مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته فیزیک در فنلاند

رشته فیزیک در فنلاند

رشته فیزیک در فنلاند به 3 زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می شود. فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی مورد توجه بسیاری از دانشجویان است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر در اسکاندیناوی و اروپاست. رشته فیزیک در فنلاند به عنوان یکی از رشته های مهم در علوم در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. اکثر دوره های کارشناسی در فنلاند به زبان فنلاندی و سوئدی است. مقاطع تحصیلی بالاتر مانند دکترا و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. چنانچه قصد تحصیل رشته فیزیک در فنلاند را دارید گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باره مطالب زیر را ارائه کرده اند.

کار در رشته فیزیک در فنلاند

نرخ بیکاری در بین فیزیکدانان در کشور فنلاند پایین می باشد. شرکت های مختلف در بخش های خصوصی و دولتی به دنبال استخدام افراد شایسته و متخصص در علوم مختلف از جمله فیزیک هستند. با داشتن مدرک معتبر از کشور فنلاند می توانید مدرک معتبر در زمینه فیزیک را کسب کنید و همچنین زبان این کشور را در طول تحصیل یاد بگیرید. میزان حقوق مشاغل تخصص و علمی در فنلاند مناسب است. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور فنلاند به صورت متوسط 9820€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کنند که مبلغ بسیار مناسبی است. این در حالی است که کم ترین میزان آن 4910€ (یورو) و بیشترین آن 15200€ (یورو) است. البته توجه داشته باشید این میزان حقوق برای یک فیزیکدان متخصص و کاردان با تجربه زیاد است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در فنلاند را مشاهده کنید:

مشاغل رشته فیزیک در فنلاند

تحصیل رشته فیزیک در فنلاند

تحصیلات عالی در فنلاند توسط دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) ارائه می شود. هر 2 بخش مشخصات خاص خود را دارند. دانشگاه ها بر تحقیق و آموزش علمی تأکید دارند. دانشگاه های علمی کاربردی رویکرد عملی تری را اتخاذ می کنند. ورود به تمام رشته های تحصیلی محدود است. از آنجا که تعداد متقاضیان از تعداد مکان های موجود بیشتر است، دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی از انواع مختلفی از معیارهای انتخاب دانشجو استفاده می کنند. معمولاً این موارد شامل موفقیت در امتحانات پایه و آزمون های ورودی است. بیشتر دانشجویان دانشگاه هدف خود را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می گذارند. علاوه بر این، افرادی که دارای مدرک حرفه ای سطح متوسطه یا حداقل یک دوره حرفه ای 3 ساله هستند، واجد شرایط عمومی تحصیلات دانشگاهی هستند.

همچنین ممکن است دانشگاه ها متقاضیانی را پذیرش کنند که در غیر این صورت مهارت و دانش لازم برای تکمیل تحصیلات را دارند. در دانشگاه ها دانشجویان می توانند برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقاطع تحصیلات تکمیلی علمی یا هنری، که مقاطع لیسانس و دکترا هستند، تحصیل کنند. در سیستم دوره 2 دوره، دانشجویان ابتدا دوره کارشناسی را به پایان می رسانند و پس از آن ممکن است برای دوره کارشناسی ارشد بروند. به عنوان یک قاعده، دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می شوند. مدت زمان اخذ مدرک کارشناسی ارشد به طور پیوسته 5 سال است.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر فنلاند برای تحصیل رشته فیزیک در فنلاند را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه هلسینکی
2دانشگاه آلتو
3دانشگاه فنی لاپنرانتا
4دانشگاه جیواسکیلا
5دانشگاه تامپره
6دانشگاه تورکو

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه هلسینکی فنلاند

گروه فیزیک دانشگاه هلسینکی رشته فیزیک را به 3 زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می دهد. در حالی که تحصیلات دوره کارشناسی (BSc) بیشتر به زبان فنلاندی یا سوئدی ارائه می شود، بیشتر تحصیلات پیشرفته (MSc و PhD) به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دانشگاه از دانشجویان بین المللی علاقه مند به پیگیری مطالعات فیزیک که از نزدیک با یک محیط تحقیقاتی قوی در یک گروه و دانشگاه دارای رتبه بسیار بالا مرتبط هستند، استقبال می کند. رشته های اصلی علمی ریاضیات و آمار، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر و داده ها نیز پایه و اساس فناوری های مدرن است. برنامه کارشناسی در دانشکده علوم به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. این برنامه برای برنامه های کاربردی برای هر کسی که دارای مدرک دیپلم دبیرستان است شامل مطالعات ریاضی و فیزیک یا شیمی پیشرفته باز است.

در طول نیم سال اول، دانشجویان دانش پایه ای در ریاضیات سطح دانشگاه و مهارت های برنامه نویسی پایه می گیرند. پس از این، آنها می توانند مسیر تحصیلات تخصصی را با دوره های سال دوم و سوم دانشگاه در ریاضیات و آمار، علوم کامپیوتر یا علوم داده، فیزیک و شیمی انتخاب کنند. می توان مطالعات را در یکی از این مسیرهای مطالعاتی دنبال کرد و یا مطالعات 2 یا 3 مسیر را برای دستیابی به یک آموزش چند رشته ای ترکیب کرد. گروه های اصلی این دانشکده شامل:

  • ریاضی و آمار
  • فیزیک
  • شیمی
  • علوم کامپیوتر

لیسانس فیزیک در دانشگاه هلسینکی فنلاند

پردیس کومپولا، یکی از 4 پردیس دانشگاه هلسینکی، بزرگترین مرکز در کشورهای شمال اروپا برای تحقیق در علوم طبیعی است. این یک محیط مطالعه پویا با احساس خوب جامعه است. شما به عنوان دانشجو به راحتی درگیر گروه های تحقیقاتی و سازمان های فعال دانشجویی می شوید. در مسیر تحصیل لیسانس فیزیک، موارد زیر را آموزش می بینید:

  • آموزش در مورد مبانی کلاسیک و مکانیک کوانتوم فیزیک مدرن
  • دیدگاهی در مورد چگونگی ارتباط این دانش با درک مدرن از ماهیت جهان و فناوری های جدید.

پس از تحصیلات اساسی و موضوعی مشترک (60 واحد) می توانید دوره هایی را انتخاب کنید که تحصیلات را به سمت یکی از برنامه های کارشناسی ارشد سوق می دهد که در آن می توانید ادامه دهید:

  • برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ذرات و علوم اخترفیزیک
  • برنامه کارشناسی ارشد در تحقیقات مواد (که شامل علوم نانو و بیوفیزیک است)
  • تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند در علوم جوی.

با ترکیب مطالعات فیزیک و ریاضیات، می توانید مطالعات خود را به سمت برنامه کارشناسی ارشد در روش های نظری و محاسباتی نیز بروید.

کارشناسی ارشد فیزیک ذرات در دانشگاه هلسینکی فنلاند

برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ذرات و علوم اخترفیزیک دارای 2 مسیر مطالعه است:

  • فیزیک ذرات بنیادی و کیهان شناسی
  • علوم اخترفیزیک

قوانین طبیعی از ذرات بنیادی تا تکوین منظومه شمسی، ستارگان و کهکشان ها بر جهان حاکم است. در برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ذرات و علوم اخترفیزیک، شما بر درک کمی از این پدیده ها تمرکز خواهید کرد. با مهارت در تحقیقات پایه که در این برنامه به دست خواهید آورد، ممکن است حرفه ای را در زمینه تحقیق دنبال کنید. شما همچنین در استفاده از روش های ریاضی، ابزارهای فناوری اطلاعات و یا تجهیزات تجربی و همچنین مهارت های قوی در حل مسئله و استنباط منطقی مهارت خواهید یافت. اینها شما را برای طیف گسترده ای از مشاغل در بخش خصوصی واجد شرایط می کنند. پروژه پایان نامه شما توسط استاد منصوب شما نظارت می شود، وی به طور منظم با شما ملاقات می کند تا اطمینان حاصل کند که کار شما طبق برنامه پیش می رود.

تحقیقات اساسی قسمت اصلی آموزش در برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک ذرات و علوم اخترفیزیک را تشکیل می دهد. تحقیقات پایه ای که در دانشگاه هلسینکی انجام شده است رتبه های برتر را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی کسب کرده است. یادگیری عمیق ارائه شده توسط گروه های تحقیقاتی بین المللی پایه محکمی برای یادگیری مادام العمر شما خواهد بود. مسیرهای مطالعه به تخصص هایی شامل نجوم، فیزیک فضا، فیزیک ذرات یا کیهان شناسی متمرکز هستند. دوره ها به طور معمول شامل سخنرانی ها، تمرینات، کارهای گروهی و ادبیات تحقیقاتی هستند و به امتحانات و یا تکالیف نهایی ختم می شوند. علاوه بر این، برخی از مطالعات را می توان به عنوان آزمون تکمیل کرد.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه آلتو فنلاند

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه آلتو فنلاند

برنامه های تحصیلی رشته فیزیک در دانشگاه آلتو روی مباحث زیر متمرکز است:

  • فیزیک مواد
  • فناوری کوانتو
  • مواد نرم و زنده
  • راه حل های پیشرفته انرژی

مباحث از تحقیقات بنیادی تا کاربردهای مهم گسترش می یابد. گروه فیزیک کاربردی، متخصصان تحقیق و توسعه، متخصصان داده، کارشناسان فناوری، مخترعان و دانشمندان را برای صنعت و جامعه به نسل های آینده آموزش می دهد. این بخش میزبان آکادمی فنلاند مرکز تعالی فناوری کوانتوم فنلاند است. فناوری های بیشتر توانایی کوانتومی توسط مرکز مهندسی کوانتوم تسهیل می شود، که به عنوان یک ابتکار استراتژیک دانشگاه در طول سال های 2015-2020 فعالیت کرده است. از سال 2021 به بعد، فعالیت های مربوط به کوانتوم در یک زمینه ملی گسترده تر سازماندهی شدند.

این بخش همچنین یکی از کاربران اصلی زیرساختهای تحقیقاتی ملی OtaNano است که تجهیزات و امکانات را برای دانشجویان، دانشمندان و مشاغل با فناوری پیشرفته فراهم می کند. مرکز نانو میکروسکوپی و آزمایشگاه دمای پایین OtaNano سرمایه های حیاتی برای محققان هستند. به طور گسترده ای از منابع و پایگاه های ابری و رایانه ملی و بین المللی استفاده و به آنها کمک می می شود. سالانه تقریباً 25 برنامه کارشناسی ارشد و 30 دکترای علوم از گروه فیزیک کاربردی این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه آلتو فنلاند

گروه فیزیک کاربردی مجموعه گسترده ای از دوره های تحصیل کارشناسی در فنلاند در فیزیک پایه را برای دانشجویان فیزیک در دوره کارشناسی ارشد (فیزیک مهندسی) و رشته های کارشناسی (فیزیک مهندسی یا علوم ریاضی و سیستم ها) و همچنین برای دانشجویان در سایر مقاطع مهندسی ارائه می دهد. آزمایش های آزمایشگاه فیزیک یک قسمت اساسی از تحصیلات کارشناسی است. گروه های تحقیقاتی این بخش موضوعات و نظارت را برای پایان نامه های کارشناسی در زمینه های مختلف موضوعی فیزیک ارائه می دهند.

در مطالعات کارشناسی ارشد ارائه شده توسط گروه فیزیک کاربردی، دانشجویان می توانند دانش خود را در علوم فیزیکی در رشته های اصلی فیزیک مهندسی تقویت کنند. برنامه کارشناسی ارشد در فیزیک مهندسی همچنین دارای یک برنامه مشترک بین المللی مرتبط، مواد پیشرفته برای نوآوری و پایداری یا AMIS است. این مطالعات شامل دوره هایی در زمینه:

  • مکانیک کوانتوم
  • فیزیک آماری
  • فیزیک محاسباتی و تجربی
  • مواد و فیزیک نانو
  • فناوری های پیشرفته انرژی از جمله شکافت، همجوشی یا منابع انرژی تجدید پذیر

کارشناسی ارشد مهندسی فیزیک در دانشگاه آلتو فنلاند

رشته فیزیک مهندسی در دانشگاه آلتو از 2 قسمت تشکیل شده است:

  • یک محتوای اصلی
  • یک انتخاب انعطاف پذیر از دروس انتخاب شده توسط دانشجو

دوره های اصلی این رشته ها شامل موضوعات مهم فیزیک مهندسی و روش های فیزیک محاسباتی، نظری و تجربی است. محتوای اصلی شامل برخی گزینه ها برای تمرکز بیشتر روی یک موضوع خاص است. بقیه مطالعات ساختاری بسیار انعطاف پذیر دارند و امکان تمرکز در فیزیک، علوم نانو، مطالعات انرژی یا طراحی محتوای میان رشته ای بیشتر را برای دانشجو فراهم می کنند. دانشجو همچنین می تواند یک موضوع جزئی را تکمیل کند یا یک رشته بیشتر را تمدید کند. این مطالعات شامل بسیاری از تجربیات عملی در زمینه تحقیقاتی می باشد. جهت استفاده از خدمات خاص مهاجرتی مانند اخذ ویزای تحصیلی فنلاند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *