مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته زمین شناسی در قبرس

رشته زمین شناسی در قبرس

رشته زمین شناسی در قبرس یکی از رشته های کم تر محبوب در این کشور است. به هر حال می توان این رشته را در دانشگاه های مختلفی در قبرس تحصیل کرد. یک نکته مهم که درباره قبرس باید به آن توجه داشته باشید این است که قبرس به 2 قسمت تقسیم شده است. قسمت شمال تحت تصرف ترکیه است و زبان تحصیل در آن ترکی است. قسمت جنوبی قبرس که به جمهوری قبرس معروف است عضو اتحادیه اروپاست و زبان تحصیل در این کشور یونانی است. لذا برای تحصیل در قبرس در ابتدا باید به مکان و شهر محل تحصیل در قبرس توجه فرمایید.

با تحصیل رشته زمین شناسی در قبرس می توانید وارد بازار کار این رشته شوید و یا در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه های معتبر اروپا تحصیل کنید. مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را در راستای مهاجرت درست و اخذ اقامت کشورهای برتر شما را یاری کند.

درباره رشته زمین شناسی در قبرس

زمین شناسی رشته ای از علوم است که زمین و به ویژه پوسته زمین را مطالعه می کند:

  • تاریخ
  • ساختار
  • ترکیب
  • و فرآیندهای مربوط به شکل گیری آن و همچنین فرایندهای جاری آن.

فیزیک، زیست شناسی و شیمی همه در مطالعات زمین شناسی کاربرد دارند. زمین شناسی یکی از جامع ترین علوم طبیعی است. زمین شناسی به عنوان یک زمینه تحقیقاتی دارای سابقه طولانی در اروپا است. آیا تا به حال فکر نکرده اید که بسیاری از چیزهای اطراف ما به زمین شناسی مرتبط هستند؟ فلزات، شیشه، بتن و بسیاری از مواد اولیه دیگر که در ساخت و ساز و انرژی مورد استفاده قرار می گیرد بدون توجه به آبی که می نوشیم همه از پوسته زمین سرچشمه می گیرند.

هنگامی که یک انسان اولیه برای اولین بار یک سنگ تیز برداشت و فهمید چگونه از آن در عصر حجر به عنوان ابزار استفاده کند، بشریت فوراً به پوسته زمین وابسته شد. امروزه ما از تعداد زیادی دستگاه فلزی تولید شده از سنگ معدن استفاده می کنیم. ما از مواد سنگی مانند شن و ماسه، سنگ آهک و سایر مواد معدنی برای ساخت خانه ها، جاده ها و انواع ساختمان ها و سازه ها استفاده می کنیم. پلاستیک ها و بسیاری از سوخت ها و روان کننده ها از روغن موجود در زیر زمین تولید می شوند. پوسته همچنین به ما انرژی می دهد. ما از اورانیوم تصفیه شده به عنوان سوخت نیروگاه های انرژی هسته ای استفاده می کنیم و ذغال سنگ نارس، ذغال سنگ و نفت را برای تولید برق و گرما می سوزانیم. اخیراً گرمای زمین گرمایی در گرمایش و سرمایش ساختمان ها رایج شده است.

تحصیل رشته زمین شناسی در قبرس

تحصیل رشته زمین شناسی در قبرس

قبرس دارای دانشگاه های مختلفی در بهترین شهرهای خود است. نیکوزیا یکی از شهرهای اصلی دانشجویی در قبرس است. رشته زمین شناسی در دوره های مختلفی در این کشور ارائه می شود. زبان تحصیل یونانی است اما برخی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی هستند. البته در قبرس شمالی زبان تحصیل ترکی است. با داشتن شرایط تحصیل در قبرس می توانید از جمله در دانشگاه های زیر در رشته زمین شناسی در قبرس تحصیل کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه بین المللی قبرس
2دانشگاه فردریک
3دانشگاه نیکوزیا
4دانشگاه قبرس

درآمد رشته زمین شناسی در قبرس

مهندسین زمین شناس متخصص در زمینه های مختلف ملی و بین المللی متقاضی هستند و مشغول به کار هستند. فارغ التحصیلان اخیر به دنبال موارد زیر هستند:

  • اشتغال در صنعت معدن و اکتشاف منابع معدنی.
  • به عنوان دانشمندان محیط زیست و آب های زیرزمینی در شرکت های خصوصی و بخش دولتی کار کنید.
  • مطالعات دکتری در زمین شناسی یا ژئوفیزیک در قبرس و خارج از کشور.
  • کار تحقیقاتی درباره زمین شناسی قبرس.
  • به عنوان متخصص در زمینه زمین شناسی مهندسی و کانی شناسی کاربردی کار کنید.

حقوق ماهیانه کار در قبرس برای مشاغل رشته زمین شناسی در این کشور به صورت متوسط قبرس3620€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 43400€ (یورو) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور قبرس به میزان 1700€ (یورو) و حداکثر به میزان 5710€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در قبرس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در قبرس

گرایشات دروس زمین شناسی در قبرس

رشته زیست شناسی گرایشات مختلفی دارد که در زیر برخی از آنها شرح داده شده اند:

گرایششرح
علوم زیستیتمرکز علوم زیستی، بررسی نقش تولید مواد آلی، مواد معدنی، انتقال و دفن به عنوان بخشی از چرخه کربن جهانی است.
زمین شناسی آب و هوا:هدف اصلی استفاده از رویکردها و تکنیک های جدیدی است که به پیچیدگی پرونده های زمین شناسی کمک می کند تا اجازه دهد سیگنال های پنهان قبلی ظاهر شوند.
مهندسی زمین شناسی:سوالات اساسی مربوط به شکل گیری و ویژگی های هیدروترمو مکانیکی سنگ های شکسته از آزمایشگاه تا مقیاس های محلی مطالعه می شود.
پویایی سطح زمین:در مورد فرایندهای فیزیکی و نزدیک سطح زمین تحقیقات انجام می شود. تحقیقات به طور خاص بر چگونگی تأثیر فرآیندهای آب و هوایی و فرسایشی بر ساختار، تکامل و انتقال رسوبات در کمربندهای کوهستانی متمرکز شده است.
زمین شناسی:تکامل زندگی و زمین را با استفاده از روش های الهام گرفته از زیست شناسی سیستم ها، فیلوژنتیک و علم داده مطالعه می کند.
زمین شناسی ساختاری و زمین ساختی:تکامل زندگی و زمین را با استفاده از روش های الهام گرفته از زیست شناسی سیستم ها، فیلوژنتیک و علم داده مطالعه می کند.
تکامل سطح زمین:عوامل زمین شناسی، آب و هوایی و بیولوژیکی ترکیب شیمیایی اقیانوس ها و جو در طول تاریخ زمین مطالعه می شود.

تحصیل زمین شناسی در دانشگاه فردریک قبرس

دوره زمین شناسی در این دانشگاه با ارائه دروس زیر همراه است:

دروسشرح
مقدمه ای بر زمین شناسیساختار زمین، تعریف علم زمین شناسی
زمین لرزهتعریف نظریه تکتونیک صفحه، توضیح اصطلاحات رانش قاره ای و گسترش کف اقیانوس شرح انواع و مشخصات مختلف مرز صفحات (برجستگی ها، ترانشه ها و گسل ها) و توضیح نحوه ارتباط آنها با زلزله. شرح وقوع زلزله و اثرات آن بر زیرساخت ها تعریف کانون، و مرکز و مقیاس
فرایندهای سطح زمینشرح فرآیندهای عمده سطح زمین، هوازدگی، فرسایش، حمل و نقل و رسوب. توضیح در مورد چگونگی ارتباط آنها با چرخه سنگ. تعریف هوازدگی و انواع مختلف هوازدگی، یعنی فیزیکی (یا مکانیکی)، شیمیایی و بیولوژیکی.
مواد معدنی و سنگ هاتعاریف مواد معدنی و کانی شناسی. ارائه گروه های مختلف معدنی و نمونه هایی از مواد معدنی رایج. شرح خواص معدنی مورد استفاده برای شناسایی مواد معدنی. شرح طبقه بندی اولیه و روش های تشکیل سنگهای آذرین، بروی و درونی (عمده و فرعی). شرح طبقه بندی اولیه و شیوه های تشکیل سنگهای رسوبی استفاده از رسوبات رسوبی در صنعت ساختمان
بررسی سایت و آب های زیرزمینیتعریف و هدف از بررسی محل در پروژه های مهندسی عمران. ارائه و بحث در مورد کلیه مراحل اصلی در بررسی سایت. اهمیت شرایط آب زیرزمینی و چرخه هیدرولوژیکی تعریف سطح آب های زیرزمینی، خاک های اشباع، تخلخل، سفره های زیرزمینی و آبخوان ها.
خطرات زمین شناسیشرح و شناسایی خطرات زمین شناسی، شرح انواع مختلف خرابی شیب و رانش زمین.
زمین شناسی ساختاریتعریف زمین شناسی ساختاری و 3 نوع اصلی

در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در خصوص مهاجرت به قبرس و سایر کشورهای اروپایی بیشتر بدانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *