مهاجرت تحصیلی هلند

هزینه تحصیل پزشکی در هلند

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در هلند هستند، که بایستی در باب هزینه تحصیل پزشکی در هلند و شرایط تحصیل آگاهی کافی داشته باشند. با توجه به اینکه شهریه وهزینه تحصیل پزشکی در این کشور بسیار پایین تر از کشورهای برتر تحصیل پزشکی مانند انگلیس است. این امر می تواند یک دلیل قانع کننده برای مهاجرت تحصیلی به این کشورباشد. به طور کلی، تحصیل دراین کشور رایگان نیست. هزینه تحصیل پزشکی دراین کشور نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. اما دانشجویان باید علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور، هزینه زندگی و اقامت دانشجویی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند.

برای تحصیل پزشکی دراین کشور، دانشجویان حتما باید اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را برای راهنمایی متقاضیان و شما هموطنان گرامی در زمینه هزینه تحصیل پزشکی تهیه کرده اند.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در هلند

به طور کلی، هزینه تحصیل پزشکی همانند سایر رشته های تحصیلی به ملیت دانشجویان بستگی دارد. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس هستند، هزینه های کمتری برای تحصیل پزشکی دراین کشور پرداخت می کنند. هزینه تحصیل پزشکی دراین کشور برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس هستند. به طور معمولا از €2000 الی 2100€ (یورو) در سال می باشد. البته در کنار هزینه تحصیل پزشکی در این کشور، دانشجویان بایستی هزینه های اقامت و سایر هزینه های زندگی خود در کشور هلند را نیز در نظر بگیرند.

دانشجویان بین المللی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا شهروند کشور سوئیس نیستند. باید در نظر داشته باشند که هزینه تحصیل پزشکی دراین کشور برای آنها از €6300 الی 15500€ (یورو) متغیر است. البته این هزینه ها برای تحصیل در دوره کارشناسی می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور می باید از €8000 الی 20000€ (یورو) شهریه پرداخت کنند.

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در هلند

شرایط تحصیل پزشکی در این کشور از شرایط تحصیل پزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا (مانند شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان که یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در زمینه پزشکی در دنیا است.) از لحاظ مختلف بسیار متفاوت می باشد. کسب مدرک تحصیلی در زمینه های مختلف پزشکی از دانشگاه های این کشور به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد. از این روکه نه تنها موفق به ورود به بازار کار این کشور شدند، بلکه موفق به کار در کشورهای مختلف دنیا شوند.

در نمودار زیر تعداد متقاضیان تحصیلی این کشور بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان تحصیلی در هلند

به طور کلی، تحصیل پزشکی در هلند در 3 دوره اصلی انجام می شود:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3
کارشناسی ارشد3
دوره آموزش پایه1

علاوه بر این دوره ها، دانشجویان برای تحصیل در دوره دکترای پزشکی دانشگاه های این کشور نیز می توانند اقدام کنند. 3 سال اول تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشورمی تواند به زبان انگلیسی تدریس شود. اما باید در نظر داشته باشید که دانشگاه های هلندی بسیار کمی این رشته تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه خرونینگن یکی از ارائه دهندگان برنامه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است. در کنار این دانشگاه، دانشگاه ماستریخت نیز یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی به شمار می رود. برای تبدیل شدن به یک دکتر، پزشک و یا سایر موارد مرتبط با این رشته ها، تحصیل در دانشگاه های ذکر شده گام های اصلی برای دانشجویان به شمار می روند. در حالی که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور وجود دارد. اما توصیه می شود دانشجویان زبان هلندی را نیز یاد بگیرند.

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در هلند

شرایط تحصیل پزشکی در هلند

پزشکی دراین کشور متفاوت از انگلستان، هم از نظر رویکرد به موضوع و هم به جدول زمانی برای صلاحیت، آموزش داده  می شود. در حالیکه مدرک پزشکی صادره از این کشور به همان میزان احترام را از یک مدرک صادر شده از دانشگاه های بریتانیا داراست. مسیر صلاحیت پزشکی در این کشور از3 مرحله اصلی تشکیل شده است:

  • کارشناسی پزشکی (3 ساله)
  • کارشناسی ارشد (3 سال دیگر)
  • آموزش (1 سال)

3 سال اول را فرد می تواند در برخی از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کند. اما فقط 2 مورد این گزینه را دارند. کورس های بسیار کمی در دسترس دانشجویان انگلیسی زبان است. دانشگاه گرونینگن یکی از این دانشگاه ها است که 2 مدرک کارشناسی در طب، یکی در بهداشت جهانی و دیگری در پزشکی مولوکولی صادر می نماید. دانشگاه ماستریخت نیز یک برنامه مشابه به زبان انگلیسی دارد. اما در حالی که این مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می شود لازم است که در کنار سایر مطالعات خود زبان هلندی را نیز یاد بگیرید. زبان هلندی  جزء لاینفک دوره است. در صورت فارغ التحصیلی باید امتحانات زبان را قبول شوید. در این بخش پیشنهاد می شود مقاله تحصیل پزشکی در هلند را مطالعه بفرمائید.

الزامات پذیرش و هزینه تحصیل پزشکی در هلند

برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در زمینه های مختلف پزشکی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که شرایط سختی خواهند داشت. زیرا ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور با رقابت بالای بهترین دانشجویان دنیا همراه است. شرایط ورود به برنامه های تحصیلی مورد علاقه آسان نمی باشد. به طور معمولا مهلت درخواست و کسب پذیرش برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های هلند تا 15 ژانویه می باشد. از آنجا که پذیرش در برنامه های پزشکی دانشگاه های این کشور بر اساس Numerus Fixus می باشد. دانشجویان فرصت زیادی برای ارائه درخواست به تمام دانشگاه های این کشور نخواهند داشت. دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل به رشته های پزشکی دراین کشور شوند.

از این رو می باید علاوه بر توانایی های زبان، توانایی های خود را در موضوعات ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی و شیمی اثبات کنند (سطح A). جهت اطلاع از الزامات و ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های تحصیل پزشکی دراین کشور اشاره شده است:

نام دانشگاهسال تاسیسنام دانشکده
دانشگاه آمستردام1632دانشکده پزشکی
دانشگاه وریج آمستردام1880دانشکده پزشکی
دانشگاه خرونینگن1614مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن
دانشگاه لیدن1575مرکز پزشکی دانشگاه لیدن
دانشگاه ماستریخت1976دانشکده پزشکی
دانشگاه رادبود1923دانشکده بهداشت، پزشکی و علوم زندگی

اهمیت زبان هلندی برای تحصیل پزشکی در هلند

به طور کلی، متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی را دارند باید در نظر داشته باشند که زبان هلندی فقط برای برخورد با بیماران مهم نیست. بلکه این موضوع یک موضوع بسیار ضروری به شمار می رود. زیرا در صورت نداشتن توانایی زبان هلندی، دانشجویان نمی توانند برای تحصیل پزشکی در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های هلند اقدام کنند. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. اما دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های پزشکی باید در نظر داشته باشند که شرایط آسانی نخواهند داشت. یادگیری زبان هلندی می تواند شانس آنها را برای ورود به این دانشگاه ها افزایش دهد.

علاوه بر این، برای حضور در آزمون های عملی جهت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های هلند، دانشجویان نیاز به تسلط به زبان هلندی دارند. به طور خلاصه، تحصیل در رشته پزشکی در هلند امکان پذیر است. اما این امر فقط تا حدی به زبان انگلیسی قابل انجام است. شما باید متعهد شوید که نه تنها هلندی را یاد بگیرید بلکه به زبان هلندی تحصیل کنید. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات دقیقتر از شرایط کسب اقامت هلند و مهاجرت تحصیلی به هلند و یا ورود به دانشگاه های این کشور می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *