مهاجرت تحصیلی فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

برنامه های مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه در زمینه های مختلف ارائه شده و هر ساله دانشجویان زیادی وارد دانشگاه های این کشور می شوند. دانشجویان در این دوره به صورت اختصاصی و تحقیقاتی رشته مورد نظر خود را مطالعه می نمایند. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در دوره کارشناسی ارشد متقاضیان باید از شرایط و هزینه های مربوطه آگاه باشند. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این راهنما را که شامل جدیدترین اطلاعات درباره شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کشور فرانسه می باشد را برای مطلع سازی هموطنان گرامی تهیه کرده اند.

درباره مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

فعالیت های فکری و خلاق همواره بخشی از بافت جامعه این کشور بوده است. سیستم آموزش عالی فرانسه به دلیل سنت طولانی تعالی بسیار مشهور است. این کشور یکی از بهترین کشورها و همچنین پرافتخار ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد است. دانشگاه های فرانسه نیز از بودجه خوبی برخوردار هستند. دولت این کشور سرمایه گذاری زیادی در آموزش عالی کشور خود کرده است که موجب افزایش کیفیت دانشگاه های این کشور و برنامه های تحصیلی در این مراکز تحصیلی شده است.

در جدول زیر به جزئیات اصلی تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور اشاره شده است:

آیتمشرح
تعداد دانشگاه ها294
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه پاریس
تعداد دانشجویان بین المللی258830
طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد1 تا 2 سال
شهریه تحصیلی (دانشجویان داخلی)243€ (یورو)
سال تحصیلیسپتامبر الی ژانویه

دلایل مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

این کشور با ارائه برنامه های تحصیلی بی نظیر در دوره های تحصیلی مختلف بخصوص دوره تحصیل کارشناسی ارشد یک مقصد عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود. دلایل زیادی برای محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی وجود دارد. بیش از 250000 دانشجو در سال گذشته وارد دانشگاه های این کشور شوند. از دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های تحصیلی مناسب فرانسه: یکی از قابل دسترسی ترین بخش های آموزش عالی در جهان را دارا می باشد. اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس فقط 243€ (یورو) در سال برای تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی کشور فرانسه پرداخت می کنند.
  • زبان تحصیل در فرانسه: با اینکه در دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. اما تحصیل در دانشگاه های این کشور فرصتی عالی برای یادگیری زبان بین المللی فرانسوی می باشد.
  • سیستم آموزش عالی بی نظیر فرانسه: آموزش عالی فرانسه از آنجایی که از موسسات کوچکتر در شبکه های دانشگاهی بسیار بزرگتر تشکیل شده است غیر عادی است. ضمن بهره گیری از منابع مشترک سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، موسسات می توانند بسیار تخصصی باشند.
  • وجود دانشگاه های تاریخی با قدمت بالا در فرانسه: وجود دانشگاه های تاریخی با قدمت بالا در فرانسه یکی دیگر از دلایل مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه می باشند. دانشگاه پاریس که در سال 1160 تاسیس شده است. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور فرانسه و همچنین اروپا می باشد.

دانشگاه های فرانسه برای تحصیل کارشناسی ارشد

سیستم آموزش عالی این کشور کاملا بی نظیر است. شبکه های دانشگاه های کوچکتر منابع را به عنوان بخشی از مراکز آموزش عالی بزرگتر به اشتراک می گذارند. این رویکرد به ویژه به آموزش های تحصیلات تکمیلی و خواسته های برنامه های مدرک تخصصی تر کمک می کند. شهرهای متوسط مانند گرنوبل دارای 2 یا 3 دانشگاه و همچنین تعدادی از موسسات آموزش عالی تخصصی هستند. در عین حال، 13 دانشگاه تحقیقاتی و همچنین بسیاری از موسسات کوچکتر وجود دارد. از نظر تاريخی، دانشگاه های فرانسه بسياری بزرگتر و موسسات مستقل بودند. از این رو تلاش می كردند تا اعتبار خود را از طريق آموزش و فعاليت ها گسترش دهند.

83 دانشگاه دولتی، موسسات آموزشی و پژوهشی جامع دانشگاهی در این کشور وجود دارند. برنامه های تحصیلی مختلفی را در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهند. همه می توانند در این مراکز تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد کسب کنند. با توجه به سابقه، شهرت و محبوبیت سیستم آموزش عالی، دیدن تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در جداول رتبه بندی جهانی تعجب آور نیست. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به فرانسه را بررسی بفرمائید.

ما 5 دانشگاه برتر برای تحصیلات تکمیلی در فرانسه را در زیر ذکر کرده ایم:

دانشگاهرتبه در جهان
دانشگاه پی‌ اس‌ ال45
پلی تکنیک اکول98
دانشگاه پاریس130
دانشگاه سوربون80
تلکام پاریس188

 شرایط مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد به طور معمول 2 سال طو می کشد. برخلاف دوره های فوق کارشناسی انگلستان که بیش از 12 ماه بدون استراحت به طور می انجامند. برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد همراه با تعطیلات و برنامه ها و فعالیت های مختلف می باشند. دانشجویان از شهریور ماه تا دی ماه مشغول به تحصیل می شوند. بعد از اتمام تعطیلات کریسمس، دومین ترم تحصیلی آنها شروع می شود. بعد از اتمام هر ترم تحصیلی، دانشجویان باید در آزمون ها شرکت کنند. از این رو شرایط اقامت در این کشور به طور کامل در مقاله اقامت فرانسه شرح داده شده است.

محتوای مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

مدارک کارشناسی ارشد فرانسوی شامل ماژول های فردی یا واحدهای آموزشی می شوند. با این وجود، امکان تمرکز روی موضوعات مختلف در یک بخش گسترده تر وجود دارد. این ماژول ها معمولا طبق موارد مناسب از طریق کارگاه های عملی، بحث های نظری و پروژه مستقل ارائه می شوند. دانشجویان برای به پایان رساندن دوره فوق کارشناسی ارشد باید پایان نامه ارائه دهند. این دوره شامل پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی می شود. از زمان قبول فرایند بولونیا، فرانسه دیگر مدارک کارشناسی ارشد چرخه بلند سنتی را ارائه نمی دهد. جهت اطلاع از شرایط دانشجویان در این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به فرانسه را بررسی بفرمائید.

با این حال، برخی از مدارک تحصیلی کامل یا جزئی اعطاء می شوند. عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد تخصصی
  • برنامه های MBA

هزینه های تحصیل مقاطع بالاتر در فرانسه

فرانسه یکی از مقاصد مقرون به صرفه در اروپا برای تحصیلات تکمیلی است. دولت شهریه دانشگاه های دولتی را با نرخ مشخص تعیین می کند. در حالی که تمام دانشجویان داخلی و اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا همان مبلغ را پرداخت می کنند. هزینه شرکت در یک برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در حال حاضر 243€ (یورو) در سال است. دولت فرانسه شهریه بالاتری را با نرخ 3770€ (یورو) در سال برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در نظر گرفت. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه دانشجویان باید هزینه بیشتری بپردازند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه های موجود در این کشور مطالعه مقاله هزینه زندگی در فرانسه خالی از لطف نخواهد بود.

برنامه های تحصیل فوق لیسانس در فرانسه

کلیه دارندگان مدرک کارشناسی واجد شرایط درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور فرانسه هستند. با این حال، هر دانشگاه آزاد است که معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجویان بین المللی تعیین کند. از این رو تصمیم گیری خاصی را انجام دهد. الزامات اضافی برای پذیرش در یک برنامه کارشناسی ارشد بسته به شرایط دانشگاه ها و دوره های مختلف باشد:

  • مصاحبه
  • آزمون های پذیرش
  • رونوشت ها

سایر الزامات ممکن است شامل شواهدی از مهارت زبان، ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت برای دانشجویان بین المللی باشد. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل و هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های برتر کشور فرانسه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *