مهاجرت تحصیلی فرانسه

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی با ملیت های مختلف از جانب هزینه و نوع پذیرش متفاوت می باشد. دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در فرانسه اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کنند باید با شرایط اعزام دانشجویان به فرانسه آشنا باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار متقاضیان عزیز قرار خواهند داد. کیفیت بالای تدریس و آموزش در کشور فرانسه موجب جذب دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف می شود. هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور فرانسه افزوده می شود.

مراحل و شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

مهمترین موضوع درباره شرایط اعزام دانشجو مراحل اعزام دانشجو می باشد. مراحل مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو عبارتند از:

  • تصمیم گیری در مورد دانشگاه مورد نظر برای کسب نامه قبولی
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای کسب به موقع ویزای تحصیلی
  • کسب ویزای تحصیلی مورد نیاز
  • کسب مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر

علاوه بر موارد ذکر شده، متقاضیان باید قبل از ورود به این کشور، در اسرع وقت به جستجوی اسکان بپردازند. شرایط ورود به دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت می باشد. هر دانشگاه در این کشور دارای قوانین خاص خود را برای پذیرش دانشجویان می باشد. در بخش های بعدی از شرایط اعزام دانشجو به فرانسه اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

کسب قبولی و اعزام دانشجو به فرانسه

فرانسه مقصدی محبوب و پیشرفته است که سالانه حدود 300000 دانشجو بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را به خود جذب می کند. یک دلیل مناسب برای محبوبیت فرانسه این است که دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی شهریه کمتری دارند. برای ورود به دانشگاه ها دانشجویان می توانند علاوه بر روش حضوری، از روش آنلاین نیز اقدام کنند. دانشگاه های این کشور مانند سایر دانشگاه های معتبر دنیا دارای سایت های بخصوص می باشند که دانشجویان می توانند با مراجعه به این سایت ها فرم های درخواست خود را تکمیل کنند. با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فرانسه را از طریق لینک مرتبط مطالعه بفرمائید.

روش درخواست بسته به کشور مبدا دانشجویان متفاوت است. به صورت زیر می باشد:

  • دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند با شرایطی مشابه دانشجویان فرانسوی، به طور مستقیم در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند.
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید از طریق یک سیستم آنلاین درخواست اعمال کنند. در حال حاضر روش تحصیل در فرانسه نامیده می شود.
  • دانشجویانی که در حال حاضر در اروپا زندگی می کنند. اما تابعیت اروپایی ندارند، باید از طریق سفارت فرانسه یا کنسولگری در کشور اروپایی که در آن سکونت دارند درخواست کنند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های این کشور برای کسب قبولی و ادامه تحصیل اشاره شده است:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه پیرو ماری کوری
2دانشگاه اکول نرمال سوپریور
3دانشگاه سوربن
4مدرسه پلی‌ تکنیک پاریس
5دانشگاه پاریس سود

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه با اخذ ویزای تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی و کسب اقامت فرانسه از طریق تحصیل متقاضیان می توانند از ویزاهای مختلفی بهره مند شوند.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نمودار شاخص هزینه ها در شهرهای مختلف را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

اصلی ترین ویزاها برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن: ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن دارای 3 ماه اعتبار می باشد و عمدتا برای برنامه های مطالعاتی کوتاه مدت یا دوره های زبان به دانشجویان ارائه می شود. به یاد داشته باشید که این ویزا در صورت داشتن شرایط مورد نیاز قابل تمدید است.
  • ویزای تحصیل 6 ماهه در فرانسه: برای دانشجویانی مناسب می باشد که قصد دارند از 3 تا 6 ماه مشغول به تحصیل شوند. کسب مجوز اقامت به همراه این ویزا برای تحصیل در این کشور الزامی می باشد. ویزای تحصیل 6 ماهه قابل تمدید نیست.
  • ویزای تحصیلی طولانی مدت: برای کسب مدارک مختلف دانشجویان بین المللی می توانند جهت مهاجرت تحصیلی خود در این کشور اقدام به کسب ویزای تحصیلی طولانی مدت کنند. مدت اعتبار این ویزا برای دوره کارشناسی، 2 سال برای دوره کارشناسی ارشد و 4 سال برای دوره تحصیل دکترا در دانشگاه های این کشور می باشد.

شرایط اعزام دانشجو به فرانسه با اخذ ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی فرانسه

دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی فرانسه را یا در سفارت فرانسه و یا از طریق کمپوس فرنس CF دریافت کنند. دانشجویان ایرانی برای تحصیل به ویزای تحصیلی طولانی مدت احتیاج دارند. این ویزا مخصوصا برای دانشجویانی مثل شما که آماده شروع تحصیل در فرانسه هستند، ساخته شده است. دانشجویان ایرانی باید 3 ماه قبل از شروع برنامه دانشگاه خود اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند. زیرا کسب این ویزا از 1 تا 60 روز طول می کشد. هنگام درخواست ویزا، یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان ایرانی باید اثبات کنند این است که توان مالی کافی برای اقامت در این کشور را دارند.

دانشجویان ایرانی قبل از ورود نیازی به انجام آزمایش پزشکی نخواهند داشت. دانشجویان ایرانی نیازی به افتتاح حساب بانکی محدود ندارند. این نوع حساب بانکی میزان پولی را که می توانید هر ماه پس بگیرید، محدود می کند. تنها با ورود به این کشور به شما امکان دسترسی می دهد. هزینه کسب ویزای تحصیلی طولانی مدت 99€ (یورو) است.

دانشجویان برای کسب آن بایستی مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست ویزا
  • 2 عکس از نوع گذرنامه
  • گذرنامه معتبر و کپی ویزاهای قبلی
  • ثبت نام رسمی یا نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات توان مالی کافی برای تأمین تمام هزینه ها در طول دوره تحصیل
  • بلیط هواپیمایی یا رزرواسیون که تاریخ عزیمت را نشان می دهد.
  • اسنادی که حاکی از ترتیب اسکان در طول تحصیل است.
  • گواهی تسلط به زبان فرانسه
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات وضعیت مدنی (در صورت وجود)

تحصیل در فرانسه با اخذ بورس تحصیلی

فرانسه یکی از جذابترین مراکز برای مهاجرت تحصیلی می باشد. از این رو می تواند دلایل آن را نظام آموزشی نیمه رایگان، برخورداری از حمایت های مالی، امکان گذراندن دوره زبان دراین کشور و همچنین برخورداری از زیباترین شهر جهان به نام پاریس دانست. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

انواع بورس تحصیلی عبارت اند از:

بورسیهپارامتر
بورس تحصیلی ایفلدر مقطع دکترا و کارشناسی ارشد به ترتیب به مبالغ 1400 و 1181 توسط وزارت امور خارجه به موسسات آموزش عالی ارائه می گردد.
بورس تحصیلی دانشجویان بین المللیارائه شده از سوی ENS برای حدود 30 دانشجوی بین المللی به مبلغ حداقل 1000€ (یورو)
بورس تحصیلی Ampere برای نخبگانENS لیون و شرکای آن به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی کمک هزینه به مبلغ 1000€ (یورو) را ارائه می دهند.
بورس تحصیلی امیلی بوتی ارائه شده از دانشگاه Sceince Poاین بورس فقط به دانشجویان بین المللی این دانشگاه به مبلغ €1000 الی 5000€ (یورو) ارائه می شود.
بورس تحصیلی بنیادی گونوبلارائه شده توسط انستیتوی فناوری گرنوبل به مبلغ 5000€ (یورو)

الزامات زبان و شرایط اعزام دانشجو به فرانسه

در دانشگاه های این کشور، دانشجویان بین المللی می توانند در برنامه های تحصیلی مختلف به زبان های انگلیسی و فرانسوی شرکت کنند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور متقاضیان بایستی توانایی های زبان خود را با ارائه مدارک و یا شرکت در کلاس های آموزشی اثبات کنند. ارائه برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در بهترین دانشگاه های کشور فرانسه موجب افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این کشور شده است. همچنان رو به افزایش است. به طور کلی، دانشجویانی که قصد دارند در کشور فرانسه به زبان فرانسوی مشغول به تحصیل شوند می باید یکی از مدارک زبان DELF، DALF یا TCF را ارائه دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های فرانسه را دارند بایستی دارای یکی از مدارک TOEIC، TOEFL یا IELTS باشند.

هموطنان عزیزی که به فکر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری در فرانسه و یا مهاجرت برای ازدواج و زندگی در یک کشور پیشرفته خارجی مانند کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، دانمارک، استرالیا، سوئیس، سوئد، نیوزلند، سنگاپور و یا سایر نقاط هستند، می توانند انجام امور پرونده های مهاجرتی خود را به عهده متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *