مهاجرت تحصیلی فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا دکترا ارائه می شود. دوره های زمین شناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود. علاقه مندان به این رشته در دوره کارشناسی می توانند از یکی از 3 دانشگاه ارائه کننده این رشته در کارشناسی پذیرش بگیرند. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های بیشتری در فیلیپین ارائه کننده این رشته هستند. مقطع کارشناسی در رشته زمین شناسی یک دوره 3 تا 4 ساله است. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان در یک دوره 2 ساله تخصص مرتبط با این رشته را تحصیل می کنند. رشته زمین شناسی و دانشگاه های ارائه کننده این رشته در ادامه توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

حداقل تحصیلات مورد نیاز مدرک دانشگاهی در رشته زمین شناسی کارشناسی است. دانش آموزان پیش دانشگاهی که علاقه مند به زمین شناس شدن هستند باید دوره های مقدماتی را در زمینه علوم زمینی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی بگذرانند. دوره های مربوط به علوم محیط زیست، کامپیوتر، جغرافیا و نقشه برداری نیز ارزشمند است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله در زمین شناسی بین 140000PHP تا 160000PHP (پزو فیلیپین) است. فقط 3 دانشگاه در فیلیپین وجود دارد که لیسانس زمین شناسی ارائه می دهند این ها دانشگاه آدامسون (مانیل)، موسسه فناوری Mapua (مانیل) و دانشگاه Diliman (شهر Quezon) هستند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی برای تحصیل در فیلیپین آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه آدامسون
2دانشگاه فیلیپین
3موسسه فناوری
4دانشگاه جنوب شرقی فیلیپین
5دانشگاه دیلیمان

درآمد مشاغل زمین شناسی در فیلیپین

به طور محلی، زمین شناسان شاغل در دفتر معادن با عناوین شغلی زمین شناس I ، II، زمین شناس ارشد، ناظر و زمین شناس ارشد به ترتیب دارای رتبه حقوق 11، 15 ، 18 ، 22 و 24 هستند که از 13000PHP تا 36000PHP (پزو فیلیپین) هر ماه می باشد. در شرکت های خصوصی، زمین شناسان دستمزد 25000PHP تا 40000PHP (پزو فیلیپین) دریافت می کنند، در حالی که شرکت هایی که در زمینه اکتشاف نفت مشغول به کار هستند مقیاس دستمزد بالاتری برای زمین شناسان خود دارند.

بدین ترتیب میزان حقوق ماهیانه کار در فیلیپین برای یک زمین شناس در کشور فیلیپین به صورت متوسط به میزان 72300PHP (پزو فیلیپین) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 868000PHP (پزو فیلیپین) در سال است. همچنین حداقل میزان درآمد ماهیانه کار یک زمین شناس در فیلیپین در حدود 33300PHP (پزو فیلیپین) و حداکثر 115000PHP (پزو فیلیپین) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته زمین شناس در برخی از شهرهای کشور فیلیپین در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در فیلیپین

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در فیلیپین

زمین شناسان برای طیف گسترده ای از سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی و موسسات غیر انتفاعی و دانشگاهی کار می کنند. دولت ملی زمین شناسان را برای کمک به برنامه ریزی و ارزیابی حفاری ها، مکان های ساختمانی، پروژه های اصلاح محیط زیست و آمادگی در برابر بلایای طبیعی و همچنین بررسی منابع طبیعی استخدام می کند. شرکت های بزرگ نفتی و توسعه دهندگان زمین از زمین شناسان برای کمک به آنها در یافتن نفت و مواد معدنی، سازگاری با ویژگی های محلی مانند ذخایر کارستی یا خطر زلزله و رعایت مقررات زیست محیطی استفاده می کنند. زمین شناسان در دانشگاه معمولاً دارای مدرک پیشرفته در یک منطقه تخصصی در این رشته هستند. زمین شناسان ممکن است در صنایع زیر به کار گرفته شوند:

  • کشاورزی
  • شکار و جنگلداری
  • معدن
  • ساخت و ساز
  • املاک
  • فعالیت های تجاری.

یک زمین شناس به مطالعه ویژگی های پوسته زمین، به ویژه فجایع، مانند زلزله، فوران آتشفشانی، رانش زمین و سایر پدیده های مربوط به گوشته فوقانی زمین می پردازد. زمین شناس سنگ ها و خاک را برای یافتن ذخایر معدنی با ارزش اقتصادی مانند فلزات، غیر فلزات، نفت، گاز طبیعی، منابع زمین گرمایی و آب های زیرزمینی مورد مطالعه قرار می دهد.

وظایف:

  • مناطق خاصی از زمین را برای بررسی ساختار آن و انواع سنگ ها یا مواد معدنی موجود بررسی می کنند.
  • هسته های سنگی، قلمه ها و نمونه ها را مطالعه می کند.
  • مطالعات زمین آمار و نظریه نمونه گیری.
  • ماهیت و اثرات رویدادهای طبیعی مانند فرسایش، رسوب، یخبندان، خاک را مطالعه می کنند.

کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه Philippines

افرادی که علاقمند به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمین شناسی هستند باید دارای لیسانس علوم زمین شناسی 4 یا 5 ساله باشند. فارغ التحصیلان سایر دوره های کارشناسی غیر از این رشته ممکن است در برنامه پذیرفته شوند و ملزم به ثبت نام و گذراندن دوره های منتخب کارشناسی ذکر شده در برنامه درسی زمین شناسی قبل از گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی هستند. دانشجویانی که در برنامه پذیرفته می شوند باید 24 واحد درسی را به همراه یک دوره سمینار فارغ التحصیلی داشته باشند. این 24 واحد به 2 دسته موضوعات اصلی و انتخابی تقسیم می شوند. موضوعات اصلی عبارتند از:

  • سمینار تحصیلات تکمیلی
  • سنگ شناسی آذرین
  • سنگ شناسی رسوبی
  • و زمین شناسی زمینی پیشرفته.

دروس انتخابی توسط دانشجو و مشاور برنامه تعیین می شود و باید به تخصص دانشجو در زمین شناسی مربوط باشد. به غیر از دوره های تحصیلات تکمیلی زمین شناسی، دانشجو می تواند دروس مهندسی، شیمی، فیزیک، علوم محیط زیست، جغرافیا و علوم دریایی را بگذراند. انتظار می رود که دانشجوی کارشناسی ارشد سایر زمینه ها و موضوعات مربوط به زمین شناسی را که مربوط به تخصص آنهاست، مطالعه کند. یک دانشجوی کارشناسی ارشد تمام وقت ممکن است دوره را در 2 سال به پایان برساند. پایان نامه کارشناسی ارشد از 6 واحد برای کسب مدرک کارشناسی ارشد باید انجام شود. طبق قانون جدید زمین شناسی که توسط رئیس جمهور فیلیپین تجویز شده و توسط کمیسیون تنظیم مقررات حرفه ای اعمال شده است، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد علوم زمین شناسی می توانند حتی بدون داشتن مدرک کارشناسی در زمین شناسی در آزمون مجوز زمین شناسی شرکت کنند.

پیشرفت شغلی در زمین شناسی در Philippines

چندین سطح متمایز از زمین شناسی به عنوان یک حرفه وجود دارد، ساختار متمایز با پیشبرد حوزه های تخصص رشته و مهارت ها. به عنوان مثال، زمین شناسان مهندسی با مهندسان برای انجام نقشه برداری دقیق زمین شناسی، چه سطحی و چه زیر زمینی، قبل از یک کار بزرگ ساختمانی همکاری می کنند. زمین شناسان محیط زیست کار خود را بر روی ماهیت آب های زیرزمینی و سطحی متمرکز می کنند. حرکت خاک، فرسایش و تخریب، شور شدن و فرسایش ساحل، اثرات آلودگی و فعالیت های انسانی بر روی رودخانه ها و اثرات زیست محیطی معدن، انرژی هسته ای و دفع زباله را انجام می دهند.

زمین شناسان یا کانی شناسان مطالعات خود را بر روی ترکیبات معدنی و شیمیایی سنگ ها با استفاده از تجهیزاتی مانند میکروسکوپ های نوری و الکترونی، پراش اشعه ایکس، جذب اتمی و طیف سنجی جرمی متمرکز کرده و همچنین ممکن است در بررسی انتقال آلاینده ها از طریق سنگ نقش داشته باشند. شرایط اخذ ویزای دانشجویی فیلیپین را در مقاله ای دیگر در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *