مهاجرت تحصیلی یونان

رشته باستان شناسی در یونان

رشته باستان شناسی در یونان

برای دانشجویان بین المللی تحصیل رشته باستان شناسی در یونان یکی از برترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد. این کشور که به عنوان زادگاه دموکراسی و دانشگاه شناخته می شود، دارای تاریخ طولانی آموزش است. در قرن پنجم قسطنطنیه، اولین مؤسسه آموزش عالی در اروپا که به عنوان دانشگاه توصیف می شود، تأسیس شد. با شهرهای هیجان انگیز، غذاهای یونانی و آب و هوای زیبا، یونان گزینه مناسبی برای یک دانشجوی بین المللی خواهد بود.

به طور رسمی جمهوری یونان، خانه تقریبا 18 میلیون نفر است. این کشور واقع در جنوب اروپا، با 4 کشور مرز زمینی مشترک دارد و در 4 دریای مختلف قرار دارد. زمین یونان عمدتا کوهستانی است و بلندترین قله آن کوه المپ با ارتفاع تقریبا 3000 متر است. این کشور همانطور که امروزه شناخته می شود در سال 1830 پس از یک جنگ استقلال پدیدار شد. این کشور عضو جوامع اروپایی بود که اکنون اتحادیه اروپا است.

اولین شواهد از سکونت انسان در این کشور به 270000 سال قبل از میلاد برمی گردد. این کشور همچنین محل اولین تمدن های پیشرفته در اروپا بود. این کشور به دلیل ایجاد بازی های المپیک در سال 776 قبل از میلاد، و همچنین درام غربی، که یک حالت داستانی است که در اجرا ارائه می شود، شناخته شده است. 18 مکان میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد که میراث تاریخی یونان را به تصویر می کشد. برای آشنایی شما با رشته باستان شناسی در یونان در این نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره این برنامه تمامی توضیحات لازم را نگارش کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در یونان

فرهنگ غرب بسیاری از سیستم های مدرن خود را مدیون این کشور است. این کشور از دیرباز برای ارائه آموزش عالی با سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته شده است. بسیاری از ایده‌ های فیلسوفان یونان باستان هنوز هم امروزه مورد بحث قرار می‌گیرند و حضور پایداری از مبتکران وجود دارد. تحصیل رشته باستان شناسی در یونان توسط 3 نوع موسسه ارائه می شود. این ها عبارتند از:

شرح تحصیل رشته باستان شناسی در یونان شما می توانید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. یک دانشگاه این کشور در رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022، و 6 دانشگاه در بین 1000 دانشگاه برتر وجود دارد. بالاترین دانشگاه فنی ملی آتن است که در رتبه 421 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه ارسطو تسالونیکی است که در گروه 551-560 قرار دارد.

اما برای تحصیل رشته باستان شناسی در یونان می توانید دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ارسطو تسالونیکی123
دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن288
دانشگاه فنی ملی آتن392
دانشگاه پاتراس457
دانشگاه کرت628
دانشگاه اژه660
دانشگاه پلوپونز994

هزینه تحصیل و زندگی در یونان

شهریه شما به کشور مبدا و رشته تحصیلی شما بستگی دارد. اگر دانشگاه دولتی را انتخاب کنید، هزینه کمتری نسبت به دانشگاه خصوصی خواهید داشت. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، در تمام دانشگاه ها و کالج های دولتی شهریه پرداخت نخواهید کرد. همین امر برای دانشجویانی که از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا هستند نیز صدق می کند. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود. بسته به محل تحصیل و در چه سطحی، هزینه ها متفاوت خواهد بود. به طور متوسط ​​باید انتظار داشته باشید که بین 3000€ تا 15000€ (یورو) در سال بپردازید.

هزینه زندگی در یونان نیز مقرون به صرفه است. میزان پرداختی شما به محل زندگی شما بستگی دارد. زیرا شهرهای بزرگتر از شهرها و شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری دارند. به طور متوسط، باید بین 500€ تا 1000€ (یورو) در ماه بودجه داشته باشید. دانشجویان باید هزینه بیمه درمانی را در نظر بگیرند. اگر دارنده کارت EHIC هستید، می ‌توانید با همان قیمت که معمولا رایگان است، به خدمات درمانی مشابه شهروندان یونانی دسترسی پیدا کنید. اگر دارنده کارت EHIC نیستید، باید یک بیمه نامه درمانی داشته باشید که برای مدت تحصیل شما در یونان معتبر باشد. هزینه بیمه درمانی بین 200€ تا 600€ (یورو) در سال خواهد بود.

بررسی تحصیل رشته باستان شناسی در یونان

ویزای تحصیلی یونان

بسته به اینکه اهل کجا هستید، ممکن است برای تحصیل در یونان به ویزا نیاز داشته باشید. دانشجویان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، برای تحصیل در این کشور به ویزا نیاز دارید. این کار را می توان در سفارت این کشور در کشور خود انجام داد. مدارک خاصی وجود دارد که باید هنگام پردازش درخواست ارائه دهید. اکثر موسسات در مورد درخواست ویزا و شرایط مورد نیاز به شما کمک می کنند.

شما باید مدارک زیر را جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر برای اینکه پاسپورت معتبر تلقی شود باید حداقل 3 ماه پس از بازگشت شما معتبر باشد. همچنین باید حداقل 2 صفحه خالی باقی مانده باشد.
  • 2 عکس پاسپورت مطابق با مشخصات
  • بیمه مسافرتی که متقاضی حداقل 30000€ (یورو) را پوشش می دهد.
  • نامه ای که در آن دلیل سفر به یونان را توضیح می دهید.
  • رزرو هتل
  • رزرو پرواز رفت و برگشت
  • وسایل امرار معاش مالی، اگر برای تحصیل خود بورسیه دریافت کرده اید، باید مدرک آن را ارائه دهید.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در یونان

رشته باستان شناسی در یونان مطالعه گذشته انسان از طریق بازیابی، تجزیه و تحلیل و تفسیر بقایای مادی است. بقایای مواد می تواند شامل هر چیزی از ابزارهای سنگی ماقبل تاریخ و سفال گرفته تا ساختمان ها، استخوان ها و حتی انبوه زباله باشد. چنین بقایایی محصول مستقیم رفتار انسان و رابطه انسان با محیط خود است. از طریق تجزیه و تحلیل و تفسیر بقایای مواد، باستان شناسان می توانند به ما در درک رفتارهای گذشته انسان و چگونگی تغییر این رفتارها در طول زمان کمک کنند.

مشاغلی که مدرک باستان شناسی در آن مفید خواهد بود عبارتند از:

  • بایگانی
  • نقشه کش
  • مدرس آموزش عالی
  • مسئول تحقیقات اجتماعی دولت
  • افسر دولت محلی
  • مدیر سوابق
  • محقق اجتماعی
  • افسر گردشگری

حقوق ماهیانه کار در یونان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در یونان یوروموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به شما در پروسه مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری به این کشور یا سایر کشورهای دیگر کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *