مهاجرت تحصیلی هند

رشته باستان شناسی در هند

رشته باستان شناسی در هند

با تحصیل رشته باستان شناسی در هند دانشجویان این امکان را دارند تا از امکانات دانشگاه های هند بهره مند شده و بعد از فارغ التحصیلی کار کنند. این کشور، کشوری در جنوب آسیا است. این کشور هفتمین کشور بزرگ از نظر مساحت، دومین کشور پرجمعیت و پرجمعیت ترین دموکراسی در جهان است. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، از جنوب غربی به دریای عرب و از جنوب شرقی به خلیج بنگال محدود می شود، از غرب با پاکستان مرزهای مشترک دارد. در اقیانوس هند، این کشور در مجاورت سریلانکا و مالدیو قرار دارد. جزایر آندامان و نیکوبار با تایلند، میانمار و اندونزی مرز دریایی مشترک دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت راهنمایی شما عزیزان درباره رشته باستان شناسی در هند آماده کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در هند

دانشجویان ملزم به رعایت معیارهای واجد شرایط بودن هستند که توسط دانشگاه ها تعیین می شود. معیارهای واجد شرایط بودن ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. با این حال، در جدول زیر معیارهای واجد شرایط بودن رایج برای یک دوره تحصیل رشته باستان شناسی در هند است:

پارامترتوضیحات
کارشناسی باستان شناسیمتقاضی باید کلاس 12 خود را از یک هیئت شناخته شده انجام داده باشد و باید حداقل 55% را تضمین کند.
کارشناسی ارشد در باستان شناسیداوطلب باید فارغ التحصیلی خود را از یک دانشگاه معتبر انجام داده باشد و باید حداقل 4545% را کسب کرده باشد. داوطلب همچنین باید مدرک کارشناسی خود را در باستان شناسی، تاریخ، موزه شناسی یا هر رشته مشابهی انجام داده باشد تا واجد شرایط باشد.

فرآیند پذیرش رشته باستان شناسی در هند

داوطلبان می توانند برای آگاهی از روند باستان شناسی روش زیر را بررسی کنند:

فرایند پذیرش باستان شناسی در هندتوضیحات هر یک از مراحل بالا در جدول زیر آمده است:

مراحلشرح
انتخاب دانشگاه یا کالجاولین قدم جستجوی کالج ها یا دانشگاه هایی است که رشته باستان شناسی در هند را ارائه می دهند. هزینه ها را بررسی کنید، کرسی های ارائه شده معیارهای واجد شرایط بودن که برای دوره تعیین شده است.
درخواست برای دورهپس از آشنایی با دانشگاه ارائه دهنده برنامه، اقدام به درخواست پذیرش کنید. جزئیات را در صورت نیاز پر کنید و هزینه درخواست را بپردازید. فرم های درخواست برای مدت زمان محدودی در دسترس هستند، بنابراین به داوطلب توصیه می شود از قبل جزئیات را بدانند.
نحوه پذیرشدانشگاه ها و کالج ها یا آزمون های ورودی را برای پذیرش برگزار می کنند یا پذیرش را از طریق شایستگی ارائه می دهند. برای دوره های کارشناسی ارشد، داوطلب باید در آزمون ورودی شرکت کند.
نتایجنامزدهای منتخب و واجد شرایط در فهرست شایستگی قرار می گیرند. دانشجو باید رتبه و درصد مورد نظر را کسب کند تا واجد شرایط پذیرش باشد.
مشاورهداوطلب باید برای رزرو صندلی، ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مهر پذیرش در جلسه مشاوره ای که در دانشگاه برگزار می شود، حاضر شود.

هزینه رشته باستان شناسی در هند

هزینه تحصیل و زندگی در هند اکثر مقاطع تحصیلی بین 3300$ تا 7800$ (دلار) در سال است. مدارک تحصیلی که نیاز به استفاده مکرر از امکانات، مانند پزشکی یا مهندسی دارند، عموما به سمت انتهای بالاتر این طیف منحرف می شوند. در مورد دانشجویان دکترا، موقعیت ها به طور کلی بدون پرداخت هستند، اما با کمک هزینه ماهانه حداقل 340$ (دلار) ارائه می شوند. دولت کمک مالی نیز ارائه می دهد. اما تنها پس از اینکه برای 3 سال متوالی در این کشور باشید. به همین دلیل است که هنگام درخواست ویزای تحصیلی باید مدارکی مبنی بر خودکفایی مالی ارائه دهید.

در مورد بورسیه ها، آن ها فراوان هستند. دولت این کشور فعالانه به دنبال تشویق و جذب دانشجویان بین المللی است. بر کسی پوشیده نیست که دولت این کشور می ‌خواهد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی در خارج از کشور مانند ایالات متحده یا بریتانیا تبدیل کند. معتبرترین آن ها بورسیه تحصیلی در این کشور است. این بورسیه یک سفر کاملا رایگان برای دریافت کنندگان ارائه می دهد و می تواند تا 5 سال تحصیلی اعطاء شود. یک سقف ماهیانه برای هزینه های زندگی وجود دارد، اما سقف بالایی است. این بورسیه تحصیلی حتی شامل درس‌های رایگان هندی نیز می‌شود و به شما سکوی پرتابی قوی برای ورود به دومین بازار کار بزرگ جهان می‌دهد. این بورسیه تحصیلی متأسفانه برای کسانی که پاسپورت پاکستانی دارند نمی باشد.

هزینه رشته باستان شناسی در هند

ویزای تحصیلی هند

برای تحقق رویای خود برای تحصیل در در هندوستان به ویزای دانشجویی نیاز دارید مگر اینکه شهروند بوتان، مالدیو یا نپال باشید. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی این کشور، باید در یک موسسه آموزشی رسمی پذیرفته شده باشید. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، برای تمام مدت تحصیل به شما ویزا داده می شود، مشروط بر اینکه این مدت کمتر از پنج سال باشد.

هنگام حضور در قرار ملاقات خود در IVAC یا ماموریت، از شما خواسته می شود موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی و تاریخ انقضاء بیش از 180 روز
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • 1 فتوکپی از پاسپورت شما
  • اثبات محل زندگی شما در این کشور
  • نسخه چاپی برنامه آنلاین شما
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه شما
  • مدارک منابع مالی برای پوشش هزینه های زندگی شما در این کشور

کار در حوزه رشته باستان شناسی در هند

برخی از کارفرمایان باستان شناسان از شما انتظار دارند که در زمینه های مرتبط تجربه داشته باشید، بنابراین به دنبال فرصت های مناسب باشید. با انجام این کار تعهد و علاقه واقعی خود را به حرفه نیز نشان خواهید داد. داوطلب شدن را به عنوان یک حفار در نظر بگیرید یا فرصت ها را با موزه ها و گالری های محلی و سازمان های میراث بررسی کنید. اطلاعات مربوط به کار میدانی فعلی و ایده ها در مورد راه های داوطلب شدن از شورای باستان شناسی بریتانیا (CBA) در دسترس است.

کار داوطلبانه شما را با نیازهای کار در فضای باز، در هر شرایط آب و هوایی آشنا می کند. این یک راه عالی برای نشان دادن آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری شما است، و همچنین مطمئن شوید که کار چیزی است که به عنوان یک حرفه از آن لذت خواهید برد. کار داوطلبانه برای شبکه سازی و ایجاد تماس های مفید نیز عالی است.

مشاغلی که مستقیماً با مدرک شما مرتبط به شرح زیر است:

  • محقق دانشگاهی
  • باستان شناس
  • محافظ
  • مدیر میراث
  • بازرس بناهای تاریخی یا افسر حفاظت
  • مسئول آموزش موزه
  • متصدی موزه یا گالری
  • مسئول نمایشگاه های موزه یا گالری

حقوق کار در هند برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق سالانه باستان شناسی در هند چنانچه تمایل به تحصیل رشته باستان شناسی در هند را دارید مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *