مهاجرت تحصیلی انگلستان

رشته فوریت های پزشکی در انگلستان

رشته فوریت های پزشکی در انگلستان

طی سالهای اخیر استقبال بی نظیری از سوی دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته فوریت های پزشکی در انگلستان صورت گرفته است. فوریت های پزشکی در انگلستان تخصصی است که در آن پزشکان از دانش و مهارت های خود برای تشخیص و درمان جنبه های حاد، فوری و اورژانسی بیمار استفاده می کنند. همچنین آسیب های مبتلا به بیماران در تمام گروه های سنی را نیز بررسی می کنند. البته لازم به ذکر است که مسیرهای دریافت گواهی پایان دوره آموزشی در پزشکی اورژانس در انگلستان به اندازه بسیاری از تخصص های پزشکی ساده نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید. از سوی دیگر رشته فوریت های پزشکی در انگلستان دارای زیر تخصص هایی نیز می باشد. قبل از اینکه شروع به مطالعه مقاله فرمایید به این زیر تخصص های این رشته تخصصی توجه فرمایید، که عبارتند از:

تخصص رشته های پزشکی در انگلستان

البته لازم به ذکر است که بدانید، برخی از پزشکان اورژانس نیز به عنوان پزشک عمومی کار می کنند. یا تقریبا به هر چیزی که فکرش را می کنید علاقه مند هستند. از جمله علاقه مندی پزشکان می تواند به سم شناسی، بیماری های عفونی، سلامت جنسی، پزشکی در طبیعت و پزشکی بازیابی اشاره کرد. از سوی دیگر، تعداد پست های موجود برای آموزش در مقایسه با آموزش پزشکی داخلی در انگلستان، حتی به نسبت سایر تخصص ها مانند آموزش های جراحی اصلی بسیار کم است. البته همین تعداد کم باعث رقابتی شدن این آموزش در انگلستان شده است. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 تقریبا 85% پست ها در فوریت های پزشکی در انگلستان پذیرفته شده اند. این امر به این معنا است که، میزان پذیرش در میان پزشکانی که پیشنهاد آموزش دریافت کرده اند نسبتا بالا است. برای تحصیل در این رشته در بریتانیا، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان الزامی است.

آزمون ورودی برای رشته فوریت های پزشکی در انگلستان

افرادی که با هدف استخدام، رشته فوریت های پزشکی در انگلستان را برای آینده خود انتخاب می کنند. باید برای ورود به این حرفه در آزمون ورودی رشته فوریت های پزشکی در این کشور شرکت کنند. به طور کلی آزمون ورودی یکی از پیش نیازها برای تکمیل موفقیت آمیز رشته فوریت های پزشکی در انگلستان است. از سوی دیگر، اجزای مختلف این آزمون به مراحل مختلفی از آموزش تقسیم می شوند. آزمون ورودی برای رشته فوریت های پزشکی در این کشور به بخش های زیر تقسیم می شوند:

  • آزمون اولیه فوریت های پزشکی FRCEM
  • گواهینامه متوسط FRCEM
  • مقاله پاسخ کوتاه
  • ارائه مقاله قضاوت موقعیتی
  • شرکت در آزمون نهایی FRCEM
  • ارزیابی موقعیتی به صورت پاسخ کوتاه
  • پروژه بهبود کیفیت در انگلستان
  • مقاله پاسخ کوتاه بالینی
  • معاینه بالینی ساختار یافته عینی OSCE

علاوه بر این بخش ها یکی آزمون عضویت جداگانه نیز برای ورود به فوریت های پزشکی انگلستان وجود دارد.

رشته فوریت های پزشکی در انگلستان در سطح های مختلف

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، رشته فوریت های پزشکی در انگلستان در سطح های مختلفی صورت می گیرد. تا متقاضیان بتوانند به راحتی وارد فوریت های پزشکی انگلستان شوند. آموزش تخصصی عالی در فوریت های پزشکی انگلستان یکی از سطح های اساسی در این رشته محسوب می شود. کارآموزان در این سطح پست های ST6 و ST4 را بر عهده می گیرند. تا بتوانند راه خود را برای تبدیل شدن به یک مشاور در انگلستان ادامه دهند. برای درخواست این سطح از فوریت های پزشکی در انگلستان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • متقاضی باید گواهی MRCEM را تا زمان انتصاب تکمیل کرده باشد.
  • شواهدی مبنی بر درستیابی به شایستگی های بنیاد
  • شواهدی دال بر دستیابی به ACCS-EM یا شایستگی های معادل آن با کار در زمینه های مربوط به آن

سطح دیگر در رشته فوریت های پزشکی در انگلستان آموزش فوق تخصصی است. البته آموزش فوق تخصص در این حوزه به بخش های مختلفی تقسیم می شود که در جدول زیر به خوبی توضیح داده شده است:

بخش های مختلف آموزش فوق تخصصی در فوریت های پزشکیتوضیحات
کودکاناین دوره شامل 12 ماه آموزش اضافی در فوریت های پزشکی است و به کسب اعتبار تخصصی در این حوزه منتهی می شود. در ادامه نیز به 6 ماه آموزش نیز به این دوره اضافه می شود.
پزشکی اورژانس پیش بیمارستانییک حوزه فوق تخصصی جدید از عمل پزشکی در انگلستان محسوب می شود. که به مراقبت های ویژه کودکان در حین حمل و نقل تمرکز دارد.
ICMاین دوره به خودی خود یک تخصص است که برای اغلب کارآموزان در دسترس است.

رشته فوریت های پزشکی در انگلستان در سطح های مختلف

الزامات اساسی در رشته فوریت های پزشکی اورژانس در انگلستان

از افرادی که به دنبال تحصیل در رشته فوریت های پزشکی در انگلستان هستند، انتظار می رود الزاماتی را طبق دستور وزارت آموزش و بهداشت انگلستان رعایت کنند. به طور کلی از آنها انتظار می رود که به طور کامل با سایر تخصص ها در انگلستان ارتباط برقرار کنند. همچنین مرحله اولیه سفر بیمار را از طریق بیمارستان هماهنگ کنند. همچنین حین تحصیل در انگلستان، در بیمارستان های این کشور با افراد زیادی از جمله بیماران، بستگان، کارکنان پرستاری و همکاران مشاور تعامل دارند. همچنین از پزشکانی که کار حین تحصیل در انگلستان را به ویژه در بیمارستان ها پذیرفته اند، انتظار می رود که مقدار قابل توجهی از کار ها را در شب و آخر هفته انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و همچنین شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *