دسته بندی نشده

رشته قلب و عروق در عمان

رشته قلب و عروق در عمان

تحصیل رشته قلب و عروق در عمان به صورت کار عملی و دوره های فلوشیپ در بیمارستان های همکار با دانشگاه های عمان است. این کشور دارای چندین دانشگاه معتبر از جمله دانشگاه سلطان قابوس در سطح آسیا دارد. برای تحصیل رشته های پزشکی در بخش تحصیلات تکمیلی که دوره های تخصصی ارائه می شود نیاز به برقراری شرایط دارید. از جمله تسلط به زبان های عربی و انگلیسی برای کار و تحصیل در رشته قلب و عروق در عمان امری لازم است. برای بررسی بیشتر رشته قلب و عروق در عمان مقاله ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در عمان

قلب و عروق حوزه خاصی از پزشکی است که با اختلالات و شرایط قلب و سیستم گردش خون سروکار دارد. این شاخه شامل تشخیص، درمان نقایص قلبی، نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، بیماری دریچه ای قلب و الکتروفیزیولوژی (که آزمایشی است که فعالیت الکتریکی و سیستم درون قلب را برای ضربان قلب غیرطبیعی ارزیابی می کند) می باشد. تحصیل رشته قلب و عروق در عمان پس از تحصیل دوره پزشکی عمومی در عمان و تحصیل مقطع تحصیلات تکمیلی و دوره های عملی ارائه شده در بیمارستان ها ارائه می شود.

متخصص قلب به پزشکانی اطلاق می‌شود که در این زمینه فعالیت می‌کنند و در پیشگیری، تشخیص و درمان بیمارانی که بیماری ‌ها و بیماری ‌های قلبی دارند و همچنین هر چیزی که می‌تواند بر رگ ‌های خونی تأثیر بگذارد، تخصص دارند. معنای متخصص قلب مربوط به کاری است که آنها با بیماران خود انجام می دهند که می تواند در هر سنی باشد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در عمان معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سلطان قابوس
2کالج پزشکی عمان
3بورد تخصصی پزشکی عمان

انجمن رشته قلب و عروق در عمان

انجمن رشته قلب و عروق در عمان به دنبال ارتقاء سطح قلب و عروق به منظور دستیابی به حداکثر درجه مراقبت بهداشتی است. همچنین هدف آن حمایت از مطالعات و تحقیقات علمی برای مقابله با تحولات قلب و عروق در همه شاخه های آن در سطح جهانی است. این انجمن همکاری با دانشگاه ها و مؤسسات علمی داخلی و خارجی در زمینه تحقیقات علمی دارد. انجمن رشته قلب و عروق در عمان برگزاری سمینارها و جلسات علمی که ممکن است حرفه پزشکی قلب را در عمان ارتقا دهد را انجام می دهد. علاوه بر این، انجمن رشته قلب و عروق در عمان موارد زیر را انجام می دهد:

  • ایجاد بخش های تخصصی برای هر رشته فوق تخصصی قلب و عروق در چارچوب اهداف کلی تعیین شده توسط انجمن و با توجه به تدابیری که اتخاذ می کند.
  • انتشار مجلات علمی و خبرنامه های آگاهی با تایید وزار.ت
  • بررسی مشکلات و مسائل اجتماعی و زیست محیطی مرتبط با قلب و یافتن راه حل برای آنها.

شرایط کار ضمن تحصیل در عمان در اینجا بیان شده است.

کار در رشته قلب و عروق در عمان

کار در رشته قلب و عروق در عمان

مشاغل و کار در رشته قلب و عروق در عمان شامل درمان بیماران، بررسی و درک سابقه پزشکی آنها، معاینه آنها و ارزیابی وضعیت فعلی و سلامت قلب آنها است. آنها به دنبال پیشگیری، تشخیص و درمان انواع شرایط و موقعیت های مرتبط با قلب خواهند بود. آزمایش‌هایی مانند اکوکاردیوگرام استفاده می‌شود و نتایج برای اندازه‌گیری میزان کارآمدی قلب مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند، که سپس بینشی در مورد بهترین روش درمانی ارائه می‌دهد. متخصصان قلب همچنین روش هایی مانند آنژیوگرافی عروق کرونر را انجام می دهند که در آن از رنگ کنتراست که معمولاً حاوی ید است استفاده می شود و عکس های اشعه ایکس می توانند انسداد عروق را برای کمک به درمان بیماران تشخیص دهند.

آنها برای بیماران سرپایی یا افرادی که مراقبت های طولانی مدت دریافت می کنند، دارو تجویز می کنند، حمایت و مشاوره مداوم ارائه می دهند. سایر مسئولیت های کار در رشته قلب و عروق در عمان شامل انجام وظایف اداری، ثبت مداخلات و ارجاعات بیمار، نظارت بر بودجه و انجام تحقیقات بالینی است.

آیا متخصصان قلب در عمان جراحی انجام می دهند؟ جواب کوتاه، نه است. با این حال، آنها برای مدیریت بیماران و تعیین اینکه آیا فرد به جراحی نیاز دارد یا خیر، با جراحان قلب کار خواهند کرد. آنها ممکن است برای درمان افراد مبتلا به مشکلات ضربان قلب نامنظم با یکدیگر همکاری کنند و قبل از جراحی، متخصص قلب ارزیابی را انجام می دهد.

درآمد متخصصین قلب و عروق در عمان

عمان یکی از کشورهای ثروتمند در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است. با داشتن مدرک تحصیلی تخصص پزشکی در عمان و داشتن تسلط به زبان عربی می توانید کار در عمان در رشته قلب و عروق را تجربه کنید. میزان درآمد کار در رشته قلب و عمان در نمودار زیر آمده است:

درآمد متخصص قلب و عروق در عمان موسسات معتبر کاریابی در عمان معرفی شده اند.

برنامه فلوشیپ بورد تخصصی پزشکی عمان

هدف از برنامه فلوشیپ بورد تخصصی پزشکی عمان تربیت متخصصان توانمند، ایمن، ماهر و آگاه در زمینه قلب و عروق است. این یک برنامه 3 ساله آموزش ساختار یافته در قلب و عروق مطابق با برنامه اعتباربخشی ACGME-I (شورای اعتباربخشی برای تحصیلات تکمیلی پزشکی بین المللی) است. در تکمیل آن، انتظار می رود کارآموز یک متخصص قلب و عروق با صلاحیت باشد که بتواند به طور مستقل در قلب و عروق قابل مقایسه با استانداردهای بین المللی عمل کند. ارائه متخصصین ایمن، ماهر و شایسته در زمینه قلب و عروق که در ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت به بیماران در سراسر عمان پیشرو خواهند بود و همچنین برنامه های ملی را در جهت دستیابی به تعالی در مسائل سلامت قلب و عروق پیش بینی و اجرا می کند.

برای پذیرش در برنامه برنامه فلوشیپ بورد تخصصی پزشکی عمان متقاضی باید:

  • گواهی هیئت مدیره یا معادل آن توسط OMSB در تخصص اصلی به رسمیت شناخته شده است.
  • گذراندن مصاحبه برای آزمون فوق تخصص خاص
  • اجازه کتبی از کارفرمای حامی متقاضی را ارائه دهید که به او اجازه می دهد برای تمام مدت برنامه کمک هزینه تحصیلی بپیوندد.
  • مدرک لیسانس در پزشکی و جراحی یا معادل آن و گواهی تخصصی OMSB در پزشکی داخلی یا معادل آن باشید.
  • رفتار خوبی داشته باشید و از نظر پزشکی برای تخصص مناسب باشید.
  • در صورت لزوم، تأییدیه ای از طرف حامی متقاضی که مجوز پیوستن به برنامه آموزشی تخصصی را به صورت تمام وقت برای کل دوره آموزش تأیید می کند، ارسال کنید.
  • مصاحبه انجام شده توسط دانشکده قلب و عروق OMSB را بگذرانید.

مدارک لازم جهت پذیرش در عمان در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *