دسته بندی نشده

رشته قلب و عروق در صربستان

رشته قلب و عروق در صربستان

رشته قلب و عروق در صربستان به صورت تخصصی در دانشگاه های پزشکی ارائه می شوند. برای کار و تحصیل در صربستان داشتن تسلط به زبان صربی لازم است. لذا در ابتدا باید بحث زبان را برای خود حل کنید. دانشگاه های صربستان در بخش تحقیقات و تحصیلات تکمیلی دوره های رشته قلب و عروق را ارائه می کنند. صربستان کشوری با هزینه های مطلوب برای زندگی است اما شرایط ویزا و زندگی در این کشور باید بررسی شود. جهت اطلاع از شرایط کسب ویزاهای کشورهای مختلف جهان می توانید مقاله های ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را جستجو کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان

برای تبدیل شدن به یک متخصص در صربستان شما باید فداکار و سخت کوش باشید، زیرا 8 تا 10 سال طول می کشد تا واجد شرایط شوید چه به عنوان یک متخصص عمومی یا متخصص قلب. اول از همه، شما باید مدرک پزشکی را که توسط شورای پزشکی به رسمیت شناخته شده است، تکمیل کنید، که معمولاً حدود 6 سال طول می کشد. همچنین می توانید برای گذراندن برنامه کارآموزی پزشکی نیز درخواست دهید. هر مؤسسه ممکن است شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان برای آن متفاوت باشد. در هر صورت برای تحصیل و کسب تخصص در صربستان نیاز به داشتن تسلط به زبان صربی خواهید داشت.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در صربستان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بلگراد
2دانشگاه نیش

انجمن رشته قلب و عروق در صربستان

بخش قلب و عروق انجمن پزشکی صربستان (SMS) در دسامبر 1946 تأسیس شد. این بخش در واقع اولین بخش تأسیس شده آکادمیک بود که در ابتدا در سال 1872 تأسیس شد. پروفسور وویسلاو آرنوولیویچ به عنوان اولین رئیس انتخاب شد. این بخش برای تقویت ارتباطات قلب و عروق در یوگسلاوی سابق طراحی شده است. در سال 1977، YSC نام خود را به انجمن قلب و عروق یوگسلاوی (CSY) تغییر داد. دهمین کنگره CSY در سال 1989 در بلگراد برگزار شدCSY به فعالیت های خود با بخش های باقی مانده از صربستان و مونته نگرو ادامه داد. علیرغم تجزیه یوگسلاوی سابق، CSY عضو فدراسیون جهانی قلب (WHF) و انجمن اروپایی قلب و عروق (ESC) باقی ماند.

در مارس 2003، CSY نام خود را به انجمن قلب و عروق صربستان و مونته نگرو تغییر داد. در همان سال، کنگره چهاردهم انجمن قلب و عروق صربستان و مونته نگرو در بلگراد برگزار شد. پس از فروپاشی اتحادیه دولتی صربستان و مونته نگرو، این انجمن مجدداً نام خود را تغییر داد و از سال 2005 به عنوان انجمن رشته قلب و عروق صربستان (CSS) نام گرفت.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان در اینجا شرح داده شده است.

کار در رشته قلب و عروق در صربستان

کار در رشته قلب و عروق در صربستان

در حین کار در رشته قلب و عروق در صربستان به عنوان پزشک قلب، می توانید یک متخصص قلب عمومی یا فردی باشید که در یک زمینه خاص تخصص دارد. یک متخصص قلب عمومی شرایطی را که بر رگ‌های خونی و قلب تأثیر می‌گذارد، تشخیص داده و درمان می‌کند و علاقه ‌مند به پیشگیری از بیماری است. حوزه های تخصصی مختلف در بخش قلب شامل مداخله، تصویربرداری قلب، اطفال، نارسایی قلبی، پیوند و الکتروفیزیولوژی است. کاردیولوژی مداخله‌ ای شامل انجام روش‌های پیشرفته، از قرار دادن استنت در شریان ‌های بسته یا بیمار گرفته تا آنژیوپلاستی با بالون (برای گشاد کردن عروق باریک یا انسداد) است.

کار در رشته قلب و عروق در صربستان در تصویربرداری قلب حول خواندن و تفسیر آزمایش ها و تصاویر روی قلب، از سی تی اسکن قلب تا MRI می چرخد. الکتروفیزیولوژی شامل تکانه های بیوالکتریک قلب است و برای کمک به یافتن و درمان مشکلات از جمله ضربان نامنظم قلب استفاده می شود، کسانی که در این زمینه هستند می توانند با دارو و روش های تهاجمی به بیماران کمک کنند. حوزه نارسایی قلبی به پزشکان اجازه می دهد تا بیمارانی را که دچار این مشکل شده اند حمایت و درمان کنند و یک متخصص قلب کودکان با کودکانی که مشکلات قلبی تشخیص داده شده است کار می کند.

درآمد متخصصین قلب و عروق در صربستان

از آنجایی که قلب و عروق یک تخصص پزشکی است و متخصصین پزشکی در این کشور درآمد بالایی کسب می کنند میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در صربستان نیز بالاست. البته برای کسب درآمد بالا در صربستان نیاز به تجربه کاری زیاد و سطح تحصیلات خوب خواهید داشت. برای کار در صربستان ویزای کار صربستان نیاز است.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در رومانی برای کار در صربستان در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهیانه متخصص قلب و عروق در صربستان

قلب و عروق مداخله ای در صربستان

در پرتو ماهیت پویای قلب و عروق مداخله ای، رویکردهای نوآورانه برای تحصیل رشته قلب و عروق مداخله ای در صربستان هم برای همکاران در آموزش و هم برای مداخله جویان با تجربه تر الزامی است. در صربستان، 2 پلت فرم آموزشی سالانه با همکاری گروه کاری در مورد قلب و عروق مداخله ای ایجاد شده است:

  • BASICS(اجلاس بلگراد از متخصصان مداخله ای قلب)
  • و SINERGY (کنفرانس صربستان در مورد قلب مداخله ای)

هر دو شامل موارد زنده مداخلات پیچیده از راه پوست است که به طور همزمان توسط شرکت کنندگان مورد بحث قرار می گیرد، در حالی که نسخه 2016 SINERGY 2 مسیر جدید را معرفی کرد:

  • یک دوره مقدماتی در مورد PCI پیچیده برای مداخله جویان جوان با سخنرانی توسط اساتید بین المللی و یادگیری مبتنی بر مورد،
  • بحث میزگرد در مورد چالش های منطقه ای خاص در عمل بالینی روزمره با مشارکت مداخله جویان برجسته از منطقه جنوب شرقی اروپا.

به دلیل ماهیت نوآورانه سریع آن، تحقیقات بالینی ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از عملکرد قلب و عروق مداخله ای در نظر گرفته شود. با توجه به ساختار تحقیقات بالینی، مداخله‌گران در صربستان در 2 جهت کار کرده ‌اند:

  • اول، ارتقای ثبت ملی ACS موجود، که قبلا توسط موسسه بهداشت عمومی با همکاری مراقبت ‌های عروق کرونر ایجاد شده بود.
  • دوم، با هدف خوشه ‌بندی سراسری پروژه‌ های تحقیقاتی

برای بررسی هزینه تحصیل پزشکی در صربستان می توانید مقاله مربوط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *