مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته باستان شناسی در تاجیکستان

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تاجیکستان

رشته باستان شناسی در تاجیکستان در میان دانشجویان بین المللی طرفدار زیادی نداشته بنابراین تحصیل این برنامه توصیه نمی شود. این کشور، کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است. مساحت آن 143100 کیلومتر مربع و جمعیت آن 9537645 نفر برآورد شده است. پایتخت و بزرگترین شهر آن دوشنبه است. همسایه های این کشور افغنستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین می باشند. وطن سنتی مردم تاجیک شامل تاجیکستان امروزی و همچنین بخش هایی از افغانستان و ازبکستان است.

سرزمینی که اکنون این کشور را تشکیل می دهد، قبلا خانه چندین فرهنگ باستانی از جمله شهر سرازم دوران نوسنگی و عصر برنز بوده است و بعدا خانه پادشاهی هایی بود که توسط مردمی با ادیان و فرهنگ های مختلف اداره می شد. این منطقه توسط امپراتوری ها و سلسله های متعددی از جمله امپراتوری هخامنشی، امپراتوری ساسانی، امپراتوری هفتالی، امپراتوری سامانیان و امپراتوری مغول اداره شده است. چنانچه برای تحصیل رشته باستان شناسی در تاجیکستان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید در ادامه این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تحصیل رشته باستان شناسی در تاجیکستان

دولت انجام برخی از اصلاحات لازم مانند اتخاذ یک سیستم آموزشی 3 سطحی و اجرای سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) را در سال 2007 آغاز کرده است. بنابراین، تحصیل رشته باستان شناسی در تاجیکستان شما می توانید هر 3 مقطع تحصیلی را انتخاب کنید. با این حال اصلاحات اساسی مانند ایجاد یک تضمین کیفیت معتبر سیستم و چارچوب ملی صلاحیت ها هنوز توسعه یافته، تصویب و عملیاتی نشده است. دولت همچنین در نظر دارد استانداردهای آموزشی را با رویکرد شایستگی محور با مشارکت فعال کارفرمایان اصلاح کند و در نتیجه برنامه های درسی را از طریق مدولارسازی نوسازی کند.

بنابراین، یک بازنگری اساسی در سیستم آموزش عالی، به ویژه با توجه به حکمرانی آموزش عالی، تضمین کیفیت، آموزش، یادگیری و ارزیابی دانشجویان، باید به صورت فوری انجام شود. قانون اصلی آموزش عالی، قانون آموزش عالی و حرفه ای این کشور است. دولت این کشور استراتژی توسعه ملی 2020 را به تصویب رسانده است که هدف، جهت‌ ها، ابزارها و مکانیسم ‌های توسعه سیستم آموزشی در این کشور را تعیین می ‌کند. این استراتژی بر اهمیت آموزش عالی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تاکید دارد.

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تاجیکستان

طبق قانون آموزش و پرورش و قانون آموزش عالی و حرفه ای، وزارت آموزش و علوم این کشور باید تأسیس و فعالیت مؤسسات آموزشی را بدون توجه به وضعیت آن ها تأیید کند. کلیه مؤسسات آموزش عالی باید از سوی آژانس دولتی نظارت در حوزه آموزش وزارت آموزش و پرورش دارای مجوز و اعتبار باشند. در این کشور، دسترسی به آموزش عالی برای هر فردی که دوره متوسطه عمومی، ابتدایی حرفه ای یا حرفه ای (VET) را به پایان برساند، آزاد است.

مؤسسات آموزش عالی این کشور شامل دانشگاه ها و مؤسساتی است که مدارک یک متخصص، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را اعطاء می کنند. در حال حاضر آموزش عالی به 3 سطح تقسیم می شود و دانشجویان برای تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تاجیکستان می توانند، یکی از این 3 مورد را انتخاب کنند:

3 مقطع باستان در تاجیکستانبرای تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تاجیکستان طول مقاطع تحصیلی و تعداد اعتبارات در جدول زیر آمده است:

 

مقطع تحصیلیتعداد اعتباراتطول دوره
کارشناسی2404 سال
کارشناسی ارشد1202 سال
دکترا1203 سال

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تاجیکستان

وظایف باستان شناسان در تاجیکستان

باستان شناسان در تاجیکستان همیشه تاریخ بشر را مطالعه می کنند. مصنوعاتی را که از محوطه های حفاری به دست آمده است، برای درک بهتر اطلاعات ما قبل تاریخ بررسی می کنند. برخی از این آثار شامل ابزار، قطعات تجهیزات، هنر و برخی از انواع جواهرات است. برخی از کارهای آن ها معمولا شامل حفاری اشیاء، قدمت گذاری، تفسیر و حفظ اشیاء یافت شده در مکان های مورد علاقه است.

وظایف باستان شناسان در تاجیکستان عبارتند از:

  • بازرسی مکان های گودبرداری با استفاده از انواع روش ها و انواع تجهیزات
  • ثبت فعالیت های انجام شده در سایت های حفاری به صورت دقیق
  • تجزیه و تحلیل اشیاء یافت شده را انجام دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد چیستی و اهمیت آن در دوره ای که پیدا شده است به دست آورید.
  • از سیستم های نرم افزاری مانند طراحی به کمک کامپیوتر و سیستم های اطلاعات جغرافیایی در تفسیر نتایج استفاده کنند.
  • انجام آزمایش هایی که شامل تاریخ گذاری رادیوکربن، تحقیق و ارزیابی سایت ها می شوند
  • ارائه اطلاعات و کمک به حفظ آثار باستانی و مکان های مهم

مشاغل باستان شناسان در تاجیکستان عبارتند از:

  • وزارت گردشگری
  • دانشگاه ها
  • موزه ها
  • مؤسسات تحقیقاتی

حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه رشته باستان شناسی در تاجیکستان

هزینه زندگی در تاجیکستان

هزینه زندگی در تاجیکستان برای شهر دوشنبه بسیار پایین است و آپارتمان های مناسب و خانه های خانوادگی برای اجاره در دسترس هستند. تحصیلات دولتی احتمالا کمتر از استانداردهای مهاجران خواهد بود. اما دوشنبه تعداد کمی از مدارس بین المللی از جمله مدرسه بین المللی QSI و مدرسه بین المللی دوشنبه دارد. این کشور نسبتا امن است اگر مهاجران از عقل سلیم پیروی کنند. با این حال، اجرای قانون محلی به شدت تحت منابع است. توصیه نمی شود به تنهایی به مناطق روستایی سفر کنید یا شب ها به تنهایی در هر جایی قدم بزنید.

بازدیدکنندگان طولانی مدت ممکن است رانندگان و نگهبانان امنیتی خصوصی را استخدام کنند. علاوه بر این، منابع مراقبت های بهداشتی و اورژانس بسیار محدود است. با این اوصاف، تعداد انگشت شماری کلینیک خصوصی در شهرها وجود دارد. مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه است اما هیچ طرح بیمه ای در دسترس نیست. اکثر مردم به صورت نقدی پرداخت می کنند. به مهاجران توصیه می شود برای خود و خانواده هایشان بیمه نامه بین المللی بهداشت و تخلیه پزشکی کامل داشته باشند.

هزینه موارد ضروری در این کشور در نمودار زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
اجاره آپارتمان450$
حمل و نقل21.3$
غذا168$

البته به جای اجاره آپارتمان امکان خرید ملک در تاجیکستان وجود دارد. متقاضیان عزیزی که قصد تحصیل رشته باستان شناسی در تاجیکستان را دارند با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به هدف خود برسند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *