مهاجرت به کشور تاجیکستان

بهترین شهرهای تاجیکستان

بهترین شهرهای تاجیکستان

شناخت بهترین شهرهای تاجیکستان برای علاقمندان مهاجرت کمک میکند تا بتوانند از تسهیلات و جاذبه های این شهر جهت اهداف استفاده کنند. تاجیکستان یکی از کشورهای تاریخی و قدیمی در آسیاست و دارای فرهنگ و تاریخی مشترک با ایران است. این کشور مورد توجه شهروندان ایرانی قرار گرفته است و شهرهای تاجیکستان به دلیل ارزانی نیز به یکی از مقاصد سفر و مهاجرتی شهروندان ایرانی و سایر شهروندان منطقه آسیا تبدیل شده است. اگر می خواهید بیشتر در مورد بهترین شهرهای تاجیکستان بدانید این نگارش را که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، دنبال کنید.

معرفی بهترین شهرهای تاجیکستان

تاجیکستان کشوری در میانه آسیا در همسایگی کشورهای افغانستان، ازبکستان و چین قرار دارد. تاجیکستان در سپتامبر 1991، هنگام تصویب اعلامیه استقلال، حاکمیت را بدست آورد. در دسامبر 1991 تاجیکستان به کشورهای مشترک المنافع (CIS) پیوست. از سال 1992 تاجیکستان عضو سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر سازمان های بین المللی است. تاجیکستان متشکل از استان خودمختار گورنو- بدخشان، استان سغد، استان خاتلون و 11 منطقه تابعه است. پایتخت تاجیکستان دوشنبه است. 19 شهر و 48 شهر كوچكتر وجود دارد. این کشور بیش از 9 میلیون نفر جمعیت متعلق به بیش از 80 ملیت و گروه قومی در تاجیکستان زندگی می کنند.

تاجیکی ها (یکی از باستانی ترین مردم جهان، متعلق به گروه ایرانی از خانواده هند و اروپایی) %80 درصد را تشکیل می دهند. ازبک ها %15.3، روس ها حدود 1.1% و همچنین تاتارها، قرقیزستان و سایر اقوام وجود دارد. تاجیکستان مقصد ترجیحی برای جهانگردی و کوهنوردی در ارتفاعات بین المللی است. کوههای تاجیکستان دیدنی هستند. چشم انداز ترکیبی از مرتفع ترین مناطق اوراسیا، چمنزارهای کوهستانی آلپی و تمیزترین رودخانه ها است.

در جدول زیر بهترین شهرهای تاجیکستان معرفی شده اند:

نام فارسینام لاتین
دوشنبهDushanbe
خوجندKhujand
کولابKulob
استروشنIstaravshan
پجکنتPanjakent

زندگی در بهترین شهرهای تاجیکستان

زندگی در بهترین شهرهای تاجیکستان می تواند تجربه ای عالی باشد. این کشور را غالبا رشته کوه های بلند فرا گرفته و دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است. همچنین با زندگی در تاجیکستان می توانید فرهنگ اصیل تاجیکی را در سراسر این کشور مشاهده کنید. بهترین زمان سفر به تاجیکستان از مارس تا اکتبر است. آب و هوا در تاجیکستان معتدل، به شدت قاره ای و خشک است. در ژانویه، دما در مناطق دشتی از 0 تا 2 درجه سانتی گراد در نوسان است. در مناطق کوهستانی دما تا 30- درجه سانتیگراد نیز می رسد. در ژوئن دما در دره ها از 23 تا 40 درجه سانتی گراد در نوسان است. زندگی در بهترین شهرهای تاجیکستان همچنین بسیار ارزان و مقرون به صرفه است اما تجهیزات و کیفیت زندگی نسبتا پایین است.

در نمودار زیر پر جمعیت ترین شهرهای تاجیکستان را مشاهده می کنید:

پرجمعیت ترین شهرهای تاجیکستاندوشنبه از بهترین شهرهای تاجیکستان

دوشنبه پایتخت تاجیکستان است که تقریبا 800000 نفر جمعیت در آن زندگی می کنند. ین شهر در محل دهکده ای ساخته شده است که دارای بازار معروف دوشنبه بود. این نام اینگونه بدست آمده است. نکته جالب توجه در این شهر شعارهای موجود در واگن برقی و اتوبوس است که دارای رنگ های پرچم تاجیکستان است: قرمز، سفید و سبز. این شعارها شاید مانند ثروتی بزرگتر از فرهنگ وجود ندارد، زندگی در دوشنبه افتخار است. دوشنبه افتخار داشتن یکی از بلندترین تیرهای پرچم جهان را دارد که در مقابل کاخ ملت در وسط یک پارک با طراحی مدرن ایستاده است. می توانید در دوشنبه به گشت و گذارهای زیادی بپردازید. در زیر می توانید برخی از بهترین مقصدهای دیدنی شهر را بخوانید.

  • موزه ملی تاجیکستان: این موزه شامل 22 سالن نمایشگاه بزرگ و کوچک است که نمایشگاه های مختلفی را در مورد باستان، قرون وسطی، هنرهای زیبا و کاربردی، طبیعت و تاریخ مدرن و معاصر به نمایش می گذارد.
  • مسجد مولانا یعقوب چرخی: این یک مقصد خیره کننده است که هنگام حضور در دوشنبه نباید آن را از دست بدهید. این یک مسجد قرن 15 با معماری شگفت انگیز ایرانی است.
  • پارک رودکی: این مکان جالب برای گردش در اطراف است و همچنین چشم انداز زیبایی از شهر و مجسمه رودکی، که بنیانگذار زبان کلاسیک تاجیکی است وجود دارد.

از ویژگی های دیگر این شهر:

خوجند از بهترین شهرهای تاجیکستان

خوجند با 2500 سال قدمت دومین شهر بزرگ تاجیکستان است که این شهر را به یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. جای تعجب نیست که در جاده بزرگ ابریشم نیز وجود داشت. نام شهر در طول زمان تغییر کرد: خوجند، لنین آباد و خوژند. خجند عمدتا ساحل چپ سیر دریا را که توسط کوهها محاصره شده است اشغال می کند. جمعیت این شهر حدودا 150.000 نفر است. خوجند مرکز سغد است که استان شمال غربی تاجیکستان است. از آنجا که استان کاملا از پایتخت فاصله دارد، تونل ها و مسیرهای جدیدی برای بهتر شدن حمل و نقل در حال ساخت است. خوجند دارای فرهنگ منحصر به فرد و سطح بالایی از توسعه است. بیشتر ساختمان های دوران اتحاد جماهیر شوروی بازسازی شده اند، با این وجود در اینجا احساس بازگشت به گذشته خواهید کرد زیرا معماری تغییر چندانی نکرده است.

با وجود اینکه دومین شهر بزرگ کشور است، خوجند جذابیت دنجی نسبت به آن دارد. فضای آرامش بخش توسط پارک های سایه دار، سرسبز و بلوارهای زیبا تضمین می شود. در یک روز گرم تابستانی، حاشیه رودخانه های سیر-دریا مملو از جمعیت است تعداد زیادی رستوران و کافه در امتداد ساحل رودخانه در مرکز وجود دارد. مکانهایی که می توانید از آنها بازدید کنید:

  • موزه تاریخی خوجند
  • میدان رگستان
  • پنجشنبه بازار
  • آرامگاه شیخ مسلیح الدین
  • قلعه خوجند و سایر

خوجند از بهترین شهرهای تاجیکستان

شهر کولاب تاجیکستان

شهر کولاب در کنار دره رودخانه یاخسو واقع در استان خاتلون، نزدیک به خط الراس خزراتیشوخ قرار دارد. فاصله از قسمت جنوب شرقی شهر تا پایتخت دوشنبه 175 کیلومتر است. این شهر سومین شهر پر جمعیت با 1000000 نفر جمعیت است. در گذشته، کولاب با سه قلعه از شمال چارسو، از جنوب او-هایوان و از کوه های شرقی قلعه سازی شده است. از سال 1934 وضعیت شهر را تغییر داده است. برخی از بناهای معروف وجود دارد که گردشگران پس از بازدید از آنها تحت تأثیر قرار می گیرند، مانند آرامگاه میر سعید علی خمدونی، موزه تاریخ و مجتمع یادبود 2700 سالگی کولاب. این شهر دارای حمل و نقل ریلی است که کولاب به مسکو و همچنین فرودگاه بین المللی کولاب را پوشش می دهد.

زندگی در شهر پنجکنت تاجیکستان

پنجکنت مدرن در غرب تاجیکستان در میان کوههای زیبا واقع شده است. در ساحل سمت چپ رودخانه زراوشان ، 48 کیلومتری شرق سمرقند واقع شده است. پنجکنت رسما در سال 1953 وضعیت شهر را بدست آورد. بیش از 40 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند. پنجکنت را می توان با دیدنی ها و بناهای معروفش یک شهر توریستی در نظر گرفت. می توانید در اینجا گشت و گذارهای زیادی انجام دهید و سپس در پارک ها، در حاشیه رودخانه زراوشن استراحت کنید. پنجکنت شهری باستانی با حدود 5.5 هزار قدمت تاریخی است. این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای آسیای میانه شناخته شده است. در اصل 5 روستا در محل شهر وجود داشت که بعدا به یک شهر تبدیل شد. نام این شهر ارتباط نزدیکی با این واقعیت دارد، زیرا به 5 سکونتگاه ترجمه می شود.

پنجاکنت شهری بسیار باشکوه بود و به آن پمپی آسیای میانه نیز می گفتند. این مرکز اصلی فرهنگ و صنایع دستی امپراتوری سغدی باستان بود. توسعه شهر از این واقعیت که جاده بزرگ ابریشم از آن عبور کرد، بسیار تأثیر پذیرفت. پنجکنت اولین شهرک بزرگی بود که یک مرد یا کاروانی در هنگام پایین آمدن از کوه های کوهیستون با آن روبرو شدند. و همچنین آخرین نقطه از کوهها به سمرقند بود. اکنون این شهر بزرگ باستانی به روی گردشگران باز شده است و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. برای دریافت اطلاعات دیگر درباره مهاجرت به تاجیکستان به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *