مهاجرت تحصیلی اکوادور

رشته ریاضی در اکوادور

رشته ریاضی در اکوادور

یکی از رشته های علوم پایه که در بین دانشجویان محبوب بوده رشته ریاضی در اکوادور است که یکی از برترین برنامه های این کشور می باشد. این کشور در سواحل غربی آمریکای جنوبی با کلمبیا در شمال، پرو در شرق و جنوب و اقیانوس آرام درخشان در غرب واقع شده است. این کشور مدت ها یکی از مناطق دور افتاده آمریکای جنوبی بوده است. کوچای بومی و سایر قبایل بومی هنوز در مناطق روستایی این کشور سکونت دارند. این کشور را به عنوان یک کشور بسیار متنوع متمایز می کنند. این کشور دارای تنوع زیستی باورنکردنی و همچنین تنوع قومی است.

تنوع حیات وحش در جنگل های این کشور و در جزایر گالاپاگوس در ساحل  آن را به عنوان یکی از 17 کشور مگاد جهان جهان رتبه بندی کرده است. اکثر مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. اگرچه، درصد کمتری نیز به زبان کچوا، شوار یا یکی از 11 زبان دیگر صحبت می کنند. پایتخت این کشور کیتو است. این شهر در سال 1970 به رسمیت شناختن معماری و برنامه ریزی شهر اسپانیایی بدون نقص خود، به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. بنابر خواسته شما عزیزان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را درباره رشته ریاضی در اکوادور اختصاص داده است.

تاریخچه رشته ریاضی در اکوادور

شروع تاریخ رشته ریاضی در اکوادور به سال 1869 برمی گردد.زمانی که اولین دانشگاه فنی “دانشکده ملی تکنیک” به عنوان بخشی از دانشگاه مرکزی سابق ” سنت توماس” در کویتو تاسیس شد. اولین دانشکده ریاضیات این کشور بخشی بنیادی از این بنیاد آموزش عالی جدید بود. فعالیت های مکتبی اولیه آن توسط محققان آلمانی و ایتالیایی تسهیل شد. بیش از 1 قرن، دوره های ریاضیات در دانشگاه ها فقط به عنوان پشتیبانی از مشاغل ساختمانی و مشابه ارائه می شد.

این در سال 1975 با ایجاد گروه ریاضیات در دانشگاه فنی ملی مستقل “دانشکده ملی تکنیک” در کویتو، با کمک مشتاق پروفسور برنارد شورو و پروفسور ویلیام وکسمن که 3 سال صرف کردTایجاد شn. نسل اول ریاضیدانان اکوادوری در آنجا تحصیل کرده و پس از آن برای کنسانتره فارغ التحصیلان خارج از کشور پس از دریافت دکترای خود مورد حمایت قرار گرفتند. مدرک دانشگاه های اروپا و ایالات متحده، برخی از این ریاضیدانان در دهه 80 به این کشور باز می گردند. بیشتر آن ها به عنوان استاد به گروه ریاضیات در EPN پیوستند. در حالی که دیگران از تشکیل مشاغل جدید در ریاضیات و سایر دانشگاه های این کشور حمایت کردند.

انجمن ریاضیات این کشور در سال 1967 به ابتکار برخی از استادان مشتاق علاقه مند به پرورش ریاضیات در این کشور تشکیل شد. در ابتدا، هدف اصلی آن تغییر کیفیت آموزش ریاضیات در تمام مقاطع کشوری بود. بعدا، این هدف گسترش یافت و از آن زمان انتظار می رود SEdeM فضایی را فراهم کند که ریاضیدانان این کشور بتوانند با افکار معامله کنند و اقدامات مشخصی را با هدف افزایش شرایط بنیادی عمومی برای اکتشاف و آموزش ریاضیات در این کشور انجام دهند.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در اکوادور

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در اکوادور

دانشجویان دانشگاه های این کشور با فرآیند ثبت نام بسیار متفاوت از الگوهای معمول آموزش غربی روبرو می باشند. دانشگاه های دولتی در این کشور بدون شهریه هستند. اما ثبت نام در آزمون استعداد انجام می شود. برای اینکه بتوانند در مدارس عالی رتبه شرکت کنند، دانشجویان باید قبل از فارغ التحصیلی از دوره متوسطه، در آزمون استانداردی که می گیرند، نمره بالایی کسب کنند. حدود 80% دانشجویان دانشگاه این کشور در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند. فقط حدود 20% در مدارس خصوصی تحصیل می کنند.

2 دانشگاه بزرگ این کشور که حدود 50% از کل دانشجویان این کشور را به خود اختصاص می دهند. دانشگاه مرکزی اکوادور و دانشگاه سانفرانسیسکو دو کیتو هستند. دانشگاه مرکزی که در سال 1826 تاسیس شد. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است و سالانه حدود 10 هزار دانشجو ثبت نام می کند. دانشگاه سانفرانسیسکو نسبت به سال تاسیسش جوان است. تازه در سال 1988 تاسیس شده است و هر ساله حدود 5500 دانشجو را ثبت نام می کند. این دانشگاه جزء دانشگاه های رایگان اکوادور می باشد. هر 2 دانشگاه های هنرهای لیبرال هستند که در رشته های مختلف موضوعی مدرک ارائه می دهند.

رشته ریاضی در اکوادور در دانشگاه های زیر تدریس می شود:

  • دانشگاه نیروهای مسلح ESPE (سابق دانشکده پلی تکنیک ارتش)
  • دانشکده ملی تکنیک
  • دانشگاه سانفرانسیسکو دو کویتو (USFQ)
  • مدرسه عالی پلی تکنیک Litoral (ESPOL)

هر 4 دانشگاه، در QSWorld دارای رتبه بوده و جزء برترین های جهان می باشند. در نمودار زیر می توانید رتبه آن ها را مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه ریاضی اکوادوردر جدول زیر طول مقاطع مختلف تحصیلی این برنامه را مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسیبین 3 تا 4 سال
کارشناسی ارشدبین 1 تا 2 سال

دلایل تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور شما را با دانشجویان از سراسر جهان و یک نوع فرهنگ (ترکیبی) از فرهنگ هایی که در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. هر 2 دانشجو و معلم در اینجا دوستانه و مایل به کمک هستند، از لحظه ای که شما را با لبخند گرم و آغوش استقبال می کنند و جلسات مطالعه را می گذرانند تا جمع دوستان خود را در کاوش کویتو یا کوهپیمایی در کوه های آند مشاهده کنند. این کشور مکانی خارق العاده برای مطالعه زبان و فرهنگ اسپانیایی است. اما اگر به زیست شناسی، حفاظت از محیط زیست، زندگی دریایی، معماری یا هنرهای زیبا علاقه مند هستید، احتمال اینکه بتوانید طرحی درست پیدا کنید بسیار خوب است. امکان تحصیل رشته هنر در اکوادور وجود دارد.

از آنجا که این کشور یکی از کشورهای کم طرفدار برای تحصیل در خارج از کشور در آمریکای لاتین است، خواهید دید که این حتی گزینه ای بهتر از برخی از گزینه های محبوب تر است. برنامه های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین هزینه کمتری دارند و همین امر آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. اما همچنین متوجه خواهید شد که مناطق کالج این کشور توسط تعداد زیادی گردشگر و خارجی غالب نیست. بنابراین، تجربه شما معتبرتر خواهد بود و می توانید با افراد محلی بیشتر از آنچه در مکان های دیگر تعامل داشته باشید. چنانچه می خواهید در رابطه با رشته ریاضی در اکوادور اطلاعات بیشتری کسب نمایید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای مشاوران و متخصصانی است که می توانند در این زمینه به شما عزیزان کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *