مهاجرت تحصیلی عمان

رشته بیهوشی در عمان

رشته بیهوشی در عمان

رشته بیهوشی در عمان به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و نزدیک بودن این کشور به ایران در بین دانشجویان ایرانی طرفداران بسیاری دارد. کشوری که عمدتا بر پایه تجارت کشورهای داخل و اطراف اقیانوس هند ساخته شده است. این کشور دارای تاریخ غنی است که تا حد زیادی تحت تأثیر دین انگلیس و اسلام قرار گرفته است. عمان بخشی از شبه جزیره عربستان است که یک نقطه استراتژیک در دهانه خلیج فارس دارد. در شمال غربی امارات متحده عربی و در غرب عربستان سعودی قرار دارد. در طول تاریخ خود، عمان امپراتوری قدرتمندی بود که توانست استقلال خود را از کنترل بریتانیا در طول دوره استعمار حفظ کند.

این کشور یک اقتصاد پردرآمد است و به عنوان یکی از صلح ‌آمیزترین کشورهای جهان شناخته می‌ شود، علیرغم اینکه این کشور فقط منابع طبیعی متوسطی دارد. این کشور به دلیل اقتصاد متنوع، صادرات نفت قوی و صنعت گردشگری رو به رشد خود شناخته شده است. عمان دارای آب و هوای مشابه سایر مناطق خلیج فارس است و در بیشتر مواقع سال هوای گرم و خشک دارد. بیشتر باران در ماه ژانویه می بارد، اگرچه در کوه های ظفار آب و هوای گرمسیری تر به معنای بارندگی بیشتر است. برف در کوه ها ممکن است هر چند سال یک بار رخ دهد، اما نادر است. برخی از مناطق یک سال کامل بدون بارش خواهند بود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت است که در این نوشتار قصد راهنمایی شما عزیزان درباره رشته بیهوشی در عمان را دارد.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در عمان

تحصیلات عالی در این کشور در یکی از دانشگاه های این کشور انجام می شود. در حالی که سیستم دانشگاه نسبتا جدید است، با افتتاح اولین دانشگاه در دهه 1980، ثابت کرده است که یک تجربه آموزشی قوی برای کسانی که در داخل کشور تحصیل می کنند ارائه می دهد.

تحصیل در این کشور به دانشجویان این فرصت را می دهد که زندگی در یک فرهنگ پررونق عرب را تجربه کنند. دانشجویان در این کشور از آزادی مذهب و تجارت بیشتری نسبت به سایر کشورهای عربی برخوردار هستند که این امر بر جذابیت تحصیل در این کشور می افزاید. همچنین، اکثر برنامه‌ های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند. و حضور بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی در مدرسه و درک آنچه تدریس می‌شود را آسان ‌تر می‌کنند.

دانشگاه سلطان قابوس، یکی از دانشگاه هایی است که رشته بیهوشی در عمان را ارائه می دهد. اکثر دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند براساس عملکردشان در امتحانات نهایی دبیرستان انتخاب می شوند. بیش از نیمی از دانشجویان به دلیل محدودیت فضا در خارج از محوطه دانشگاه زندگی می کنند. در حال حاضر حدود 15357 دانشجو دارد که جنسیت آن ها در نمودار زیر آمده است:

جنسیت دانشجویان بیهوشی در عمان

درباره رشته بیهوشی در عمان

رشته بیهوشی در عمان عبارت است از تجویز دارو برای انجام اقدامات پزشکی بدون درد و در برخی موارد بدون بیدار بودن بیمار در طول عمل. این در طیف گسترده ای از روش ها، از جراحی های تهاجمی مانند جراحی قلب باز گرفته تا روش های جزئی از جمله کشیدن دندان استفاده می شود.

4 نوع بیهوشی وجود دارد:

  • عمومی
  • منطقه ای
  • محلی
  • مراقبت از بیهوشی تحت نظارت (MAC)

بیهوشی عمومی، معمولا ترکیبی از داروها از طریق ماسک یا سوزن داخل وریدی (IV) به شما داده می شود. این شما را به طور موقت بیهوش می کند. بیهوشی عمومی همچنین عضلات شما را فلج می کند، از جمله عضلاتی که تنفس را ممکن می کنند. به همین دلیل، برای انجام کار دیافراگم و سایر ماهیچه‌ هایی که به دم و بازدم کمک می ‌کنند، به یک دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارید.

ارائه دهنده بیهوشی شما به طور مداوم علائم حیاتی شما، از جمله ضربان قلب، فشار خون، و تنفس را در طول عمل کنترل می کند. هنگامی که جراحی انجام می شود، از داروهای دیگر برای معکوس کردن اثر بیهوشی استفاده می شود. همچنین در این مرحله بهبودی تحت نظر خواهید بود. این قوی ترین نوع بیهوشی است و بیشتر برای جراحی هایی استفاده می شود که در غیر این صورت به طور غیر قابل تحملی دردناک هستند، می توان به تعویض زانو و جراحی قلب اشاره کرد.

حقوق ماهیانه کار در این کشور برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار درعمان برای متخصصان بیهوشیجهت آشنایی بیشتر می توانید مقاله شرایط اخذ ویزای کار عمان را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در عمان

از آنجایی که این کشور یک کشور اسلامی است، تقویم دانشگاهی از تقویم اسلامی پیروی می کند و تعطیلات مهم اسلامی را تعطیل می کند. بسیاری از مدارس سال را به 3 ماهه تقسیم می‌کنند که اولین آن در آگوست یا سپتامبر شروع می ‌شود و تا دسامبر یا ژانویه ادامه دارد، پس از آن یک ترم که در اواخر فوریه شروع می ‌شود و تا اواخر آوریل ادامه می ‌یابد، و یک ترم کوتاه که از ژوئن شروع می ‌شود و تا جولای ادامه دارد. هزینه تحصیل و زندگی در عمان توسط ایالت تعیین نمی شود و به این ترتیب بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. هزینه تحصیل در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به ریال عمان
برای هر ترم300OMR
به ازای هر اعتبار70OMR

در بیشتر موارد هزینه اقامت عمان نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه ارزان تر است.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در عمان

کار پس از تحصیل در عمان

از آنجایی که این کشور چندین دانشگاه دارد، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است. تمرکز قوی بر تجارت، فناوری و مهندسی در بسیاری از مدارس عمان یافت می شود. متقاضیان مدرک کارشناسی باید قبل از درخواست، یک امتحان متوسطه عالی یا معادل را بگذرانند، و برخی از مدارس حداکثر سن را برای مهاجرانی که وارد برنامه های تمام وقت می شوند، دارند. هر برنامه الزامات منحصر به فرد خود را دارد، از جمله آزمون و حداقل نمرات، برای دانشجویان بین المللی که وارد برنامه می شوند.

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده اند به طور منحصر به فردی برای کار در کشورهای عربی یا مشاغلی که با کشورهای عربی کار می کنند آماده می شوند. ماهیت چشمگیر تجربه تحصیلی در این کشور باعث می شود که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با مشاغل عربی ارتباط برقرار کنند. برای اقدام به تحصیل در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *