مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته فیزیک در فرانسه

رشته فیزیک در فرانسه

رشته فیزیک در فرانسه به همراه طیف وسیعی از رشته های دیگر در این کشور ارائه می شود. فرانسه جزو 10 کشور برتر ارائه کننده فیزیک در جهان است. این کشور دارای دانشگاه های بسیار معتبر در سطح جهان است که رشته های مختلف از جمله رشته فیزیک را ارائه می کند. تحصیل در فرانسه هم به زبان فرانسوی و هم زبان انگلیسی دنبال می شود. این کشور می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل رشته فیزیک باشد. اکثر دوره های کارشناسی به زبان فرانسوی و دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب بیشتر درباره رشته فیزیک در فرانسه گفته اند.

کار در رشته فیزیک در فرانسه

همانطور که می دانید فرانسه یکی از کشورهای برتر اقتصادی در اروپا است. در حال حاضر طیف وسیعی از مشاغل در این کشور دنبال می شود و رشته فیزیک به عنوان یکی از شاخه های اصلی علمی دارای مشاغل متعددی است. میزان حقوق ماهیانه کار در رشته فیزیک در فرانسه بسته به محل کار، نوع کار، نوع تخصص و تجربه کاری شما دارد. البته نرخ بیکاری در کشور فرانسه نسبتا بالا و در حدود 9% است. کاریابی در فرانسه در رشته فیزیک بسته به مهارت شما دارد. تسلط به زبان فرانسوی و داشتن تجربه کاری می توانند کمک کننده باشد.

در حال حاضر متوسط حقوق ماهیانه کار در فرانسه متوسط رو به بالا است. طبق بررسی های انجام گرفته یک فیزیکدان متخصص در کشور فرانسه به صورت متوسط 8550€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. همانطور که می بینید این مبلغ زیادی است و سالانه 100000€ (یورو) می باشد. البته این حقوق برای یک فرد متخصص و بسیار با تجربه است. این در حالی است سالانه فیزیکدانان در بازه 55400€ الی و 155000€ (یورو) حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در فرانسه را مشاهده کنید:

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در فرانسه

تحصیل رشته فیزیک در فرانسه

تاریخچه تحصیلات عالیه در فرانسه به قرن 12 برمی گردد که اولین دانشگاه ها تأسیس شدند. آنها موسسات مستقلی با وضعیت خودمختار بودند و از امتیازات قابل توجهی برخوردار می شدند. در طول انقلاب فرانسه در سال 1794 (اواخر قرن هجدهم) کنوانسیون Grandes écoles ویژه ایجاد شد:

  • مدرسه مرکزی کارهای عمومی (یک سال بعد به پلی تکنیک ecole تغییر نام داد)
  • هنرستان هنرها و صنایع دستی
  • مدرسه زبان های شرقی
  • مدرسه عالی هنرها و …

در سال 1806، ناپلئون اول قانونی را برای تأسیس دانشگاه شاهنشاهی وضع کرد (اولین فرمان سازماندهی آن در سال 1808 تصویب شد) برای کنترل سیستم آموزش فرانسه و همه موسسات تحت این قانون ترکیب شدند.. از آن زمان تاکنون فرانسه یکی از کشورهای برتر برای تحصیل در اروپا شناخته شده است. این کشور طیف وسیعی از رشته ها از رشته بازیگری در فرانسه گرفته تا رشته های علمی مانند فیزیک را ارائه می کنند. هر دانشگاه در فرانسه دارای شرایط خاص پذیرش خود می باشد و برای پذیرش با کادر دانشگاه باید ارتباط برقرار کنید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته فیزیک در فرانسه هستید می توانید دانشگاه های معتبر زیر را در نظر بگیرید:

شهرنام موسسه
پاریسدانشگاه سوربن فرانسه
پاریسدانشگاه پاریس
سنت مارتیندانشگاه فناوری گرنوبل
پالایسودانشگاه پلی تکنیک فرانسه
مارسیدانشگاه ایکس-مارسی
گرنبولدانشگاه گرنبل آلپس
استراسبورگدانشگاه استراسبورگ
پاریسدانشگاه پاریس ساکلای

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه علاوه بر مدارک پزشکی و پیراپزشکی، رشته های مختلفی را از مقاطع کارشناسی تا دکترا، در رشته های هنر، علوم انسانی، علوم و مهندسی ارائه می دهد. این برنامه های دانشگاهی تک یا چند رشته ای را ارائه می دهد، که دانشجویان را قادر می سازد مسیرهای شغلی شخصی را با توجه به مشخصات، مهارت ها و برنامه های حرفه ای هر دانشجو ایجاد کنند. این درجات تحول جامعه را در نظر می گیرد تا نسل های جدید را قادر به پاسخگویی به چالش های قرن 21 کند. دانشکده علوم و مهندسی دوره هایی را در ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، علوم زمین، مکانیک، علوم کامپیوتر و الکترونیک، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین در دکترا ارائه می دهد. دانشکده مهندسی اولین دانشگاه علمی فرانسه به دانشجویان خود ارائه می دهد:

  • آموزش های ارائه شده توسط معلمین خبره در زمینه تحقیق
  • دید بین المللی بسیار بالا

دانشکده با شرکت ها و آزمایشگاه های بزرگ درگیر تحقیق و نوآوری در ارتباط است. دانشکده فنی سوربن قصد دارد بهترین فرصت های شغلی را در زمینه های مختلف به دانشجویان خود ارائه دهد.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه پاریس ساکلای فرانسه

این دانشگاه طیف گسترده ای و متنوعی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد که به لطف شهرت دانشگاه برای تعالی پژوهشی و تعهد کادر علمی آن، در سطح بین المللی مشهور است. دانشکده های تشکیل دهنده دانشگاه و موسسات همه با دوره های تخصصی پیشرفته در علوم و مهندسی، علوم زندگی و بهداشت و علوم اجتماعی و علوم انسانی را ارائه می کنند. این دانشگاه 275 آزمایشگاه را با کمیسیون انرژی های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه (CEA)، مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS)، موسسه علمی پژوهشی Hautes Etudes (IHES)، موسسه تحقیقات ملی فرانسه برای کشاورزی، غذا و محیط زیست (INRAE)، موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال (INRIA)، موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه (INSERM) و آزمایشگاه هوافضا فرانسه (ONERA) همکاری دارد.

دانشگاه پاریس-ساکلی که در جنوب پاریس و در سایت های وسیعی واقع شده است از موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استراتژیک بهره مند می شود که با دید بین المللی آن تقویت می شود. این دانشگاه در یک منطقه طبیعی محافظت شده نزدیک به پاریس، در قلب یک مرکز اقتصادی پویا قرار گرفته است. دانشگاه پاریس-ساکلی با 48000 دانشجو، 9000 محقق و مدرس و 11000 کارمند فنی و اداری، یک نیروی محرکه برای توسعه منطقه محلی خود و یکی از نهادهای برجسته فرانسه است.

لیسانس فیزیک در دانشگاه پاریس ساکلای فرانسه

لیسانس فیزیک در دانشگاه پاریس ساکلای فرانسه

بیشتر دوره های تحصیل کارشناسی در فرانسه به زبان فرانسه تدریس می شود. برای شرکت در دوره ها سطح مناسبی از زبان فرانسه (B2 یا C1) مورد نیاز است. دانشگاه پاریس-ساکلی دوره های آموزشی معتبری را به دانشجویان ارائه می دهد که به آنها امکان دسترسی به شغل و توسعه دانش خود را در بخشهای مختلف علمی و اقتصادی، چه در آزمایشگاههای دانشگاهی و چه در دنیای اقتصادی اجتماعی یا بخشهای خاص حرفه ای (آموزش، مشاغل حقوقی، مشاغل بهداشتی) می دهد. این برنامه به دانشجویان امکان می دهد تا یک دانش عمومی خوب، عمدتاً در زمینه های مختلف انضباطی فیزیک (مکانیک، اپتیک، الکترومغناطیس، ترمودینامیک، فیزیک کوانتوم و آماری، شیمی در دوره های خاص، همچنین در ریاضیات و کامپیوتر نیز کسب کنند.

ماژول های مختلفی که در طول دوره ارائه می شود، به دانشجویان امکان می دهد رشته های خاص تری را کشف کنند و به آنها کمک می کند تا رشته خود را نسبت به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پاریس-ساکلی مشخص کنند. دانشجویان به تدریج مهارت های زیر را به دست می آورند:

  • تجزیه و تحلیل سیستم های فیزیکی (متغیرهای مربوطه، ترتیب اندازه و غیره)
  • انجام یک پروژه آزمایشی ساده و پرورش ذهن انتقادی (اندازه گیری ها، عدم قطعیت ها و غیره)
  • مدل سازی یک مسئله فیزیکی و حل آن را با استفاده از روش ریاضی یا عددی
  • برای برقراری ارتباط نتایج به صورت کتبی یا شفاهی

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه پاریس ساکلای فرانسه

هدف برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه در فیزیک این است که دانشجویان را با استفاده از طیف گسترده ای از زمینه های تحقیق فیزیک در دانشگاه پاریس-ساکلی و در رابطه با مسائل روز در تحقیق و توسعه، یک آموزش علمی تجربی و نظری در سطح بالا ارائه دهد. انواع رویکردهای آموزشی (مفهومی یا کاربردی، کار در آزمایشگاه یا یک شرکت، با هدف ادغام حرفه ای پس از 5 یا 8 سال تحصیلات عالی) متناسب با پروفایل های مختلف دانشجویی است و امکانات بیشماری را ارائه می دهد. کارشناسی ارشد فیزیک برای کلیه دانشجویان ملی و بین المللی، فرانسوی یا انگلیسی زبان آزاد است. این برنامه چندین برنامه اساسی فیزیک عمومی را در سال اول ارائه می دهد:

  • فیزیک پایه
  • فیزیک کاربردی
  • فیزیک عمومی

این برنامه ها به دانشجویان اجازه می دهد در پایان سال M1 تخصص M2 خود را انتخاب کنند. برنامه های M2 متمرکز بر جنبه های نظری و تجربی فوتونیک در رابط با سایر زمینه ها، نیز موجود است. همچنین برنامه اراسموس موندوس (LASCALA) در سپتامبر 2021 افتتاح  شد. این یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله است که توسط 4 دانشگاه شریک لوند، سگد، رم و پاریس اسکالای در زمینه شتاب دهنده ها و لیزرهای مقیاس بزرگ ارائه می شود که تحرک و بورس تحصیلی منحصر به فردی را ارائه می دهد. در سال 2023 یک برنامه کارشناسی ارشد جدید (QLMN) اختصاص یافته به مواد سبک کوانتومی و علوم نانو نیز ارائه خواهد شد و از مشارکت قوی بین آزمایشگاه ها و شرکت های بخش خصوصی که در زمینه انقلاب کوانتومی جدید کار می کنند بهره مند خواهد شد.

فوق لیسانس فیزیک در دانشگاه گرنوبل آلپس فرانسه

کارشناسی ارشد فیزیک یک دوره فیزیک عمومی است. هدف از این کار آماده سازی دانشجویان با دانش کافی در زمینه فیزیک است که به آنها امکان می دهد در هر یک از زمینه های مختلف فیزیک تخصص داشته باشند. سال اول کارشناسی ارشد این برنامه فیزیک عمومی را از طریق یک برنامه بنیادی اساسی تثبیت می کند، در حالی که دانشجویان را برای تخصص در یکی از 9 برنامه فیزیک آماده می کند. 4 برنامه (اخترفیزیک، ماده زنده ماده پیچیده، ماده کوانتوم و فیزیک و کیهان شناسی زیر اتمی) آموزش سطح بالا را در یکی از 4 موضوع اصلی تحقیق در سایت گرنوبل ارائه می دهند.

  • یک برنامه نانو فیزیک دوره های موجود در فیزیک بنیادی را به پایان می رساند. این ماده در رابط بین فیزیک نانو و فیزیک ماده متراکم قرار گرفته است.
  • برنامه های انرژی و فوتونیک و برنامه های نیمه هادی، جنبه های کاربردی فیزیک را از طریق پیشنهاد تحقیق و نوآوری مورد توجه قرار می دهد.
  • برنامه فیزیک پزشکی بین رشته های فیزیک و مهندسی بهداشت مشترک است.

از جمله برنامه های این مقطع در رشته فیزیک شامل:

  • فیزیک نجومی
  • ماده زنده
  • ماده کوانتومی
  • فیزیک و کاتولوژی شناسی زیرمجموعه
  • نانوفیزیک
  • تلفن و نیمه هادی ها
  • مواد برای انرژی
  • فیزیک پزشکی
  • اپتیک و بازاریابی و فروش بین المللی
  • انرژی هسته ای
  • حفاظت رادیویی

برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه و خدمات مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بر تجربه و دانش این مجموعه حسب باز کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *