مهاجرت تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه

به طور سالیانه متقاضیان تحصیلی بسیاری از سراسر دنیا مشتاق اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بوده تا تحصیلات عالیه خود را در این کشور به پایان برسانند. ویزای تحصیلی این کشور به عنوان مجوز ورود قانونی متقاضیان بین المللی در نظر گرفته می شود. چراکه سطح کیفی دانشگاه های این کشور از لحاظ علمی، تحقیقاتی و پژوهشی فوق العاده بالا بوده و مدارک دانشگاهی اعطایی آنها در سطح اروپا و جهان دارای اعتباری خاص و ویژه است. از سویی دیگر شرایط اقتصادی در این کشور به نحوی است که دانشجویان فارغ التحصیل یا افراد متقاضی کار در این کشور در صورت دارا بودن مهارت و تخصصی کافی به سهولت قادر خواهند بود.

برای همیشه در بهترین و معتبرترین کمپانی های فرانسوی مشغول به کار شده است. اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. این مقاله به درخواست بسیاری از متقاضیان مهاجرت به فرانسه از جمله مهاجرت تحصیلی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. حاوی اطلاعات تکمیلی برای حصول این امر می باشد. بنابراین مطالعه مطالب مفید این مقاله کمک شایانی برای شما متقاضیان گرامی است.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی فرانسه

بررسی ویزای تحصیلی فرانسه

شمار بسیاری از افراد متقاضی و مشتاق تحصیل در کشورهای اروپایی هستند. کشور فرانسه نیز به عنوان یک کشور اروپایی خواهان بسیاری در این زمینه دارد. از این رو دولت فرانسه هر ساله پذیرای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به فرانسه از جمله مهاجرت تحصیلی می باشد. در همین راستا بودجه های ویژه ای را برای این امر در نظر می گیرد. کشور فرانسه دارای تحصیلات عالیه می باشد.

تحصیل رایگان در این کشور نیز امکان پذیر است. دانشجویان می توانند با کمترین هزینه که می توان آن را رایگان خواند. در وهله اول می باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. زبان تحصیلی در دانشگاه های این کشور به 2 صورت انگلیسی و فرانسوی است.

اطلاعات عمومیتوضیحات 
پایتختفرانسه
زبانفرانسوی
واحد پولیورو €
دوره های تحصیلیهزینه دوره ها به یورو
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی€2770
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد€3770
هزینه تحصیل در مقطع دکترا€3770
هزینه تحصیل در رشته های پزشکی€3000 الی 4000€
هزینه تحصیل در رشته های مهندسی€2000 الی 4000€
دوره های تحصیلیطول دوره
طول دوره زبان1 سال
طول دوره کارشناسی3 الی 4 سال
طول دوره کارشناسی ارشد1 الی 2 سال
طول دوره دکترا3 الی 5 سال
طول دوره رشته های پزشکی9 سال

مقاطع مختلف تحصیل در فرانسه

در صورتی که اتباع خارجی از جمله ایرانیان قصد دارند در دانشگاه های کشور فرانسه تحصیلات خود را ادامه دهند. مجاز به ادامه تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و حتی مقاطع بالاتر هستند. لازم است بدانید کلیه رشته های تحصیلی که در دانشگاه های ایران تدریس می گردد. در دانشگاه های فرانسه نیز به دانشجویان ارائه می شود. بنابراین تحصیل در فرانسه دارای محدودیت رشته نمی باشد.

متقاضیان تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور، تحصیل خود در سال های اول یا دوم مقطع کارشناسی ارشد را نیز سپری نمایند. چراکه از این طریق آشنایی بیشتری با نظام آموزشی دانشگاه های فرانسه پیدا می کنند. همچنین زبان فرانسوی آنها نیز به اندازه کافی تقویت می گردد. اگرچه دروس تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. اما از آنجا که زبان فرانسوی، زبان رسمی مردم این کشور است. بنابراین آشنایی و تسلط به این زبان برای فرد دانشجو یا مهاجر در فرانسه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور از طریق نمودار زیر قابل تفسیر خواهد بود:

میانگین رشد تعداد دانشجویان در کشور فرانسه

شرح برنامه های درسی در مقطع ابتدایی و دبیرستان فرانسه

این مقاطع شامل حال افرادی می شود که از قبل در کشور فرانسه و با کشورهای اروپایی اقامت دارند. به عنوان مثال از طریق ویزای والدین و یا خرید ملک و غیره در این کشور سکونت دارند. مراحل تحصیل از دوره پیش دبستان شروع می شود. این دوره اختیاری است. دوره دبستان 5 سال زمان می برد. افرادی که سن 6 تا 11 سال هستند می توانند در این دوره ثبت نام کنند. در پایان این دوره مدارکی تحت عنوان cp ،ce1 ،ce2 ،cm1 ،cm2 به دانش آموزان این مقطع اعطاء می شود. بعد از این دوره افراد در سن 11 تا 18 سال می توانند در مقاطع دبیرستان تحصیل کنند که باید به ترتیب در college و lycee این مقاطع را پشت سر بگذرانند. جهت ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی نیاز به اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در فرانسه

طول دوره کارشناسی حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد. از شرایط پذیرش دانشگاه های فرانسه ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله معتبر، ارائه مدرک زبان فرانسه در سطح b1 و قبولی در کنکور ایران خواهد بود. در این حین افراد اجازه کار نیمه وقت به مدت 10 الی 20 ساعت در هفته را خواهند داشت. سن افراد باید برای اقدام این مقطع تا 22 سال باشد. طول مدت تحصیل در این مقطع 1 الی 2 سال هست. افراد برای پذیرش در این مقطع باید مدرک کارشناسی خود را با معدل بالای 15 ارائه دهند. مدرک زبان مورد نیاز برای این مقطع ارائه آیلتس 6.5 و یا مدرک b2 آلمانی می باشد. دانشجویان همزمان با تحصیل اجازه کار 20 ساعت در هفته را نیز دارند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو مقاله اعزام دانشجو به فرانسه را بررسی بفرمائید.

آموزش در فرانسه در مقطع دکترا

طول این دوره 3 الی 5 سال در دانشگاه های این کشور به طول می انجامد. پذیرش در مقطع دکترا سخت تر از مقاطع قبل است زیرا پذیرش دکترا با اخذ استاد راهنما از دانشگاه های فرانسه است. اساتید هم برای اعطاء پذیرش در این مقطع از افراد سوابق پژوهشی قوی مانند مقالات بین المللی، مقالات Q1 تا Q4، نامه از اساتید دانشگاه های مقصد، تالیف کتاب، جوایز خوارزمی، مصاحبه راضی کننده، نفر برتر دانشگاه مقصد و غیره خواهد بود.

یکی از خوبی های ویزای تحصیلی فرانسه این است که افراد به راحتی می توانند در مقطع زبان قبل از ورود به دانشگاه در هر رشته و مقطع در این دوره ها شرکت نمایند. دوره های زبان در شهر استراسبورگ دارای مزیت های مانند هزینه زندگی پایین، امکان دریافت کمک هزینه زندگی، و شرکت در دوره های زبان دولتی و خصوصی خواهد بود. هزینه دوره های زبان فرانسه در دانشگاه های دولتی حدود 2000€ (یورو) و در کالج های خصوصی حدود 6000€ (یورو) می باشد.

انواع مجوز تحصیل در کشور فرانسه

اشتغال به تحصیل برای دانشجویان مستلزم دارا بودن ویزای تحصیلی است. این ویزا متناسب با شرایط فعلی دانشجو و هدف تحصیلی متقاضی در انواع مختلفی صادر می گردد.

به شرح ذیل هستند:

نوع ویزاشرح
ویزای کوتاه مدت تحصیلیاین ویزا به صورت کوتاه مدت بوده است. مختص افرادی که به قصد تحصیل چند ماهه و همچنین شرکت در کلاس های آموزشی و تحقیقات وارد کشور فرانسه می شوند. این ویزا صرفا به مدت اعتبار 3 ماه برای فرد متقاضی قابل استفاده می باشد. در صورتی که فرد قصد اقامت بیش از 3 ماه را داشته باشد. همچنین بایستی تقاضاء خود را به مقامات کشور فرانسه تسلیم نماید. این نوع ویزا به صورت رایگان صادر می گردد. به هیچ وجه قابل تمدید نیست.
ویزای شرکت در آزمون هافردی که قصد دارد در انواع مختلف آزمون ها از جمله آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت نماید. بایستی از این نوع ویزا استفاده کند. چنانچه فرد در امتحانات مذکور موفق به کسب نمره قبولی گردد. این ویزا به صورت 1 ساله به متقاضی اعطاء می گردد.
ویزای موقت و کوتاه مدت فرانسهصدور این نوع ویزا برای متقاضیانی است که به طور حتم اطمینان دارند که به مدت 6 ماه قصد اقامت در این کشور را خواهند داشت. پس از این مدت بایستی به کشور خود بازگردند.
ویزای بلند مدت فرانسهاین نوع ویزای تحصیلی فرانسه به افراد متقاضی اختصاص دارد. مدت اقامت آنها بیشتر از 6 ماه بوده است. معمولا برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور صادر می گردد. مدت اعتبار آن نیز مطابق با مقطع تحصیلی است. اما به طور کلی این نوع ویزا تا پایان تحصیلات و فارغ التحصیلی دانشجو دارای اعتبار خواهد بود. در این حالت دانشجویان نیازی به اخذ ویزای فرانسه نداشته است. با همین ویزا می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور فرانسه

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه و یا کالج
  • ترجمه ریز نمرات، اصل دانشنامه مقاطع تحصیلی پیشین
  • ترجمه شناسنامه
  • 3 قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی با ارائه پیرینت حساب از سفارت به میزان دوره تحصیلی به مبلغ €700 (یورو) ماهیانه
  • تکمیل فرم OFII
  • وچر هتل
  • رزومه
  • بیمه نامه

در صورت تحصیل در فرانسه اخذ ویزای تحصیلی از الزامات است که متناسب با مقطع تحصیلی شماست. اما به طور کلی می باید کلیه مدارک درخواستی از سوی دانشگاه یا سفارت را تهیه و ارائه نمایید. پس از بررسی مدارک ارائه شده از سوی متقاضی و همچنین موافقت با درخواست متقاضی،‌ ویزای تحصیلی از سوی سفارت صادر و به فرد اعطاء می گردد. مراجعه حضوری شما عزیزان یا تماس های تلفنی رایگان برای دریافت مشاوره های حرفه ای باعث افتخار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهد بود. در این صورت تا بتوانیم شما را در امر مهاجرت به اروپا و اقامت فرانسه به طرق مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی همراهی نماییم.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *