مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته ریاضی در اسلواکی

رشته ریاضی در اسلواکی

تحصیل رشته ریاضی در اسلواکی که یکی از برترین مقاصد تحصیلی در اروپا می باشد توجه دانشجویان بین المللی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. این کشور، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. مناظر این کشور در درجه اول به دلیل کوهستانی بودن مورد توجه قرار گرفته است. کوه های کارپات در بیشتر نیمه شمالی کشور گسترش یافته است. این کشور یک اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا و یکی از سریع ترین نرخ رشد در اتحادیه اروپا و OECD است. این کشور کشوری محصور در خشکی از اروپای مرکزی است که از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان و از غرب با اتریش و جمهوری چک همسایه است.

پایتخت آن براتیسلاوا است. به طوری که، بزرگترین شهر آن نیز می باشد. زبان رسمی این کشور اسلواکی است. این کشوز عضوی از ملت اروپا، ناتو، سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی است. این یکی از تنها 3 کشور سابق کمونیست است که اکنون بخشی از اتحادیه اروپا هستند. این کشور یکی از سریع ترین نرخ های رشد را در اتحادیه اروپا دارد و یک اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا محسوب می شود. از سال 2007، این کشور به بزرگترین کشور تولید کننده سرانه در جهان تبدیل شده است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را در رابطه با رشته ریاضی در اسلواکی در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

رشته ریاضی در دانشگاه کامنیوس اسلواکی

دانشکده ریاضیات، فیزیک و انفورماتیک دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا مرتبا به عنوان بهترین دانشکده در زمینه علوم طبیعی در این کشور رتبه بندی می شود. این دانشکده در سال 1980 تاسیس شد. در نمودار زیر رتبه جهانی و رتبه اروپا را برای این دانشگاه مشاهده می کنید:

رتبه جهانی و قاره اروپا دانشگاه کامنیوس در اسلواکی

قبل از آن بخشی از دانشکده علوم طبیعی بود. این دانشکده برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در تمام زمینه های رشته ریاضی در اسلواکی، فیزیک و علوم کامپیوتر ارائه می دهد و برنامه های آموزشی را در این زمینه ها ارائه می دهد. با همکاری سایر دانشکده ها، دانشکده ریاضیات، فیزیک و انفورماتیک دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا نیز چندین برنامه بین رشته ای از جمله فیزیک پزشکی، اقتصادی و مالی، ریاضیات مدیریتی، علوم شناختی و بیوانفورماتیک را ارائه می دهد.

برنامه های انتخاب شده کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشکده ریاضیات، فیزیک و انفورماتیک دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا یکی از برترین موسسات تحقیقاتی در این کشور است. زمینه های تحقیقاتی کاملا تثبیت شده شامل فیزیک هسته ای، فیزیک حالت جامد، فیزیک پلاسما، زلزله شناسی، تئوری نمودار، معادلات، کاربردی، علوم نظری رایانه، گرافیک کامپیوتری، علوم شناختی و بیوانفورماتیک است. این دانشکده همچنین مرکز پشتیبانی دانشجویان با نیازهای ویژه دانشگاه کامنیوس را در خود جای داده است.

زیرشاخه های رشته ریاضی که در این دانشگاه تدریش می شود عبارتند از:

  • ریاضیات کاربردی
  • ریاضیات گسسته
  • هندسه و توپولوژی
  • تجزیه و تحلیل ریاضی
  • تجزیه و تحلیل عددی و محاسبات علمی

تحصیل کارشناسی ارشد رشته ریاضی در اسلواکی

هدف از تحصیل در اسلواکی در برنامه کارشناسی ارشد در ریاضیات تولید متخصصانی با مهارت های تخصصی در رشته علمی خود و دانش اضافی در زمینه های کاربردی مرتبط است. اگرچه این برنامه به عنوان ادامه برنامه تحصیلات کارشناسی در رشته ریاضی در اسلواکی طراحی شده است، اما پذیرش دانشجویان واجد شرایط در دانشگاه های مختلف این کشور امکان پذیر است. فارغ التحصیلان به طور معمول فرصت های شغلی را در موسسات دانشگاهی در تحقیقات پایه، در تحقیقات کاربردی در دانشگاه یا صنعت، در شرکت های نرم افزاری و در بخش مالی پیدا می کنند.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره مقطع کارشناسی رشته ریاضی مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
مقطع تحصیلیکارشناسی ارشد
طول دوره2 سال
هزینه تحصیل به یورو1500€

آن ها واجد شرایط هستند که در هر جایی که نیازی به ایجاد و بکارگیری مدل های ریاضی باشد. برای استفاده از آن ها برای جستجوی و ارائه پاسخ به سوالات مربوط به برنامه ها، طراحی راه حل های فناوری و تصمیم گیری صالح، کار کنند. بهترین فارغ التحصیلان این کشور به طور معمول کار حرفه ای خود را در برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های این کشور و خارج از کشور ادامه می دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته ریاضی در اسلواکی

مشاغل مربوطه ریاضی در اسلواکی

فارغ التحصیلان در رشته های پایه یعنی تجزیه و تحلیل ریاضی، جبر و هندسه و روش های مورد استفاده در ریاضیات دانش و تجربه دارند. رشته های اضافی در ریاضیات و انفورماتیک دامنه و رشد رشته ریاضی در اسلواکی آن ها را افزایش می دهد. فارغ التحصیلان قادر خواهند بود به طور مستقل با ادبیات علمی کار کنند و از دانش و مهارت خود برای حل مسائل جزئی در تجزیه و تحلیل مدل های ریاضی استفاده کنند. هدف اصلی برنامه کارشناسی ریاضیات آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی، که ادامه تحصیل خود را ادامه نخواهند داد، می توانند در بخش های خصوصی و دولتی، در صنعت مالی و بیمه و غیره استخدام شوند. برای اطلاعات بیشتر مقاله کار بعد از تحصیل در اسلواکی را مطالعه نمایید.

مدارک لازم جهت تحصیل در اسلواکی

شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی به طور کلی همان مواردی است که برای اتباع این کشور وجود دارد. در موارد موجه، سنا دانشگاهی دانشکده یا دانشگاه مربوطه می تواند آن ها را به مناسب پیشنهادی که رئیس دانشگاه ارائه می دهد، متناسب کند. دارندگان مدرک کارشناسی بین المللی شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های این کشور را دارند. برای مراحل پذیرش، اسناد تحصیلات قبلی شما باید توسط این کشور به رسمیت شناخته شود. متقاضیان بین المللی، که تمام شرایط پذیرش را ندارند، ممکن است لازم باشد در دوره های مقدماتی، از جمله دوره های زبان این کشور، شرکت کنند.

دوره های زبان این کشور توسط دانشگاه های دولتی در این کشور یا مدارس خصوصی زبان ارائه و سازماندهی می شود. هر دانشکده یا دانشگاه معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجو تعیین می کند. برای مدیریت هزینه های دادرسی پذیرش اعمال می شود. مبلغ توسط دانشگاه یا دانشکده مربوطه تعیین می شود و اطلاعات می تواند هر ساله تغییر کند. بنابراین بهترین کار برای بررسی اطلاعات از وب سایت دانشگاه است. همچنین با مطالعه مقاله اعزام دانشجو به اسلواکی اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. چنانچه با وجود مقالات معرفی شده و این مقاله سوالی در ذهن شما مطرح شد، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *