مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته بینایی سنجی در اسپانیا

رشته بینایی سنجی در اسپانیا

رشته بینایی سنجی در اسپانیا را می توانید به عنوان یکی از رشته های آینده دار بدانید. در این کشور رشته های علوم پزشکی متقاضیان بسیاری دارد. در میان طرفداران می توان دانشجویان بین المللی را نیز محاسبه کرد. در این مطلب در خصوص رشته بینایی سنجی در اسپانیا و نحوه مطالعه این رشته بحث می کنیم. برای اخذ اقامت تحصیلی در اسپانیا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه معتبر با داشتن تیم های تخصصی و مشاوران متبحر آماده ارائه خدمات کامل به شما هستند.

جایگاه رشته بینایی سنجی در اسپانیا

تاریخچه بینایی سنجی با توسعه حوزه های علمی مختلف مرتبط با بینایی مانند پزشکی، میکروبیولوژی، عصب شناسی، فیزیولوژی، روانشناسی و غیره و پیشرفت در مطالعه شکل گیری تصویر توسط چشم وسایر مرتبط است. در اسپانیا بینایی سنج ها شغل و تخصصی خود را در طول زمان به روزرسانی می کنند با نرم تفزار و دستگاه های جدیدتر کار می کنند. از تشخیص زود هنگام و پیشگیری از بیماری ‌های کودکان تا ارائه کمک ‌های کم ‌بینا به بیماران سالمندی که از دست دادن بینایی قابل توجهی دارند، اپتومتریست ‌ها شرایط را در همه گروه‌های سنی، از جمله معلولان بینایی و سایر جمعیت ‌های خاص شناسایی و درمان می ‌کنند.

تحصیل رشته بینایی سنجی در اسپانیا

با افزایش سن جمعیت فعلی، تقاضا برای مراقبت از بینایی افزایش می یابد. به دلیل افزایش بروز دیابت و فشار خون بالا در جمعیت عمومی، نیازهای بصری جدید مرتبط با فناوری، و آگاهی عمومی بیشتر در مورد تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های کودکان، به ارائه دهندگان مراقبت های بینایی آموزش دیده نیاز است. مدرک اپتیک و بینایی سنجی در UCJC یک مدرک رسمی بهداشت زیستی است که توسط ANECA تحت منطقه آموزش عالی اروپا تایید شده است و بنابراین در سراسر اروپا معتبر است. این به طور کامل به سلامت با پیروی از مدل آنگلوساکسون، که دورترین توسعه در این رشته است، اختصاص داده شده است.

برنامه درسی عملی شامل ساعات اعتبار بالینی بیشتر از هر دانشگاه اسپانیایی دیگر است. از سال اول مدرک، میزان قابل توجهی تماس بالینی با بیماران واقعی ترتیب داده می شود. این امر از طریق همکاری ترکیبی Centro Boston de Optometría و بهترین کلینیک ‌های چشم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی در مادرید محقق می ‌شود. برنامه درسی که در طول 4 سال گسترش یافته است، تمام زمینه های لازم برای آموزش کامل اپتومتری را پوشش می دهد. برنامه درسی شامل علوم فیزیک با گرایش خاص اپتیک و علوم بینایی، علوم بهداشتی و دروس تخصصی بینایی سنجی.

این دانشکده یک تیم چند رشته ای با ویژگی های نوآورانه و علمی است که متشکل از:

  • پزشکان بینایی سنجی
  • چشم پزشکان
  • نورولوژیست ها
  • فارماکولوژیست ها
  • روانشناسان
  • فیزیکدانان

تحصیل رشته بینایی سنجی در اسپانیا

کالج رشته بینایی سنجی در اسپانیا

UCJC بهترین تجربه بین المللی بالینی را برای فارغ التحصیلان جستجو کرده است. به لطف وابستگی به کالج بینایی سنجی نیوانگلند در بوستون، MA، ایالات متحده، این کالج می تواند امکان گذراندن یک ترم در خارج از کشور را در این مدرسه ارائه دهد یک رهبر جهانی در مطالعه و تحقیقات بینایی سنجی. ظرفیت کلاس برای دستیابی به اهداف تحصیلی و نیازهای بالینی به 30 صندلی محدود شده است.UCJC همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد در بینایی سنجی و تحقیقات بالینی پیشرفته و دکترا در بینایی سنجی بالینی را ارائه می دهد. این مدارک از طریق همکاری با Centro Boston de Optometría و کالج بینایی سنجی نیوانگلند، بوستون ارائه می شود.

ویژگی های لازمی که یک بینایی سنج باید برای آموزش و تمرین در این حرفه داشته باشد عبارت است از:

  • علاقه به یک حرفه بهداشت زیستی،
  • توانایی برقراری ارتباط با بیماران،
  • همدلی و تمایل به خدمت به دیگران،
  • توانایی تمرکز و توجه به جزئیات،
  • استدلال قیاسی،
  • مهارت در مدیریت سلامت بصری

تحصیل از طریق تبادل دانشجو در اسپانیا

برای بسیاری از دانشجویان بین المللی اخذ مدرک کامل در خارج از کشور می تواند تعهد بزرگی باشد. در این مورد، تحصیل در خارج از کشور راه حل مناسبی است. اگر در دانشگاهی ثبت نام کرده اید که در آن با دانشگاه مورد نظر شما در اسپانیا توافق نامه مبادله ای وجود دارد، می توانید برای برنامه تبادل از دانشگاه محل اقامت خود درخواست دهید.

سپس شما معمولاً شهریه دانشگاه های خود را پرداخت می کنید و بدون هزینه اضافی می توانید در اسپانیا تحصیل کنید. اما شما محدود به دانشگاه های اسپانیایی هستید که دانشگاه محل سکونت شما با آنها توافق نامه مبادله ای دارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که برای برنامه تبادل نامزد شوید. و بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است هزینه تحصیل شما در دانشگاه محل زندگی شما ارزان تر از رفتن مستقیم به یک دانشگاه اسپانیایی نباشد.

در این بخش شاهد مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در اسپانیا هستید:

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در اسپانیا

فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در اسپانیا

در کشور اسپانیا تمرکز بالینی و سلامت مدرک UCJC به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای در مراکز بهداشتی مانند مراکز تخصصی و مراقبت های اولیه، بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک های چشم و مراکز بهداشتی اپتیکال و اپتومتری کار کنند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند به عنوان مشاور حرفه ای در صنایع متعددی مانند لنزهای چشمی، داروها، ابزارهای نوری و غیره کار کنند.

دسترسی آینده به برنامه های تحصیلات تکمیلی و دکتری ما امکان توسعه مهارت در تدریس و تحقیق را فراهم می کند. علاوه بر این، کیفیت برتر و تمرکز برنامه در UCJC به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا در سایر کشورهای اروپایی تمرین کنند و امکان ادامه تحصیل برای کسب مدرک از بهترین دانشگاه های ایالات متحده را فراهم می کند. بینایی سنجی یک حرفه پزشکی است که به طور کلی با چشم و بینایی سروکار دارد. مانند سایر مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی، گواهینامه و عمل اپتومتری در اکثر کشورها تنظیم می شود. اپتومتریست ها و سازمان هایی که با عمل اپتومتری سروکار دارند. رشته همه گیر شناسی در اسپانیا هم از رشته های خوب و جالب می باشد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر اسپانیا برای رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در اسپانیانام دانشگاه
2861دانشگاه والنسیا
89252دانشگاه مورسیا
110353دانشگاه میگل هرناندز الچه

کار در حوزه بینایی سنجی در اسپانیا

بینایی سنجی با اختلالات بینایی و همچنین بیماری ها سروکار دارد. اختلالات بینایی شامل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است. این اختلالات معمولاً با استفاده از عینک، لنزهای تماسی یا اخیراً جراحی چشم مانند لیزیک و PRK قابل اصلاح هستند. لنزهای تماسی نیز یک پیشرفت کاملاً جدید در بینایی سنجی هستند و اولین بار در دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفتند. از سوی دیگر، بیماری ها شامل آب سیاه و آب مروارید می شود. این موارد را می توان با قرص و در برخی موارد جراحی درمان کرد. رشته شنوایی سنجی در اسپانیا نیز رشته مشابهی با بینایی سنجی محسوب می شود.

بینایی سنجی را می توان به شاخه های مختلفی تقسیم کرد تا به بهترین نحو با چنین مشکلات بینایی مقابله کند و شناخته شده ترین آنها چشم پزشکی است، که شاخه ای از مراقبت از چشم است که عمدتاً با جراحی چشم سروکار دارد. از طرف دیگر، ارتوپتیک یک تخصص چشم پزشکی است که با استرابیسم سروکار دارد. همچنین در سال ‌های اخیر یک درمان بینایی غیر استرابیسم به نام اپتومتری رفتاری انجام می‌ شود، اما این بخش از رشته عموماً توسط چشم پزشکان انجام نمی‌ شود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اقامت پس از تحصیل در اسپانیا به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات مکرر در باب رشته بینایی سنجی در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات شما در باب رشته بینایی سنجی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • فرصت های شغلی در حوزه بینایی سنجی در اسپانیا چیست؟ در کشور اسپانیا تمرکز بالینی و سلامت مدرک UCJC به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای در مراکز بهداشتی مانند مراکز تخصصی و مراقبت های اولیه، بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینیک های چشم و مراکز بهداشتی اپتیکال و اپتومتری کار کنند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند به عنوان مشاور حرفه ای در صنایع متعددی مانند لنزهای چشمی، داروها، ابزارهای نوری و غیره کار کنند.
  • مدت تحصیل بینایی سنجی در اسپانیا چند سال است؟ برنامه درسی که در طول 4 سال گسترش یافته است، تمام زمینه های لازم برای آموزش کامل اپتومتری را پوشش می دهد. برنامه درسی شامل علوم فیزیک با گرایش خاص اپتیک و علوم بینایی، علوم بهداشتی و دروس تخصصی بینایی سنجی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *