مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی یکی از عوامل اصلی جذب دانشجویان خارجی می باشد و در 2 دهه اخیر دانشجویان زیادی به سمت خود جذب کرده است. مهاجرت تحصیلی به کشور هلند با وجود برترین دانشگاه ها و امکان اقامت پس از تحصیل آینده ایی روشن را برای دانشجویان رقم میزند. در سال 2023 بیشترین آمار موفقیت ویزایی را نیز برای دانشجویان بین المللی این کشور به ارمغان داشته است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را برای راهنمایی شما عزیزان در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی، هزینه های تحصیل و سایر موارد مرتبط تهیه کرده اند.

درباره تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

در قاره اروپا، این کشور یکی از اولین کشورهای مدرن بود شروع به ارائه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی معتبر به زبان انگلیسی کرد. امروزه این کشور یکی از بزرگترین مراکز ارائه دهند برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در دنیا می باشد. این موضوع موجب جذابیت دانشگاه های این کشور در بین دانشجویان بین المللی شده است. در این کشور، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در حدود 70 موسسه آموزش عالی تعداد زیادی از برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در دوره های تحصیلی مختلف انتخاب کنند. همانطور که گفته شد، ارائه برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان در دانشگاه های این کشور یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان بین المللی بوده است. در نمودار زیر به تعداد بیشترین دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور (بر اساس ملیت) اشاره شده است:

در نمودار فوق به تعداد بیشترین دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور هلند (بر اساس ملیت) اشاره شده است. اما به طور کلی، تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور به بیش از 122000 نفر می رسد. جامعه بزرگ دانشجویان بین المللی در این کشور تقریبا 16% از جمعیت دانشجویان در این کشور را تشکیل می دهد. این موضوع موجب تبدیل شدن این کشور به یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی شده است.

شرایط تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

کشور زیبای هلند در سرزمین اصلی اروپا و با کشورهایی چون آلمان و فرانسه هم مرز می باشد. این کشور به دلیل روش های نوآوری و پیشرفته آموزش شناخته شده است. افرادی که تحصیلات خود را در این کشور ادامه می دهند. می توانند معماری های بی نظیر این کشور، مد معاصر و بازارهای خیابانی را تجربه کنند. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در هلند به زبان انگلیسی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند. زیرا تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور ارائه دهنده بیش از 1500 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی می باشند. بسیاری از این برنامه ها برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، در نظر گرفته شده است. این امر باعث تبدیل شدن این کشور به مکانی مناسب برای تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی شده است.

دانشجویان خارجی با تحصیل در این کشور می توانند بخشی از یک سیستم آموزشی پیشرفته بین المللی باشند. در مشهورترین دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل شوند. خواه دانشجویان به دنبال کسب مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا باشند. این کشور ارائه دهنده برنامه های تحصیلی بی نظیر به زبان انگلیسی می باشد. با تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان می توانند به راحتی در تمام کشورهای دنیا کار کنند. یا برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه های دیگر شوند. مانند سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه های این کشور معمولاً به عنوان دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی شناخته می شوند. دانشگاه های تحقیقاتی این کشور معمولا ارائه دهنده برنامه های تحصیلی بر اساس پژوهش و تحقیقات هستند. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های علوم کاربردی این کشور براساس فعالیت های آموزشی و مطالعاتی می باشند.

هزینه تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

به طور کلی، هزینه تحصیل و شهریه این کشور تقریباً برابر با سایر کشورها در اروپا است. اما دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا این کشور هستند. هزینه های کمتری برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. این دانشجویان باید انتظار داشته باشند که سالانه حدود 2000€ (یورو) برای تحصیلات خود بپردازند. اما دانشجویانی که از سایر کشورهای دنیا قصد ورود به دانشگاه های این کشور و شرکت در برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان هستند باید در نظر داشته باشند. هزینه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی بیشتر از 2000€ (یورو) است. هزینه تحصیل این دانشجویان غیر در برنامه ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است.) در این بخش پیشنهاد می شود ابتدا مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا هلند نیستند اشاره شده است:

دوره تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
کارشناسی€6000 الی €15000
کارشناسی ارشد€8000 الی €20000

کاهش هزینه تحصیل در هلند

برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی می توانند از 2 راهکار بهره مند شوند:

  • کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی
  • کار ضمن تحصیل

برای کسب بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل در این کشور، دانشجویان بین المللی باید شرایط فوق العاده خوبی داشته باشند. بتوانند صلاحیت خود را اثبات کنند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند دانشجویان می توانند اقدام به کسب بورسیه های تحصیلی مختلفی مانند بورس تحصیلی، بورس تحصیلی اراسموس، بورس تحصیلی دانشگاه های لیدن، رادبود، آمستردام، توئنته و سایر دانشگاه ها کنند. در جدول زیر به شرایط کلی کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی اشاره شده است:

ردیفشرایطصلاحیت
1شرایط تابعیتداشتن تابعیت غیراتحادیه اروپایی
2شرایط تحصیلفرد متقاضی یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد تمام وقت در یکی از دانشگاه های هلند باشد.
3الزامات پذیرشدانشجوی الزامات و نیازمندی های خاص دانشگاه منتخب را (نظیر سن، ملیت، زبان و غیره) تامین کند.
4شرایط فارغ التحصیلیمتقاضی مدرکی از دانشگاه دیگری از هلند نداشته باشد.
5شرایط اقامتمتقاضی مجوز معتبری در خصوص اقامت تحصیلی در هلند داشته باشد.

دانشجویان بین المللی می توانند علاوه بر بورسیه های تحصیلی، با یافتن شغل دانشجویی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود، هزینه های تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی را کاهش دهند. دانشجویان خارجی برای کار ضمن تحصیل در این کشور می باید مجوز کار کسب کنند. در نظر داشته باشید که این افراد تنها اجازه 10 ساعت کار دانشجویی در هفته را خواهند داشت. در سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرایط کسب اقامت هلند، تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و سایر امور در این کشور و سایر کشورهای دنیا اشاره شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *