مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته ریاضی در بلژیک

رشته ریاضی در بلژیک

با توجه به اینکه مهاجرت تحصیلی مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته، یکی از بهترین برنامه ها برای این امر، رشته ریاضی در بلژیک می باشد. این کشور، کشوری در اروپای غربی است. این کشور از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب غربی با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال همسایه می باشد. مساحت آن 30689 کیلومتر مربع است. بیش از 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد. با تراکم 376 متر مربع 22 امین کشور پرجمعیت جهان و ششمین کشور پرجمعیت اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر بروکسل است. دیگر شهرهای مهم آنتورپ، گنت، شارلوا، لیژ، بروژ، نامور و لوون می باشند. این کشور یک کشور مستقل و سلطنتی قانون اساسی فدرال با سیستم پارلمانی است. سازمان نهادی آن پیچیده است و از 2 لحاظ منطقه ای و زبانی ساختار یافته است.

این منطقه به 3 منطقه بسیار خودمختار تقسیم شده است:

  • منطقه فلاندر (فلاندر) در شمال
  • منطقه والون (والونی) در جنوب
  • پایتخت بروکسل

بروکسل کوچکترین و پرجمعیت ترین منطقه و همچنین ثروتمندترین منطقه از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی است. این کشور 2 جامعه اصلی زبانی را در خود جای داده است. انجمن فلاندی هلندی زبان که حدود 60% جمعیت را تشکیل می دهد و جامعه فرانسوی زبان که حدود 40% جمعیت را تشکیل می دهد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به موضوع رشته ریاضی در این کشور پرداخته و دانشگاه هایی که این برنامه را ارائه می دهند را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

معرفی رشته ریاضی در بلژیک

بدون ابزارهای ریاضی، هیچ موتور جستجوی اینترنتی، پیش بینی وضع هوا و امنیت در بانکداری وجود نخواهد داشت. مدل ها و تکنیک های ریاضی نقش مهمی در فنhوری های خلبان اتوماتیک، تجزیه و تحلیل داده های پیچیده، طراحی اتومبیل های بی سر و صدا، بهینه سازی مزارع بادی و اسکنرهای پزشکی دارند. در دنیای معاصر، ریاضیات به دلیل افزایش سطح پیچیدگی و تقاضای بالاتر از مشتریان و شرایط اقتصادی – اجتماعی، مولفه اساسی بسیاری از برنامه ها است.

در آموزش معاصر، آموزش ریاضیات عملی آموزش و یادگیری رشته ریاضی در بلژیک، همراه با تحقیقات علمی مرتبط است. محققان در آموزش ریاضیات در وهله اول با ابزارها بوده و روش ها و رویکردهایی که تمرین یا مطالعه عمل را تسهیل می کنند. با این حال، تحقیقات آموزش ریاضیات، که در قاره اروپا به عنوان تعلیم یا تعلیم ریاضیات شناخته می شود، با مفاهیم، نظریه ها، روش ها، سازمان های ملی و بین المللی، کنفرانس ها و ادبیات، به یک زمینه مطالعاتی گسترده تبدیل شده است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در بلژیک

برنامه کارشناسی ارشد رشته ریاضی در بلژیک امکان تمرکز بر ریاضیات خالص یا کاربردی را به شما ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد در یادگیری نحوه کنار آمدن با مفاهیم جدید، سطح بالاتری از انتزاع، تکنیک های جدید و کاربردهای جدید، تجربه و استقلال کسب کنید. این در پایان نامه کارشناسی ارشد به اوج خود می رسد. جایی که شما به طور فعال در تحقیق انجام شده در یکی از گروه های تحقیق ریاضی گروه های ریاضیات، فیزیک و نجوم و علوم کامپیوتر درگیر می شوید.

برای تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک در رشته ریاضی نیاز به گذراندن دروس زیر دارید:

نام دروستعداد اعتبارات
ریاضیات خالص (جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل) یا ریاضیات کاربردی (آمار، ریاضیات مالی و محاسباتی، برنامه های اخترفیزیکی و آب و هوای فضا)54 ECTS
گزینه تحقیق یا گزینه حرفه ای30 ECTS
ریاضی قرن بیست و یکم6 ECTS
پایان نامه کارشناسی ارشد30 ECTS
مجموع120 ECTS

تحقیقات در ریاضیات محض بر روی هندسه جبری و نظریه اعداد، توپولوژی جبری و نظریه گروه، تجزیه و تحلیل عملکرد و تجزیه و تحلیل کلاسیک، و هندسه دیفرانسیل متمرکز است. آن محققان دانشجویی در آمار ریاضی با آمارهای آماری، ریاضیات مالی و فرآیندهای تصادفی، آمار قوی، آمار نیمه و غیر پارامتری سروکار دارند.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در بلژیک

تحصیل کارشناسی ارشد mathematics در دانشگاه KU لوون بلژیک

یکی از دانشگاه هایی که کارشناسی ارشد رشته ریاضی در بلژیک را ارائه می دهد، دانشگاه KU لوون است و شما عزیزان می توانید جهت تحصیل در بلژیک این دانشگاه را انتخاب نمایید. کارشناسی ارشد ریاضیات KU Leuven یک برنامه کارشناسی ارشد مبتنی بر تحقیق است. به طوری که، در آن می توانید در زمینه های مختلف ریاضیات خالص و کاربردی تخصص داشته باشید. به دانشجویان آموزش داده می شود که یک ریاضیدان شوند، دیدگاه گسترده ای در حوزه علمی از یک طرف، و دانش کاملی از تعدادی از رشته های تخصصی در ریاضیات داشته باشند. این برنامه در پایان نامه کارشناسی ارشد به اوج خود می رسد. جایی که شما به طور فعال در تحقیق انجام شده در یکی از گروه های تحقیق ریاضی گروه های ریاضیات، فیزیک و نجوم و علوم کامپیوتر درگیر می شوید.

معرفی دانشگاه های mathematics field در بلژیک

این کشور در قلب اروپا قرار دارد. فقط با یک قطار کوتاه از شهرهای بزرگ فرهنگی مانند پاریس و برلین فاصله دارد. این کشور به عنوان تلاقی اروپا، به دلیل چند فرهنگی بودن و استقبال از دانشجویان بین المللی شناخته شده است. موسسات آموزش عالی این کشور توسط تجارت و جامعه علمی به دلیل کیفیت بالای خود در سراسر جهان شناخته می شوند.

این کشور همچنین کیفیت زندگی بالایی را شامل می شود، از جمله:

  • شهریه کم
  • مراقبت های بهداشتی عالی
  • شبکه حمل و نقل عمومی قوی

این کشور دارای 6 دانشگاه است که در تمام رشته های تحصیلی مانند اقتصاد، مهندسی، زبان و روانشناسی مدرک کارشناسی ارشد را پوشش می دهد. 21 کالج دانشگاهی این کشور برنامه های کارشناسی ارشد را در 8 زمینه ارائه می دهند:

  • زراعت
  • هنرهای کاربردی
  • اقتصاد
  • پیراپزشکی
  • آموزش
  • علوم اجتماعی
  • فناوری
  • ترجمه و تفسیر

این کشور همچنین دارای 17 آکادمی هنری است که مدرک کارشناسی ارشد را در یکی از 4 زمینه کلی ارائه می دهد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل رشته ریاضی می باشند، 3 دانشگاه زیر توصیه می شود:

  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • کاتولیک دانشگاه لوین
  • دانشگاه گنت

نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های ریاضی در این کشور را نشان داده است:

رتبه جهانی دانشگاه های ریاضی در بلژیک

شما عزیزان با مراجعه به مقاله معرفی دانشگاه های بلژیک می توانید اطلاعات مفیدی درباره دانشگاه های نام برده شده، کسب نمایید. به علاوه، با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز شما عزیزان می توانید درباره تحصیل در این کشور یا سایر کشورها اطلاعات کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *