دسته بندی نشده

رشته تربیت بدنی در تاجیکستان

رشته تربیت بدنی در تاجیکستان

رشته تربیت بدنی در تاجیکستان برای ایرانیان یک انتخاب خوب و راحت است. دانشجویان خارجی در حال تحصیل می توانند تجارب خوبی به دست می آورند. رشته تربیت بدنی نیز از رشته هایی است که دانشجو باید به آن علاقمند باشد و استعداد خوبی در این زمینه داشته باشد. تربیت بدنی رشته ای است که در آن دانشجویان انواع مهارت های حرکتی و نحوه فعالیت ها و آناتومی بدن را می آموزند. همچنین در این رشته دانشجویان نحوه آموزش فعالیت های ورزشی و هدایت دانش آموزان را یاد می گیرند. در تاجیکستان معتقدند فعالیت بدنی و ارتباط آن با سلامتی یکی از مسائل مهم عصر ما است. علل عدم تحرک بدنی و راه حل آن پیچیده و چند بعدی است و بنابراین موضوع باید از منظرهای مختلف در رشته تربیت بدنی مورد بررسی و درک قرار گیرد.

در کشور تاجیکستان رشته تربیت بدنی در دانشگاه های معتبر ارائه می شود. در دانشگاه های تاجیکستان با ارائه مبانی کامل برای موضوع تربیت بدنی، اصول مهمی از بیوشیمی، بهداشت عمومی و بیومکانیک گرفته تا فیزیولوژی، روانشناسی ورزشی و جامعه را پوشش می دهند. این مجموعه طیف کاملی از مباحث را در برنامه درسی فعالیت بدنی، از جمله تغییر رفتار، رشد مهارت حرکتی، تغذیه، رشته های مختلف ورزشی، برای دانشجویان ارائه می دهد. در تاجیکستان سعی می شود، با ارائه یک دیدگاه متعادل و بین المللی در مورد هر مسئله مهم، دانشجویان را بهتر و عمیق تر در این رشته آموزش دهند. همچنین در سراسر دوره تأکید زیادی بر ابعاد عملی و کاربردی فعالیت بدنی، از جمله رویکردهای نوآورانه ارتقا و مداخله متناسب با هر محدوده سنی و محیطی شده است. در ادامه این مقاله بیشتر در خصوص تربیت بدنی در تاجیکستان صحبت می کنیم.

مزایای تحصیل در تاجیکستان

تاجیکستان کشوری در آسیای میانه با 8 میلیون نفر جمعیت است. تاجیکستان محصور در خشکی است و با افغانستان، چین، قرقیزستان و ازبکستان هم مرز است. در کشور تاجیکستان برنامه های تحصیلی خوب و مناسبی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در وزش ها در نظر گرفته می شود. در کشور تاجیکستان شاخص های بین المللی برای ارائه آموزش ها های معتبر اعمال می شود. براساس آمار و گزارش ها در تاجیکستان در چندین سال اخیر بیشتر بر پیشرفت دانشگاه و آموزش های معتبر توجه شده است. همچنین امکانات دانشجویان بین المللی در این کشور خوب است. زیرا تاجیکستان علاقه دارد تا کشور خود را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کند. در رشته تربیت بدنی در تاجیکستان بیشتر آموزش ها و امتحانات به صورت عملی می باشد. دوره های کارآموزی و کارورزی نیز از مهم ترین ارکان تحصیلی یک دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی در تاجیکستان می باشد.

برخی از مزایای تحصیل در تاجیکستان عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • تحصیل در دانشگاه های جدید
  • هزینه های مقرون به صرفه
  • دسترسی به امکانات مناسب دانشجویی
  • دسترسی به تحصیلات تکمیلی در کشورهایی نظیر روسیه

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در تاجیکستان

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در تاجیکستان

موسسه تربیت بدنی تاجیکستان در سال 1971 تأسیس شد و یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ دوشنبه (محدوده جمعیتی 500000 الی 1000000 ساکن) واقع شده است. موسسه تربیت بدنی تاجیکستان (TIPE) که رسماً توسط وزارت آموزش و علوم جمهوری تاجیکستان شناخته شده است، یک موسسه آموزش عالی تاجیکستان است. موسسه تربیت بدنی در کشور تاجیکستان دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک آموزش عالی رسمی در چندین زمینه تحصیل می شود. این دانشگاه در تاجیکستان دارای چندین امکان و خدمات دانشگاهی آکادمیک و غیرآکادمیک است که به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد. این موسسه از کلیه امکانات مادی لازم برای آماده سازی افراد خبره برخوردار است.

دانشگاه فنی تاجیکستان نیز دانشگاه دیگری است. این موسسه فنی به نام آکادمیسین M. Osimi در سال 1956 به عنوان یک موسسه پلی تکنیک استالین آباد تاسیس شد. TTU اولین و پیشروترین موسسه آموزش عالی فنی در تاجیکستان است. در طول سال ها دانشگاه بیش از 60000 مهندس، معمار، اقتصاددان صنعت و متخصصان علمی-آموزشی با مهارت های بالا در زمینه انرژی، معماری و ساخت و ساز، حمل و نقل، فن آوری ارتباطات از راه دور، مدیریت و ساخت و ساز حمل و نقل، و همچنین متالورژی و شیمی تربیت کرده است. مهندسی، که نه تنها در تاجیکستان، بلکه در خارج از کشور نیز کار می کنند. این دانشگاه بیش از 900 رایانه مدرن و متصل به اینترنت دارد. سالن بدنسازی این موسسه بهترین در این کشور منطقه محسوب می شود.

در جدول زیر رتبه های دانشگاه تاجیکستان را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در تاجیکستان در سال 2021شهر
دانشگاه ملی تاجیکستان1دوشنبه
دانشگاه اسلاونیک روسیه و تاجیکستان2دوشنبه
دانشگاه دولتی پزشکی تاجیکستان3دوشنبه
دانشگاه فنی تاجیکستان4دوشنبه

تحصیل رشته تربیت بدنی در تاجیکستان

یونسکو تخمین می زند که از سال 2015 تا هم اکنون حدود13000 دانشجوی بین المللی در بهترین شهرهای تاجیکستان تحصیل کرده اند. این رقم حدود 6% از کل دانشجویی عالی در کشور را نشان می دهد. در این کشور دانشجویانی از روسیه ایران و قزاقستان ارمنستان و ترکیه و آذربایجان و حتی یونان و کشورهای اروپایی تحصیل می کنند. دانشجویان بین المللی می توانند با تحقیق در خصوص شرایط دانشگاه ها اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل کنند. به طور مثال تعداد کتاب ها در چهار کتابخانه موسسه 70 هزار نسخه، 9100 نام (از این تعداد 3395 نسخه در کتابخانه دیجیتال) است. KPTTU عضو انجمن بین المللی مبادله دانش آموزان در رشته های فنی (IAESTE) و کشاورزی است، همچنین عضو انجمن بین المللی دبیرستان ها و عضو کمیته اجرایی فدراسیون دبیرستان های ویژه کشورهای اسلامی است.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در تاجیکستان را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در تاجیکستان

در تاجیکستان دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود استفاده کنند و هزینه های خود را به حداقل برسانند. در موسسات خیریه و مرتبط با دانشگاه و دانشجویان بین المللی قراردادهای طولانی مدت در مورد همکاری با دبیرستان های فدراسیون روسیه منعقد کرده است که این فرصت را به شما می دهد که از متخصصان و اساتید برای سخنرانی بهره مند شوید. علاوه بر این، معلمان موسسه به نوبه خود فرصتی برای بهبود صلاحیت در دانشگاه های روسیه پیدا می کنند. در واقع شما پس از تحصیلات در تاجیکستان می توانید تحصیلات تکمیلی در کشور روسیه داشته باشید که موجب پیشرفت شما می شود. اگر از کشورهایی که دارای سفارتخانه یا کنسولگری تاجیکستان هستند به تاجیکستان بروید، لازم است قبل از سفر ویزای خود را در خارج از کشور بگیرید. اگر سوالاتی در مورد مهاجرت به تاجیکستان دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *