مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته علوم کامپیوتر در آمریکا

رشته علوم کامپیوتر در آمریکا

رشته علوم کامپیوتر در آمریکا تقریبا در تمام دانشگاه های این کشور ارائه شده و دانشجویان دارای آینده شغلی عالی بعد از فارغ التحصیلی می باشند. حوزه علوم کامپیوتر بسیار متنوع و مفید در زندگی روزمره است و روز به روز بیشتر می شود. این رشته به عنوان سومین رشته پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی در ایالات متحده، به دلیل امنیت شغلی، حقوق اولیه، سطح بالای تنوع شغلی و به دلیل این که این رشته مطالبه کننده است-با فضای نامحدود برای رشد و خلاقیت- محبوب است.

یکی از مقاصد تحصیلی ضروری برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مقاطع مختلف رشته کامپیوتر هستند ایالات متحده است. رشته علوم کامپیوتر در این کشور ایالات متحده، دانشجویان بین المللی را با دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی عالی و همچنین چشم اندازهای شغلی هیجان انگیز جذب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله به بررسی تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آمریکا خواهد پرداخت.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در آمریکا

به عنوان رشته علوم کامپیوتر در آمریکا، شما به طور کامل در دنیای پویای فناوری غرق خواهید شد. علوم کامپیوتر به طور معمول برای دانشجویانی جذاب است که در تفکر منطقی و انتقادی و حل مسایل سرآمد هستند و در محیطی پیشرفت می کنند که دائما این موارد را تشویق می کند. گرایش های علوم کامپیوتر با درک زبان های برنامه نویسی، الگوریتم ها و سیستم عامل ها شروع می شوند. هنگامی که این موارد ماهیت دوم پیدا کرد، از این دانش برای ایجاد وب سایت، استخراج داده ها و موارد دیگر استفاده می کنند. رشته های تحصیلی مرتبط معمولا شامل دوره های ریاضی مانند آمار، حساب و اشکال پیشرفته جبر، همراه با کلاس های کامپیوتری مقدماتی است که مواردی مانند داده های انتزاعی و الگوریتم ها را پوشش می دهد.

از اینجا، دانشجویان قادر خواهند بود مفاهیمی مانند تجسم داده و رمزنگاری را درک کرده و به دوره های پیچیده تر، سخت تر و تخصصی تر بروند. مقاطع مختلف کارشناسی در رشته کامپیوتر در دسترس دانشجویان بین المللی در ایالات متحده است. رشته علوم کامپیوتر عمومً گسترده تر و ابتدایی است و دانشجویان را قادر می سازد تا پس از فارغ التحصیلی هر چیزی را که دوست دارند، از جمله رشته های خاص علوم کامپیوتر، مطالعه کنند. علوم کامپیوتر، با این حال ، بیشتر به دانشجویی اختصاص داده می شود که متعهد به داشتن آینده ای در زمینه علوم کامپیوتر است و می خواهد تا آنجا که می تواند تا آنجا که ممکن است دوره های مورد نیاز را حذف کند.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در آمریکا

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در آمریکا

اگر شهرت آکادمیک و تحقیقات پیشرفته، دغدغه اصلی دانشجویان بین المللی است، مکان هایی با موسسات فعال و با بودجه مناسب بهترین گزینه ها برای تحصیل در آمریکا برای برنامه علوم کامپیوتر خواهند بود. با این حال، رشته علوم کامپیوتر در آمریکا از بهترین برنامه های جهان است و دانشجویان بین المللی می توانند مطمئن باشند که مدرک معتبر بین المللی دریافت می کنند که برای کارفرمایان در سراسر جهان بسیار مهم است. صرف نظر از اینکه در کجا تحصیل می کنند. حدود 188 دانشگاه در این کشور وجود دارد که این رشته را ارائه می دهد.

لیست زیر 12 دانشگاه برتر برای رشته علوم کامپیوتر را نشان می دهد:

  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کالیفرنیا – برکلی
  • دانشگاه هاروارد
  • موسسه فناوری کالیفرنیا
  • دانشگاه کارنگی ملون
  • دانشگاه کرنل
  • دانشگاه ایلینوی-Urbana-Champaign
  • دانشگاه واشنگتن
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه تگزاس – آستین
  • موسسه فناوری جورجیا

بازار کار کامپیوتر در آمریکا

حوزه رشته علوم کامپیوتر در آمریکا یک رشته گسترده و دائما در حال گسترش با بسیاری از زیرشاخه ها و برنامه های کاربردی است. به طوری که، تقریبا در همه صنایع گسترده شده است. به طور کلی، علم کامپیوتر مطالعه فناوری کامپیوتر، با تمرکز بیشتر روی سیستم های نرم افزاری است. اگرچه، تمرکز بر سخت افزار وجود دارد. با این حال، این تعریف تقریبا طیف گسترده ای از زیر شاخه ها (که بیشتر آن ها رشته های تخصصی تمام عیار می باشند) را در بر می گیرد. مهم ترین آن ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل کامپیوتر در آمریکاهمانطور که می توانید تصور کنید، با تکیه بیشتر جهان به فناوری، علوم کامپیوتر به بخش مهمی از هر صنعت، شرکت یا عملیات تبدیل می شود. این تنوع بی پایان تخصص شغلی در این زمینه به این معنی است که تقاضا برای دانشجویان علوم کامپیوتر به طرز باور نکردنی زیاد است. تقریبا در هر موسسه ای در ایالات متحده می توان مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر را دریافت کرد. بدین ترتیب می توان، تخصص دقیق تری در سطح تحصیلات تکمیلی در حال انجام است. این تضمین می کند که دانشجویان بین المللی که تصمیم به تحصیل علوم کامپیوتر در ایالات متحده دارند، می توانند تجربه کالج خود را متناسب با خواسته ها و نیازهای منحصر به فرد خود، با برنامه های موجود در مکان های مطلوب، هزینه مطلوب و موارد دیگر، سفارشی کنند.

حقوق ماهیانه کار در آمریکا برای رشته علوم کامپیوتر در جدول زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در آمریکا

دانشگاه های خصوصی در مقایسه با دانشکده های دولتی و عمومی شهریه بیشتری دریافت می کنند. کالج های دولتی بیشتر بودجه خود را از دولت ایالتی دریافت می کنند و کالج های خصوصی بودجه خود را از سازمان های خصوصی و کمک های مالی دریافت می کنند. کالج های محلی یا کالج های 2 ساله نیز معمولا مانند دانشکده های دولتی بودجه خود را از دولت دریافت می کنند. موضوعاتی مانند هنر، آموزش و علوم انسانی نسبت به مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و سایر موضوعات مشابه هزینه کمتری دارند.

دوره های بالاتر مانند کارشناسی ارشد معمولا گران تر از دوره های کارشناسی می باشند. شهریه دانشگاه بستگی به کالج یا دوره ای دارد که قصد دارید ادامه دهید. آن ها از کالج به دانشگاه متفاوت می باشد. با این حال، دانشجویان بین المللی تقریبا به طور قابل توجهی بیشتر از دانشجویان آمریکایی شهریه می پردازند.

جدول زیر هزینه تحصیل در آمریکا را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به دلارهزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به دلار
کارشناسی25000$ تا 35000$50000$ تا 55000$
تحصیلات تکمیلی20000$ تا 35000$35000$ تا 50000$

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره توسط کادر مجرب متقاضیانی که قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارند را همراهی می کند.

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *