مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته زمین شناسی در بلژیک

رشته زمین شناسی در بلژیک

تحصیل رشته زمین شناسی در بلژیک ممکن است انتخاب بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل باشد. تحصیل رشته زمین شناسی در مقاطع مختلف مقدور است. تحصیل به زبان انگلیسی نیز از مزایای تحصیل رشته زمین شناسی می باشد و شما هم می توانید زبان بلژیکی را فرا بگیرید. تحصیل در کشور بلژیک مزایای بسیار زیادی دارد. مثلا تحصیل در دانشگاه های خوب و معتبر که در جهان رتبه های خوبی دارند از مهم ترین مزایا تحصیل رشته زمین شناسی در بلژیک است. تحصیل در بلژیک تبدیل به یک تجربه فوق العاده شما از تحصیل تبدیل خواهد شد. شما می توانید در پس از اتمام تحصیل کارشناسی به شغل مشخصی مشغول شوید و یا به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به بلژیک پاسخگوی سوالات شماست.

جایگاه رشته زمین شناسی در بلژیک

جامعه ما با تعدادی از چالش های کلیدی مانند استفاده پایدار و مدیریت منابع طبیعی کره زمین (آب، خاک، منابع معدنی و انرژی) و حفاظت از جمعیت و زیرساخت های ما در برابر خطرات طبیعی (زلزله ، فعالیت های آتشفشانی و تغییرات آب و هوایی) که با زندگی در یک سیاره پویا به وجود می آید. برای مقابله با این چالش ها، دانش اساسی از ترکیب، ساختار، تکامل و عملکرد سیاره ما مورد نیاز است. برای یک زمین شناس تغییر جهانی موضوعی آشنا با جنبه های مختلف است. سیاره ما یک سیستم فوق العاده پویا است و حل آن را یکی از بزرگترین چالش های 21 است. دانشگاه گنت یک برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد، با این فرصت که در یکی از موضوعات زیر تخصص داشته باشد: منابع آب زیرزمینی و معدنی یا حوضه ها و کوهزاده ها. هر دو موضوع به عنصری کلیدی در سیستم سیاره ما می پردازد.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی از رشته زمین شناسی در کشور بلژیک هستید:

نرخ فارغ التحصیلی رشته زمین شناسی در بلژیک

در جدول زیر شاهد برخی از هزینه های ممکن در طول تحصیل رشته زمین شناسی در کشور بلژیک می باشید:

مخارجهزینه به یورو
محل اقامت660€-900€
غذا و خوراک300€
هزینه کلی زندگی850€
حمل و نقل350€

تحصیل رشته زمین شناسی در بلژیک

گروه زمین شناسی در کشور بلژیک شامل 5 واحد تحقیقاتی (هیدروژئولوژی و زمین شناسی کاربردی، زمین شناسی دریایی، کانی شناسی و سنگ شناسی، دیرینه شناسی، ژئومتریال) است و در 3 حوزه اصلی تحقیق موضوعی تحقیق می کند: زمین شناسی تغییرات جهانی، زمین مواد و منابع طبیعی، و علوم زمین و محیط زیست. اولین بخش اصلی بر ویژگی و حفاظت از 2 عنصر اساسی حیات در سیاره ما تمرکز دارد. این رشته خاص آب های زیرزمینی و مواد معدنی، و مدیریت یکپارچه این منابع طبیعی را مورد بررسی قرار می دهد. دومین اصلی منشأ و تکامل حوضه های رسوبی بزرگ اقیانوسی و قاره ای و فرآیندهای کوهزایی را شامل می شود و بر فرآیندهای رسوبی، پویایی حوضه های رسوبی، اقیانوس ها و آب و هوا، تکامل زیست کره، ژئوشیمی، ژئوفیزیک، ژئودینامیک و زمین شناسی تمرکز دارد. تحصیل در مقاطع مختلف بلژیک در این رشته امکان پذیر است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته زمین شناسی در کشور بلژیک و مشخصات آن ها می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان بهترین دانشگاه های رشته زمین شناسیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانیتعداد دانشجویان
دانشگاه گنتجنت10185597137587
دانشگاه کاتولیک لوونلوون15048527545617
دانشگاه لیژارباب23537042553991

تحصیل رشته زمین شناسی در بلژیک

تحصیل رشته Geology در Belgium در مقطع ارشد

کارشناسی ارشد زمین شناسی یک برنامه 2 ساله است که به طور مشترک توسط KU Leuven و دانشگاه گنت سازماندهی شده است. شما در زمینه های مختلف زمین شناسی آموزش عمیق می بینید و دانش، نگرش و مهارت های مورد نیاز برای کار در تیم های بین رشته ای را که به مشکلات پیچیده زمین شناسی پرداخته اند، توسعه می دهید. همچنین می توانید به کار دانشجویی در بلژیک بپردازید. این مقطع یک برنامه 2 ساله است که به طور مشترک توسط KU Leuven و دانشگاه گنت سازماندهی شده است. شما در زمینه های مختلف زمین شناسی آموزش عمیقی خواهید دید و دانش، نگرش و مهارت های مورد نیاز برای کار در تیم های بین رشته ای را که به مشکلات پیچیده زمین شناسی پرداخته اند، توسعه می دهید. یک جنبه بسیار مهم در این مطالعات همکاری توسعه بین المللی است که دانشجویان نیز به آن علاقمند هستند.

دانشگاه گنت یک برنامه کارشناسی ارشد در زمین شناسی با تأکید بر 2 گرایش ارائه می دهد:

  • منابع آب زیرزمینی و معدنی
  • حوضچه ها و اوروژن ها

واحدهای درسی رشته Geology در Belgium

برنامه کارشناسی ارشد انگلیسی امکان تخصص در یکی از 4 گرایش (46 تا 60 واحد) را ارائه می دهد. بسته به رشته اصلی انتخاب شده، 30 تا 44 واحد اضافی برای دروس انتخابی می گیرند. در سال دوم، یک پروژه تحقیقاتی (پایان نامه کارشناسی ارشد) با 30 واحد برنامه ریزی شده است. بسته اصلی دوره های آموزشی در منابع آب زیرزمینی و معدنی با مدیریت یکپارچه بخش های مشخص شده (آب های زیرزمینی و مواد معدنی) سروکار دارد. رویکرد یکپارچه یک دارایی برای این مطالعه است. به عنوان مثال ارزیابی تأثیرات زیست محیطی 2 بخش را به عنوان یک واحد پیوند می دهد. این پیش بینی و ارزیابی تاثیر انسان بر محیط زیست است. در کنار بسته اصلی دوره، یک بسته دوره جزئی نیز برای 30 واحد وجود دارد.

دوره 2 ساله رشته زمین شناسی در مقطع ارشد دانش دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی را تکمیل می کند. این بسته درسی جزئی شامل دوره های انتخابی است که به دانش آموز کمک می کند تا در چارچوب یک مطالعه دکترا یا مستقیماً برای صنعت، برای تحقیقات بنیادی آماده شود. پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته زمین شناسی یک کار تحقیقاتی اصلی است. هدف آن توسعه و تقویت مهارت های تحقیقاتی دانش آموزان است. دانش آموز موضوعی را انتخاب می کند و توسط مروج یا سرپرست راهنمایی می شود. پایان نامه کارشناسی ارشد شامل بخش مرور ادبیات، تحقیقات عملی و تجزیه و تحلیل اصلی موضوع انتخابی دانشجو می باشد.

برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد (120 واحد) شامل واحدهای زیر می باشد:

  • 60 واحد برای دوره های اصلی
  • 30 واحد برای دروس انتخابی تخصصی
  • 30 اعتبار برای پایان نامه کارشناسی ارشد

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت بلژیک از طریق تحصیل و شرایط تحصیل در این کشور مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *