مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

برخورداری از اساتید بین المللی و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی همگی دلایل رغبت رشته همه گیرشناسی در اسپانیا طی یک دهه اخیر محسوب می شوند. رشته ای که نه تنها برای دانشگاه های اسپانیا مهم است، بلکه برای دولت اسپانیا نیز دارای اهمیت فراوانی است و نقش مهمی در تدوین سیاست های اجتماعی در حوزه پزشکی عمومی دارد. همین توجهات دوسویه دانشگاه و دولت موجب شده که فضا برای پذیرش دانشجویان بین المللی بین از هر زمانی گشوده شود. با توجه به این موارد اگر شما از متقاضیان تحصیل در اسپانیا هستید، می توانید مسیر اقدامات مهاجرتی خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید و از مطالب این موسسه که در سایت منتشر شده، استفاده نمایید.

دلایل جذابیت تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

وقتی به این فکر می ‌کنید که چرا اسپانیا یک مقصد تحصیلی ایده ‌آل است، دلایل زیادی آشکار می ‌شوند. برای مثال، اسپانیا دارای تعادل عالی بین آموزش با کیفیت و فضای باز عالی است که وقتی با هزینه تحصیل در اسپانیا مطابقت داشته باشد، ترکیبی از ویژگی ها را ایجاد می کند. از سوی دیگر اسپانیا کشوری زیبا، با فرهنگ منحصر به فرد، فضای بیرونی نفیس، غذاهای چشمگیر، و یک سیستم آموزش عالی معتبر است که در سطح بین المللی به دلیل آموزش و تحقیق مشهور است و جمعیت پررونق دانشجویان بین المللی اسپانیا به آن برتری بیشتری در رشد شخصی می دهد. از سوی دیگر اسپانیا دانشگاه ‌هایی با رتبه ‌بندی بالایی دارد که 5 مورد آنها حتی در 200 دانشگاه برتر جهان برای پزشکی قرار دارند و شاهد آن افزایش 30 درصدی دانشجو در سال جدید است نسبت به 153193 دانشجوی بین المللی در سال 2015.

از سوی دیگر هزینه های تحصیل در پزشکی، در مقایسه با مقاصدی مانند ایالات متحده، استرالیا یا بریتانیا، هم مقرون به صرفه و هم معقول است. مسئله دیگر اینکه دانشگاه‌ های اسپانیایی که مدرک پزشکی ارائه می ‌دهند، جزو اولین دانشگاه ‌های سیستم آموزش عالی ودند که تعداد محدودی موقعیت‌های آزاد در دسترس را به نام numerus clausus معرفی کردند. به این معنی که دانشکده های پزشکی در اسپانیا حداکثر تعداد دانشجو دارند که می توانند پذیرش کنند، اما در تعداد آموزش عملی محدودیت دارند. دلیل محدودیت موقعیت‌ های باز این است که دانشجویان به دانش عملی بهتری دست یابند و از شلوغی بیش از حد در طول آموزش بیمارستان جلوگیری کنند.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا و در هر کشور دیگری به عنوان یک دانشجوی بین المللی به این معنی است که شما باید شرایط خاصی را مربوط به تحصیلات قبلی داشته باشید. دانشجویانی که تحصیلات قبلی خود را در خارج از اسپانیا گذرانده اند، ابتدا باید برای تایید مدارک خود در سفارت اسپانیا در کشور خود اقدام کنند. برای تحصیل در اسپانیا، دانشجویان بین المللی معمولاً باید به زبان اسپانیایی صحبت کنند، با توجه به اینکه اکثر برنامه ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. پس از اخذ پذیرش در دانشکده پزشکی در اسپانیا، دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا سفر می کنند نیز باید ویزای دانشجویی برای ورود و اقامت در اسپانیا دریافت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ویزای دانشجویی خود در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی اسپانیا معمولاً شامل موارد زیر است: فرم(های) درخواست ویزا تکمیل شده گذرنامه معتبر. شناسه معتبر دو عکس گذرنامه اخیر نامه پذیرش. بیمه سلامت، ثبات مالی

کلیات مرتبط با تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

کلیات مرتبط با تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

تحصیل در حوزه پزشکی و رشته هایی نظیر همه گیرشناسی در اسپانیا و تکمیل کامل یک برنامه پزشکی تقریباً 6 سال طول می کشد. 2 سال اول بر مطالعه پزشکی پیش بالینی تمرکز دارد که اصول علوم پزشکی در زیست شناسی، فیزیک، آناتومی پایه، فیزیولوژی و فرآیندهای طبیعی و غیر طبیعی در سیستم های اندام را آموزش می دهد. معمولاً این تنها دوره ای است که دانشجویان وقت اختصاصی برای یادگیری اصول اولیه پزشکی خواهند داشت. پس از گذراندن دوره های پیش بالینی، دانشجویان تحصیلات بالینی خود را زیر نظر پزشکان آغاز خواهند کرد. پس از 6 سال، دانشجویان می توانند برای آموزش بیشتر به تخصص خود ادامه دهند. اکثر برنامه ‌های پزشکی به زبان اسپانیایی هستند، به استثنای چند مورد که انگلیسی و اسپانیایی را با هم ترکیب می ‌کنند. می ‌توانید برنامه‌ های پزشکی تدریس شده به زبان انگلیسی را در دانشگاه ‌های خصوصی پیدا کنید.

در مورد هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا که یکی از پرسش های متداول است، باید گفت هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا معقول و نسبتاً ارزان است، به خصوص در مقایسه با مراکز دانشجویی بین المللی بزرگتر، مانند ایالات متحده. درست مانند هر کشور دیگری، تفاوت های قابل توجهی بین شهریه در دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد، جایی که دانشگاه های خصوصی در سراسر برنامه های تحصیلی خود شهریه بیشتری دارند. در مورد هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی، منصفانه است که بگوییم دانشگاه های اسپانیا در بین پایین ترین هزینه های تحصیل در اروپا هستند. به طور خاص، برنامه های کارشناسی می تواند تا 3000€ (یورو) در سال باشد. در دانشگاه های خصوصی که هزینه‌ های خود را تعیین می ‌کنند، هزینه تحصیل پزشکی می ‌تواند تا 20000€ (یورو) در سال بالا رود.

در این بخش شاهد هزینه های مهم زندگی دانشجویی در اسپانیا هستید:

هزینه های مهم زندگی دانشجویی در اسپانیا

دانشگاه های محبوب رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا نیز به طور مداوم در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی می شوند. به عنوان مثال، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در زمینه پزشکی، 5 دانشگاه اسپانیا را در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار داده است. دانشکده های پزشکی در اسپانیا به دلیل تجهیزات پیشرفته، امکانات و برتری علمی خود مشهور هستند. در اینجا بهترین دانشکده های پزشکی در اسپانیا آمده است: دانشگاه بارسلونا از جمله دانشگاه های محبوب مورد انتخاب است که در اسپانیا به کیفیت و سنت خود در آموزش پزشکی می بالد. این دانشگاه نسل های زیادی از پزشکان بزرگ را تربیت کرده است که بهترین کمک های خود را به جامعه کرده اند. برنامه آموزش پزشکی در دانشگاه بارسلونا توجه زیادی به جزء عملی دارد. این شامل چرخش و تمرین بالینی در بسیاری از مراکز مراقبت اولیه و بیمارستان های وابسته به دانشکده است.

دانشجویان آنها با برخی از بهترین متخصصان در زمینه پزشکی ارتباط برقرار می کنند. دانشگاه خودمختار بارسلون از دیگر دانشگاه های محبوب محسوب می شود که با کیفیت تدریس و برنامه مطالعه از طریق اقدامات بالینی مشخص می شود. از طریق این برنامه، دانشجویان این دانشگاه در محیط تحقیقات رقابتی ادغام می شوند و با آخرین پیشرفت های علمی آشنا می شوند و با کسب مهارت های عملی در بزرگترین مراکز مراقبت های بهداشتی در مجاورت دانشگاه، تخصصی ترین دانش پزشکی را به دست می آورند. جدای از این، کسب مهارت های ارتباطی و کار تیمی که اغلب در این حرفه بسیار حیاتی است، اهمیت ویژه ای دارد.

در شکل زیر به سایر دانشگاه های محبوب برای تحصیل پزشکی در اسپانیا اشاره شده است:

دانشگاه های محبوب برای تحصیل پزشکی در اسپانیا

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در اسپانیا کار می کند، معمولاً حدود 4670€ (یورو) در ماه درآمد دارد. هرچند دستمزدها از 2520€ (یورو) تا 7050€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​4300€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 4300€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4300€ (یورو) درآمد دارند.

از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 3070€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 3070€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 5220€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 5220€ (یورو) درآمد دارند. یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2930€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 3700€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4880€ (یورو) در ماه دریافت می کند که 32% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در اسپانیا می باشد:

میزان کار در رشته همه گیرشناسی در اسپانیاافراد علاقه مند مهاجرت به اسپانیا از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از مسائل مختلف مرتبط با زندگی دانشجویی در این کشور و شرایط رشته همه گیرشناسی در اسپانیا آگاه شوند.

سوالات متداول در خصوص رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

در این قسمت از مقاله مفتخریم تا سوالات متداول در خصوص رشته همه گیرشناسی را پاسخ دهیم:

  • درآمد متخصصان همه گیر شناسی در اسپانیا چقدر است؟ فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در اسپانیا کار می کند، معمولاً حدود 4670€ (یورو) در ماه درآمد دارد. هرچند دستمزدها از 2520€ (یورو) تا 7050€ (یورو) متغیر است.
  • هزینه تحصیل در رشته همه گیرشناسی در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی می ‌تواند تا 20000€ (یورو) در سال بالا رود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *