بیشتر در سال در پرتغال اقامت دارید، باید مالیات بر درآمد خود را در سراسر جهان پرداخت کنید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهید شد.

واجدین شرایط پرداخت در قوانین مالیاتی پرتغال

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در پرتغال هستند، باید الزامات واجد شرایط بودن را در قوانین مالیاتی در پرتغال بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلانت گسترده ای در طول فرآیند ثبت نام مالیاتی و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. بنابراین باید به خوبی بررسی کنید که در پرتغال به عنوان مالیات دهندگان محسوب می شوید یا خیر. البته بدهی مالیاتی شهروندان به عنوان یک مهاجر بستگی به وضعیت اقامت آنها در این کشور دارد، که با توجه به مدت زمانی که هر سال در پرتغال زندگی می کنید تعریف می شود.

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه و ارائه کرده ایم، می توانید با روند ثبت نام مالیاتی اتباع خارجی در پرتغال طی سال های اخیر آشنا شوید:

روند ثبت نام مالیاتی اتباع خارجی در پرتغال

با این حال، مواردی که در بخش زیر توضیح داده شده است شما را به طور کامل در کشور پرتغال مقیم مالیاتی می کند:

  • تمامی شهروندان در پرتغال باید در 31 دسامبر همان سال مالیاتی در این کشور اقامت دائم داشته باشند.
  • سرپرست خانوار اتباع کشورهای خارجی باید مقیم مالیاتی در پرتغال باشند.
  • متقاضان ثبت نام مالیات در پرتغال باید خدمه یک کشتی، قایق تفریحی یا هواپیمای متعلق به یک نهاد پرتغالی در این کشور باشند.
  • شهروندان بین المللی باید برای ایالت پرتغال کار کنند، صرف نظر از اینکه در کدام بخش از مشاغل موجود در این کشور مشغول به کار هستند.

قوانین مالیاتی در پرتغال در بخش های گوناگون

قوانین مالیاتی در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در بخش های مختلفی در این کشور تقسیم می شود. که تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری یا کار در پرتغال را دارند باید به خوبی با بخش های مختلف مالیاتی در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناگونی در طول کار و زندگی در پرتغال مواجه خواهند شد. اما به طور کلی قوانین مالیاتی در پرتغال در خصوص پرداخت های مالیاتی در تمامی بخش های مالیاتی در این کشور یکسان می باشد. به عبارت دیگر، مالیات در پرتغال به طور خودکار از فیش های پرداخت در این کشور کسر می شود.

جهت آشنایی بیشتر با قوانین مالیاتی در پرتغال در بخش های گوناگون مالیاتی در این کشور، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

بخش های مختلف مالیاتی در پرتغالقوانین مالیاتی
مالیات مهاجرت در پرتغالاتباع خارجی در پرتغال که به عنوان افراد غیر مقیم طبقه بندی می شوند، مشمول نرخ مالیات بر درآمد یکسان 25% بر کل درآمد های کسب شده می شوند.
مالیات بر درآمد خوداشتغالی در پرتغالتاجران انحصاری، فریلنسرها و افرادی که در پرتغال مشاغل غیر شرکتی را اداره می کنند، درآمد آنها به عنوان درآمد شخصی ارزیابی می شود.
مالیات بر دارایی و ثروتمالیات بر عایدی سرمایه در پرتغال به سود حاصل از فروش هر دارایی سرمایه ای شامل املاک، سهام و اوراق قرضه اعمال می شود.
مالیات بر املاکاتباع کشورهای خارجی اگر در پرتغال مالک ملکی هستند، باید مالیات املاک را به طور کامل پرداخت نمایند.

قوانین مالیاتی در پرتغال در بخش های گوناگون

قوانین مالیات های محلی در پرتغال

یکی از اصلی ترین اشکال مالیاتی که باید توسط شهروندان پرتغال به طور دقیق رعایت شود، قوانین مالیات محلی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، قبل از پرداختن به مالیات های خاص تر در پرتغال مانند مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده چند مالیات محلی در پرتغال وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. همچنین IMI معادل مالیات شورای شهر پرتغال است و باید توسط صاحبان املاک در این کشور به طور کامل پرداخت شود. از سوی دیگر، هر شهرداری با توجه به مساحت ملک در پرتغال مالیات مربوطه را از شهروندان دریافت می کند. که بخش بزرگی از این مالیات ها به حفظ زیرساخت های عمومی مانند جمع آوری زباله ها و نظافت خیابان ها می رود.

البته لازم به ذکر است که، ساکنانی که خانه هایی با ارزش بیش از 800000€ (یورو) در پرتغال دارند، باید سطح بالاتری را معادل مالیات IMI در این کشور بپردارند. در غیر این صورت با جریمه های سنگینی در زمینه های مختلف در سیستم مالیاتی پرتغال مواجه خواهند شد. بنابراین رعایت قوانین مالیاتی محلی در پرتغال یکی از اصل های ضروری برای زندگی و کار در این کشور محسوب می شود. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به پرتغال گرفته اید، برای اطمینان خاطر بیشتر در این زمینه و آشنایی کامل با قوانین مالیات و مهاجرت به پرتغال با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص قوانین مالیاتی در پرتغال

در بخش پایانی مقاله پیش رو به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • قوانین مالیاتی در پرتغال در بخش های گوناگون به چه صورت است؟ قوانین مالیاتی در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی در بخش های مختلفی در این کشور تقسیم می شود. که تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری یا کار در پرتغال را دارند باید به خوبی با بخش های مختلف مالیاتی در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناگونی در طول کار و زندگی در پرتغال مواجه خواهند شد. اما به طور کلی قوانین مالیاتی در پرتغال در خصوص پرداخت های مالیاتی در تمامی بخش های مالیاتی در این کشور یکسان می باشد. به عبارت دیگر، مالیات در پرتغال به طور خودکار از فیش های پرداخت در این کشور کسر می شود.
  • واجدین شرایط پرداخت در قوانین مالیاتی پرتغال چگونه است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در پرتغال هستند، باید الزامات واجد شرایط بودن را در قوانین مالیاتی در پرتغال بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلانت گسترده ای در طول فرآیند ثبت نام مالیاتی و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. بنابراین باید به خوبی بررسی کنید که در پرتغال به عنوان مالیات دهندگان محسوب می شوید یا خیر. البته بدهی مالیاتی شهروندان به عنوان یک مهاجر بستگی به وضعیت اقامت آنها در این کشور دارد، که با توجه به مدت زمانی که هر سال در پرتغال زندگی می کنید تعریف می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *