شرایط آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین کم است. میزان هزینه بسته به محل و سبک زندگی دارد. هزینه زندگی ماهانه حدودا 74100ARS (پزوی آرژانتین) خواهد بود. شایان ذکر است که هزینه زندگی یک زوج در این کشور به 1.112.000ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. در کشور آرژانتین هزینه آب و برق نسبتاً ارزان است و لازم به ذکر است که برق از یارانه استفاده می شود (البته نه به اندازه گذشته) و ممکن است شما در حدود 7400ARS (پزوی آرژانتین) در ماه برای انرژی، گرما، آب و جمع آوری زباله هزینه کنید (به علاوه 2966ARS (پزوی آرژانتین) دیگر برای اینترنت). با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با هزینه زندگی در آرژانتین بیشتر آشنا شوید.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در خصوص هزینه های زندگی در کشور آرژانتین برای متقاضیان مهاجرت می باشد.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در آرژانتین

گران ترین شهرهای آرژانتین

گران ترین شهر آرژانتین، پایتخت این کشور، بوینو آیرس است. این شهر که با ساختمان های زیبای اروپایی و خانه رقص تانگو تپش دارد، دارای شاخص قیمت 73 است. متوسط ​​هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در داخل شهر حدود 1016761 ARS(پزوی آرژانین) هزینه دارد، برای اجاره یک آپارتمان در خارج از شهر برای یک ماه هزینه دارد. حدود 798770 ARS(پزوی آرژانین) است. دارای شاخص هزینه زندگی 37.71 است. بوئنو آیرس دارای شاخص ارزش زندگی در بین 535 شهر جهان در رتبه 418 است. دومین شهر گران ‌قیمت آرژانتین، سان میگل د توکومان است که مرکز تجاری و کانون گردشگران است. هزینه متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در داخل شهر حدود 1010417 . ARS(پزوی آرژانین) است، برای اجاره آپارتمان در خارج از شهر به مدت یک ماه حدود 69500 ARS(پزوی آرژانین) هزینه دارد.

سومین شهر گران آرژانتین مندوزا است. مندوزا بزرگترین منطقه تولید شراب در تمام آمریکای لاتین است. این کوه بسیار نزدیک به بلندترین کوه قاره آمریکا، آکونکاگوا است. هزینه متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در داخل شهر حدود 8250000 ARS(پزوی آرژانین) است، برای اجاره آپارتمان در خارج از شهر برای یک ماه حدود 760000 ARS(پزوی آرژانین) هزینه دارد. چهارمین شهر گران آرژانتین باهیا بلانکا است. هزینه متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در داخل شهر حدود 780000 ARS(پزوی آرژانین) برای اجاره یک آپارتمان در خارج از شهر برای یک ماه حدود 625000 ARS(پزوی آرژانین)هزینه دارد.  پنجمین شهر گران آرژانتین مار دل پلاتا است. این شهر در ساحل اقیانوس اطلس در اطراف استان بوینو آیرس قرار دارد. هزینه متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر حدود 750000 ARS(پزوی آرژانین) است، برای اجاره آپارتمان در خارج از شهر برای یک ماه حدود 575000 ARS(پزوی آرژانین) هزینه دارد.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش هزینه های تحصیل در آرژانتین هستید:

نرخ افزایشسال
14%2021
18%2022
20%2023

شرایط زندگی در آرژانتین

دلایل قانع کننده زیادی برای زندگی در آرژانتین مانند تنوع چشمگیر مناظر طبیعی، سبک زندگی آرام و متمرکز بر خانواده، استاندارد زندگی در سطح اروپا در بسیاری از شهرهای جذاب آن و گزینه های مناسب ویزای مهاجرت وجود دارد. اما یکی از امیدوار کننده ترین انگیزه ها برای شروع زندگی جدید در این کشور، هزینه های مناسب زندگی در کشور آرژانتین می باشند.

در نمودار زیر به توزیع هزینه زندگی در آرژانتین با استفاده از مدل آماری پرداخته شده است:

توزیع هزینه زندگی در آرژانتین

بیشتر هزینه های زندگی روزمره در آرژانتین (مواد غذایی، خدمات و امکانات، اینترنتی، وعده های غذایی رستوران، سینما رفتن و غیره) حدود 50% تا 60% کمتر از ایالات متحده است. اگر مکانی برای اقامت در این کشور اجاره می کنید، بهتر است بدانید که اجاره مسکن نیز در این کشور بسیار ارزان است. اجاره آپارتمان در سراسر آرژانتین به طور متوسط ​​حدود 75% ارزان تر از هزینه ای است که به خانه بازپرداخت می کنید. مواردی مانند مراقبت از کودکان، نوشیدنی های مختلف و حمل و نقل عمومی در مقایسه با کشوری مانند ایالات متحده به طرز چشمگیری در آرژانتین ارزان هستند و هرچه زمان بیشتری را در آرژانتین سپری کنید، روش های بیشتری برای صرفه جویی در هزینه های زندگی پیدا خواهید کرد.

مزایا و معایب زندگی در آرژانتین

فرهنگ متنوع و غنی فرهنگ آرژانتینی ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ های اروپایی، بومی آمریکای جنوبی و آسیایی است که آن را کاملا منحصر به فرد و فراگیر کرده است. ساکنان تحصیل کرده، خونگرم و خوش برخورد هستند. خارجی های کشورهای غربی به راحتی با افراد همفکر دوست می شوند و با آنها ملاقات می کنند. تعدادی از بهترین تئاترها و موزه های جهان را در بوئنوس آیرس، مندوزا و کوردوبا خواهید دید. محله های کوچک شگفتی های معماری با تأثیرات متمایز و تاریخ غنی هستند. از تجربه‌ های متنوع آشپزی گرفته تا صحنه ‌های رقص و موسیقی تند، مهاجران آرژانتین را یک تجربه فرهنگی منحصربفرد می ‌دانند. هزینه زندگی پایین در مقایسه با ایالات متحده و بریتانیا، آرژانتین هزینه زندگی پایین تری دارد. در حالی که شهرهای بزرگی مانند BA گران ‌تر هستند، زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها و شهرهای اروپایی ارزان ‌تر است.

آب و هوا آرژانتین کشور بسیار بزرگی است که می توانید به راحتی آب و هوای متعددی را در آن تجربه کنید. مهاجران می توانند نوع آب و هوایی که در آن راحت هستند را انتخاب کنند. BA برای مهاجران محبوب است زیرا دارای چهار فصل با تابستان های گرم و زمستان های معتدل و بدون برف است. چیزهای زیادی برای کاوش در آرژانتین وجود دارد. گستره وسیعی از زمین پر از جغرافیای متنوع و جاذبه های طبیعی بی پایان است. مهاجران می توانند در سراسر رشته کوه آند پیاده روی کنند یا در مناطق برفی اسکی کنند، همیشه چیزی برای کاوش و کشف در این کشور آمریکای جنوبی وجود دارد. کاوش در کل کشور زمان می برد. اروپایی ها به علاوه آمریکایی های شمالی و جنوبی می توانند به راحتی برای اقامت نود روزه وارد آرژانتین شوند.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین در 3 دوره تحصیلی در مراکز تحصیلی مختلف انجام می شود:

  • تحصیلات ابتدایی
  • تحصیلات متوسطه
  • تحصیلات دانشگاهی

افرادی که از 6 تا 14 سال سن دارند، باید در دوره ابتدایی در مدارس مربوطه مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در این دوره اجباری می باشد. بعد از پایان دوره اول، متقاضیان می توانند وارد دبیرستان های کشور آرژانتین شوند. به مدت 4 الی 5 سال در این دوره مشغول به تحصیل شوند. سپس مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم دریافت کنند.

برای ورود به دانشگاه های کشور آرژانتین، متقاضیان باید مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم خود را به همراه ریز نمرات آن ارائه دهند. به یاد داشته باشید که ورود به دانشگاه های کشور آرژانتین نیازی شرکت در آزمون ورودی نیست. مدت تحصیل در دانشگاه ها بستگی به رشته و دوره تحصیلی دانشجو دارد. دانشگاه های کشور آرژانتین به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. متقاضیان در صورتی که بخواهند در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل شوند، علاوه بر پرداخت هزینه های سکونت، باید توان پرداخت هزینه های تحصیلی و شهریه را نیز داشته باشند. زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی هر کشوری بالاتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد.

هزینه زندگی و مواد غذایی در آرژانتین

آرژانتین بهشت ​​غذایی است. شما احتمالاً بهترین استیک زندگی خود را در آرژانتین تجربه می کنید و حضور پررنگ مهاجران ایتالیایی به معنای وجود پیتزا، پاستا و کالزون در تمام نقاط آرژانتین است. میزان هزینه ها بدین قرار است:

اقلامهزینه به ARS (پزوی آرژانتین)
یک تکه استیک کوچک پخته شده74
کاپوچینو148
پیتزای بزرگ در رستوران741

بسیاری از رستوران های آرژانتین منوی ناهار یا شام مشخصی را ارائه می دهند که شامل پیش غذا، غذای اصلی، دسر و یک نوشیدنی با هزینه ای کمتر از 593ARS (پزوی آرژانتین) است. برای صرفه جویی در هزینه خوراک، به جای صرف غذا در کافه های توریستی در میادین اصلی، می توانید در خانه پخت و پز کنید.

اگر به فکر کسب اقامت آرژانتین هستید، حتما باید توانایی پرداخت هزینه های مختلف زندگی در آرژانتین را داشته باشید. در آرژانتین، تقریباً هر نوع مواد غذای محلی یا وارداتی را که نیاز دارید می توانید پیدا کنید. آشپزی در خانه به جای صرف غذا در خارج از خانه یک صرفه جویی در هزینه زندگی در آرژانتین است و هنگام خرید مواد غذایی، خواهید دید که خرید ارزانترین مواد غذایی مورد نیاز از بازارهای محلی انجام می شود و هزینه خرید همان مواد غذایی از سوپرمارکت ها بسیار بیشتر است.

در جدول زیر به هزینه برخی از مواد غذایی اساسی در آرژانتین اشاره شده است:

آیتمهزینه به ARS (پزوی آرژانتین)
1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت400
1 وعده غذایی در رستوران متوسط (2 نفر)1.500
آب معدنی 0.33 لیتری51.23
1 لیتر شیر60.37
500 گرم نان75.30
1 کیلو برنج63.11
12 عدد تخم مرغ109.44
1 کیلو فیله مرغ249.43
1 کیلو پنیر433.83
1 کیلو گوشت359.44

هزینه اقامت و زندگی در آرژانتین

قبل از مهاجرت به آرژانتین، مهاجران حتما باید از محل اقامت خود در این کشور اطمینان حاصل کنند. مانند هر جای دیگر، اجاره مسکن قسمت عمده ای از هزینه زندگی در آرژانتین (ماهانه) را به خود اختصاص می دهد. به گفته سایت های معتبر بانک اطلاعاتی هزینه زندگی در شهر و کشورهای مختلف، در سال 202 بدین قرار است:

  • اجاره ماهانه 1 آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر: 16.984ARS (پزوی آرژانتین)
  • اجاره ماهانه 1 آپارتمان 1 خواب در خارج شهر: 13.255ARS (پزوی آرژانتین)
  • اجاره ماهانه 1 آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر: 28.800ARS (پزوی آرژانتین)

هزینه اجاره مسکن در مناطق روستایی در کشور آرژانتین بسیار کمتر است. با این حال، حتی اگر در یک منطقه روستایی مستقر شوید، ممکن است مجبور به پرداخت بیشتر هزینه زندگی در آرژانتین شوید. به عنوان مثال، خرید 1 ملک 3 خواب 36 هکتاری در مندوزا (پنجمین منطقه تولید شراب در جهان) می تواند حدود 8.900.000ARS (پزوی آرژانتین) هزینه داشته باشد. اگر به فکر خرید ملک در آرژانتین هستید، توصیه می شود پول نقد داشته باشید تا مجبور به پرداخت بهره وام نشوید و هزینه های بیشتری برای خرید خانه مورد نظر خود پرداخت نکنید.

سایر هزینه های زندگی در آرژانتین

سایر هزینه های زندگی در آرژانتین

سایر هزینه های زندگی در آرژانتین عبارتند از:

  • هزینه خدمات، اینترنت و امکانات
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه های پزشکی

2 اپراتور اصلی تلفن همراه این کشور Claro و Movistar هستند که برنامه های 3G و 4G در دسترس دارند. یک بسته اینترنت 7 روزه از هر یک از شرکت های مخابراتی با قیمتی در حدود 222ARS (پزوی آرژانتین قابل خرید است. همچنین هزینه استاندارد ماهانه خدمات (گرمایش، سرمایش، آب، برق و جمع آوری زباله) برای یک آپارتمان 85 متر مربعی در یکی از شهرهای این کشور به 6.675ARS (پزوی آرژانتین) می رسد. خوشبختانه، سیستم اتوبوسرانی در آرژانتین مدرن، راحت و ارزان است و با این سیستم مسافران به تمام نقاط کشور دسترسی دارند. به عنوان مثال، سفر 9 ساعته با اتوبوس از بوئنوس آیرس به کوردوبا به طور متوسط ​​حدود 3.115ARS (پزوی آرژانتین) است. تاکسی ها یک گزینه محبوب در شهرهای آرژانتین هستند. هزینه سفر 1 مایل با تاکسی در آرژانتین کمتر از 75ARS (پزوی آرژانتین) است.

این کشور هم بیمارستان دولتی دارد و هم بیمارستان خصوصی. بیشتر مهاجران از خدمات بهداشتی خصوصی استفاده می کنند زیرا مقرون به صرفه است، زمان انتظار کاهش می یابد و کیفیت پرستاری و مراقبت های بعدی بهتر می شود. خارجی ها می توانند بدون هیچ مشکلی در برنامه های مراقبت های بهداشتی این کشور ثبت نام کنند که هزینه های آنها می توانند به حداقل 3.000ARS (پزوی آرژانتین) در ماه برسند. همچنین هزینه ویزیت 1 پزشک متخصص در آرژانتین معمولاً بین 1.500ARS (پزوی آرژانتین) تا 4.500ARS (پزوی آرژانتین) است.

شهرهای ارزان آرژانتین

شهرها و حومه های کوچکتر آرژانتین بسیار ارزان تر از پایتخت بوئنوس آیرس هستند. شهر مندوزا که به خاطر شراب و دسترسی به کوه های آند معروف است، به طور متوسط از بوینس آیرس ارزان تر است. سایر شهرهای کوچک تر از شهرهای ارزان آرژانتین به شمار می روند. تنها استثناء کالاها و پوشاک وارداتی است که در خارج از پایتخت می تواند به میزان قابل توجهی گران شود. آرژانتین از قطار، اتوبوس و سیستم جاده ای در سطح جهانی برخوردار است. بزرگراه ها و راه آهن های اصلی شهرهای بزرگ را به هم متصل می کنند. پروازهای بین المللی به چندین شهر از جمله بوئنوس آیرس، مندوزا و کوردوبا خدمات رسانی می کنند. سایر شهرهای کوچکتر مانند اوشایا در پاتاگونیا دارای فرودگاه های داخلی هستند که پروازها را از سراسر کشور دریافت می کنند.

از شهرهای ارزان آرژانتین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سالتا
  • اوشایا
  • روساریو

برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه زندگی در کشور آرژانتین و سایر کشورهای دنیا می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب هزینه های زندگی در آرژانتین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه های زندگی در آرژانتین می باشیم:

  • برای زندگی راحت در آرژانیتن چقدر پول نیاز است؟ 1000$ ( دلار) در ماه برای مخارج و اجاره (بلند مدت) در بوینس آیرس کافی خواهد بود. شهرهایی مانند مندوزا و سالتا ارزان تر از بوینس آیرس هستند. مانند بسیاری از کشورها، زندگی در بزرگترین شهر برای شما هزینه بیشتری نسبت به زندگی در حومه شهر دارد.
  • آیا زندگی در آرژانیتن امن است؟ آرژانتین به طور کلی امن است، اما مانند هر کشور دیگری، برخی از مناطق امن تر از سایرین هستند. بسیاری برای استفاده از فرهنگ و سبک زندگی به آرژانتین مهاجرت می کنند. مکانی محبوب برای بازنشستگان است.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *