دسته بندی نشده

رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه

رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه از جمله رشته های انگلیسی زبان است. علاقه مندان می توانند دوره های متنوعی را در دانشگاه های فرانسوی بیابند. فرانسه یکی از کشورهای شناخته شده در اروپا با هزینه ارزان برای تحصیل است. لذا با پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانید با هزینه مناسب مدرک مهندسی کامپیوتر را دریافت کنید. البته برای کار و زندگی در فرانسه تسلط به زبان فرانسوی امری لازم است. دوره های مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ها و دانشکده های پلی تکنیک فرانسه ارائه می شود و همگی دارای اعتبار و کیفیت خوبی در سطح جهانی هستند. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات تکمیلی در روند تحصیل در فرانسه و سایر کشورهای جهان هستند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه در دوره های مختلف تحصیلی امکان پذیر است. تحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر در فرانسه در دوره های 3 الی 4 ساله انجام می گیرد. همچنین دوره های کارشناسی ارشد در فرانسه باعث کسب تخصصی در رشته مهندسی کامپیوتر می شود. شایان ذکر است مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر 2 بخش است:

  • M1 که بخش اول کارشناسی ارشد شناخته می شود.
  • M2 که بخش دوم و پایانی دوره کارشناسی ارشد در فرانسه است.

دانشجویان می توانند این 2 بخش را در دانشگاه های مختلف فرانسه مطالعه کنند و یا هر 2 را در یک دانشگاه مطالعه کنند. فرانسه دارای محیط آموزشی متنوع و رقابتی دانشگاهی است. چندین دانشگاه به طور مداوم در بالای رتبه بندی دانشگاه ها قرار دارند. مطمئناً دانشجویان در سطح جهانی در فرانسه تحصیل خواهند کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه بسیار مناسب است. سالانه بین €3000 تا €4000 (یورو) متغیر است. هزینه دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه شامل:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه سوربنپاریس
دانشگاه گرنوبل آلپسسنت مارتین
دانشگاه اکوله نرمال سوپریر ESLپاریس
موسسه پلی تکنیک پاریسپاریس
موسسه فنی گرنوبلگرنوبل
دانشگاه پاریسپاریس
موسسه ملی فنی علوم کاربردیویلربن
دانشگاه پلی تکنیک نانتنانت
دانشگاه پائول ساباتیرتولوز

تحصیل مهندسی کامپیوتر در موسسه پلی تکنیک فرانسه

هدف این موسسه ارائه دانش اساسی مهندسان آینده در علوم کامپیوتر است. این رشته که در همه سطوح جامعه، اقتصاد و علم وجود دارد باید هر مهندس و محقق، فارغ از تخصص های اصلی، بر آن تسلط داشته باشد. پیشرفت های تکنولوژیکی باعث ظهور مشاغل جدیدی در علوم کامپیوتر در زمینه های وب، مدیریت دانش، تصویر و بهینه سازی لجستیک شده است. به منظور اطلاع از روندهای فعلی و آینده در علوم کامپیوتر، این موسسه دوره های زیر ارائه می دهد:

نوع دورهشرح
مطالعات سفارشی برای هر سطحدانشجویان در برنامه Polytechnician Ingénieur از سال اول تحصیل خود دوره های علوم کامپیوتر را می گذرانند. آنها ممکن است بین 2 سطح یکی را انتخاب کنند: یک دوره مقدماتی و یک دوره پیشرفته تر برای کسانی که قبلاً با این موضوع آشنا هستند. در طول سال دوم، دانشجویان همچنین می توانند یک دوره تجدیدی اضافی را بگذرانند.
برنامه های بتن از طریق MODALsدر سال دوم برنامه Polytechnician Ingénieur، به دانشجویان امکان انتخاب MODAL های مختلف داده می شود، که آزمایشگاه های عملی هستند و با تمرکز بر پروژه نهایی به پایان می رسند. این واحدهای 2 ماهه به دانشجویان این فرصت را می دهد تا از طریق تجربه عملی به فناوری های جدید نزدیک شوند.
برنامه های شخصی شدهاز سال سوم (یا سال اول تحصیلات کارشناسی ارشد)، سه مسیر به دانشجویان ارائه می شود. علوم کامپیوتر چندین موضوع مختلف را مانند طراحی سیستم های کامپیوتری، امنیت شبکه و کارایی الگوریتمی پوشش می دهد. مسیر مهندسی برق به طور مشترک با گروه های فیزیک و ریاضیات کاربردی ارائه می شود. مسیر بیوانفورماتیک به طور مشترک با گروه زیست شناسی ارائه می شود.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پلی تکنیک نانت فرانسه

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه پلی تکنیک نانت فرانسه

هر سال، دانشگاه پلی تکنیک نانت تقریباً 70 درجه مهندسی در تخصص علوم کامپیوتر ارائه می دهد. آنها طراحی و پیاده سازی تحول دیجیتالی اقتصاد و جامعه مدنی را انجام می دهند. سال اول مدرک مهندسی آموزش با یک دوره پایه 1 ساله در مبانی علوم کامپیوتر (مهندسی الگوریتم و نرم افزار، سیستم های اطلاعاتی و پایگاه های داده، سیستم و شبکه ها، ریاضیات برای علوم کامپیوتر)، دانش جهان و اقتصاد اجتماعی و زبان ها آغاز می شود. سال دوم مدرک مهندسی بر اساس یک هسته مشترک (یک پروژه مهم در مشارکت با یک شرکت، یک پروژه طراحی وب و بین رشته ای، پایگاه های داده پیشرفته، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها رمزنگاری، C ++ و برنامه ریزی شغلی) سازماندهی شده است. سال سوم سال آخر این مدرک 3 گزینه هوش تجاری، مدیریت محتویات دیجیتالی و شبکه های سیستم ابری را ارائه می دهد.

درآمد مهندسین کامپیوتر در فرانسه

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر ممکن است مشاغل خود را از طریق موارد زیر ادامه دهند:

  • تحقیق در داخل سازمان های عمومی یا شرکت های بزرگ که در بازار اینترنت یا مدیریت شبکه.
  • مهندسی و توسعه در بخش فناوری اطلاعات شرکت های بزرگ در همه بخش های تجاری.
  • استارت آپ فرانسه، که به ویژه در زمینه علوم کامپیوتر فعال هستند.

میزان حقوق ماهیانه کار در فرانسه در رشته مهندسی کامپیوتر به صورت متوسط 3900€ (یورو) در ماه است. همچنین مهندسین کامپیوتر تازه فارغ التحصیل شده در فرانسه به دلیل نداشتن تجربه کار حدود 26300€ (یورو) در سال حقوق می گیرند. همچنین مهندسین کامپیوتر با تجربه در فرانسه حدود 60300€ (یورو) در سال درآمد دارند.

مقایسه حقوق مهندسین کامپیوتر با سایر مشاغل علوم کامپیوتر در فرانسه با سایر مشاغل در زیر آمده است:

مقایسه حقوق سالانه مشاغل  علوم کامپیوتر در فرانسه (یورو)

درباره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه

فناوری به طور اساسی شیوه زندگی ما را دگرگون کرد و همچنین بر شیوه تفکر ما تأثیر گذاشت. بنابراین برای شرکت های فناوری مهم است که مسئولیت اجتماعی و اخلاقی داشته باشند که محصولاتی که توسعه می دهند به نفع بشر باشد. با استفاده روزانه از این فناوری ها، اطلاعات شخصی ما نیز در معرض خطر است. کامپیوترها در جامعه ما نفوذ کرده اند. هکرهای سایبری بهتر و بهتر می شوند و ما باید از هویت خود به صورت آنلاین محافظت کنیم.  برای دانشجویانی که می خواهند در این صحنه دیجیتالی تأثیرگذار باشند و عاشق حل مسائل پیچیده هستند، مهندسی کامپیوتر در انتظار آنها است. دامنه این رشته در فرانسه گسترده است و تقریباً همه صنایع به مهندسین کامپیوتر احتیاج دارند.

در فرانسه دانشجویان می توانند تحصیل این دوره را به صورت محلی و بین المللی انتخاب کنند. شرایط مهاجرت به فرانسه را می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *