مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته باستان شناسی در آذربایجان

رشته باستان شناسی در آذربایجان

رشته باستان شناسی در آذربایجان به دلیل ارزان بودن هزینه های تحصیل در این کشور مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. این کشور در کرانه غربی دریای خزر در منتهی الیه جنوب شرقی قفقاز واقع شده است. این منطقه یک کشور کوهستانی است و تنها حدود 7% آن را زمین های قابل کشت تشکیل می دهد. این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپای شرقی و کشورهای مستقل مشترک المنافع به سطح بالایی از توسعه انسانی، توسعه اقتصادی و سواد و همچنین نرخ پایین بیکاری رسیده است.

این کشور بزرگترین کشور در منطقه قفقاز است و از شمال به روسیه، از شمال غربی گرجستان، از شمال به غرب با ارمنستان و از جنوب با ایران ارتباط دارد. از شرق به دریای خزر می رسد. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی رشته باستان شناسی در آذربایجان، حقوق ماهیانه باستان شناسان و امکان کار حین تحصیل و شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور پرداخته است.

معرفی رشته باستان شناسی در آذربایجان

رشته باستان شناسی در آذربایجان رشته ای است که آثار باستانی را برای درک بهتر جوامع تاریخی مطالعه می کند. یک باستان شناس می تواند روی هر چیزی از قرن های اخیر تا تمدن های هزاران سال پیش کار کند. باستان شناسان مسئول برخی از مهم ترین اکتشافات در تاریخ بشر بوده اند و دنبال کردن حرفه ای به عنوان باستان شناس پتانسیل مشارکت در چنین اکتشافاتی را برای شما فراهم می کند.

یک باستان شناس متخصص تاریخ است که از طریق تجربه در مورد اسناد و آثار تاریخی مهارت کسب می کند. یک باستان شناس می تواند نه تنها در شناسایی مکان های احتمالی حفاری و کاوش های حاصل از آن، بلکه در تفسیر آثار کشف شده در حین کاوش کمک کند. سپس آن ها از این اطلاعات در هماهنگی با دانش موجود و داده های تاریخی برای اکتشافات مربوط به دوره زمانی این مصنوع استفاده می کنند.

تحصیل رشته باستان شناسی در آذربایجان

تحصیل رشته باستان شناسی در آذربایجان

51 دانشگاه در این کشور وجود دارد که 36 دانشگاه توسط دولت و 15 دانشگاه خصوصی اداره می شود. در حال حاضر بیش از 100000 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های آنجا تحصیل می کنند. دانشگاه ها بیش از 11000 مربی استخدام می کنند. احترام فرهنگ این کشور به یادگیری باعث شده است که این کشور به مرکز آموزش مردم مسلمان تبدیل شود. در نتیجه، درصد قابل قبولی از مردم این کشور نوعی تحصیلات عالی، معمولا در موضوعات علمی یا فنی، اغلب فناوری ‌های صنعت نفت، کسب کرده ‌اند.

دانشگاه های مهم تر عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی باکو
  • آکادمی دولتی نفت آذربایجان (ASOA)
  • دانشگاه قفقاز
  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه فنی آذربایجان
  • موسسه آموزشی زبان میرزا فتحعلی آخوندزاده
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان
  • آکادمی موسیقی Uzeyir Hajibayov باکو
  • آکادمی ملی علوم آذربایجان

دانشگاه دولتی باکو (دانشگاه آذربایجان) در سال 1919 تاسیس شد و دروس در بیش از 10 ها زمینه، از فیزیک تا شرق شناسی ارائه می دهد. همچنین بزرگترین کتابخانه کشور نیز در آن قرار دارد. به گفته وزارت آموزش و پرورش این کشور، دانشجویان بیش از 50 کشور در سراسر جهان در حال حاضر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مؤسسات آموزشی این کشور تحصیل می کنند.

حقوق ماهیانه باستان شناسان در آذربایجان

حقوق ماهیانه باستان شناسان به عوامل مختلفی از جمله تجربه کاری و سطح تحصیلات بستگی دارد. در نمودار زیر می توانید حقوق ماهیانه کار در آذربایجان را برای باستان شناسان مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در آذربایجان

کار حین تحصیل در آذربایجان

بسیاری از برنامه های دانشگاهی و برنامه های کالج در سراسر جهان به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. توجه داشته باشید که بیش از 30 تا 35 ساعت در هفته اجازه کار ندارید. اگرچه، درآمد از چنین مشاغلی برای پرداخت شهریه کافی نیست، اما کمک چندانی به تحصیل شما برای مثال پرداخت قبوض غذا یا ممکن است هزینه سفر باشد. شما می توانید در حین دنبال کردن یک برنامه تحصیلی با کار پاره وقت مقداری پول در جیب داشته باشید.

نوع شغلی که به دست خواهید آورد تا حد زیادی به صلاحیت شما، تجارب کاری قبلی در صورت داشتن و مجموعه مهارت های شما بستگی دارد. علاوه بر پول، کار پاره وقت نیز به شما کمک می کند تا در زمان واقعی یاد بگیرید. به عنوان مثال، هنگامی که برای کافه تریا یا امنیت کالج کار می کنید، با افراد جدیدی آشنا می شوید، لهجه های جدید را یاد می گیرید. بدین ترتیب این فرصت را دارید تا با مردم محلی معاشرت داشته باشید.

فرصت های شغلی نیمه وقت به خصوص برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا بهتر است. برای داوطلبانی که در دوره های کارشناسی یا دوره های گواهینامه چند ماهه ثبت نام کرده اند، فرصت ها محدود است. به طور معمول مدیر برنامه شما به شما در یافتن فرصت های کار پاره وقت در محوطه دانشگاه کمک می کند.

برخی از آن ها عبارتند از:

مشاغل دانشجویی در آذربایجاننامزدهای دارای مدارک بالاتر ممکن است فرصتی برای ارائه کلاس به دانش آموزان خردسال داشته باشند. کار حین تحصیل در آذربایجان می تواند بودجه هزینه دانشجویان را پوشش دهد.

ویزای تحصیلی آذربایجان

دولت این کشور از هر دانشجوی غیر آذربایجانی که به مدت 3 ماه یا بیشتر مشغول به تحصیل است خواستار درخواست اقامت قانونی یا تحصیل در این کشور از طرف وی می باشد. اتباع خارجی نیاز به دریافت روادید از سفارت یا کنسولگری این کشور در کشورهای خود دارند، مگر اینکه توافقنامه ای در مورد سفر بدون ویزا با کشور تابعیت وجود داشته باشد. دانشجویان خارجی پذیرفته شده نامه پذیرش برای درخواست ویزا در کشورهای خود دریافت خواهند کرد. دانشگاه این کشور همچنین نامه پذیرش را به سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور اتباع خارجی ارسال می کند. حداکثر برای 1 ماه صادر می شود. اگر دانشجویی قصد اقامت بیش از 1 ماه را داشته باشد، پس از ورود به آذربایجان، برای اجازه اقامت اقدام خواهد کرد. هر 2 ویزای ورود و اجازه اقامت باید از طریق دانشگاه این کشور درخواست شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی آذربایجان عبارتند از:

ردیفمدرک
1پاسپورت معتبر
2دعوت نامه از دانشگاه
32 عکس رنگی
4هزینه پردازش ویزا
5اجازه اقامت کوتاه مدت

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، چنانچه تمایل به تحصیل رشته باستان شناسی در آذربایجان هستید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *