مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در مقاطع مختلف هلند

تحصیل در مقاطع مختلف هلند

تحصیل در مقاطع مختلف هلند به شرایط، هزینه ها و الزامات پذیرش مختلفی همراه می باشد. برای ادامه تحصیل، مهمترین مورد داشتن مدرک دبیرستان است. دانشگاه های این کشور یکی از بهترین ارائه دهندگان برنامه های تحصیلی در رشته های مختلف به زبان های متفاوت می باشند. این موضوع باعث جذب دانشجویان زیادی به این کشور شده است. با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار هموطنان عزیز می توانند به طور کامل از شرایط تحصیل در مقاطع مختلف هلند آگاه شوند.

درباره تحصیلات دانشگاهی در هلند

دانشگاه ها و کالج های این کشور برخی از محبوب ترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی و آموزش عالی در جهان هستند. این دانشگاه ها به ویژه به دلیل تمرکز بر روی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی با سطح بالا شناخته شده اند. دانشگاه های این کشور همچنین دانشجویان را ترغیب می کنند. مهارت ها و عملکرد خود را توسعه دهند تا به سرعت با بازار کار سازگار شوند. توانایی ها کافی برای اشتغال در زمینه های مورد علاقه خود را داشته باشند. علاوه بر این، در دانشگاه ها دانشجویان می توانند در تعداد زیادی از برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند شرکت کنند. محیط امن و متوع از لحاظ فرهنگی با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه که هلند ارائه می دهد. این کشور را به مکانی فوق العاده جذاب برای تحصیل در یک کشور خارجی تبدیل می کند.

دانشگاه های این کشور یکی از اولین دانشگاه های دنیا می باشد که برنامه های مطالعاتی بین المللی را به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می کنند. به طور کلی به دلیل سبک و متدهای آموزش و تدریس نوآورانه و مدرن هر ساله 10000 دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان به خود جلب می کند. در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان بین المللی در هلند در سال های مختلف اشاره شده است:

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف هلند

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانشجویان می توانند اقدام به کسب پذیرش برای تحصیل در 3 دوره تحصیلی اصلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کنند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در دوره های مختلف، دانشجویان بین المللی بایستی وارد دانشگاه های خاصی شوند. دراین کشور، تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی انجام می شود. بدین ترتیب از 3 تا 4 سال به طول می انجامد. برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که تمامی دانشگاه های این کشور ارائه دهنده اکثر برنامه ها به زبان های هلندی و انگلیسی هستند. اما برای تحصیل در دوره دکترا، دانشجویان باید اقدام به ورود به دانشگاه های تحقیقاتی کنند. جهت کسب اطلاعات دقیق درخصوص تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

قبل از اینکه دانشجویان برنامه تحصیل خود را در دانشگاه های این کشور انتخاب کنند. از این رو باید تحقیقات خود را با دقت انجام دهند. مطمئن شوند که انتخاب آنها متناسب با علایق و اهداف شغلی آنهاست. دانشجویان باید بررسی کنند که آیا دارای شرایط مورد نیاز جهت کسب پذیرش و ورود به دانشگاه مورد نظر هستند یا خیر. مانند اکثر کشورهای دنیا، نیز سوابق تحصیلی و میانگین نمرات دانشجویان و متقاضیان از تحصیلات قبلی آنها مشخص می کند. آیا واجد شرایط شرکت در برنامه تحصیلی مورد نظر خود هستند یا خیر. برای برخی از برنامه های کارشناسی ارشد، یک بررسی صلاحیت آنلاین در داخل دانشگاه ها وجود دارد، به این معنی که به دانشجویان کمک می کند تا دریابند که واجد شرایط آن برنامه خاص هستند یا باید در برنامه تحصیلی دیگری شرکت کنند.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف هلند

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف هلند

علاوه بر موارد ذکر شده، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که آیا توانایی پرداخت شهریه برنامه تحصیلی مورد نظر خود را دارند یا خیر. دراین کشور، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی بیشتر از هزینه تحصیل دانشجویانی می باشد. شهروند کشورهای عضور اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس هستند. هزینه تحصیل در هلند به عواملی چون ملیت دانشجویان، دانشگاه، برنامه تحصیلی و همچنین دوره تحصیلی بستگی دارد. دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف هلند باید هزینه های مخلتفی پرداخت کنند. این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی: 6500€ الی 15500€ (یورو)
  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد: 8500€ الی 20500€ (یورو)
  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد: 7500€ الی 12500€ (یورو)

هزینه های ذکر شده هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضور اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس هستند. هزینه های تحصیل کمتری در این کشور دارد. هزینه تحصیل دانشجویانی که شهروند کشورهای عضور اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس هستند. از 1070€ الی 2070€ (یورو) می باشد با توجه به عوامل ذکر شده، متغیر است.

الزامات تحصیل در مقاطع مختلف هلند

برای پذیرش و تحصیل در مقاطع مختلف دراین کشور، دانشجویان بین المللی موظفند مهارت زبان هلندی یا انگلیسی خود را برای حضور در برنامه های تحصیلی اثبات کنند. برای اثبات توانایی های زبان انگلیسی خود در دانشگاه های انگلیسی، از دانشجویان خواسته می شود در تست های زبان انگلیسی مانند IELTS ،TOEFL و غیره شرکت کنند. البته در نظر داشته باشید که شرایط و الزامات پذیرش لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف در هلند در دانشگاه های مختلف متغیر است. جهت زندگی در این کشور نیز ابتدا مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به الزامات زبان برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور اشاره شده است:

نام دانشگاهنمره تافلنمره آیلتس
دانشگاه صنعتی دلفت100حداقل 7.0
دانشگاه آمستردام92.22حداقل 6.5
دانشگاه فناوری آیندهوون90.21حداقل 6.5
دانشگاه خرونینگن92.22حداقل 6.5

علاوه بر مدرک زبان معتبر، دانشجویان باید سطح دانش و علمی بالایی برای حضور در برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های این کشور داشته باشند. برای تحصیل در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان و متقاضیان باید به ترتیب مدارک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر ارائه دهند. اگر قصد دارید از شرایط ورود به دانشگاه های برتر، مهاجرت تحصیلی به هلند و یا ادامه تحصیل در مراکز آموزشی معتبر در نقاط مختلف دنیا آگاه شوید. همچنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *