مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته باستان شناسی در پرتغال

رشته باستان شناسی در پرتغال

رشته باستان شناسی در پرتغال یکی از بهترین کشورها برای تحصیل بوده و دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. از کوه های نفس گیر در شمال، سواحل زیبای آلگاروه در جنوب و فرهنگ شلوغ و زندگی شبانه شهرهای بزرگ آن مانند لیسبون و پورتو، کشور کوچک مدیترانه ای پرتغال مکانی متنوع و هیجان انگیز برای تحصیل است. این کشور دارای بیش از 125 موسسه آموزش عالی خصوصی و دولتی است. با یک سیستم آموزشی شناخته شده در سطح جهانی، دانشجویان بین المللی که به این کشور می روند می توانند منتظر یک تجربه مادام العمر در خارج از کشور باشند.

بیش از 50000 دانشجوی بین المللی هر ساله این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند و دلیل خوبی هم دارد. این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی و شهریه کمتری دارد. دانشجویان بین المللی محتاط از بودجه می توانند مطمئن باشند که این کشور تحصیلات با کیفیت بالا را با شور و نشاط هیجان انگیز سبک زندگی مدیترانه ای ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته باستان شناسی در پرتغال تمامی اطلاعات خود را در این نگارش به رشته تحریر در آورده اند.

تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال

در کنار 47 کشور اروپایی دیگر، این کشور یکی از امضاء کنندگان فرآیند بولونیا است. این یک استراتژی در سراسر اروپا برای هماهنگ کردن معماری آموزش عالی اروپا و ارتقای تحرک آموزشی و نوسازی است. فرآیند بولونیا، که اولین بار در سال 1999 امضاء شد، با هدف گسترش دسترسی به آموزش عالی در سراسر اروپا و امکان تبادلات آموزشی بین کشورها در حالی که استانداردهای جهانی را در موسسات آموزش عالی اروپایی تضمین می کند، می باشد.

بنابراین، امروزه آموزش عالی در این کشور از قالب سنتی سه دوره ای پیروی می کند که به گواهینامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شود. درک سیستم آموزشی به شما کمک می کند تا برای ورود به یک دانشگاه بین المللی آمادگی خوبی داشته باشید.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال می توانید دانشگاه های زیر را انتخاب کنید:

  • دانشگاه جدید لیسبون
  • دانشگاه پورتو
  • موسسه پلی تکنیک لیسبون

2 دانشگاه اول در لیست بالا دارای رتبه جهانی در QS هستند که در نمودار زیر رتبه را مشاهده می کنید:

رتبه دانشگاه های باستان شناسی در پرتغال

کاربردی ترین برنامه های رشته باستان شناسی در پرتغال

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال، بهره مندی از برنامه های مختلف تحصیلی در رشته باستان شناسی می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های پرتغال برنامه های کاربردی متعددی را در رشته باستان شناسی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی در پرتغال می توانند مدرک باستان شناسی را در هر سطح تحصیلی دنبال کنند. از سوی دیگر، با انتخاب برترین برنامه های باستان شناسی در پرتغال می توانید آینده شغلی خود را نیز پس از فارغ التحصیلی در این کشور تضمین کنید.

در تصویر زیر می توانید با کاربردی ترین برنامه های رشته باستان شناسی  در پرتغال آشنا شوید:

کاربردی ترین برنامه های رشته باستان شناسی  در پرتغال

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال هم در دانشگاه و هم در پلی تکنیک امکان پذیر است. جدول زیر تعداد اعتبارات و طول مقاطع مختلف را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیتعداد اعتباراتطول دوره
کارشناسی180 تا 2403 تا 4 سال
کارشناسی ارشد90 تا 1201 تا 2 سال
دکترا90 تا 1203 سال

شما می توانید برای تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال به خصوص کارشناسی ارشد اقدام نمایید. هدف مدرک کارشناسی ارشد از یک موسسه پلی تکنیک ارائه یک تخصص حرفه ای به دانشجویان است. در حالی که مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ها بر نوآوری متمرکز است و بیشتر تمرکز تحقیقاتی دارد. علاوه بر کسب تعداد صحیح واحدها، همه دانشجویان کارشناسی ارشد ملزم به دفاع عمومی از پایان نامه، کار پروژه یا گزارش کارآموزی خود برای نهایی کردن گواهینامه خود هستند.

برنامه های دکترا برای تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال را می توان در دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی دریافت کرد. این ها مدارک تحقیقاتی مستقلی هستند که توسط دانشگاهیان که در زمینه های خود به خوبی تثبیت شده اند نظارت می شوند. مانند دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترا نیز ملزم به دفاع عمومی از پایان نامه خود در پایان دوره تحصیلی خود هستند.

تحصیل رشته باستان شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی در پرتغال

شهریه دانشگاه ها در پرتغال

مؤسسات آموزش عالی در این کشور به طور مستقل انتخاب می کنند که چه مقدار از دانشجویان داخلی و بین المللی دریافت می کنند، و هیچ سقفی برای شهریه  برای دانشگاه ها و پلی تکنیک های این کشور وجود ندارد. وزارت آموزش این کشور حداقل مبلغی را تعیین می کند که توسط حداقل دستمزد ملی تعیین می شود (حداقل هزینه شهریه 1.3 برابر حداقل دستمزد است). با این حال، دانشگاه ها به ندرت از دانشجویان حداقل مبلغ را دریافت می کنند.

میانگین هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشگاه های دولتی عبارتند از:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسی و کارشناسی ارشد1250€
دکترابین 2500€ تا 3000€

دانشجویانی که در یک برنامه پاره وقت در یک دانشگاه دولتی در این کشور ثبت نام می کنند باید انتظار داشته باشند که حدود 70% از شهریه ای که یک دانشجوی تمام وقت می پردازد را بپردازند. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند، ممکن است بسته به توافق دوجانبه بین دانشگاه محل اقامت خود و دانشگاه پرتغال از پرداخت شهریه معاف باشند.

ویزای تحصیلی پرتغال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که مایل به تحصیل در پرتغال 2024هستند، در طول مدت تحصیل به ویزای دانشجویی و اجازه اقامت نیاز دارند. دانشجویان بین المللی باید برای درخواست ویزای خود به سفارت یا نمایندگی دیپلماتیک این کشور، در کشور خود مراجعه کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید قبل از سفر به این کشور ویزای خود را دریافت کنند. رسیدگی به درخواست ویزای شما ممکن است بین 1 تا 3 ماه طول بکشد، پس حتما زودتر اقدام کنید. هنگامی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وارد این کشور می شوند، باید با شعبه محلی خدمات مهاجرت و مرزهای این کشور (SEF) برای درخواست اجازه اقامت خود وقت ملاقات رزرو کنند.

2 نوع ویزا برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در این کشور را دارند قابل اعمال است:

انواع ویزای تحصیلی پرتغالتوضیح آن ها در زیر آمده است:

  • نوع C: این ویزای کوتاه مدت برای دانشجویان یا محققین غیر اتحادیه اروپا است که قصد دارند یک دوره یا پروژه تحقیقاتی را در این کشور با مدت زمان کمتر از 90 روز انجام دهند.
  • نوع D: این ویزا برای همه دانشجویان یا محققین غیر اتحادیه اروپا است که در پرتغال تحصیل می کنند که بیش از 90 روز طول بکشد.

کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت تحصیلی به پرتغال دارند، مشاوره و رهنمایی لازم را ارائه می دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته باستان شناسی در پرتغال

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته باستان شناسی در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال ضروری است؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال هستند، باید در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.
  • طول دوره تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته باستان شناسی در پرتغال بین 5 تا 6 سال تحصیلی جهت دریافت مدرک تحصیلات تکمیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *