مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته باستان شناسی در بلژیک

رشته باستان شناسی در بلژیک

از دریافت مدرک رشته باستان شناسی در بلژیک دانشجویان می توانند به عنوان یک باستان شناس در این کشور یا سایر کشورهای جهان کار کنند. این کشور که درست در قلب اروپا قرار دارد، به طرز شگفت انگیزی چند فرهنگی است و برای هر دانشجوی بین المللی یک انتخاب فوق العاده خواهد بود. این کشور که به دلیل کیفیت بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش شناخته شده است، به عنوان یکی از امن ترین و آرام ترین شهرهای جهان رتبه بندی می شود.

بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در سراسر این کشور وجود دارند که آموزش با کیفیت بالا را در تمام سطوح ارائه می دهند. شما 8 دانشگاه این کشور را در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS پیدا خواهید کرد و 3 تا از این ها در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارند. رتبه اول KU Leuven است که در رده 70 قرار دارد. موسسات در این کشور به خوبی برای دانشجویان بین المللی پذیرایی می کنند، و شما در طول تحصیل در مکان مناسبی برای کشف اروپا خواهید بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برترین موسسات مهاجرتی است که اطلاعات خود را درباره رشته باستان شناسی در بلژیک در این مقاله آورده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در بلژیک

پایتخت این کشور، بروکسل، به ‌عنوان قطب اصلی سیاست اروپا، روزنامه ‌نگاران و سفرای بیشتری نسبت به واشنگتن دی سی دارد و پایگاهی برای تجارت بین‌المللی است. اگر تحصیل در این کشور را انتخاب کنید، در قلب اروپا با دانشگاه‌ های عالی، چشم ‌اندازهای شغلی عالی و شانس تأثیرگذاری بر تجارت و سیاست اروپا در آینده زندگی خواهید کرد. مقاطع تحصیلی در این کشور به شرح زیر است:

مقاطع تحصیلی در بلژیکدانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته باستان شناسی در بلژیک می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب کنند:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه لیژ5320
دانشگاه گنت5521
دانشگاه کاتولیک لوون7429
دانشگاه آزاد بروکسل – VUB332140
دانشگاه آنتورپ333141
دانشگاه آزاد بروکسل364153
دانشگاه کاتولیک لوون461189

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در بلژیک

باستان شناسی مطالعه چیزهایی است که مردم ساخته، استفاده کرده و از خود به جا گذاشته اند. هدف باستان شناسی این است که بفهمد مردم گذشته چگونه بودند و چگونه زندگی می کردند. دانشمندانی که به مطالعه باستان شناسی می پردازند، باستان شناس نامیده می شوند. کار یک باستان شناس با یافتن مکانی برای مطالعه آغاز می شود. برخی از مکان های باستان شناسی، مانند شهرهای باستانی، در سطح قابل مشاهده هستند. سایت های دیگر در اعماق زیر زمین مدفون شده اند.

پس از یافتن یک سایت، یک باستان شناس به آرامی و با دقت حفاری می کند. این کار را حفاری یا حفاری می نامند. باستان شناسان در کار خود از قاشق، چاقو، کلنگ، برس و ابزارهای دیگر استفاده می کنند. آن ها سعی می کنند ساختمان ها، ابزارها، سلاح ها، هنر و هر چیز دیگری را که مردم ساخته اند را کشف کنند. به این اقلام مصنوعات می گویند.

سپس باستان شناسان به مطالعه اشیاء می پردازند. آن ها می خواهند بدانند که یک مصنوع چه زمانی ساخته شده است، از چه چیزی ساخته شده است و برای چه چیزی استفاده شده است. باستان شناسان روش های مختلفی برای تعیین سن یک مصنوع دارند. یکی از روش ها تاریخ گذاری کربن 14 نام دارد. کربن 14 یک ماده شیمیایی است که در همه موجودات یا موجودات زنده یافت می شود. پس از مرگ یک موجود زنده، مقدار کربن 14 با سرعت معینی کاهش می یابد. یک باستان ‌شناس این کاهش را اندازه ‌گیری می‌ کند تا دریابد که این موجود چند وقت پیش مرده است.

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای باستان شناسان در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای باستان شناسان

هزینه زندگی و تحصیل رشته باستان شناسی در بلژیک

در این کشور می توانید در یک خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه زندگی کنید یا یک مسکن خصوصی اجاره کنید. هزینه زندگی در این کشور دانشجویی و مقرون به صرفه است، اما همه این ها به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما بستگی دارد. در منطقه فلاندر و بروکسل، خوابگاه های دانشجویی نسبتا محدود است و اکثر دانشجویان در آپارتمان های دانشجویی خصوصی زندگی می کنند. با این حال، زندگی در یک خوابگاه دانشجویی به شما در کاهش هزینه زندگی در بلژیک کمک می کند.

محل تماس شخصی شما باید همیشه مؤسسه شما باشد، زیرا آن ها می توانند شما را راهنمایی کنند و اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های مسکن به عنوان دانشجو به شما بدهند. حتما به محض پذیرش با آن ها تماس بگیرید. قیمت خوابگاه های دانشجویی در زیر آمده است:

  • خوابگاه های معمولی 200€ (یورو) در ماه
  • خوابگاه های خصوصی بین 300€ تا 500€ (یورو) در ماه

به طور کلی، به عنوان یک دانشجو در این کشور از شما انتظار می رود که 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه هزینه کنید. پیدا کردن یک مکان برای زندگی به تنهایی گران تر است، به خصوص در شهری مانند بروکسل که حدود 600€ تا 800€ (یورو) در ماه است. در شهرهای کوچکتر مانند گنت یا لوون، هزینه خوابگاه خصوصی دانشجویی کمتر است.

هزینه زندگی و تحصیل رشته باستان شناسی در بلژیک

کار حین تحصیل در بلژیک

شما می توانید برای مجوز کار (مجوز کار بلژیکی C برای دانشجویان) در آژانس های کاریابی منطقه ای در این کشور درخواست دهید. هر دانشجوی خارجی که در دانشگاه این کشور ثبت نام کرده و دارای مجوز اقامت معتبر است، می ‌تواند تا زمانی که ساعات کاری با کلاس‌ هایشان همپوشانی نداشته باشد، تا 20 ساعت در هفته خارج از تعطیلات مدرسه کار کند. شما باید یک قرارداد کتبی مدت معین از کارفرمای خود دریافت کنید که به عنوان “قرارداد کار دانشجویی” شناخته می شود.

در تعطیلات می توانید بدون نیاز به مجوز کار کنید. این کشور که توسط دانشجویان بین المللی متعدد به عنوان مکانی عالی برای تحصیل رتبه بندی شده است، محیط چند فرهنگی گسترده و فرصت های علمی عالی را ارائه می دهد. زیرا، این کشور دارای چندین دانشگاه برتر است که در رتبه بندی های معتبر بین المللی گنجانده شده اند. برای آشنایی با کار دانشجویی در بلژیک می توانید به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رفته و مقاله مربوط به این موضوع را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *