مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان رشته ای است که در خصوص میزان شنوایی و راهکار های پیشگیری و مقابله با مشکلات گوش بحث می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدای بلند می تواند به پرده گوش آسیب برساند. با استفاده از گوش‌گیر در محیط‌های کاری با صدای بلند، هنگام کار با سلاح گرم و ماشین‌آلات و در کنسرت‌ها، فعال باشید. به موسیقی، فیلم و ویدیو در سطوح معقول گوش دهید. شنوایی شناسان آزمایش ها و اندازه گیری های گسترده ای را برای کمک به درمان یا همکاری با شما برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام می دهند. شنوایی شناسی رشته علم و فناوری بالینی است. شنوایی شناسان در ارزیابی و درمان افرادی که با اختلالات کم شنوایی، وزوز گوش و تعادل مراجعه می کنند تخصص دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به تاجیکستان مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

هدف کلی تحصیل و ارائه خدمات شنوایی شناسی ارائه خدمات کارآمد، متخصص و چند رشته ای با دسترسی مادام العمر به فناوری مدرن به منظور بهبود کیفیت زندگی برای کودکان و بزرگسالانی است که با اختلالات کم شنوایی، وزوز گوش و تعادل مراجعه می کنند. هدف از این خدمات کاهش نابرابری ها با در نظر گرفتن دیدگاهی گسترده از سلامت شامل ابعاد جسمی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی است. برای تحصیل و ارائه خدماتی با کیفیت بالا و کارآمد، نزدیکتر به خانه با زمان انتظار کم و پاسخگویی بالا به متخصصان نیاز است. برای آنکه همه خدمات  به صورت یکپارچه ارائه شود به دانشجویان بالقوه هم نیاز است. همچنین از دانشجویان بین المللی نیز درخواست می شود تا به این رشته ادامه دهند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تعداد دانشجویان در رشته های پزشکی و بهداشت در تاجیکستان هستید:

میزان افزایش تعداد دانشجویان در رشته پزشکی و بهداشت در تاجیکستان

تحصیل رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

شنوایی سنجی شاخه ای از علم است که به مطالعه شنوایی، تعادل و اختلالات مربوط به آن می پردازد. پزشکان آن، که مبتلایان به کم شنوایی را درمان می کنند و به طور پیشگیرانه از آسیب های مربوط به آن جلوگیری می کنند، شنوایی سنج هستند. هدف شنوایی سنجی با بکارگیری استراتژی های مختلف تست (مانند تست های شنوایی، اندازه گیری گسیل گوش، ویدئونیستاگموگرافی و تست های الکتروفیزیولوژیک)، تعیین این است که آیا فردی می تواند در محدوده طبیعی بشنود، و اگر نه، کدام بخش از شنوایی (فرکانس های بالا، متوسط یا پایین) تحت تأثیر قرار می گیرند و تا چه میزان. اگر شنوایی سنج تشخیص دهد که کم شنوایی یا ناهنجاری دهلیزی وجود دارد، توصیه هایی را به بیمار ارائه می دهد که چه گزینه هایی (مانند سمعک، کاشت حلزون، ارجاعات پزشکی مناسب) ممکن است کمک کننده باشد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه شنوایی سنجی در تاجیکستان می باشید:

مقطعمدت تحصیلزبان تحصیلنرخ پذیرش
کارشناسی3 سالتاجیک/ انگلیسی39%
ارشد2 سال30%

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در تاجیکستان

بخش شنوایی شناسی متشکل از یک تیم اختصاصی از کارکنان است که هدف آنها ارائه خدمات با کیفیت بالا است اما مهمتر از همه اطمینان از برآورده شدن نیازهای بیمار. شنوایی شناسان در ارزیابی و درمان افرادی که با اختلالات کم شنوایی، وزوز گوش و تعادل مراجعه می کنند تخصص دارند. خدمات شنوایی شناسی به کودکان و بزرگسالانی که با اختلالات کم شنوایی، وزوز گوش و تعادل مراجعه می کنند ارائه می شود. این خدمات ارزیابی، درمان، توانبخشی، مشاوره و توصیه های عملی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که کودکان و بزرگسالان مبتلا به کم شنوایی، اختلالات وزوز گوش تعادل قادر به زندگی، دسترسی به آموزش و کار به حداکثر توانایی خود با بهبود کیفیت زندگی در کار خود هستند.

شنوایی شناس تاریخچه پزشکی دقیقی می گیرد و گوش های شما را معاینه می کند. از شما سؤالاتی در مورد مشکلات شنوایی خود پرسیده می شود و از شما خواسته می شود تا پنج موقعیت را که به طور خاص باعث نگرانی شما در مورد شنوایی شما می شود، بیان کنید. سپس ادیوگرام انجام می شود که روشی برای ارزیابی کم شنوایی شما است. نتایج به همراه مدیریت مناسب برای کمک به کاهش شنوایی با شما به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت. ما یک بروشور به شما می دهیم که شنوایی شما و برنامه مدیریت توافق شده ما را شرح می دهد.  اگر نتایج آزمایش شنوایی شما نشان می دهد که گزینه درمانی ترجیحی برای شما با سمعک است، شنوایی شناس مناسب ترین فرآیند نصب سمعک را بسته به ماهیت و شدت کم شنوایی شما ارزیابی می کند.

دروس رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

دروس رشته شنوایی سنجی در تاجیکستان

اگر در شنوایی مشکل دارید، ارزیابی کامل شنوایی توسط شنوایی سنج می تواند به شما کمک کند. شنوایی سنج بر تشخیص و ارزیابی اختلالات شنوایی و شناسایی بهترین راهبردها برای مقابله با مشکلات شنوایی بر اساس نیازهای منحصر به فرد هر بیمار متمرکز است. خدمات شنوایی شناسی شامل ارزیابی شنوایی، خدمات مداخله ای و توصیه هایی برای درمان است. کاشت حلزون شنوایی برای افراد مبتلا به ناشنوایی شدید و عمیق، سمعک ممکن است فایده چندانی نداشته باشد و شنیدن صحبت کردن افراد دشوار باشد، به خصوص اگر لب خوانی امکان پذیر نباشد. کاشت حلزون گوش داخلی آسیب دیده را دور می زند و صداهای واضح تری را به مغز شما می فرستد. این بدان معناست که گفتار راحت‌ تر شنیده می‌شود و ممکن است کمتر به لب‌خوانی تکیه کنید، مثلاً بتوانید با تلفن مکالمه داشته باشید. کاشت حلزون نیاز به عمل گوش با یک شب اقامت در بیمارستان دارد.

تحصیل در تاجیکستان به زبان انگلیسی یک فرصت خوب برای دانشجویلن ایرانی است. برخی از دروس و مباحث رشته شنوایی سنجی ما عبارتند از:

  • تست های پایه و پایه شنوایی
  • OSHA و غربالگری شنوایی شناسی سلامت شغلی
  • مشاوره سمعک
  • درمان تعادل و اختلال شنوایی
  • اکران مدارس
  • بهداشت حرفه ای

وظایف شنوایی سنج در تاجیکستان

برای کار پس از تحصیل در تاجیکستان در این رشته یک متخصص شنوایی سنج نحوه استفاده از سمعک را توضیح می دهد و تمام جنبه های عمل سمعک را نشان می دهد. نحوه قرار دادن قالب گوش و لوله باریک در گوش به شما نشان داده می شود و اطلاعات مربوطه را در قالبی که می توانید بخوانید در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مهم است که دستگاه سمعک شما را بررسی شود تا متخصص مطمئن شود که مشکلی ندارید. این کار چند هفته پس از نصب سمعک از طریق یک تماس تلفنی انجام می شود یا ممکن است مستلزم مراجعه بیشتر به کلینیک باشد. دستگاه‌های گوش دادن کمکی این دستگاه‌ها به ایجاد صدای بلندتر و واضح ‌تر در اطراف خانه کمک می‌کنند، مثلاً زنگ در یا تلویزیون. آنها می توانند با سمعک یا جداگانه کار کنند.

ارزیابی شنوایی شامل مجموعه ای جامع از آزمون ها و ارزیابی ها برای شناسایی میزان کم شنوایی و علل احتمالی آن است. کم شنوایی معمولا یکی از 3 نوع است: کم شنوایی رسانایی در گوش میانی یا خارجی رخ می دهد و از رسیدن صداها به گوش داخلی که اعصاب حساس به صدا در آن قرار دارند جلوگیری می کند. کم شنوایی حسی عصبی زمانی رخ می دهد که اعصاب گوش داخلی به طور جبران ناپذیری آسیب ببینند. کم شنوایی مختلط شامل مشکلاتی است که بر گوش داخلی و گوش میانی یا خارجی تأثیر می گذارد. شرایطی که به عنوان یک شنوایی سنج در آن قرار می گیرید ممکن است از دست دادن شنوایی و وزوز گوش و عفونت گوش و گوش درد باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در تاجیکستان مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *