مهاجرت تحصیلی بلاروس

رشته ریاضی در بلاروس

رشته ریاضی در بلاروس

رشته ریاضی در بلاروس برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پایه یک برنامه عالی بوده و دانشجویان می توانند برای تحصیل اقدام کنند. این کشور، کشوری محصور در خشکی واقع در اروپای شرقی است. از شرق و شمال شرقی با روسیه، از جنوب با اوکراین، از غرب با لهستان و از شمال غربی با لیتوانی و لتونی همسایه است. این کشور، با مساحت 207600 کیلومتر مربع و با 9.3 میلیون نفر جمعیت، سیزدهمین کشور بزرگ و بیستمین کشور پرجمعیت اروپا است. این کشور از نظر اداری به 7 منطقه تقسیم شده است. مینسک پایتخت و بزرگترین شهر است.

تا قرن بیستم، ایالت های مختلف در زمان های مختلف سرزمین های این کشور امروزی را کنترل می کردند. از جمله می توان به کیوان روس، پادشاهی پولوتسک، دوک بزرگ لیتوانی، مشترک المنافع لهستان – لیتوانی و امپراتوری روسیه اشاره کرد. پس از انقلاب روسیه در سال 1917، ایالت های مختلف در بحبوحه جنگ داخلی برای کسب حقانیت به رقابت پرداختند و در نهایت با ظهور اتحاد جماهیر شوروی بیلوروسی پایان یافت. به طوری که، در سال 1922 به یک جمهوری مموسس اتحادیه جماهیر شوروی تبدیل شد. این مقاله را کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای افرادی که قصد تحصیل رشته ریاضی در بلاروس را دارند، آماده کرده است.

تحصیل رشته ریاضی در بلاروس

رشته ریاضی در بلاروس در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. در جدول زیر طول دوره ها را مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال

دارندگان گواهینامه متوسطه دانشجویان خارجی ممکن است برای ریاضیات واجد شرایط پذیرش در یکی از دانشگاه های دولتی این کشور باشند. برای کارشناسی ارشد در ریاضیات متقاضیان باید در همان رشته تحصیلی مدرک کارشناسی داشته باشند. دوره ریاضیات بسیار مهم است. زیرا، در همه بخش های زندگی همه ما به دانش ریاضیات نیاز داریم تا این کشور نیز این موضوع را درک کند و این دلیل آن است که این برنامه در بسیاری از دانشگاه های دولتی در این کشور تدریس می شود.

این دانشگاه ها در این کشور برای دوره ریاضیات در تمام شهرهای بزرگ واقع شده اند و همه این دانشگاه ها دولتی هستند. بسیاری از دانشجویان خارجی هر ساله می آیند تا در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره ریاضیات خود در این کشور شرکت کنند و این دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف جهان می آیند. مدرک ریاضیات از این کشور به دلیل آموزش با کیفیت در سطح جهانی شناخته شده است. تدریس کارکنان در این دانشگاه های دولتی بسیار حرفه ای است و آن ها دانشجویان خارجی را به شیوه ای قابل درک آموزش می دهند.

دانشگاه هایی که جهت تحصیل در بلاروس برای رشته ریاضیات در این کشور مناسب می باشد، عبارتند از:

  • موسسه خصوصی مدیریت و تجارت
  • دانشگاه دولتی بلاروس
  • دانشگاه ایالتی یانکا کوپالا در گرودنو
  • دانشگاه برست ایالت S. پوشکین
  • دانشگاه دولتی فناوری بلاروس
  • دانشگاه دولتی گومل
  • دانشگاه آموزشی دولتی بلاروس به نام ماکسیم تانک
  • دانشگاه دولتی موگیلف A Kuleshov
  • دانشگاه دولتی فناوری های غذایی موگیلف

روند پذیرش جهت تحصیل رشته ریاضی در بلاروس

پذیرش تحصیلی دانشگاه ها براساس شرایط فعلی دانشجویان خارجی و ملی است. برای دانشجویان دوره های کارشناسی رشته ریاضی در بلاروس، دانشجویان خارجی باید گواهی دبیرستان خود را با کپی گذرنامه در ایمیل پذیرش اسکن کنند. دانشجویان خارجی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد ریاضیات تحصیل کنند، لازم است که برای ارزیابی نیز مدرک کارشناسی خود را اسکن کنند.

این فرآیند ارزیابی 2 روز طول می کشد و کلیه متقاضیان بین المللی از طریق ایمیل برای صلاحیت پذیرش خود مطلع می شوند. آن دسته از دانشجویان خارجی که واجد شرایط هستند، هزینه پذیرش خود را ارسال می کنند و رسید هزینه را در همان ایمیل کارکنان پذیرش اسکن می کنند. پس از دریافت هزینه پذیرش، مدارک آن ها برای پردازش دعوت نامه رسمی تحصیل در بخش مهاجرت ارسال می شود. این فرآیند صدور 2 هفته زمان می برد. دعوت نامه رسمی تحصیل صادر شده توسط اداره مهاجرت این کشور برای درخواست ویزا برای متقاضی خارجی ارسال می شود.

روند پذیرش جهت تحصیل رشته ریاضی در بلاروس

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس

شرایط ورود برای تحصیل رشته ریاضی در بلاروس نیز در بالا ذکر شد. دوره های ریاضیات در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور در شهرهای مختلف تدریس می شود. دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دوره های مورد نظر خود را می آیند. آن ها بنا به دلایلی این کشور را به سایر کشورهای اروپایی ترجیح می دهند. اول از همه هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور دانشجویان خارجی مقصد و والدین آن ها هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس را بررسی می کنند. زیرا، دانشجویان خارجی مجبورند مدت طولانی در یک کشور اروپایی زندگی کنند.

بنابراین، باید هزینه های آن ها را بدانند. هنگامی که آن ها این کشور را با سایر کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور مقایسه می کنند، به دلیل تحصیلات با کیفیت بالا و هزینه های کم تحصیل، این کشور را مقصد عالی می دانند. هزینه تحصیل در بلاروس برای دانشجویان خارجی در هر دانشگاه این کشور و برای هر دوره ای که آن ها برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنند بسیار مناسب است. هزینه های زندگی برای دانشجویان خارجی و والدین آن ها نیز مقرون به صرفه است.

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در بلاروس را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در بلاروس

تدریس کارکنان در دانشگاه های این کشور بسیار حرفه ای است و آن ها در یک فضای بسیار دوستانه بهترین موارد را به دانشجویان داخلی و خارجی می آموزند.

ویزای دانشجویی بلاروس

ویزای تحصیلی این کشور راحت ترین ویزایی است که دانشجویان خارجی در بین تمام ویزاهای کشورهای اروپایی می توانند دریافت کنند. دانشجویان بین المللی که یک بار دعوت نامه رسمی تحصیل دارند، با این دعوت نامه و نامه OK TO BOARD از فرودگاه کشور حرکت می کنند و ویزا در فرودگاه بین المللی مینسک به قیمت 110$ (دلار) مهر می خورد. دانشجویان بین المللی نیز هنگام ورود برای بیمه، هزینه 170€ (یورو) را در پیشخوان مهاجرت پرداخت می کنند.

سفارتخانه های این کشور در تعداد کمی از کشورهای آفریقایی و آسیایی مستقر می باشند. اتباع آن ها باید قبل از ورود ویزا بگیرند و حداقل 3 روز قبل از عزیمت ویزا و نسخه بلیط را اسکن کنند. اما اتباع این کشورها همچنین ممکن است هنگام ورود ویزا بگیرند. این کشورها نیجریه، مصر، هند و پاکستان می باشند. همه دانشجویان خارجی که قبل از ورود یا هنگام ورود به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند، باید بلیط هواپیما خود را برای تهیه مدارک پذیرش برای مهاجرت در فرودگاه بین المللی مینسک اسکن کنند. یکی از موسساتی که می تواند متقاضیان را در امر اعزام دانشجو به بلاروس جهت تحصیل رشته ریاضی یاری کند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *