مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته تربیت بدنی در تایلند

رشته تربیت بدنی در تایلند

رشته تربیت بدنی در تایلند ممکن است جذابیت هایی برای برخی از دانشجویان داشته باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. تایلند کشوری است که نظام پادشاهی دارد و با بیش از 66 میلیون نفر جمعیت، از 76 استان مختلف تشکیل شده است. تایلند اگرچه یکی از اقتصادهای نسبتا قدرتمند آسیای جنوب شرقی محسوب می شود در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان کشوری با قدرت متوسط اقتصادی و سیاسی شناخته می شود. البته با توجه به در نظر گرفتن جمعیت، بیستمین تولید ناخالص داخلی در دنیا متعلق به تایلند است و شاخص توسعه انسانی بالایی هم دارد.

نتیجتا هرچند دانشگاه های خیلی مطرحی ندارد، در حال حاضر تحصیل در تایلند جاذبه هایی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد. خصوصا با توجه به این که اخیرا به عنوان یکی از کشورهای “به تازگی صنعتی شده” شناخته شده است و برخی صنایع آن از جمله گردشگری، کشاورزی و تولید، نقش مهمی در آسیای جنوب شرقی و دنیا بازی می کنند. ولی به جز برخی مشاغل خاص، سایرین برای کاریابی در تایلند پس از فارغ التحصیلی با مشکل مواجه اند؛ از جمله فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی. این افراد که می توانند به عنوان معلم ورزش یا مربی کار کنند، باید لزوما به زبان تایلندی مسلط باشند. با این وجود این رشته باز هم طرفدارانی دارد و در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در تایلند چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در تایلند

هزینه های تحصیل در هر کدام از دانشگاه های تایلند متفاوت است. در هر دانشگاهی در این کشور نیز شهریه اخذ شده از دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی و رشته انتخابی آن ها فرق می کند. به عنوان مثال برای تحصیل رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی تایلند، سالانه باید بین 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت شود. این در حالی است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی تایلند گران تر است؛ به طوری که شهریه این دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی غالبا ساعتی 75$ تا 100$ (دلار آمریکا) می باشد. البته خوشبختانه برخلاف کشورهایی مثل تاجیکستان که نرخ تورم بالایی دارند و قیمت اجناس مختلف و همچنین شهریه دانشگاه های آن به مرور زمان افزایش چشمگیری دارند، تایلند اینگونه نیست.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ تورم در تایلند طی سال های 2021، 2022 و 2023 بیان شده است:

نرخ تورم در تایلند

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته مدیریت در تایلند

علاوه بر شهریه دانشگاه های تایلند، نکته ای که بین تمامی دانشجویان در این کشور مشترک است، پرداخت هزینه های زندگی است. تایلند کشوری توریستی است و هزینه های زندگی در آن متاثر از همین مسئله باشد. برای زندگی در شهرهای بزرگ تر تایلند معمولا دانشجویان باید ماهانه 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر تایلند نیز برای دانشجویان ماهانه 650$ تا 900$ (دلار آمریکا) خواهد بود. البته دانشجویان ممتاز بین المللی این امکان را خواهند داشت تا برای پرداخت قسمتی از شهریه دانشگاه یا هزینه های زندگی خود در تایلند از بورسیه های تحصیلی کمک بگیرند یا مشغول به کار دانشجویی شوند.

از جمله بورسیه های تحصیلی این کشور در سال 2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • M. the King Bhumibhol Adulyadej’s 72nd Birthday Anniversary Scholarship at Chulalongkorn University Thailand
  • Japan Government funding for Developing Countries Students at Asian Institute of Technology, Thailand
  • DAAD Full funding for South-East Asian Countries Students at TGGS, Thailand
  • PSU Faculty of Dentistry International Student Graduate Scholarship in Thailand
  • 100th Anniversary Doctoral Scholarships at Chulalongkorn University, Thailand
  • IB Diploma Program funding for International Students in Thailand
  • ENITS & ENITAS Scholarships in Thailand
  • Royal Thai government awards for International Students in Thailand
  • Space University International Master’s Scholarship in Thailand

اخذ ویزای تحصیلی تایلند

پس از اطمینان حاصل کردن از این که تمکن مالی لازم برای تحصیل در تایلند مهیا می باشد دانشجویان باید از رشته تربیت بدنی یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند. بعد از اخذ پذیرش قطعی هم نوبت ویزای تحصیلی تایلند است که به مدارک متعددی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • پاسپورتی که حداقل برای 6 ماه بعد در ویزاهای تحصیلی کوتاه مدت و حداقل برای 18 ماه در ویزاهای تحصیلی 1 ساله تایلند معتبر باشد و لااقل 2 صفحه سفید داشته باشد
  • فرم تکمیل شده و امضا شده ویزای تحصیلی تایلند
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در تایلند
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک زبان

کار حین تحصیل رشته تربیت بدنی در تایلند

کار حین تحصیل رشته تربیت بدنی در تایلند

همان طور که اشاره شد علاوه بر بورسیه های تحصیلی، با مشغول شدن به کار دانشجویی در تایلند نیز می توان قسمتی از هزینه های زندگی در این کشور را پوشش داد. منتهی باید توجه داشت صرف اخذ ویزای تحصیلی تایلند منجر به داشتن مجوز مشغول شدن به کار دانشجویی در تایلند نمی باشد. با این که کار دانشجویی یا داشتن ویزای تحصیلی تایلند مجاز دانسته نشده است، بسیاری از دانشجویان بین المللی حین تحصیل در تایلند مشغول به کار می شوند.

پیشنهاد می شود دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در تایلند درخواست دهند و مجوز کار بگیرند. چرا که در غیر این صورت اگر دولت تایلند مطلع شود، دانشجویان بین المللی دچار مشکل خواهند شد و حتی ممکن است از کشور تایلند اخراج گردند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در تایلند هم امکان کار وجود دارد منتهی لازم است افراد علاوه بر زبان انگلیسی به زبان تایلندی هم تسلط کامل داشته باشند. نرخ بیکاری در تایلند در سال 2022 حدود 1.2% گزارش شده و درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی که به عنوان معلم ورزش مدارس تایلند کار می کنند به طور متوسط 80500THB (بات تایلند) می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته تربیت بدنی در تایلند طی سال 2023 توضیحاتی ارائه نمودند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *