مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته باستان شناسی در تایلند

رشته باستان شناسی در تایلند انتخابی عالی برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در یکی از کشورهای آسیایی تحصیل کنند. این کشور، در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و با برمه، لائوس، کامبوج و مالزی و خطوط ساحلی در امتداد خلیج تایلند و تنگه مالاکا مرز دارد. این کشور مدرن که هرگز مستعمره نشده است، به خاطر مهمان نوازی، غذاهای لذیذ، شهرهای مسحورکننده و تاریخی شهرت دارد. این کشور دارای طیف گسترده ای از زمین و مناظر، از سواحل و کوه ها گرفته تا مناظر استوایی است.

این کشور دارای یک اقتصاد جهانی شده، با پروازهای بین المللی از اکثر کشورهای بزرگ جهان است. بسیاری از شرکت‌ های بین‌ المللی دفاتری در این کشور دارند و این کشور همچنین مقر منطقه‌ ای سازمان ملل را در خود جای داده است. واحد پول بات است و این کشور دومین تولید کننده بزرگ تنگستن و سومین تولید کننده بزرگ قلع در جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آشنایی شما با رشته باستان شناسی در تایلند این نگارش را آماده کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند

این کشور دارای فرهنگ بسیار متنوع و باز است که بحث و گفتگو را تشویق می کند و این کشور راه حل های پایدار و جامع برای مشکلات را ترویج می کند. تقریبا 400 برنامه در مقاطع مختلف در این کشور برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است و به زبان انگلیسی تدریس می شود. بسیاری از موسسات آموزش عالی در این کشور به ویژه در زمینه های مطالعات محیطی، کشاورزی، انرژی، حقوق و مطالعات بودایی بسیار مورد توجه هستند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی در زمینه تجارت و مدیریت وجود دارد و بیشتر آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند یکی از برنامه های معروف این کشور است.

این کشور دارای 80 دانشگاه دولتی و 71 موسسه آموزش عالی خصوصی است. از 80 دانشگاه دولتی، 63 دانشگاه به عنوان دانشگاه با پذیرش محدود، 2 به عنوان دانشگاه با پذیرش آزاد و 15 دانشگاه به عنوان دانشگاه مستقل طبقه بندی می شوند که شامل 2 دانشگاه بودایی است. اکثر موسسات آموزش عالی پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و سالانه حدود 20000 دانشجوی خارجی در این کشور تحصیل می کنند. برای تحصیل رشته باستان شناسی در تایلند دانشگاه های زیر توصیه می شود:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در آسیا
دانشگاه سیلپاکورن68961
دانشگاه چیانگ مای86898

 

کار در بخش رشته باستان شناسی در تایلند

کار در بخش رشته باستان شناسی در تایلند، یک حرفه حیاتی است. زیرا، به ما در به دست آوردن اطلاعات در مورد گذشته خود کمک می کند، به ما درک اساسی از چرایی تغییر فرهنگ بشری در طول زمان می دهد و به ما امکان می دهد رفتار انسان ها در گذشته را توضیح دهیم که به نوبه خود به ما کمک می کند تا درک کنیم. حال و چرا انسانیت اینگونه است. وقتی صحبت از حرفه ای به عنوان یک باستان شناس به میان می آید، می توان تصمیمات دقیق تری در مورد تکامل بشریت که در حال حاضر وجود دارد اتخاذ کرد. هدف باستان شناسی مطالعه چگونگی تعامل مردم در گذشته با دنیای خود است. اطلاعات باستان شناسی توسط مردم شناسان که به عنوان حفاری نیز شناخته می شوند. از طریق مطالعه دقیق اشیاء تاریخی، مکان ها و بناهای تاریخی و استفاده های مدرن و پیشرفته از میراث جمع آوری می شود.

باستان شناسان وقایع و فرهنگ های تاریخی را با کشف، کاوش و حفظ آثار و خرابه های تاریخی مطالعه می کنند. باستان شناسان اساسا به درک جوامع و رویدادهای تاریخی با کشف بقایای، اشیاء و ویرانه هایی با اهمیت تاریخی که در زیر توده های خشکی یا توده های آبی مدرن مدفون شده اند، توجه دارند. به عنوان مثال، باستان شناسان ممکن است مصر را به دنبال نقاشی های کشف نشده غار یا مقبره های فرعون بگردند، یا ممکن است غارهای ایالات متحده را به دنبال بقایای یا اشیایی که نشان می دهد بومیان آمریکا قبل از ورود اروپایی ها به این قاره چگونه زندگی می کردند، کاوش کنند.

حقوق ماهیانه کار در تایلند برای باستان شناسان در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسی در تایلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های تایلند

دانشگاه های دولتی در این کشور در مقایسه با دانشگاه های غربی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هزینه تحصیل در تایلند برای دانشگاه های دولتی در جدول زیر بررسی شده است:

مقطعشهریه در هر ترم به یورو
کارشناسیبین 1675€ تا 1785€
کارشناسی ارشدبین 2185€ تا 2360€

دانشگاه های خصوصی در این کشور شهریه بالاتری دریافت می کنند. این بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت تحصیل شما دارد. در نمودار زیر شهریه برای دانشگاه های خصوصی در این کشور بررسی شده است:

شهریه دانشگاه های خصوصی در تایلندهزینه های نشان داده شده در نمودار و جدول مربوط به همه دانشگاه ها نمی باشد. شما همیشه باید وب سایت دانشگاه مورد نظر را چک کنید. برای پوشش هزینه های زندگی خود در این کشور بین 350€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز دارید. بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن، ممکن است کمتر یا بیشتر خرج کنید.

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند به طور رسمی به عنوان ویزای غیر مهاجرتی ED شناخته می شود. این ویزا برای هر تبعه خارجی 12 ساله یا بیشتر است که قصد دارد در این کشور به منظور شرکت در یک دوره آموزشی تمام وقت شناخته شده بماند. برای در نظر گرفتن یک دوره آموزشی تمام وقت، دانشجویان باید حداقل 100 ساعت در هر 90 روز ویزای خود در کلاس ها شرکت کنند. برای درخواست ویزای غیر مهاجرتی ED باید در یک دوره آموزشی تمام وقت، برنامه آموزشی یا کارآموزی در این کشور پذیرفته شده باشید. مدرسه و دوره باید توسط دولت این کشور به رسمیت شناخته شود و این دوره باید دانش آموزان را ملزم به حضور در کلاس ها برای حداقل 100 ساعت برای هر 90 روز کند. این تقریبا بین 8 تا 10 ساعت در هفته است.

هنگام درخواست ویزای غیرمهاجرتی ED خود باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به این کشور
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • 2 عکس در اندازه پاسپورت (4*6 سانتی متر) که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
  • فرم درخواست ویزای این کشور TM 87 تکمیل شده

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره درباره مهاجرت به تایلند به شما عزیزان است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *