مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته علوم کامپیوتر در آلمان

رشته علوم کامپیوتر در آلمان

از بهترین رشته هایی که برای تحصیل در آلمان وجود دارد رشته علوم کامپیوتر در آلمان است. دانشجو میتواند بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود. مکان های زیادی وجود دارد که دارای مدارک مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و کامپیوتر می باشند. اما شکی نیست که این کشور یکی از بهترین مکان ها برای کاشت بذر حرفه فناوری شما است. این کشور، کشوری است که دیجیتالی شدن را به طور کامل پذیرفته است.

بنابراین، تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات و کامپیوتر در تمام تخصص ها افزایش یافته است. از میان همه کشورهای اتحادیه اروپا، این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه دیجیتالی شدن مشاغل، مهارت های دیجیتالی مردم و خدمات عمومی دیجیتالی است. دانشجویانی که قصد تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آلمان را دارند، می توانند با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعات بسیاری کسب کنند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آلمان

هنگام شرکت در رشته علوم کامپیوتر در آلمان، نحوه استفاده از زبان های برنامه نویسی قدیمی و جدیدتر مانند جاوا، C، پایتون، SQL، PHP و موارد دیگر را یاد می گیرید. شما خواهید فهمید که چگونه الگوریتم ها را با قدرت پردازش محدود با نوشتن بهترین کدها که در صورت نیاز به آسانی قابل تغییر هستند نیز اجرا کنید. شما باید نحوه برخورد با زبان های برنامه نویسی کاربرپسند و نرم افزارهای برنامه نویسی قدیمی تر و اساسی را بیاموزید. تفکر تحلیلی، اولویت بندی، سازماندهی، مدیریت زمان برخی از مهارت های اساسی هستند که در طول تحصیل در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر به آن ها نیاز خواهید داشت. شما توانایی یادگیری به تنهایی و درک عمیق الگوریتم ها را خواهید داشت. زیرا، علوم کامپیوتر شامل یادگیری مداوم و برخورد با مشکلات پیچیده تر است.

دوره های علوم کامپیوتر مفاهیمی را به شما آموزش می دهد که عبارتند از:

  • شبکه های اطلاعاتی
  • ادغام پایگاه داده
  • هوش مصنوعی
  • معماری کامپیوتر
  • ساختارهای مورد استفاده توسط سیستم عامل ها
  • نحوه ساخت برنامه یا وب سایت

همچنین با روش های توسعه نرم افزار مانند آبشار یا چابک آشنا خواهید شد.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در آلمان

این کشور، یکی از پیشروترین کشورهای جهان در زمینه کتاب است. این کشور، تحصیل در آلمان یکی از مقاصد شناخته شده برای دانشجویان بین المللی است که از سراسر جهان وارد می شوند. برخی از بهترین دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در آلمان نیز در بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. علوم کامپیوتر یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در این کشور نه تنها برای دانشجویان بومی بلکه بین المللی بلکه برای دانشجویان بومی می باشد. نرخ اشتغال نیز در این رشته تحصیلی بسیار بالا است.

با آموزش با کیفیت بالا، تنوع فرهنگی و عمدتا آموزش رایگان، جای تعجب نیست که بسیاری از بین المللی می خواهند مدرک خود را در این کشور دریافت کنند. با خیابان های زیبا، فعالیت های تفریحی مقرون به صرفه، گالری ها و موزه های آن، این کشور به خاطر فضایی پر جنب و جوش و زندگی راحت معروف است.

لیست زیر 10 دانشگاه برتر برای تحصیل علوم کامپیوتر در این کشور را نشان می دهد:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه صنعتی داروستات
  • موسسه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه فنی برلین
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه اشتوتگارت

جدول زیر رتبه دانشگاه های ذکر شده را سطح جهانی و در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه فنی مونیخ7629
دانشگاه صنعتی داروستات543108
موسسه فناوری کارلسروهه197108
دانشگاه فنی برلین338121
دانشگاه RWTH آخن184143
دانشگاه فرایبورگ168144
دانشگاه مونیخ46161
دانشگاه بن114191
دانشگاه هایدلبرگ54199
دانشگاه اشتوتگارت564204

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در آلمان

بازارکار مهندسی کامپیوتر در آلمان

این کشور، مکانی عالی برای کار به عنوان مهندس کامپیوتر است. زیرا، شرکت های آن سرمایه گذاری زیادی در توسعه و تحقیقات انجام می دهند و نتایج این کشور را به عنوان بزرگترین اقتصاد در اروپا و سومین در جهان حفظ می کند. این شرکت دارای بسیاری از شرکت های نوپا و متوسط با فناوری متوسط، در کنار شرکت های بزرگ چند ملیتی است که شرکت های تابعه خود را در سراسر اروپا و جهان سازماندهی می کنند.

یک مثال خوب دویچه بانک است که با وجود اینکه یک تجارت مالی است. اما کارفرمای بزرگی از مهندسان کامپیوتر، توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات است. دیگر شرکت های بزرگ این کشور که فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات را جذب می کنند در نمودار زیر نشان داده شده اند:

شرکت های بزرگ در آلمان

نیازی به گفتن نیست که اخذ دیپلم از دانشگاه های عالی این کشور، راهی قانع کننده برای یافتن شغل خوب در هر نقطه از اروپا و فراتر از آن است. مشاغل علوم کامپیوتر یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان هستند و با افزایش و توسعه مداوم فناوری اطلاعات، متخصصان فناوری اطلاعات تقاضای دائمی دارند. فارغ التحصیلان کارشناسی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات می توانند مشاغل زیر را انتخاب کنند:

  • توسعه دهنده برنامه
  • تحلیلگر امنیت سایبری
  • طراح بازی
  • مشاور فناوری اطلاعات
  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده وب

حقوق ماهیانه برای رشته علوم کامپیوتر در آلمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه علوم کامپیوتر در آلمان به یورو

مطالعه مقاله کار در آلمان برای ایرانیان می تواند به آن دسته از متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند کمک کند.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

در این کشور، اکثر دانشگاه های دولتی به دلیل تصمیم دولت برای سهولت دسترسی به آموزش برای همه، برنامه های تحصیلی رایگان ارائه می دهند. در مورد دانشگاه های خصوصی، در حالی که هزینه های ثبت نام خود را حفظ می کنند، باید با موسسات دولتی رقابت کنند. بنابراین، هیچ هزینه ای خارج از دسترس اکثر متقاضیان دریافت نمی کنند. هزینه تحصیل و زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی بین 1656.37$ تا 38739.79$ (دلار) می باشد.

علاوه بر این، هزینه های زندگی در سراسر این کشور مقرون به صرفه است و باعث کاهش قیمت کلی تحصیلات عالی در این کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی می شود. هزینه زندگی در این کشور برابر با 1368.90$ (دلار) است.

جدول زیر هزینه های زندگی در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه530€
وعده غذایی برای 1 نفر10€
حمل و نقل عمومی2.70€
تاکسی (هر کیلومتر)2€
خدمات ماهانه215€

برای مهاجرت به این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه با داشتن کارشناسان مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در امر مهاجرت می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *