مهاجرت تحصیلی آرژانتین

رشته باستان شناسی در آرژانتین

بررسی مشاغل و بازار کار رشته باستان شناسی در آرژانتین

یکی از برنامه هایی که امکان اخذ اقامت کشور آرژانتین را برای دانشجویان فراهم می کند، رشته باستان شناسی در آرژانتین می باشد. این کشور دومین دشتی است که از اقیانوس اطلس تا مرز شیلی و قله های بلند آند سرچشمه می گیرد. این کشور همچنین از شمال با بولیوی و پاراگوئه و از شرق با اروگوئه و برزیل همسایه است. اقتصاد این کشور با شاخص توسعه انسانی بسیار بالا و سرانه تولید ناخالص داخلی نسبتا بالا، سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است.

توسط بانک ولد به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط بالا طبقه بندی شده است. این کشور در بخش جنوب غربی قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. این کشور از شرق به غرب باریک است اما دارای خط ساحلی گسترده ای در امتداد اقیانوس آرام است. برای کسانی که علاقه مند به تحصیل رشته باستان شناسی در آرژانتین می باشند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی اطلاعات لازم را در این نگارش آورده است.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در آرژانتین

بیش از 100 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد که در نمودار زیر تعداد آن ها آمده است:

موسسات آموزش عالی در آرژانتیندانشگاه بوئنوس آیرس معتبرترین دانشگاه دولتی است و سایر مدارس برتر شامل دانشگاه بلگرانو و دانشگاه تورکواتو دی تلا است که به ویژه برای برنامه MBA دارای رتبه برتر شناخته شده است. دانشگاه هایی که رشته باستان شناسی در آرژانتین را ارائه می دهند، در جدول زیر نشان داده شده اند:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه ملی لاپلاتا91
دانشگاه بوئنوس آیرس143
دانشگاه ملی کوردوبا311
دانشگاه ملی توکومان337
دانشگاه ملی جنوب410
دانشگاه ملی مار دل پلاتا528
دانشگاه ملی سن خوان734
دانشگاه ملی کوماوه756
دانشگاه ملی لا پامپا760
دانشگاه ملی سالتا763

مراحل درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آرژانتین

فرآیند پذیرش بسته به دانشگاهی که انتخاب می ‌کنید متفاوت است و باید مستقیما برای هر دانشگاه درخواست دهید. هیچ آزمون استانداردی برای دانشجویان آینده نگر وجود ندارد. اما برخی از دانشگاه ها 1 چرخه پایه دارند که 1 سال طول می کشد. دانشجویان پذیرفته شده برای شروع دوره های شغلی انتخابی خود باید آن را بگذرانند.

جنبه ای که باید در نظر بگیرید زبان است. اگرچه برخی از دانشگاه ها تعداد کمی دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اکثریت آن ها فقط برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند. این بدان معناست که شما باید مدرکی دال بر مهارت اسپانیایی خود ارائه دهید یا دوره های زبان ارائه شده توسط دانشگاه (در صورت وجود) را تکمیل کنید. بنابراین، اگر می خواهید در این دانشگاه های ارزان در این کشور تحصیل کنید، عاقلانه است که حداقل مقداری اسپانیایی یاد بگیرید.

در نهایت پرداخت ها به صورت ماهانه انجام می شود. اگرچه برنامه ها به سال ها یا ترم های تحصیلی تقسیم می شوند، معمولا پرداخت ها به صورت ماهانه انجام می شود. دانشجویان با شروع سال باید هزینه ثبت نام بپردازند و شهریه به پرداخت های ماهانه تقسیم می شود. این سیستم پرداخت استاندارد است، اما برخی از دانشگاه ها در صورتی که دانشجو توانایی پرداخت کل شهریه را در شروع سال داشته باشد، تخفیف می دهند.

بررسی مشاغل و بازار کار رشته باستان شناسی در آرژانتین

بررسی مشاغل و بازار کار رشته باستان شناسی در آرژانتین

می توان گفت که باستان شناس فردی است که مطالعه و تحقیق کاملی را در مورد شیوه های زندگی یا فرهنگ های گذشته گروه های مختلف مردم از طریق بقایای آن ها انجام می دهد. این معمولا عبارتند از:

  • استخوان ها
  • مصنوعات
  • هنر

شرح شغل یعنی فعالیت ها و وظایف روزمره یک باستان شناس متفاوت است و به دامنه کار و حوزه تخصصی آن ها بستگی دارد. نقش یک باستان شناس اساسا شامل کار میدانی است که مستلزم حفاری دقیق برای یافتن آثار است. انتخاب یک مکان خاص برای حفاری یا حفاری به پروژه تحقیقاتی باستان شناس و شرایط آب و هوایی آن محل خاص بستگی دارد.

ماهیت شغل یک باستان شناس به قدرت زیادی نیاز دارد تا بتواند فعالیت های فیزیکی مانند حفاری و جابجایی از مکانی به مکان دیگر را در یک دوره زمانی خاص انجام دهد. او در بیشتر موارد با یا در کنار تیمی از باستان شناسان دیگر کار می کند و آن ها از ابزارهای مختلفی مانند کلنگ، قلم مو و سطل و در برخی موارد بولدوزر استفاده می کنند تا آثار باستانی را با دقت کشف کنند. باستان شناسان درست قبل از شروع حفاری برای یافتن آثار تا زمانی که کل فرآیند تحقیق تکمیل شود، درگیر رویه های جمع آوری داده ها می شوند.

حقوق ماهیانه کار در آرژانتین برای باستان شناسان در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در آرژانتین برای باستان شناسان

هزینه تحصیل و زندگی در آرژانتین

هیچ شهریه ای برای برنامه ها و دوره های ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی دولتی در این کشور دریافت نمی شود، در حالی که موسسات آموزش عالی خصوصی هزینه ای دریافت می کنند. این هزینه بسته به برنامه، سطح و موسسه آموزش عالی از 8000ARS تا 24000ARS (پزو آرژانتین) در سال متغیر است. هزینه زندگی در آرژانتین بسته به سبک زندگی، موقعیت مکانی و امکانات ارائه شده متفاوت است. با ترکیب شهریه با هزینه های زندگی، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که هر سال بین 2000$ تا 4000$ (دلار) بپردازند. این کشور یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویانی است که به دنبال کسب ارزش برای پول هستند.

ویزای تحصیلی آرژانتین

دانشجویان بین المللی برای تحصیل و اعزام دانشجو به آرژانتین باید ویزا داشته باشند. این کشور جنوبی ترین کشور آمریکای جنوبی و یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که بیش از یک میلیون مایل مربع را در بر می گیرد. به دلیل اندازه بزرگ، آب و هوای بسیار متنوعی دارد که برای همه چیز کمی ارائه می دهد. پیست‌ های اسکی و یخچال‌ های طبیعی در زیر قطب جنوب سرد در جنوب، و همچنین بیابان ‌ها و جنگل‌ ها در نیمه گرمسیری شمال وجود دارد. و در این بین شهرهای زیبایی مانند بوئنوس آیرس یا لاپلاتا وجود دارند، که دارای فرهنگ غنی و معماری زیبا هستند.

اگر برای ادامه تحصیل در آرژانتین سفر می کنید، مدارک اضافی مورد نیاز عبارتند از:

  • مدرک ثبت نام در موسسه آموزشی شما
  • اثبات بودجه کافی برای پوشش اقامت و تحصیل
  • گواهی سوابق کیفری که توسط مقامات پلیس کشور شما صادر شده است.

همچنین در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *