مهاجرت تحصیلی آرژانتین

رشته بینایی سنجی در آرژانتین

رشته بینایی سنجی در آرژانتین

رشته بینایی سنجی در آرژانتین یک حرفه مراقبت‌ های بهداشتی است که با چشم ‌ها و ساختارهای مرتبط بینایی در انسان سروکار دارد. اپتومتریست‌ها نیز واجد شرایط تشخیص و درمان بیماری ‌های چشمی مانند عفونت‌ ها و گلوکوم هستند. مانند بسیاری از حرفه ها، آموزش اپتومتری، گواهینامه و عمل در اکثر کشورها تنظیم می شود. اپتومتریست ها و سازمان های مرتبط با اپتومتری با سازمان های دولتی، سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و جامعه برای ارائه مراقبت های چشم و بینایی تعامل دارند. اپتومتریست ها یکی از 3 متخصص مراقبت از چشم هستند که بقیه چشم پزشکان (پزشکان پزشکی) و بینایی سنجی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ ویزای دانشجویی آرژانتین مشاور و راهنمای شما هستند.

جایگاه رشته بینایی سنجی در آرژانتین

اصطلاح بینایی سنجی از واژه یونانی optos به معنی چشم یا بینایی و metria به معنای اندازه گیری گرفته شده است. چشم، از جمله ساختار و مکانیسم آن، از زمان های قدیم دانشمندان و عموم مردم را مجذوب خود کرده است. بسیاری از عبارات در زبان انگلیسی که به معنای درک هستند، اصطلاحات بینایی معادل هستند. “می بینم” به این معنی که می فهمم. بسیاری از بیماران وقتی به آنها گفته شود که ممکن است مشکل چشمی داشته باشند، بیشتر از سایر بیماری ‌های کشنده ‌تر بر بینایی تأثیر می ‌گذارند. محرومیت از بینایی می تواند تاثیرات مخربی بر روان و همچنین اثرات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد. بسیاری از افراد نابینا به کمک های قابل توجهی در فعالیت های روزمره زندگی نیاز دارند.

همچنین به خوبی شناخته شده است که بیماری های جدی مانند میاستنی گراویس، دیابت و تصلب شرایین می توانند اولین علائم خود را در طول معاینه چشم، قبل از اینکه بیمار علائمی را تجربه کند، نشان دهد. حفظ سلامت چشم و اصلاح مشکلات چشمی که بینایی را کاهش می ‌دهند، به توانایی درک طول عمر طولانی ‌تر کمک می‌کند که تمام پزشکی همچنان اجازه می ‌دهد. با توجه به اهمیت بینایی برای کیفیت زندگی، بسیاری از اپتومتریست ها شغل خود را ارزشمند می دانند، زیرا اغلب قادر به بازیابی یا بهبود بینایی بیمار هستند.

شغل رشته بینایی سنجی در آرژانتین

بینایی سنجی رفتاری یک حوزه مرتبط از درمان بینایی غیر استرابیسم است که برخی از اپتومتریست ها انجام می دهند. به طور کلی چشم پزشکان و ارتوپتیست ها این کار را انجام نمی دهند. به طور کلی شامل درمان شدید است که حداقل به یک بازدید هفتگی با تمرینات چشمی در خانه نیاز دارد. در برخی موارد می تواند بینایی را بیش از آنچه که عینک به تنهایی انجام دهد، بهبود بخشد. در آرژانتین، اپتومتریست ها باید در وزارت اطلاعات عمومی محلی ثبت نام کنند، اما مجوز لازم نیست. هر فردی که دارای مدرک کارشناسی باشد می تواند پس از اتمام آزمون کتبی به عنوان اپتومتریست ثبت نام کند. هزینه های آزمون توسط دولت استانی تعیین می شود و از استانی به استان دیگر متفاوت است.

اپتومتریست ها به جای درمان آسیب شناسی چشم و شرایط پزشکی چشم در اصلاح عیوب انکساری چشم تخصص دارند. اپتومتریست ها نقش اساسی در مراقبت های بهداشتی اولیه چشم دارند و بیماران برای مراقبت قطعی از شرایط پزشکی خود به چشم پزشک ارجاع می شوند. بنابراین، بخشی از مسئولیت یک اپتومتریست است که مشتریان خود را با اختلالات چشمی رایج مانند گلوکوم و آب مروارید شناسایی و تشخیص دهد. چشم پزشکان دارای مدرک پزشکی هستند و آموزش های تکمیلی گسترده ای را انجام می دهند و در مدیریت بیماری های چشم مشارکت دارند. اپتومتریست هایی که فاقد چنین آموزشی هستند معمولاً نمی توانند در درمان شرکت کنند، فراتر از اصلاح عیوب انکساری. با این حال، در برخی از حوزه های قضایی، اپتومتریست ها ممکن است درمان های ساده ای را برای اختلالات رایج تجویز کنند.

شغل رشته بینایی سنجی در آرژانتین

وظایف متخصص رشته بینایی سنجی در آرژانتین

چشم پزشکان به طور کلی می توانند تمام وظایف یک اپتومتریست و بیشتر را انجام دهند. با این حال، به دلیل وجود تعداد محدودی از چشم پزشکان، و نیاز به درمان اختلالات جدی تر، وظایف مراقبت های اولیه تا حد زیادی به اپتومتریست ها و پزشکان عمومی واگذار شده است. یک عمل اپتومتری معمولی بیشتر سود خود را از فروش لنز و عینک به جای خدمات حرفه ای آنها به دست می آورد. از آنجایی که اپتومتریست ‌ها به جای درمان علت زمینه‌ ای، علائم ضعف بینایی را تسکین می‌ دهند و دارای مدرک پزشکی نیستند، به عنوان پزشک در نظر گرفته نمی‌ شوند. بینایی سنجی یک حرفه پزشکی است که به طور کلی با چشم و بینایی سروکار دارد.

اپتومتریست‌ها را گاهی اوقات «تعیین‌ کننده شیشه» نیز می ‌نامند، زیرا برخی از پزشکان این حرفه عمدتا به ساخت عینک ‌هایی می ‌پردازند که اختلالات بینایی را در بین بیماران اصلاح می ‌کند. اخیراً لیزر درمانی در درمان اختلالات بینایی نیز رواج یافته است. این نوع جراحی چشم فقط توسط چشم پزشکان دارای مجوز با استفاده از دستگاه های لیزری که توسط انجمن های پزشکی درگیر تایید شده اند انجام می شود. افرادی که تحت عمل جراحی چشم مانند لیزیک و پی آر کی قرار گرفته اند به طور کلی از نتایج عمل راضی هستند. جراحی ‌های موفقیت‌آمیز بسته به نوع جراحی که انجام شده است، بهترین دید را پس از حداقل زمان بهبودی به بیمار می ‌دهد.

در نمودار زیر شاهد تحصیلات کارمندان در حوزه بینایی سنجی می باشید:

تحصیلات کارمندان در حوزه بینایی سنجی آرژانتین

تحصیل رشته بینایی سنجی در آرژانتین

اپتومتریست ها و سازمان هایی که با عمل اپتومتری سروکار دارند معمولاً دست در دست سازمان های دولتی و جامعه پزشکی به طور کلی برای ارائه مراقبت های چشم و بینایی به مردم کار می کنند. بینایی سنجی با اختلالات بینایی و همچنین بیماری ها سروکار دارد. اختلالات بینایی شامل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است. این اختلالات معمولاً با استفاده از عینک، لنزهای تماسی یا اخیراً جراحی چشم مانند لیزیک و PRK قابل اصلاح هستند. لنزهای تماسی نیز یک پیشرفت کاملاً جدید در بینایی سنجی هستند و اولین بار در دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفتند. از سوی دیگر رشته چشم پزشکی در آرژانتین، بیماری ها شامل آب سیاه و آب مروارید می شود.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری در حوزه بینایی سنجی در آرژانتین می باشید:

نرخ بیکاریسال
17%2021
20%2022
22%2023

این موارد را می توان با قرص و در برخی موارد جراحی درمان کرد. اپتومتری را می توان به شاخه های مختلفی تقسیم کرد تا به بهترین نحو با چنین مشکلات بینایی مقابله کند. از طرف دیگر، ارتوپتیک یک تخصص چشم پزشکی است که با استرابیسم سروکار دارد. همچنین در سال ‌های اخیر یک درمان بینایی غیر استرابیسم به نام اپتومتری رفتاری انجام می ‌شود، اما این بخش از رشته عموماً توسط چشم پزشکان انجام نمی ‌شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شرایط تحصیل در آرژانتین مشاوران متخصص دارد که همراه شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *