مهاجرت تحصیلی هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند یکی از برترین راه های رسیدن به اقامت دائم می باشد که هر ساله مورد استقبال مهاجران زیادی از سوی ایران قرار گرفته است. پس از آنکه دریافتید برای ادامه تحصیل در هلند آماده هستید، باید به دنبال مهاجرت تحصیلی به هلند در گام بعدی باشید. این مرحله به دلیل زمان بر بودن پروسه اخذ ویزای دانشجویی بسیار حیاتی است. باید در اولویت قرار گیرد. عموما سازماندهی، جمع آوری و تهیه تمام اسناد و اطلاعات مربوط به اخذ ویزا، زمان زیادی نیاز دارد.

با این حال درخواست گرفتن ویزای دانشجویی برای هلند زیاد پیچیده نیست. در این زمینه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید. اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به علاوه چند کشور دیگر همچون استرالیا، کانادا، ژاپن و آمریکا نیازی به اخذ ویزای دانشجویی ندارند. در این میان بنابر جدید ترین مقررات مربوط به 2024-2023 متقاضیان تبعه ایران، هند، فیلیپین و کنیا قطعا به ویزای دانشجویی نیاز دارند.دانشجویانی که تبعه کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند و بیش از 90 روز در باید در هلند بمانند، به ویزای مهاجرت تحصیلی نیاز دارند.

مراحل مهاجرت تحصیلی به هلند

ابتدا باید تصمیم بگیرید که درخواست خود را به یکی از دانشگاه های این کشور ارسال کنید. سپس نامه پذیرش خود را از این دانشگاه دریافت کنید. بنابراین تصمیم و عزم جذم برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه در این کشور اصلی ترین و مبنایی ترین تصمیم برای شروع اقدام است. پس از آن است که مهاجرت تحصیلی به این کشور موضوعیت پیدا می کند.

همواره گام بعدی پس از تصمیم ادامه تحصیل در یک کشور خارجی پیدا کردن بهترین دانشگاه های آن کشور است. دانشگاه هایی که در زیر نام آن ها را با شما در میان می گذاریم در میان بهترین دانشگاه ها به قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور قرار دارند. دانشگاه های دلفت، واژینگن، آمستردام و تونته در این میان قرار دارند. برای مطالعه کوتاه مدت تا 3 ماه و برای مدت زمان طولانی تحصیل، بیش از 3 ماه نیازمند اخذ مجوز اقامت موقت هستید. این نوع ویزا که به اختصار MVV نام دارد یک ویزای ورودی (یا اجازه اقامت موقت) است. اگر قصد دارید بیش از 3 ماه برای طی یک دوره تحصیل کوتاه مدت در هلند باقی بمانید، علاوه بر ویزای ورود نیازمند اجازه اقامت هم هستید. این نوع اجازه اقامت که به اختصار VVR نام دارد مستلزم ارائه کارت شناسایی به همراه ویزای تحصیلی است.

به منظور اخذ ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری در این کشور خود درخواست دهید. از این رو معمولا این امر 1 ماه طول می کشد. 2 نوع ویزای MVV و VVR همچنین می تواند از طریق اداره خدمات مهاجرت و ملیت هلند IND نیز درخواست شود. شما می توانید MVV را تا 3 ماه دریافت کنید.

تعلیق مجوز مهاجرت تحصیلی به هلند

در برخی موارد، اجازه مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند معلق گردد. در حقیقت اگر نتوانید پیشرفت کافی در زمینه عملکرد تحصیلی داشته باشید احتمالا در زمینه ویزای شما تجدید نظر می شود. دانشگاه شما ملزم به اطلاع رسانی در مورد وضعیت تحصیلی شما به اداره خدمات مهاجرت و اقامت هلند IND خواهد بود. همچنین در موارد زیر تمام تغییرات باید به اطلاع این اداره برسد:

اگر تحصیلات خود را متوقف کنید، ثبت نام خود را به عنوان دانشجوی دانشگاه ملغی کنید یا اگر شما دیگر برای پوشش هزینه های زندگی خود امکانات مالی کافی نداشته باشید. این موارد ممکن است منجر به لغو یا تعلیق ویزا یا اجازه اقامت شما شود.

از این رو تعداد دانشجویان خارجی (براساس ملیت) در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در هلند

سطح زبان در مهاجرت تحصیلی به هلند

حداقل سطوح مهارت زبان انگلیسی قبل از اینکه بتوانید در هر درجه تحصیلی در هلند پذیرش شوید، مورد نیاز است. آشنایی با زبان انگلیسی علاوه بر اینکه برای دانشجویان خارجی مورد نیاز است برای دانشجویان هلندی نیز گاهی الزامی است.
مدرک حاصل از آزمون های اصلی پذیرفته شده در دانشگاه های هلند عبارتند از:

  • آیلتس
  • TOEFL

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

ویزای تحصیلی هلند

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی این کشور به شرح زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • مدارک علمی و پژوهشی
  • نامه رسمی پذیرش از یک موسسه یا دانشگاه در هلند
  • انگیزه نامه ای که در آن علاقه مند بودن به مطالعه در زمینه موضوع پذیرش شده در هلند را توضیح می دهید.
  • مدارک مالی برای کل دوره تحصیل، حدود 870€ (یورو) در ماه
  • بیمه مسافرت و بیمه درمانی
  • هزینه درخواست صدور ویزا 317€ (یورو)
  • فتوکپی از تمام اسناد اصلی
  • آزمایش سل (مورد نیاز برای شهروندان برخی از کشورها)
    اطلاعات بیومتریک

  مهاجرت تحصیلی به هلند و مجوز اقامت

مهاجرت تحصیلی به هلند و مجوز اقامت

معمولا دانشگاه ها از طرف شما درخواست VVR می کنند، اما برای این سرویس باید هزینه بپردازید. اجازه اقامت VVR نقش ویزای تحصیلی و اجازه اقامت در کشور را برای دوره تحصیلی شما بازی می کند. در صورت نیاز، VVR می تواند به مدت 3 ماه اضافی تمدید گردد. پس از ورود به هلند، شما باید در پایگاه اطلاعات شخصی شهرداری BPR در شهری که می خواهید زندگی کنید، ثبت نام کنید. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله اقامت هلند را مطالعه بفرمائید.

کار حین تحصیل در هلند

اگر می خواهید در حین تحصیل در هلند مشغول به کار شوید، بسته به ملیت شما ممکن است نیاز به مجوز کار داشته باشید. شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین تابعین سوئیس و ژاپن نیازی به اجازه کار ندارند. هیچ محدودیتی برای تعداد ساعت های کار ندارند. شهروندان سایر کشورها به اجازه کار نیاز دارند. تنها کارفرمایان می توانند از طرف آنها درخواست اجازه کار را بدهند. دانشجویان بین المللی تنها می توانند تا 10 ساعت در هفته یا فقط در طول تابستان کار کنند. مهاجرت تحصیلی و پیچیدگی های آن را به دست کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *