مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته بیهوشی در صربستان

رشته بیهوشی در صربستان

رشته بیهوشی در صربستان یکی از زیرشاخه های رشته پزشکی بوده که در برترین دانشگاه های این کشور به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد. این کشور با نام رسمی جمهوری صربستان کشوری است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده و بخش جنوبی دشت پانونی و بالکان مرکزی را در بر می گیرد. این کشور محصور در خشکی است که از شمال با مجارستان هم مرز است. این کشور یک اقتصاد با درآمد متوسط بالا است و بیشترین پیشرفت را در منطقه از نظر نمرات کلی دموکراسی و تحول کلی اقتصادی و حکومتی داشته است.

این کشور کشوری در شرق مرکزی است که با مجارستان، کرواسی، رومانی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو و بلغارستان مرز دارد. پایتخت این کشور بلگراد است. منابع طبیعی شامل زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی و بسیاری از فلزات است. صنایع عمده شامل کشاورزی، فرآوری مواد غذایی، فلزات، نساجی، معدن، خودرو و مبلمان است. موقعیت مرکزی این کشور به آن مزیت عمده ای در حمل و نقل کالا در سراسر اروپا می دهد و بخش عمده ای از اقتصاد این کشور بر صادرات متمرکز است. برای اطلاعات بیشتر درباره رشته بیهوشی در صربستان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را آماده کرده است.

معرفی رشته بیهوشی در صربستان

5 دلیل اصلی وجود دارد که تحصیل در این کشور انتخاب خوبی است. اول، در اینجا دانش آموزان یک دیپلم بسیار توصیه شده را دریافت می کنند که در سراسر جهان شناخته شده است. دوم، این کشور تعداد زیادی دانشگاه دارد که دانشجویان می توانند از بین آن ها انتخاب کنند. دلایل شماره 3 و 4 برای تحصیل در صربستان هزینه های تحصیل همیشه پایین است و زندگی دانشجویی رتبه بالایی دارد. در نهایت، هزینه زندگی مقرون به صرفه است.

سیستم آموزش عالی این کشور مطابق با استانداردهای اروپایی مندرج در فرآیند بولونیا است و از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند. موسسات صربستان 3 سطح سنتی اعطاء می کنند که عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

اکثر دوره ها به زبان صربی تدریس می شوند، اما برخی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به طور معمول باید قبل از شروع تحصیل در رشته دانشگاهی خود، 1 سال آموزش زبان را در صربستان بگذرانند.

3 نوع موسسات آموزش عالی در این کشور وجود دارد:

3 موسسه اموزش عالی در صربستانبرخی از دانشگاه های بین المللی نیز وجود دارند، مانند دانشگاه نیویورک در بلگراد، که MBA را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه ها تنها مؤسساتی هستند که هر 3 سطح آموزش عالی را ارائه می دهند. کالج های علمی کاربردی و کالج های علوم آکادمیک ممکن است مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را اعطاء کنند، اما مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را ندارند.

دانشگاه های رشته بیهوشی در صربستان در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه بلگراد552
دانشگاه نووی ساد979
دانشگاه کراگویواچ1149
دانشگاه نیس1157

معرفی رشته بیهوشی در صربستان

معرفی رشته بیهوشی در صربستان

رشته بیهوشی در صربستان یک درمان با استفاده از داروهایی به نام بیهوشی است. متخصصان بیهوشی پزشکانی هستند که بیهوشی را انجام می دهند و درد را مدیریت می کنند. برخی از بیهوشی ها ناحیه کوچکی از بدن را بی حس می کند. بیهوشی عمومی شما را در طی اعمال جراحی تهاجمی بیهوش (خواب) می کند.

بیهوشی یک درمان پزشکی است که شما را از احساس درد در حین عمل یا جراحی باز می دارد. داروهایی که برای جلوگیری از درد استفاده می شوند، بی حس کننده نامیده می شوند. انواع مختلف بیهوشی به روش های مختلف عمل می کنند. برخی از داروهای بیهوشی بخش‌های خاصی از بدن را بی ‌حس می ‌کنند، در حالی که سایر داروها مغز را بی ‌حس می ‌کنند تا از طریق روش ‌های جراحی تهاجمی ‌تر، مانند موارد داخل سر، قفسه سینه یا شکم، خواب را القا کنند.

در طول جراحی، نوعی بیهوشی به شما داده می شود، که داروهایی هستند که برای تسکین درد و احساس در حین جراحی تجویز می شوند. قبل از جراحی، با پزشک متخصص بیهوشی یا پرستار بیهوشی ملاقات خواهید کرد. متخصص بیهوشی وضعیت پزشکی و سابقه شما را بررسی می کند تا داروی بیهوشی مناسب را برای جراحی برنامه ریزی کند.

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل و زندگی در صربستان

در دانشگاه های دولتی، دانشجویان صربستان به استثنای برخی از برنامه ها به صورت رایگان تحصیل می کنند. شهریه برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار کم است. شهریه در مدارس خصوصی بسیار متفاوت است، اما می تواند تا 20000€ (یورو) برای برخی از برنامه ها باشد. برنامه های کارشناسی ارشد از 1 تا 2 سال و 60 تا 120 ECTS بسته به برنامه و نوع موسسه تکمیل می شود.

دانشجویان بین المللی در صربستان به طور کلی باید مسکن خود را پیدا کنند. با این حال، هزینه زندگی بسیار پایین است. آپارتمان های یک خوابه را می توان با حدود 150€ تا 200€ (یورو) در ماه اجاره کرد و خدمات آب و برق و اینترنت حدود 125€ (یورو) در ماه اضافه می کند. دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی، مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند.

دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در صربستان باید از کشور خود بیمه درمانی یا بیمه درمانی خصوصی داشته باشند. بیمه درمانی اجباری است و دانشجویان هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت خود باید مدرک بیمه را ارائه دهند. توصیه می شود که دانشجویان تا سقف 20000€ (یورو) پوشش داشته باشند.

ویزای تحصیلی صربستان

دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی صربستان از نوع اقامت موقت نیاز دارند. علاوه بر پاسپورت، فرم درخواست و عکس، دانشجویان آینده نگر باید مدرک تحصیلی برنامه ریزی شده خود در این کشور و همچنین مدرکی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای اقامت خود ارائه دهند. درخواست باید به سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور خود دانشجو ارسال شود. با این حال، دانشجویان اجازه دارند با ویزای توریستی وارد این کشور شده و پس از ورود برای ویزای اقامت موقت اقدام کنند. اخذ ویزای اقامت موقت معمولا حدود 3 هفته طول می کشد. جهت آگاهی از تحصیل در سایر کشورها می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان این موسسه بپرسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *