مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به زبان های ارمنی و انگلیسی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. این رشته در چندین سال اخیر به یکی از مهم ترین رشته ها و یکی از مورد نیاز ترین تخصص ها در ارمنستان تبدیل شده است. تحصیل در این رشته منجر به تربیت نیروهای بهداشتی متخصص که می توانند بیماری های واگیردار را تا حد زیادی مهار کنند می شود. در کشور ارمنستان نیز می توانید رشته مدیریت بهداشت عمومی را از اساتید متخصص بین المللی فرا بگیرید. همچنین شرایط تحصیل و هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ارمنستان مقرون به صرفه است. به دلیل نزدیکی با کشور ایران دانشجویان ایرانی مسافت کمتری را طی می کنند و رفت و آمد به ایران نیز راحت تر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی  و مهاجرت به  ارمنستان مشاور شماست.

دانشکده رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

دانشکده بهداشت عمومی در کشور ارمنستان در سال 2011 تأسیس شد. در کشور ارمنستان خدمات بهداشت عمومی توسط فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی پیشگیری، تنها دانشکده در زمینه پزشکی پیشگیری در YSMU، انجام می شد. تحصیلات شامل آموزش پایه 6 ساله و دوره های تحصیلات تکمیلی تخصصی رزیدنتی یا کارآموزی بود. در سال 1998 دانشکده های پزشکی پیشگیری، اطفال و دانشکده های پزشکی به دانشکده پزشکی عمومی ادغام شدند. متخصصان مدیریت بهداشت عمومی برای پیشگیری تنها از طریق برنامه های دستیاری زیر آموزش دیدند که شامل زمینه های بهداشت اجتماعی و سازمان مراقبت های بهداشتی، بهداشت و اپیدمیولوژی می شود. برنامه های کارشناسی ارشد دانشکده بهداشت عمومی دانش عمیق و جامعی را در زمینه های مختلف بهداشت عمومی ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته مدیرت بهداشت عمومی در کشور ارمنستان می باشید:

مقطع تحصیلیمدت تحصیلزبان تحصیلهزینه تحصیل به دلار
کارشناسی4سالارمنی/انگلیسی$7000-$10000
ارشد2 سال$10000-$12000
دکترا2 سال12000$-14000$

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

رویکردی یکپارچه برای تقویت سلامت جمعیت و پیشگیری از بیماری ها از طریق شناسایی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مشکلات مراقبت های بهداشتی و همچنین پاسخ مدیریت شده، همچنین تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه های بهداشتی بر اساس ارزیابی نیازهای بهداشتی و عوامل خطر گروه های مختلف جمعیت علاوه بر این، این برنامه مفاهیم روش شناختی را برای بهبود قابلیت ها و پتانسیل سیستم مراقبت های بهداشتی بر اساس تجزیه و تحلیل و ارزیابی اثربخشی خدمات بهداشتی و عملکرد سیستم سلامت ارائه می دهد. برنامه های کارشناسی ارشد دانشکده بهداشت عمومی بر اساس توصیه های تعیین شده توسط انجمن دانشکده های بهداشت عمومی برای برنامه های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی است. دانشکده بهداشت عمومی دارای دو برنامه تحصیلی مختلف است: کارشناسی ارشد بهداشت عمومی  MPH و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA اجرایی).

برنامه کارشناسی ارشد بهداشت عمومی دارای زمینه های تمرکز متفاوتی است:

  • سازمان و مدیریت مراقبت های بهداشتی
  • همه گیرشناسی بهداشت محیط

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا می باشید:

نرخ فارغ التحصیلی رشته مدیری بهداشت عمومی در ارمنستان

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

برنامه کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی دانش پایه را در مورد علت شناسی، پاتوژنز، عوامل خطر، اقدامات پیشگیرانه و ضد اپیدمی برای بیماری های عفونی و غیر عفونی، عفونت های بیمارستانی و همچنین مسائل ایمن سازی ارائه می دهد. همچنین مهارت هایی را برای بررسی اپیدمیولوژیک و تجزیه و تحلیل داده ها توسعه می دهد. این برنامه زمینه کاملی در نظارت اپیدمیولوژیک با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی و غیر واگیر، مسمومیت های شیمیایی و آلودگی تشعشع فراهم می کند. این برنامه بر اساس اصول و رویکردهای معاصر «مدارس اپیدمیولوژی» است. برنامه کارشناسی ارشد “بهداشت محیط” دانش پایه را در مورد عوامل طبیعی، اجتماعی و انسانی محیط، تأثیر مفید و مضر عوامل محیطی بر سلامت انسان، رابطه علت و معلولی و همچنین اصول بررسی، ارزیابی و تعیین غلظت مجاز مواد مضر مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه مهارت های انجام تجزیه و تحلیل بهداشتی و همچنین ارزیابی ریسک اشیاء و عوامل مختلف محیطی را توسعه می دهد. دانش و مهارت های ارائه شده زمینه ای کامل برای حفظ و تقویت سلامت جمعیت ایجاد می کند. مدت زمان برنامه های MPH 18 ماه است. برنامه‌های MPH با پروژه پایان‌نامه کارشناسی ارشد که دانش، مهارت‌ها و روش‌های ضروری بهداشت عمومی را در زمینه حرفه‌ای و شخصی مرتبط با عمل ادغام می‌کند، به اوج خود می‌رسد. برنامه MPH به طور کلی 90 واحد، 60 واحد در سال را ارائه می دهد. بخش اول برنامه درسی با رشته های اصلی بهداشت عمومی آشنا می شود. بخش دوم این برنامه شامل رشته های خاص به تمرکز انتخاب شده است. ارزشیابی دوره بر اساس سیستم درجه بندی چند جزئی است. آموزش به صورت تمام وقت و تمام روزهای هفته از ساعت 9:00 الی 13:00 می باشد.

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان در مقطع ارشد

سازمان و مدیریت مراقبت های بهداشتی برنامه کارشناسی ارشد دانش و مهارت های اساسی را در مورد مدیریت و اداره مؤثر سیستم مراقبت های بهداشتی، خدمات بهداشتی و امکانات پزشکی در جمهوری ارمنستان و سایر کشورها ارائه می دهد. رویکرد بین رشته‌ای برنامه مهارت‌ ها و توانایی ‌های ضروری برای مدیریت کار مؤثر، مدیریت منابع انسانی و ارتباط مؤثر با مخاطبان حرفه‌ای، رهبری و همچنین توسعه سیاست‌های سلامت را توسعه می‌دهد. این برنامه دانش فشرده ای را برای شناسایی، ارزیابی و رسیدگی به مشکلات سیستم مراقبت های بهداشتی و همچنین مهارت هایی برای توسعه، اجرا و ارزیابی برنامه های مراقبت های بهداشتی برای حفظ و بهبود سلامت فرد و جمعیت بر اساس درک عوامل پیچیده تعیین کننده سلامت فراهم می کند.

رشته ایمنی شناسی در ارمنستان نیز رشته جالب و محبوبی است. در لیست زیر شاهد نتایج تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در ارمنستان می باشید:

  • ارزیابی کیفیت داده های تحقیق و ارزیابی کاربرد آن در سیستم مراقبت های بهداشتی.
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت سلامت جمعیت و داده های جمعیت شناختی بر اساس عوارض، شیوع بیماری، ساختار، و همچنین شاخص های مرگ و میر و طول عمر.
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی تامین مالی و ساختار سیستم و امکانات مراقبت های بهداشتی.

اشتغال در حوزه رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

اشتغال در حوزه رشته مدیریت بهداشت عمومی در ارمنستان

استفاده از دانش اولیه بهداشت عمومی برای توسعه خط مشی بهداشت و حل مشکلات بهداشت عمومی با استفاده از اصول اپیدمیولوژی، آمار زیستی، بهداشت محیطی و شغلی، مدیریت بهداشت، علوم اجتماعی و رفتاری، با هدایت اصول اخلاق علمی و پژوهشی مهم ترین ویژگی یک متخصص بهداشت عمومی است. شناسایی عمده ترین مشکلات بهداشتی پیش روی کشور، علل بروز این مشکلات و منابع اطلاعاتی و نیز ارائه راه حل های ممکن نیز در بخش کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان می باشد. داده های بهداشتی را که از طریق فناوری اطلاعات و ابزارهای دیگر در دسترس است، به درستی به دست آورید، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید. طراحی، اجرا و ارزیابی صحیح برنامه ها و فعالیت های مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین برنامه ریزی و ارائه پیشنهاد رقابتی نیز در حوزه وظایف شما است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزای دانشجویی ارمنستان مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *