مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته فوریت های پزشکی در بلژیک

کارشناسی ارشد رشته فوریت های پزشکی در بلژیک

رشته فوریت های پزشکی در بلژیک بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، به سرعت در حال توسعه است. جایی که عناصر هر دو مدل فرانسوی و بلژیکی مراقبت های اورژانسی وجود دارد. البته لازم به ذکر است که اولین برنامه آموزشی رزیدنتی پزشکی اورژانس به سبک فرانسوی در بلژیک ایجاد شده است. بلژیک نه تنها شامل چندین زبان و فرهنگ مختلف است، بلکه تعداد مشابهی از سیستم های مختلف فوریت های پزشکی و عملکرد پزشکی را نیز در بر می گیرد. به طور کلی حرفه اورژانس به عنوان یک رشته فوریت های پزشکی دراین کشور سخت و پربار است. از سوی دیگر برای تصمیم گیری بالینی در محیطی که می تواند خطرناک و دشوار باشد به هوشیاری ذهنی و آمادگی جسمی بالا نیاز دارد. برای درک بهتر این مسائل، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده است، همراهی فرمایید.

از سوی دیگر، پس از فارغ التحصیلی از رشته فوریت های پزشکی در این کشور، به عنوان یک متخصص مراقبت های اورژانسی قبل از بیمارستان را ارائه می دهید. که شامل دسترسی به بیمار بدحال یا مصدوم، تشخیص بالینی و ارائه درمان های اضطراری پیشرفته قبل از انتقال و تحویل بیمار به پرسنل پزشکی بیمارستان است. اخذ ویزای تحصیلی بلژیک برای تحصیل در این رشته برای دانشجویان ایرانی الزامی است.

اخذ گواهی عالی در رشته فوریت های پزشکی در بلژیک

یکی از اصلی ترین مدارک اخذ شده جهت ورود به حرفه اورژانس در بلژیک، گواهی عالی در رشته فوریت های پزشکی در بلژیک است. گواهی نامه عالی یک ساله در مراقبت های پزشکی اورژانسی یک مدرک پایه محسوب می شود. که منجر به ثبت نام به عنوان دستیار مراقبت های اضطراری در شورای حرفه ای بهداشت بلژیک می شود. دارندگان گواهی عالی در رشته فوریت های پزشکی در این کشور، دارای دانش مقدماتی اولیه، ابزارهای شناختی، مفهومی و کلینیک های عملی در مراقبت های فوریت های پزشکی خواهند بود. طی سالهای اخیر افراد مختلفی از سرار جهان برای کسب گواهی عالی رشته فوریت های پزشکی در بلژیک وارد این این کشور شده اند. تا بتوانند آینده شغلی خود و اطرافیان خود را در این کشور تامین کنند. به طور کلی مولفه های اصلی گواهی عالی فوریت های پزشکی در بلژیک شامل موضوعات زیر می شود:

مولفه های اصلی گواهی عالی فوریت های پزشکی در بلژیک

مدرک دیپلم و لیسانس رشته فوریت های پزشکی در بلژیک

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن و ایالات متحده آمریکا، بلژیک نیز برای افراد مستعد در رشته فوریت های پزشکی در بلژیک، مدارک دیپلم و لیسانس را ارائه می دهد. به طور کلی دیپلم دوساله در فوریت های پزشکی در بلژیک یک مدرک متوسطه است که در شورای حرفه های پزشکی در بلژیک اعطا می شود. که منجر به ثبت نام به عنوان پیراپزشک در بهداشت بلژیک می شود. مدرک دیپلم رشته فوریت های پزشکی در این کشور فارغ التحصیلانی را توسعه می دهد که می توانند دانش و مهارت های متمرکز در مراقبت های پزشکی اورژانسی را نشان دهند. از سوی دیگر فارغ التحصیلان در این رشته، به طور مستقل مهارت های پیشرفته را انجام می دهند. و داروها را برای طیف وسیعی از شرایط اورژانسی تجویز می کنند. که البته برخی از آنها تحت هدایت یک پزشک مراقبت های اورژانسی خواهند بود. مولفه های اصلی در مقطع دیپلم فوریت های پزشکی در بلژیک شامل موارد زیر می شود:

 

مولفه های اصلی در مقطع دیپلم فوریت های پزشکی در بلژیک از سوی دیگر، پس از اتمام دوره 4 ساله لیسانس در رشته فوریت های پزشکی و اخذ مدرک، فارغ التحصیل به عنوان یک پزشک مراقبت های اضطراری در شورای حرفه های بهداشتی بلژیک ثبت نام می شود. البته دامنه عمل در مدرک دیپیلم فوریت های پزشکی در بلژیک بسیار پیشرفته است. که به سطح بالایی از دانش پزشکی برای اتخاذ تصمیمات تشخیص حیاتی، با استفاده از آخرین شواهد علمی برای تجویز داروها و انجام روش های بالینی نیاز دارد. همچنین در این دوره، مجهز به مهارت هایی برای انجام یک نجات پزشکی در زمینه های مختلف هستند. که به درجه بالایی از آمادگی جسمانی و مهارت متقاضیان نیاز دارد. به طور کلی یکی از محبوب ترین مقاطع تحصیلی در رشته فوریت های پزشکی در این کشور دوره لیسانس فوریت های پزشکی می باشد. علاوه بر این به نسبت مقطع دیپلم، در دوره لیسانس مولفه های مختلفی را مورد بررسی قرار خواهید داد، که عبارت اند از:

مولفه های اصلی در مقطع لیسانس فوریت های پزشکی در بلژیک

کارشناسی ارشد رشته فوریت های پزشکی در بلژیک

آخرین دوره در رشته فوریت های پزشکی در بلژیک مقطع کارشناسی ارشد در این حوزه می باشد. به طور کلی فارغ التحصیلانی که دوره لیسانس 4 ساله را در فوریت های پزشکی به پایان رسانده اند می توانند مدرک کارشناسی ارشد را بر اساس پژوهش دنبال کنند. البته لازم به ذکر است که مدرک کارشناسی ارشد رشته فوریت های پزشکی در این کشور مورد تایید کشورهای مختلف اروپایی حتی ایالات متحده آمریکا نیز قرار گرفته است.

در آخر اینکه، در جدول زیر می توانید فرصت های شغلی در فوریت های پزشکی در بلژیک را مشاهده فرمایید:

فرصت های شغلی در فوریت های پزشکی بلژیکحقوق ماهیانه به € (یورو)
فوریت های پزشکی استان4500€
نیروی دفاع ملی بلژیک5100€
خدمات فوریت های پزشکی خصوصی و گروه های بیمارستانی3900€
خدمات سایت از راه دور4000€

همچنین تقاضای جهانی برای پزشکان اورژانس با صلاحیت و تجربه مناسب وجود دارد. به طور کلی تحصیل پزشکی در بلژیک به ویژه در رشته فوریت های پزشکی به یکی از لذت بخش ترین تجارب دانشجویان تبدیل خواهد شد. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص مهاجرت به بلژیک و شرایط رشته فوریت های پزشکی در این کشور می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *