مهاجرت تحصیلی هلند

رشته شنوایی سنجی در هلند

شته شنوایی سنجی در هلند

رشته شنوایی سنجی در هلند رشته ای است که در مقاطع مختلف ارائه می شود، افراد پس از اتمام تحصیل خود در زمینه شنوایی سنجی در هلند کار می کند. در هلند به طور کلی شرایط زندگی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و دانشجویان نیز مانند شهروندان از شرایط زندگی خود رضایت دارند. در کشور هلند می توانید در رشته شنوایی سنجی به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته که زبان تحصیل هلندی است اما دانشگاه های کشور هلند رشته هایی را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل می کند. تحصیل در رشته شنوایی سنجی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در این کشور در رشته شنوایی سنجی امکان پذیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به هلند و اخذ ویزای تحصیلی مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در هلند

اکثر شنوایی شناسان در هلند نیز اعضای انجمن شنوایی شناسی هلند هستند. سازمان حرفه ای شنوایی شناسان در نیوزلند است. همه اعضا ملزم به نشان دادن شایستگی حرفه ای برای تبدیل شدن به اعضای کامل هستند و باید صلاحیت بالینی خود را از طریق توسعه حرفه ای مداوم حفظ کنند. بسته به شرایط شخصی شما حدود 3 تا 7 سال طول می کشد تا شنوایی شناس شوید. 6 تا 7 سال کامل شامل تحصیل در مقطع لیسانس (بسته به نیازهای مدرک لیسانس)، کارشناسی ارشد شنوایی شناسی و آموزش بالینی برای واجد شرایط شدن کامل است. اگر فردی از قبل مدرک لیسانس مربوطه داشته باشد و تصمیم بگیرد شنوایی شناس شود، تنها به حدود 3 سال مطالعه و آموزش اضافی نیاز دارد تا شنوایی شناس معتبر شود.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در هلند

از سال 2006 به هر نوزاد در هلند تست شنوایی پیشنهاد می شود. تست شنوایی معمولاً بین روز چهارم و هفتم هفته ارائه می شود. اگر آزمایش پاسخ کافی را از یک یا هر دو گوش نوزاد نشان ندهد، در صورت لزوم، آزمایش ممکن است دو بار تکرار شود. اگر این آزمایشات بیشتر نیز پاسخ کافی را از هر دو گوش نشان نداد، کودک برای تشخیص بیشتر و در صورت لزوم درمان به مرکز شنوایی شناسی ارجاع داده می شود. غربالگری شنوایی نوزادان می تواند اختلال شنوایی را در چند ماه اول زندگی تشخیص دهد، بنابراین درمان را می توان قبل از رسیدن کودک به سن 6 ماهگی شروع کرد. نشان داده شده است که این تأثیر مثبت بر رشد زبان و گفتار دارد.

%10 از کل هلندی ها فکر می کنند دچار کم شنوایی هستند. بیش از %40 از کسانی که می گویند کم شنوایی دارند از سمعک استفاده می کنند. از هر 4 مورد این 3 مورد از سمعک در هر دو گوش استفاده می کنند. در هلند، از هر ده یک نفر می گویند که دچار کم شنوایی هستند. در بین افراد 65 تا 74 ساله در هلند، %18 گفتند که کم شنوایی دارند و در بین افراد 75 سال و بالاتر، شیوع کم شنوایی 35% بود. از هر 10 نفر 4 نفر از سمعک استفاده می کنند. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از سمعک استفاده می کردند، اظهار داشتند که از سمعک خود راضی هستند و سمعک کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. %90 از کسانی که در محل کار از سمعک استفاده می کردند، گفتند که سمعک آنها در محل کار مفید است.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در هلند

کار در حوزه شنوایی سنجی در هلند

اگر مشکل شنوایی دارید، مهم است که سریع عمل کنید. در کشور هلند این امکان برای شما وجود دارد که رشته شنوایی از بهترین اساتید بیاموزید. در برخی موارد در عمل، یک سمعک می تواند کاهش را کاهش دهد. اگر کوچکترین شک به کم شنوایی دارید، باید فورا شنوایی فرد را آزمایش کنید. جدیدترین نسل دستگاه های الکترو آکوستیک را نمی توان با سمعک های قبلی مقایسه کرد. امروزه هنگام پوشیدن، چه در پشت گوش و چه در داخل گوش، عملاً نامرئی هستند. آنها به طور کامل در خطوط طبیعی گوش یا حتی در داخل کانال گوش ناپدید می شوند. دستگاهی که بهترین انتخاب برای بیمار به فضای داخل گوش و ماهیت کم شنوایی او بستگی دارد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش فرصت های شغلی در کشور هلند در سال های اخیر می باشید:

افزایش فرصت های شغلی در کشور هلنددر لیست زیر شاهد مراحل کار در حوزه شنوایی سنجی در هلند هستید:

  • معاینه حرفه ای گوش با اتوسکوپ تصویری.
  • تست شنوایی با گوش دادن به یک سری آهنگ.
  • بحث در مورد کم شنوایی خود و توضیح آنچه که باید انجام دهید.
  • بحث در مورد گزینه ها و انواع سمعک.
  • تهیه اثری از مجرای گوش برای قرار دادن سمعک سفارشی.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در هلند در مقطع ارشد

شنوایی شناس باید آموزش های گسترده ای را طی کند تا کاملاً واجد شرایط شود. تبدیل شدن به یک شنوایی شناس معتبر شامل تکمیل مدرک کارشناسی ارشد شنوایی شناسی 2 ساله و پس از آن 1 سال دیگر تمرین بالینی تحت نظارت است. اکثر شنوایی شناسان کارآموز نظارت بالینی خود را در حالی که در یک کلینیک شنوایی شناسی مشغول به کار هستند تکمیل می کنند. پس از تحصیل در مقاطع مختلف هلند و پس از تکمیل، شنوایی شناس یک گواهی صلاحیت بالینی ارائه شده توسط انجمن شنوایی شناسی هلند دریافت می کند. مدرک کارشناسی ارشد شنوایی شناسی برای تبدیل شدن به یک شنوایی شناس ارشد مورد نیاز است. این یک مدرک دانشگاهی 2 ساله است که چندین دانشگاه معتبر ارائه می شود. شرط ورود برای این مدرک لیسانس است. اکثر داوطلبان، اما نه همه آنها، معمولاً مدرک لیسانس در علوم بهداشتی، علوم یا روانشناسی دارند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی زیر در زمینه تحصیل در هلند به زبان انگلیسی دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در هلند هستید:

نام دانشگاهرتبه در هلندرتبه در اروپارتبه در جهان
Utrecht University1732
University of Amsterdam21454
Radboud University31661
Maastricht University41880
Erasmus University Rotterdam52393
Free University Amsterdam62494

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به هلند و همچنین شرایط اعزام دانشجو به هلند مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *