مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته باستان شناسی در بلغارستان

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در بلغارستان

برای دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت دارند امکان تحصیل رشته باستان شناسی در بلغارستان در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است، در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی در خارج از کشور است. این کشور از شمال با رومانی، از جنوب با یونان، از جنوب شرقی با ترکیه، از غرب با صربستان و مقدونیه شمالی و از شرق با دریای سیاه همسایه است. با وجود همه این ها در آستان شما، جای تعجب نیست که برخی از دانشجویان بین المللی بخواهند در این کشور تحصیل کنند. این کشور جایی است که فرهنگ اسلاو و هلنی در آن ادغام می شوند. علاوه بر این، این واقعیت است که اقتصاد این کشور سومین اقتصاد بزرگ در بالکان است که پتانسیل زیادی برای کارآموزی ایجاد می کند.

اکثر دانشجویان بین المللی به طور کلی خود را در صوفیه یا وارنا، دو شهر بزرگ، می یابند. هر 2 مکان های پر جنب و جوش با صحنه های دانشجویی عالی هستند. کافه ها و کلوپ های شبانه در هر دو فراوان هستند. در روزهای آفتابی، حتی می توانید برای مطالعه به یکی از پارک های متعدد بروید. اگر قصد تحصیل در بلغارستان در رشته باستان شناسی دارید، تا آخر این مقاله با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تحصیل رشته باستان شناسی در بلغارستان

این کشور بخشی از فرآیند بولونیا است. این بدان معنی است که سیستم آموزش عالی آن به 3 سطح تقسیم می شود که به آن لایه می گویند و برای تحصیل پزشکی در بلغارستان بسیار مورد توجه است. این طبقات عبارتند از:

مقاطع تحصیلی در بلغارستاندر جدول زیر توضیحات هر یک از مقاطع توضیح داده شده است:

مقطع تحصیلیتوضیح
ردیف اول – سطح کارشناسیمدارک کارشناسی معمولا 3 یا 4 سال طول می کشد. موضوعات تخصصی مانند پزشکی و مهندسی معمولا 1 سال اضافی طول می کشد.
ردیف دوم – سطح تحصیلات تکمیلیدوره های کارشناسی ارشد معمولا 2 سال طول می کشد.
سطح سوم – مقطع دکترادوره دکترا معمولا 3 تا 5 سال طول می کشد. برخی از دانشجویان تدریس در حین تحقیق را انتخاب می ‌کنند. بنابراین مدرک دکترا را تا 5 سال طول می‌کشد.

این کشور بخشی از اراسموس است. این بدان معناست که شما می توانید بخشی از مدرک تحصیلی خود یا حتی دوره کارآموزی را در خارج از این کشور بگذرانید. حتی می توانید در حین تحصیل یا کار، بورسیه دریافت کنید. بسیاری از مدارک کارشناسی به زبان بلغاری تدریس می شوند و بسیاری از مدارک تحصیلات تکمیلی به 2 زبان انگلیسی و بلغاری در دسترس هستند. همانطور که گفته شد، بلغاری و انگلیسی در هر 3 سطح آموزش عالی استفاده می شود. اگر نگران این هستید که انگلیسی خود کمی زنگ زده باشد، برخی از مدارس دوره هایی را نیز ارائه می دهند که به زبان های آلمانی و فرانسوی تدریس می شوند.

 

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در بلغارستان

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در بلغارستان

باستان شناسی مطالعه علمی زندگی انسان با نگاه کردن به مصنوعات، اشیاء ساخته دست بشر است که مردمی که مدت ها پیش می زیسته اند از خود به جا گذاشته اند. دیرینه شناسان باستان شناس نیستند. فسیل ها را مطالعه می کنند. مورخان باستان شناس نیستند. سوابق مکتوب بیشتر مطالعه می شود. باستان شناسان دانشمندانی هستند که مصنوعات، اشیاء ساخته دست بشر را که مردم از خود به جا گذاشته اند، مطالعه می کنند.

باستان شناسان مانند کارآگاهان هستند. آن ها با نگاه کردن به مصنوعات سعی می کنند موضوعات زیر را دریابند:

  • مردم در چه زمانی زندگی می کردند؟
  • مردم چگونه بر خود حکومت می کردند؟
  • مردم چه هنری خلق می کردند؟
  • اعتقادات مذهبی، فناوری، علم و اختراع و زندگی روزمره آن ها

سرنخ هایی که باستان شناسان برای پاسخ به این سؤالات و سؤالات دیگر در مورد تمدن های گذشته استفاده می کنند، گاهی در آثاری که حفاری می کنند یافت می شود. در حالی که باستان شناسان به دنبال آثاری برای مطالعه هستند، می توانند خود را در موقعیت های بسیار خطرناکی بیابند. باستان شناسان خرابه هایی را در اعماق جنگل ها کاوش کرده اند. بقایای روستاها را در بیابان های خطرناک حفر کردند. و حتی در زیر آب جست ‌و جو کرده ‌اند. اما باستان ‌شناسان آنقدر در مورد گذشته کنجکاو هستند که می‌خواهند خطرات حیوانات و گیاهان سمی، شرایط ناپاک یا یک جو سیاسی غیر دوستانه را تحمل کنند تا از طریق مطالعه آثار باستانی بیشتر در مورد زندگی انسان کشف کنند.

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای باستان شناسان

هزینه تحصیل و زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی و تحصیل در بلغارستان که باید در دانشگاه ها بپردازید به نوع رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که سالانه بین 5600BGN تا 16000BGN (لو) برای یک مدرک بپردازید. اگر می خواهید دوره 1 ساله سبک پایه را بگذرانید، حدود 5000BGN (لو) خواهد بود. اگر اهل یک کشور اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، واجد شرایط دریافت وام شهریه این کشور هستید. دانشجویان هر کشور دیگری ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی برای کمک به تامین مالی باشند.

این کشور یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است و این در هزینه های زندگی نمایان می شود. به طور متوسط، شما باید حدود 12300BGN (لو) در سال بودجه داشته باشید. این به حساب اسکان، مواد غذایی، سفر و سایر ملزومات است. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید، می ‌توانید برای کار پاره وقت بدون درخواست مجوز بیشتر درخواست دهید. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، قبل از اینکه بتوانید کار پاره وقت بگیرید، باید برای مجوز کار درخواست دهید. برای تامین هزینه تحصیل خود نباید به شغل پاره وقت متکی باشید. اگر مایل به کار پاره وقت هستید، دانستن زبان بلغاری مفید خواهد بود.

ویزای تحصیلی بلغارستان

اگر برای ورود به این کشور برای تحصیل به ویزا نیاز دارید، باید ویزای دانشجویی بلغارستان که نوع D است را دریافت کنید. الزامات می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. اما این چیزی است که شما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید عبارتند از:

  • گذرنامه
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • بیمه درمانی معتبر در سراسر اتحادیه اروپا
  • صورت های بانکی که نشان دهنده خودکفایی مالی است. این به طور کلی باید نیمی از هزینه های تحصیلی باشد.
  • بلیط برای سفر شما به این کشور
  • فتوکپی هر ویزای قبلی این کشور یا شنگن
  • مدرک پذیرش در دانشگاه این کشور

شما باید مدارک خود را به صورت حضوری در نزدیکترین سفارت این کشور ارائه دهید. شما باید مدارک خود را به زبان اصلی و با ترجمه بلغاری محضری ارائه دهید. هزینه 120$ (دلار) است. همچنین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به بلغارستان در اختیار شما قرار خواهند گذاشت. کافی است تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *