مهاجرت تحصیلی امارات

رشته بینایی سنجی در امارات

رشته بینایی سنجی در امارات

یکی از فرصت های شگفت و تحصیلی برای علاقمندان بین المللی به زبان و فرهنگ عربی مطالعه رشته بینایی سنجی در امارات می باشد. در امارات بین برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد تمایز قائل نمی شوند. رشته بینایی نسجی در امارت کاربردهای مختلفی دارد که می توانید در شرایط و فضاهای مختلفی کار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به امارات شما را راهنمایی می کند. در این مقاله در خصوص دانشگاه هایی که رشته بینایی سنجی را ارائه می دهد صحبت می کنیم و همچنین در خصوص شرایط تحصیل این رشته در امارات خواهیم گفت.

دانشگاه های رشته بینایی سنجی در امارات

اگر فکر می کنید می خواهید دستیار نوری شوید، این دوره برای شما مناسب است. شما نگاهی جامع به دنیای متنوع کمک های نوری خواهید داشت. خواهید دید که چرا بینایی سنجی رشته جالبی است و چقدر می تواند برای کمک به افراد در حل مشکلات بینایی خود مفید باشد. شما کمک های نوری را در بخش خصوصی، کلینیک های مراقبت های بهداشتی، ارتش، امکانات آموزشی و خرده فروشی پوشش خواهید داد. و تمام چیزهایی را که دستیاران نوری باید در مورد فریم ها، سبک ها، لنزها، لنزهای تماسی و کار با افراد بدانند، درک خواهید کرد.

در طول مسیر، نحوه عملکرد چشم انسان را کشف خواهید کرد و برخی از شرایط رایج چشم را بررسی خواهید کرد. در نهایت، نحوه دریافت گواهینامه و مجوز را خواهید آموخت که فرصت های بیشتری را برای شما باز می کند و شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند. مواد آموزشی مورد نیاز برای این دوره در ثبت نام گنجانده شده است و به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود و می توانید برای ادامه تحصیل آن ها را بررسی کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر امارات برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در اماراترتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه امارات متحده عربی1145574
دانشگاه ابوظبی23141003

دروس رشته بینایی سنجی در امارات

مدرک کارشناسی در رشته اپتومتری آموزش و دانش پزشکی گسترده ای را در مورد چشم انسان ارائه می دهد. این دوره علاوه بر شفاف سازی مبانی چشم انسان، نحوه کار با انواع تجهیزات پزشکی را نیز آموزش می دهد که دانستن آنها برای هر دانشجو و متخصص بینایی سنجی ضروری است. مهارت های ارتباطی نیز بر روی مهارت های ارتباطی متمرکز خواهد شد زیرا ضروری است که دانش آموزان بدانند چگونه به درستی با بیماران ارتباط برقرار کنند. طول دوره سه سال است (4 سال در برخی از دانشگاه ها که شامل 1 سال کارآموزی می شود) و ماهیتی مهم و حرفه ای است که زمینه های گسترده ای را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

پذیرش کارشناسی اپتومتری هم از طریق شایستگی و هم از طریق ورودی انجام می شود. کالج های برتر بینایی سنجی BSc در هند عمدتاً در امتحانات ورودی شرکت می کنند، اما برخی از آنها در امتحانات بورد کلاس 12 نیز شرکت می کنند. BSc اپتومتری یک دوره کارشناسی تمام وقت اپتومتری 3 ساله است که به شش ترم تحصیلی تقسیم می شود. دوره کارشناسی بینایی سنجی شامل مطالعه موضوعاتی مانند فیزیولوژی عمومی و فیزیولوژی چشم، روش های بیمارستانی، کمک های کم بینایی، اپتیک هندسی، تغذیه و سایر است.

سرفصل دروس در رشته بینایی سنجی عبارت است از:

  • چشم شگفت انگیز
  • مشکلات رایج چشم
  • سایر شرایط و شرایط چشم
  • مهارت های فرانت آفیس برای موفقیت
  • مبانی بک آفیس
  • نسخه
  • عینک: عملکرد و مد
  • همه چیز درباره لنزهای تماسی
  • مهارت های اساسی خدمات مشتری
  • تخصص: چیزی برای همه
  • صدور گواهینامه و مجوز

دروس رشته بینایی سنجی در امارات

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در امارات

واجد شرایط اولیه برای دوره کارشناسی اپتومتری، داوطلبی است که باید آزمون یا معادل آن را در رشته علوم گذرانده باشد. پذیرش کارشناسی بینایی سنجی بر اساس عملکرد فرد در آزمون انجام می شود. گاهی اوقات موسسات دوره ‌های مشاوره ‌ای را نیز برای دانش ‌آموزانی که از کنکور خارج شده ‌اند، برگزار می ‌کنند. دلایل زیادی برای مطالعه دوره BSc اپتومتری وجود دارد. دانش‌ آموزان پس از فارغ‌ التحصیلی می ‌توانند از طریق آموزش عملی و بازدیدهای میدانی منظم به متخصصان ماهر تبدیل شوند و مهارت‌ های آنها را در شیوه ‌های اپتومتری، جنبه ‌های لنزهای تماسی اپتومتری بالینی، بینایی ‌سنجی کودکان و بیماری ‌ها و درمان‌ های بینایی دوچشمی افزایش دهند.

دانش آموزان یاد می گیرند که در برنامه های ایمنی صنعتی شرکت کنند، با سازمان های ایمنی راه کار کنند و می توانند فعالیت فردی خود را به طور مستقل دنبال کنند یا می توانند در سازمان های دولتی یا خصوصی خدمت کنند تا به رفاه جامعه کمک کنند. مدرک کارشناسی بینایی سنجی به عنوان پایه ای برای ادامه تحصیلات عالی در این زمینه مانند M.Sc., Ph.D. و  M.Phil. مدرک بینایی سنجی، که تکمیل موفقیت آمیز آن، فرد را واجد شرایط برای پست مدرس در هر دانشگاه یا کالج می کند. دامنه فعالیت های بینایی سنجی در هند و خارج از کشور بسیار گسترده است و یک حرفه پویا و چالش برانگیز است که در آن می توان به رشد شخصی دست یافت و از جامعه احترام به دست آورد.

 

مراحل اخذ پذیرش رشته بینایی سنجی در امارات

آنها می توانند برای ادامه تحصیلات عالی و کارهای تحقیقاتی در زمینه اپتومتری بروند و شغل معلمی یا مدرس در چندین دانشگاه و کالج را انتخاب کنند. پس از گذراندن دوره، آنها می توانند با راه اندازی کلینیک چشم، فروشگاه اپتیکال، واحد تولید لنز و غیره، یک مطب مستقل ایجاد کنند. پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی بینایی سنجی بر اساس عملکرد داوطلبان در کنکور و با توجه به نمرات کسب شده در سطح انجام می شود. برخی از دانشگاه ها نیز بر اساس شایستگی پذیرش می دهند. مرحله 1: داوطلبانی که در نظر دارند برای این دوره در یک کالج/دانشگاه خاص درخواست دهند، باید واجد شرایط بودن و نوع آزمون های ورودی برگزار شده را بررسی کنند.

مرحله 2: دانش آموزان می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند یا می توانند برای پر کردن فرم درخواستی که برای درخواست دوره لازم است به کالج مراجعه کنند. مرحله3: امتحان ورودی بدهید. مرحله 4: پذیرش کارشناسی اپتومتری بر اساس آزمون ورودی اعطا می شود و فرم های درخواست در اردیبهشت ماه در دسترس قرار می گیرد و با تکمیل فرم درخواست، دانشگاه ها و کالج ها شروع به اعلام قطع مربوط به خود می کنند که حداقل درصد لازم برای پذیرش است. برنامه کارشناسی بینایی سنجی. لیست نهایی توسط دانشکده ها اعلام می شود و دانشجویانی که در لیست نهایی قرار می گیرند برای دور بعدی مشاوره نیز فراخوانده می شوند. مرحله 5: مرحله پذیرش نهایی: برای این دوره، کالج ها دورهای مختلفی را با هدف آزمایش توانایی و مهارت های فرد از طریق مشاوره برگزار می کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته بینایی سنجی در امارات

هر کالج لیستی از مدارک مورد نیاز را صادر می کند، مطمئن شوید که هنگام درخواست، تمام مدارک موجود در این لیست را دارید. به یاد داشته باشید که از تمام موارد فوق فتوکپی تأیید شده بردارید و فراموش نکنید که مبلغ پرداخت هزینه ها را به صورت نقدی یا پیش نویس مطالبه با خود ببرید. دانشجویانی که مایل به پذیرش در دوره کارشناسی بینایی سنجی هستند، باید حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کنند. داوطلبان باید خود را از یک هیئت آموزشی معتبر با حداقل نمرات مورد نیاز تکمیل کرده باشند. رشته چشم پزشکی در امارات نیز چنین شرایطی دارد.

حداقل نمرات مورد نیاز برای پذیرش در دوره های BSc بینایی سنجی ممکن است از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد، اما انتظار می رود دانشجویان حداقل 50% در گروه PCB/PCM/PCMB داشته باشند. برخی از کالج ها و موسسات معتبر نیز برای پذیرش در دوره کارشناسی، آزمون ورودی کارشناسی اپتومتری را برگزار می کنند. داوطلبانی که در آزمون شرکت می کنند نیز می توانند برای این دوره اقدام کنند، اما باید نمرات امتحانی خود را در زمان مشاوره ارائه کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی اپتومتری عبارت است از:

  • اثبات تاریخ تولد
  • گواهی پایان تحصیل
  • گواهی انتقال
  • گواهی اقامت یا گواهی یا گواهی اقامت
  • گواهی موقت
  • گواهی شخصیت
  • مدرک ناتوانی (در صورت وجود)
  • گواهی مهاجرت

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های مختلف در امارات را دارند خدمات و مشاوره های تخصصی را در خصوص اقامت پس از تحصیل در امارات ارائه می دهند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *